Dravervraagje.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Dravervraagje.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 11:57

Ik heb een behoorlijk fris paard, zij heeft 2,5 jaar geleden een paar wedstrijden gelopen ( is nu 6 jaar ). Ik ken ook een paar dravers die niet op de baan hebben gelopen en ook veel rustiger zijn, en ik vroeg me nu zo eens af er nu qua teperament verschil zit tussen een draver die op de baan heeft gelopen en een draver die alleen in training heeft gestaan.



Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:48

Nee, het maakt niet zo heel veel uit of ze wel of niet gekoerst hebben. Die van mij heeft wel gekoerst en is schaapmak (rijdt zelfd wel eens een beginneling van 10 op). Het ligt gewoon een beetje aan het paard wat je hebt. De 1 is nou eenmaal drukker dan de ander

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

prompter

Berichten: 11048
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:53

Ik sluit me volledig bij Mackie aan! Is gewoon per paard verschillend, ligt aan het karakter. Veel plezier met je paard !

Extremely rare and Beyond Compare

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:53

sommigen worden wel heel druk van het koersen, maar meestal wordt dat vanzelf weer beter als ze en tijdje niet gekoerst hebben. Trouwens ik vind fris zijn wel wat anders dan druk zijn. Blijft ze ook druk tijdens het rijden of is ze gewoon erg vrolijk??

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:48

Ik denk dat het voor een deel ook aan het paard ligt, ik ben geen kenner of wat dan ook, maar het ene paard is gewoon de ander niet ... ?

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:16

nozem kan niet stil staan maar als hij hard gewerkt heeft kan je hem zowat opvegen Haha!
hij zit nog steeds in training en hij heeft een hart van goud Haha!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

ruitje

Berichten: 12309
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:39

Ik ben nogal nieuwsgierig naar andere dravers op bokt...welke Nozem...(daarmee bedoel ik zn achternaampje Tong uitsteken )

24/7 buiten en een binnenbak in de Randstad? Het is er:
insta: https://www.instagram.com/staldegroenemeer website: https://www.staldegroenemeer.nl

Imre

Berichten: 14198
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:43

Bij de buren van mn bijrijdpaard staat op het moment een draver in de wei. Wat is dat een heethoofd zeg! Hij (zij?) is vreselijk snel opgewonden en moet overal bij zijn. Als hij iemand ziet lopen of als ik met de paarden de bak in kom komt hij eraan gerent en gaat hij langs het hek draven... Zijn weidegenootjes (geen dravers) staan hem echt aan te kijken van 'doe niet zo raar!' Haha!

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:52

ruitje schreef:
Ik ben nogal nieuwsgierig naar andere dravers op bokt...welke Nozem...(daarmee bedoel ik zn achternaampje Tong uitsteken )


Nozem Alki, toch?

Bij ons zit er ook totaal geen verschil in, al heeft ofir wel wat gewoontes overgehouden aan zijn koerscarriere. Zodra ik erop zit moet hij eerst rennen. Na drie rondjes is hij zn overtollige energie kwijt en kan ik gewoon gaan rijden. Rival heeft nergens last van, die is gewoon gek Tong uitsteken Tammy rent wel veel (ook over ons eigen baantje, ziet er niet uit ) maar die krijgt ook een hele schep haver en een hele schep biks Schijnheilig We trainen haar namelijk zelf nog.

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 20:58

Ik weet niet of starlight ook echt gekoerst heeft, maar ze is echt superbraaf! Met vreemden is ze wel wat zenuwachtig, maar als ze je eenmaal vertrouwd is het echt een lammetje Haha!
Nou ja, meestal dan, maar het is echt niet dat ze altijd zenuwachtig en vervelend is.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:46

Tijdens het rijden blijft ze vreselijk voorwaarts, als een ander paard gewoon stapt en ik ook stap , dan haal ik dat andere paard iig wel weer in als we in de bak rijden. Haha! Ze is niet druk qua springerigheid ofzo , maar ik hoef mijn benen niet tegen haar aan te leggen want dan versnelt ze gegarandeerd. Ik doe momenteel meer grondwerk aan de 22 ft line ( doe Natural Horsemanship ) en ze hoeft maar aan die lijn een paar rondje te hebben gestapt en ik wil dat ze in draf gaat, gaat ze als een gek gallopperen of knalhard draven. Lachen Overdag staat ze al zo'n uur of 5 in de bak met een paar andere paarden, ze is de enige die wel een sprint gaat trekken. Als ik dan ' s avonds kom en ik wil dus aan het werk heeft ze weer ontiegelijk veel energie. God , wat vond ik dat toen ik haar pas had eng zeg.....( maar toen had ik geen bak ter beschikking en kon alleen op een pad lopen ).
Maar die 2 andere dravers hebben dat dus helemaal niet. Gister was ik bij mijn vriendin en haar draver , zij vond hem die dag dus druk, ik had zoiets van ; als Omega nu zo was, dan deed ik al veel meer met haar. ( zoal galopperen enz ). Maar ik ben superblij met mijn paard, ze heeft een superkarakter OK dan! ( en een koppie dat erop zit ! ) maar we komen er wel, maar daar ging mijn vraag helemaal niet over..... Leuk dat ik weer wat meer weet , ik dacht nl echt dat het misschien met op de baan lopen of niet , te maken had. Bedankt voor jullie reacties !!! En ook ik ben altijd geinteresseerd in mede-dravers !!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:12

Starlight is ook altijd voorwaarts, nooit zal ze sjokken. Zelfs als je dr uren achter elkaar hebt laten lopen, loopt ze nog met dr oortjes naar voren flink door te lopen.

Ik heb heel lang niet durven galloperen met haar, maar naarmate we elkaar langer kenden ging het gewoon vanzelf. Ook de rendraf, wat ik op een ander paard echt nooit gedurft had.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 00:29

Dat geeft me hoop xtostarlight ! Lachen Ik ben dus niet de enige die galopperen "eng" vind ,( nou ja, bij jou is dat verleden tijd OK dan! ) tot die tijd heb ik ook echt wel genoeg andere dingen om met haar te doen. En die "angst" ligt puur aan mij, absoluut niet aan haar , ze is een heel lief paard, zit geen kwaadheid in !!!
Ja, en Omega blijft ook voorwaarts , hoelang je ook met haar werkt. Ik heb 2 uur les achter elkaar en ze gaat niet trager, ze wordt wel rustiger maar blijft flink doorstappen. Haha!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 10:37

Echt het gaat vanzelf over
Ik heb alleen nu een ander probleem, ze is zo braaf en fijn dat ik niet meer op andere paarden durf te galoperen Bloos
Het heeft wel heel lang geduurt, maar dan heb je ook wat Haha!
succes iig!!

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 13:33

ruitje schreef:
Ik ben nogal nieuwsgierig naar andere dravers op bokt...welke Nozem...(daarmee bedoel ik zn achternaampje Tong uitsteken )


Pff.. wat moet ik nou nog over die van mij vertellen? Tong uitsteken


En Omegamedo, in mijn profiel staan véél foto's van mijn dressuurdraver, misschien vind je het leuk om hem eens te bekijken? Ook foto's van crossen op het strand

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

prisje_marie

Berichten: 755
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: medemblik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 18:59

ik heb nog nooit op nozem gereden maar ik hou me hart vast Knipoog
ik heb wel eens op igor gezeten nou die moe je echt onder controlle houden want ander's gaat hij dingen bedenken zoals rengalop, want hij heeft snel door als je ff niet oplet Scheve mond

en inderdaad nozem heet voluit nozem alki. Haha!

maak lol met je paard, doe gek met je paard!!!!!!!!!!!

lucca

Berichten: 703
Geregistreerd: 15-02-02
Woonplaats: Ameland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:45

dat trekt mij juist aan in dravers lekker voorwaarts maar wel in de hand te houden ik vind ze erg zacht in de mond, maar sloom zijn ze niet heerlijk toch.
Wat wel een nadeel is dat als je een beetje dresuurmatig gaat rijden, en dus iets van ze gaat vragen worden ze snel zenuwachtig, dat is mijn ervaring.
Maar ik zou niets liever willen als een draver.
Groetjes Anita.

Omegamedo

Berichten: 1235
Geregistreerd: 14-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-12-03 01:12

Hoi Ilse, ik heb in je profiel gekeken en je hebt een onwijs leuke draver om te zien !! *LOL* Wat een lief koppie met al dat wit ( hou erg van witte aftekeningen op een paardenhoofd, die van mij heeft een piepklein kolletje ). En je kan wel geweldig rijden daar , wat jij doet op het strand zo hard rijden is voor mij nog een toekomstdroom.
Heeft Nozem niet een eigen site , hij komt me zo bekend qua naam voor.
( of zit ik nu helemaal verkeerd ? Bloos ).
Ik kan nog geen foto's maken, heb de spullen niet. Nu heeft haffie_lady hier van bokt geprobeerd foto's te maken maar Omega is bruinzwart en je ziet bijna alleen zwarte vlekken op de foto's jammergenoeg. Maar als iemand haar "live" wil komen bekijken , ben je altijd welkom !!! *LOL*

WendyBZ

Berichten: 13134
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Marum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 21:36

lucca schreef:
Wat wel een nadeel is dat als je een beetje dresuurmatig gaat rijden, en dus iets van ze gaat vragen worden ze snel zenuwachtig, dat is mijn ervaring


Nooit last van gehad, bij geen van de dravers die ik gereden heb (zeven geloof ik Verward ) Ofir is hartstikke rustig, als ie eerst maar even heeft kunnen rennen Schijnheilig Galop was bij Rival geen probleem, die deed dat prima, op een controleerbaar tempo. Ofir was per ongeluk de eerste keer, zat ook erg raar Tong uitsteken Hij maakt nogal grote passen en je vliegt echt Het gaat nu stukken beter en de afgelopen keer was ie zelfs heeel even nageeflijk *trots* Haha! Zal snel weer eens foto's plaatsen.... Cheese!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 bezoekers