Paard >miljoen euri, OUD NIEUWS!!!!!!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Paard >miljoen euri, OUD NIEUWS!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 18:46

Ik zag vanmiddag studio sport, en zag daar tijdens de welbekende dweilpauze, een stukje over het paard Poetin (zeg: Po eee tin ofzo). Manlief heeft er meer dan 1,2 miljoen euro voor betaald (exacte bedrag weet ik niet meer). Mevrouw wilde dat paard zo graag HEBBEN. Ja hebben, waar praten we in g.. naam over.
Maar goed, mevrouw heeft een doel/ambitie in het leven, en wil carriere maken in de dressuurwereld. Ach ja, dan koop je toch gewoon een paard voor belachelijk veel geld. Oke het is een merrie, dus dat kan natuurlijk handig zijn.
Het waren zeer mooie stallen bij mevrouw. Ik weet niet of het hele onderkomen van de paarden van de familie vd Swan is. Ik ken ze zowieso niet.

Ik ben erg benieuwd wie dit heeft gezien, en hoe hij of zij erover denkt.


Gegroet,
MorrisOke, okee, ik ben weer eens niet bij met de ins en outs in de paardenwereld. Blijkt wel,.....................Deleten maarrrr
Laatst bijgewerkt door Morris op 20-12-03 19:17, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:51

Verschrikkelijk oud nieuws.

Ik denk dat de familie van der Zwan zelf moet bepalen of en zoja hoeveel geld zij uitgeven aan een paard. Dat is hun zaak, ik vind het niet aan mij of aan een ander om daar een oordeel over te geven. Gekift erop is volgens mij hoofdzakelijk jalouzie namelijk, en ik denk dat je blij moet zijn dat er een paard van wereldkwaliteit voor de nederlandse dressuursport beschikbaar is en zal blijven, want Poetin gaat niet gehinderd worden door dekverplichtingen etc.

Dennis

Berichten: 31466
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:57

Idd, oud nieuws.

Als mensen dat aan een paard uit willen geven moeten ze dat zelf weten, zal mij een worst zijn. Als ze stallen met gouden randjes willen, succes, je doet maar.
Waar maak je je druk om.

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:58

Als ik zoveel geld had zou ik het ook misschien wel willen. Het is denk ik niet dat hun al hun geld eraan opmaken. Ik ben eigenlijk juist blij voor der dat ze dat paard mag hebben

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:00

Heeft al uitgebreid in de bladen gestaan en is hier ook al besproken

Donderdag(?) waren ze bij Barend en Van Dorp en daar zijn ze ook genoeg 'uitgelachen'. Het leek wel een kruisverhoor...Bloos
En er stond gister een heel stuk over in de IDS.

Ik vind het prima, zolang het mijn geld niet is doen ze maar Ik heb het niet, maar als ik het had zou ik het wsl zelf niet in een paard stoppen...Maar aan de andere kant, als je een dier echt wilt hebben en hij/zij moet het kosten en je hebt het 'over', what's the problem Verward

dosator
Berichten: 225
Geregistreerd: 14-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:15

Mensen met een modaal inkomen, vinden 100 euro al heel veel geld.
En mensen die zoveel geld bezitten, lachen om 100 euro, zo moet je dat dus zien.
En het maakt niet uit hoeveel waarde een paard heeft, het gaat erom hoeveel waarde jij er aan geeft.
En verder laat een ieder in zijn waarde.

verootjoo
Berichten: 35641
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:12

t was toch 2.5 miljoen euro of was dat een ander paard. Ik vind het echt teveel geld voor een paard, er zijn zat andere leuke en goede paarden voor minder geld.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:16

Misschien vonden zij wel van niet, so what? Een paard is waard wat jij er aan uit wilt geven en wat de verkoper wil accepteren. Ik vind het echt belachelijk hoe er op de fam vd Zwan gereageerd wordt. Heeft er eens iemand een keer een echte topper naar Nederlandse bodem gehaald, is het weer niet goed.

Als ze haar zat is mag ze haar best bij komen brengen Schijnheilig

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:01

Idd Zep, wordt er eens een goed paard naar NL gehaald, loopt iedereen nog te miepen...Verward
Normaal loopt iedereen te zeuren dat die paarden naar het buitenland gaan(weer een goed paard verloren blablabla...) en als ze hier blijven is ook iedereen in rep en roer...!

Dachten al die mensen soms dat die paarden voor een paar duizend euro naar het buitenland gaan Verward Daar worden die bedragen ook betaald hoor Knipoog

Feetje

Berichten: 11126
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:28

Ik heb haar nog nooit gezien, ben daar wel eens benieuwd naar.

Het enige wat ik mij afvraag is hoe dat nou voelt, zo'n superduur paard onder je kont Verward

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:09

Ach Feetje het blijft een paard hoor al krijg je er wel een kick van. Overigens was vanmiddag tijdens een dweilpauze van het schaatsen een herhaling van een stukje wat uitgezonden is bij studio sport. Ik wens haar veel succes en ik hoop voor ze dat ie heel blijft want anders worden het wel hele dure frikandellen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 03:15

Toch vond ik de opmerking van Henk Gemser na de reportage wel goed. Het commentaar van Mart Smeets ging weer net wat ver vond ik.

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:45

Ik vind het jammer dat dit een sport is waar je je naar de (sub) top kan kopen. Ik zeg uitdrukkelijk subtop, want naast een goed paard moet je natuurlijk nog veel meer in huis hebben. Met zo'n paard heb je echter al zó veel mee, dat je heel veel voor bent op de rest.

Balen voor ons, maar zo is het nu eenmaal. Als ik zelf zoveel geld over had kocht ik ook hele goeie paarden (alleen zou ik ze als 3 jarige proberen te kopen en niet een wereldkampioen, want als het haar nu niet lukt, ligt het iig niet aan het paard!! Lips are sealed )

Voor die mensen is dit blijkbaar op te brengen, dus so what, ik zou het leuk vinden als Poetin straks voor Nederland zou uitkomen!

(ik vind dit btw minder decadent dan een gigantische vrachtwagen voor een 10 jarig ponymeisje, of zo'n jong kind met leren rijlaarzen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:44

Ik denk dat als Patty vd Zwan zich daadwerkelijk naar de top wil "kopen" ze voor dat geld een heel ander paard had gekocht. Ze heeft namelijk met nadruk geen kant en klaar paard gekocht. Ik vind dit soort uitspraken dus eigenlijk een flinke ondertoon van jalouzie hebben eerlijk gezegd.

Als ze Poetin zelf had gefokt, had het dan wel gemogen?

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:48

Zep schreef:
Ik denk dat als Patty vd Zwan zich daadwerkelijk naar de top wil "kopen" ze voor dat geld een heel ander paard had gekocht. Ze heeft namelijk met nadruk geen kant en klaar paard gekocht. Ik vind dit soort uitspraken dus eigenlijk een flinke ondertoon van jalouzie hebben eerlijk gezegd.

Als ze Poetin zelf had gefokt, had het dan wel gemogen?


Dit viel mij ook op.
Kent iemand haar uit de sport??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:54

Goh, en wat als Patty van der Z. nou gewoon zelf uitspreekt voor de camera dat ze de sport in gaat en er heel veel van verwacht, met de toevoeging dat ze DUS wel het beste paard ter wereld heeft gekocht.??

Morris

Berichten: 3445
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 12:09

Ik gun haar het allerbeste!!!
En dat ze iedereen er maar vanaf mag rijden.....

(leuk paardje trouwens, heeeeeeeeeeeeeel leuk).

Ach als ik de staatsloterij win, dan dan houd ik mijn eigen paardje (mag lekker oud worden, hij is nu 16), en dan koop een leuk paardje erbij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:23

Ja hoor, ik ook, ik wens ze alle goeds en gezondheid toe.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:52

Wees maar blij dat er tenminste niet een of andere halve gare Amerikaan of Japanner op zit die totaal niet kan sturen, dan hoorde je er nooit meer wat van...

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:25

Zep schreef:
Ik denk dat als Patty vd Zwan zich daadwerkelijk naar de top wil "kopen" ze voor dat geld een heel ander paard had gekocht. Ze heeft namelijk met nadruk geen kant en klaar paard gekocht. Ik vind dit soort uitspraken dus eigenlijk een flinke ondertoon van jalouzie hebben eerlijk gezegd.

Als ze Poetin zelf had gefokt, had het dan wel gemogen?


Flauw dat jij alles afdoet met jaloezie, want daar is in mijn geval absoluut geen sprake van. Ik zeg alleen dat het soms weleens jammer is dat je met geld al zo'n voorsprong kan kopen.

En als je naar de top wil, wat kun je dan eigenlijk beter doen dan de wereldkampioen kopen? Het meest veelbelovende paard dat er rondloopt??

Als ze hem had gefokt had het gemogen, maar nu ook hoor, ik ben heel benieuwd hoe Poetin in real life is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 21:27

Vond het klinken of het niet mocht, vandaar... Vriendjes zijn?