Wonen in het buitenland...

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-04-01 20:49

Wie heeft van jullie heeft gewoond of woont in het buitenland.
Zelf, zoals jullie al weten, woon ik in Zeven, dat is een kleine stad net 5km van de Nederlandse legerplaats Seedorf. Wij wonen hier alleen vanwege de Nederlandse school, en hebben (hadden) niets met defensie te maken. Daarvoor heb ik (met m'n ouders en broertjes) een jaar in de States gewoond. En weer daarvoor woonde ik in Almkerk, een plaatsje dat ongeveer 10 a 15km van de plaats waar Stef woont. Dus...



jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 20:52

Ik heb een jaartje in Duitsland gewoont, maar dat was anders, want ik was daar voor stage. Een half jaar Stuttgart en een half jaar Bremen! Supertoffe tijd gehad, op een klein stukje Stuttgart na, omdat ik onverwachts naar uis moest.
Ik miste mijn paardjes wel heeel erg, maar dat haal ik nu dubbel en dwars weer in!

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:02

Ik heb van '93 tot '98 in Ghana (W Afrika) gewoond en gewerkt en vond dat geweldig. Ik ben nu dan ook vast van plan om binnen 2 jaar weer te vertrekken - waarheen weet ik nog niet - en ik weet niet of ik dan nog terug kom naar Nederland. Het is me hier allemaal te geregeld en te tevreden. Paarden hebben ze bijna overal en nu heb ik ook vrienden die ver weg wonen en ik zelden meer zie. Huilen

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:16

Hoi Ik heb een jaar in the States gewoond, daar ben ik een jaar naar de highschool geweest. Het was erg tof, maar ik wist niet dat ik zo veel heimwee kon hebben! Ik woonde trouwens in Stone Mountain, dat ligt vlakbij Atlanta, Georgia! Groetjes Danielle

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:21

Als ik 2 weken op vakantie ben dan heb ik al heimwee.......erg he, vind het weer hier af en toe echt om te Misselijk maar zou niet zo snel ergens anders kunnen wonen, moet er nog niet eens aan denken om in een andere plaats te gaan wonen!!!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:50

almkerk 10 of 15 km???
Neejoh, is maar 7 km ofzo (ik woon op de schans, dus niet echt IN w'dam)

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 21:57

Ik heb in 1996 3 maanden stage gelopen op Aruba en daar uiteraard in die periode ook gewoond. Niet lang, maar lang genoeg voor zo'n klein eiland. Texel in de tropen, net leuk voor een vakantie van 2 weken. Had gelukkig wel een leuke stageopdracht, anders had ik na 6 weken lekker doei gezegd!

In 1998 heb ik 7 maanden door Australië gereisd en er ook gewerkt. Ik heb daarvan 3 maanden in Melbourne 'gewoond' (in het zuiden) en 2 maanden in Tully (een klein plaatsje in het tropische noordoosten). Dat was wel heel gaaf. In Australië heb je veel reizigers en backpackers die het hele land door trekken, maar als je ergens langer blijft, gaan de locals (= de echte bewoners) je kennen en word je in hun kringetje opgenomen. In Australië beviel het me heel goed, ik sluit niet uit dat ik daar ooit nog voor langere tijd ga wonen! Hoewel Nieuw-Zeeland ook erg gaaf is, en Canada volgens mij ook... Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

jacqueline

Berichten: 5549
Geregistreerd: 19-01-01
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-01 22:03

Wij willen ooit ook nog eens naar Australie.....mijn vriend heeft daar namelijk familie wonen........vrienden van ons zijn al een paar keer bij mijn vriend zijn familie geweest......en eerlijk gezegt lijkt het me ook wel heel mooi......maar ja dan ga je niet voor een week of 2 maar minstens een week of 4 !!! Scheve mond\\

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 19:27

Heb een half jaar in Noorwegen gewoond (vlak bij Lillehamer) voor m'n afstudeeropdracht op de HTS. Is echt een heeeeeeeeeeel gave tijd geweest! Noren zijn echt geweldig en het land is ook fantastisch! Zo dichtbij maar toch zooo anderd. Geweldig, iedereen hartstikke gemoedelijk en gastvrij en die natuur!! Gaaaf!!

Vondt het best klote dat ik terug naar NL moest voor m'n afstudeerpresentatie Frusty

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 20:27

Citaat:
Vondt het best klote dat ik terug naar NL moest voor m'n afstudeerpresentatie Frusty



Bart, blondt of vautje? Zie ik nooit bij jou!

Suus

Berichten: 1692
Geregistreerd: 13-03-01
Woonplaats: Stein

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 21:13

Ik heb in 94/95 in Washington DC gewoond, voor mijn afstudeerstage. Is me op zich goed bevallen, maar wel ontzettende heimwee gehad naar mijn familie, mijn vriend en mijn dwergpapagaaitje. Mijn vriend is een maand op bezoek geweest. Verder belde ik 1 keer per week met hem en 1 keer per week met mijn ouders. Als mijn vriend belde zat ik al een half uur van te voren naast de telefoon voor het geval hij iets vroeger dan afgesproken zou bellen. Dan zat ik al te janken voordat de telefoon ging. Elke week kreeg ik Jimmy even aan de lijn (dwerpapegaaitje). Dan fluiten we wat tegen elkaar. Ik had toen nog geen eigen paard. Toen ik terug kwam, beet Jimmy me 1 keer heel hard wat hij nooit deed, en dat kwam op me over alsof hij me wilde laten voelen dat hij kwaad was dat ik zo lang weggeweest was geweest. Daarna was het goed en deed hij alsof ik nooit was weggeweest.

Ik zou nooit in Amerika willen wonen voor vast, wat een vreselijke mensen. Overdreven! Als ze je 1 keer zien dan houden ze al van je zogenaamd. Maar ja, zo gaat dat daar en dat is niks voor mij.

Mijn vriend woont in Belgie. Klinkt ver weg maar dat is het niet. Ik woon zelf aan de grens, hij ook maar dan aan de andere kant. 5 Minuutjes met de auto dus.

R.I.P. allerliefste Tonkie... 1987-2009

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-01 21:26

Oh, voutje Lachen
Moest toen net weg, zat niet echt op te letten Lachen

EN ik maak best vaak tiep, stijl en spel fouten Lachen

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

mdev

Berichten: 354
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Zeven, DE

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-04-01 23:57

Voor de States gangers en de rest die het zouden willen weten Lachen, ik woonde in Fort Wayne - Indiana, ongeveer anderhalfuur van Indianapolis , 3 uur van Detroit en 4 uur van Chicago.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BETUWE, Crista, Googlebot, Hanneke_68, History_, judith_irene, Kmbrly, Lenora_C, Lizzy__87, ManonGrr, massiemas, Momo94, Silly_Woman, Sky_As, Stal_Fiore en 71 bezoekers