Ik moet op zoek naar een nieuwe Ferrari.. + foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Ik moet op zoek naar een nieuwe Ferrari.. + foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 00:05

Zoals sommigen wel weten reed ik een oud rood Peugeotje uit '89. Mijn eerste autootje, wat deuken erin, maar het reed. Mijn eerste eigen autootje wat ik niet verwacht had te zullen kopen, maar hij kwam op mijn pad en de koop was snel rond. Goed gepoetst, schoongemaakt en wat nieuwe dingen erin, stickers eraf en hij zag er best weer cool uit. Cool Mijn broertje noemde hem 'de Ferrari' Lovers .

Vandaag heb ik hem echter total loss gereden en ik ben er echt heel erg kapot van. Huilen Het was MIJN autootje en nu kan 'ie met wat schade naar de schroot.

Ik kwam rond vijf uur van mijn werk af en draai een straatje in waar veel auto's geparkeerd staan. Beslaat mijn ruit ineens weer en ik zag helemaal niets meer. Het enige wat ik dacht was 'ik moet die auto aan de kant zetten', maar ik naderde net een behoorlijk blinde bocht dus daar wilde ik even door, voordat ik midden op de weg stond. De bocht was er echter al eerder dan ik inschatte, dus ik kwam midden de weg over. Zag ineens een koplamp, maar het was er eentje, dus ik dacht aan een scooter die er wel langs kon. Maar ja, en klap en gerinkel volgden, ik had een aanrijding gehad.

Uit de auto gestapt, bleek dat de koplamp toebehoorde aan een tractor, die ik dus op het wiel was gereden met mijn linkervoorkant. Tractor had geen schade, maar mijn Ferrari wel . Die jongen had me ook ineens de bocht uit zien komen. Ik reed absoluut niet hard (want ik zag niets, zocht alleen een stoeprand...), maar hij was er toch snel. Mijn linkerkoplamp was kapot, de onderbumper lag los en de motorkap is wat bol nu. De schade is echter groter dan de auto nog waard is, dus ik kan ermee naar de schroot.

Als ik hem nu thuis zie staan, is het zo raar dat ik er nooit meer mee zal rijden, met mijn autootje met zijn deukjes en mankementen... Zo sneu en ik voel mezelf zo stom. Kon er weinig aan doen, maar ja. Ben blij dat ik geen personenwagen te pakken had, die tractor had tenminste geen schade. Maar ja, voor mij niet nog een paar jaren met mijn Ferrari.... Huilen

Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen Leuke afsluiter van dit klotejaar zullen we maar zeggen.... past uitstekend in het rijtje! Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane


obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:09

Balen iloon!!! Gelukkig heb jezelf niks.. Enne jou ferrari komt er wel hoor

keep calm, I'm engaged!!! <3

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:09

Ik schrok me dood toen ik je aan de telefoon kreeg... ik dacht er is weet ik wat gebeurd. Het eerste wat ik vroeg is of jij in orde was, en je antwoordde dat je auto kapot was... dus toen nogmaals gevraagd of JIJ in orde was. Ik ben allang blij dat de auto de schade heeft en dat jij niets hebt, klinkt misschien wat hard, maar het had ook veel anders af kunnen lopen. Die nieuwe auto komt er wel, en dat wordt een hele mooie, dat beloof ik je!
Love you Lovers

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:10

He jakkes meid, dat is goed waardeloos! Ben je je niet rot geschrokken? Geen schade aan jezelf verder? Auto is maar blik uiteindelijk hoor!

Nulla tenaci invia est via

daniel79

Berichten: 933
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: Bussum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:11

Zei het net ook al tegen je en nu nog een keer: wees blij dat je zelf niks hebt! Een auto is te vervangen, jij niet!

Desalniettemin, schrikken geblazen en erg vervelend van je karretje...!

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 00:14

Ik heb zelf niets, maar had liever zelf wat gehad en mijn auto niets, dat blijf ik zeggen. Ik ben zo'n muts die zich hecht aan haar spulletjes, ook al is het in feite geen zak uien waard. Voor mij betekenen mijn spullen heel veel, ook die auto. Na heel veel vechten eindelijk mijn autorijbewijs gehaald en ik heb wat zitten stralen in die auto, omdat ik het uiteindelijk toch gehaald heb en zelfs een auto heb kunnen kopen. Die auto heeft voor mij veel emotionele waarde.
Plus dat ik eindelijk uit de 'schulden' was en kon gaan sparen om met Syph samen te gaan wonen over een paar jaar.... Dat moet nu ook op de lange baan en daar baal ik van. Boos!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:16

Dat zit bij mij ook nog op de lange baan, dat weet je... ik heb ook nog wat dingen af te betalen, en tegen die tijd kunnen we fijn samen beginnen Lachen. Dat komt allemaal wel, beginnende samenwoners hebben het meestal moeilijk, maar we hebben al heel veel gespaard, en daar komt vast wel meer bij Lachen.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:23

Iloon, wat ronduit gezegd sh*t zeg.
Als ik je een keer kan helpen door je te rijden moet je het zeggen, maar ja je autootje komt er niet mee terug.
Ff terug had mijn buurman ook zo'n rood ferrarietje te koop voor 300 euro (kon nog wel 50 euro afdingen denk ik). Maar die is helaas voor je al verkocht.
Ik zal mijn ogen en oren voor je openhouden.

:evaw:

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:54

hè... f*ck Wat sneu voor je Scheve mond Kan me voorstellen dat je erg gehecht bent aan je wagentje Ach gut

volgende moet er dan maar 1 worden met airco Knipoog dan heb je het probleem van wasem niet meer Knipoog

voor ex-onderschrift, zie onderschrift Polly
Na vele jaren een keer een ander onderschrift

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 02:20

Maarten schreef:
volgende moet er dan maar 1 worden met airco Knipoog dan heb je het probleem van wasem niet meer Knipoog


Zelfs airco kan er voor zorgen dat er wasem komt, een airco met vocht erin wel te verstaan... gebeurde pas op mijn stage nog dat een opel astra station van een half jaar oud al een airco vol vocht had, die dus gewoon even nog meer vocht de wagen in spuwde waardoor zelfs na een half uur telkens opnieuw de ruiten besloegen Knipoog. Maar over het algemeen zul je er idd minder last van hebben al denk ik niet dat het een erg slimme zet is om ook nog airco op je occasion te hebben.. meer onderdelen betekend ook meer onderhoud en meer kosten Knipoog.

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 07:22

Heb vannacht steeds aan mijn autootje gedacht, echt niet leuk. Ik bleef maar wachten tot de wekker afging. :/ Mijn auto had wel vaker een probleem met vocht dat 'ie niet wegkreeg, hij was ook een keer aan de binnenkant bevroren. Maar goed, hij kon zelfs zwemmen, mijn broertje heeft er op zijn kant mee in de sloot gelegen en dat heeft hij ook overleeft.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:49

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:19, in het totaal 1 keer bewerkt

-

favo

Berichten: 416
Geregistreerd: 27-04-01
Woonplaats: gem.ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:56

Jammer van de auto. Ik heb dat ook bij mijn oude autootje. Vorige week was hij binnen ook bevroren. Ik heb altijd standaard de ruitentrekker op de passagiersstoel liggen om direct de ruit de kunnen droog maken. Kun je helemaal niet meer rijden? Hebben ze je weg moeten slepen? Ik heb geloof ik op dezelfde plek als jij een botsing toen gehad. Was het op de hoek Spoortstraat-Stationsstraat. Toen kwam er iemand vanuit de uitrit van het station zetten. Ook total loss, maar nog de moeite om te maken.
Had je de auto al een jaar? Want toen je hem kocht , wist je dat hij ongeveer nog een jaar mee ging en met geluk meer.
Er komt vast wel weer een ander leuk autootje. Je hebt zelf gelukkig niets.

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:22

Rot zeg, maar gelukkig heb je zelf niks.
Alleen wel jammer van je "ferarri".
Ik zou ook balen als me zoiets zou gebeuren.
Hopelijk kom er binnenkort weer zo een leuk autootje op je pad .

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 10:58

Ze kan er nog wel mee rijden, maar ze mag er eigenlijk niet meer mee rijden omdat het niet veilig is. En de kosten om hem te laten repareren zijn groter dan zijn waarde, en dan wordt hij total loss verklaard.

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:47

Dat probleempje wat je daar zegt Iloon, is typisch voor het merk Peugeot... Ik heb een vriendin, die heeft het ook met haar nieuwe (toen toch Haha!) Peugeot 206. En nog kennissen hebben het met een ander soort Peugeot ook aan de hand...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:49

Dat is schrikken zeg... Phoe phoe. Heb je nog een geluk dat je er heel huids van af gekomen bent.

Ach gut

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:27

Natalie, ik heb hetzelfde probleem met mijn Ford hoor, en als je het mij vraagt heeft 75% van de auto's er last van. Komt gewoon omdat je binnen in de auto zit te stomen terwijl de ventilatie nog niet helemaal op gang is.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:33

Mijn Kia (daar noem je ook even wat...) heeft het ook. Krabben aan de binnenkant komt me ook bekend voor Clown Peugeot van m'n moeder daarentegen heeft geen enkel probleem.

Ken je geen "Teun de beun" die 'm een beetje kan oplapppen of is het echt einde verhaal?
Mijn auto is gisteren APK gekeurd, dat was ook een fijne geschiedenis...

Nulla tenaci invia est via


Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:46

Bye bye peugeratie! neem een tweedehands starlet .

En over dat beslaan van je ruit. Het helpt om bij een volgede auto de ruit aan de binnenkant heel goed op te poetsen met glassex en een doek.

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Freckles
Berichten: 613
Geregistreerd: 04-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:45

Wat ook helpt is je ramen op een klein kiertje open te laten.
Kan het vocht weg

Georgette

Berichten: 11632
Geregistreerd: 20-03-03
Woonplaats: Hilversum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:54

Balen van je Ferai, maar echt, wees blij dat jij niets hebt!

14-11-'14 Sven ♥
02-06-'17 Quin ♥

www.meesteraap.nl -> Dé webwinkel met musthaves voor schoolgaande kids!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:32

Wat sneu nou voor je Ferrari Huilen . Maar troost je bij de gedachte dat er ergens in Nederland een mooi Lamborghini op een nieuw baasje staat te wachten Haha!

Niets zo charmant als een paard in her land.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:41

Jeetje, wat jammer van je auto, maar je hebt een engeltje boven je hoofd gehad, je had er heel wat slechter vanaf kunnen komen.

Die auto kom je wel weer overheen.
Ik heb net mijn eerste eigen autootje opgehaald en ik moet er ook niet aan denken dat ik hem in de prak rij hoor, maar het is maar blik, en vervangbaar.

28-09-2007
Nothing compares too you...

Lennon

Berichten: 4342
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:41

Over het aanwasemen had ik het ook niet, maar over het bevriezen aan de binnenkant...

Accept what is, let go of what was, have faith in what will be


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, chazzie, Facebook, GoogleAdsense, lastig, ManonGrr, YandexBot en 134 bezoekers