Voor het eerst weer privéles gehad

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

Anoniem

Voor het eerst weer privéles gehad

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:41

Omdat ik komend jaar weer echt serieus wil gaan rijden en zelfs weer wil gaan starten ben ik de laatste weken weer serieus aan het dressuur rijden.
Dus niet in het bos wat rondrijden maar paard op de trailer en naar de rijvereniging.
Pfff, wat valt dat tegen Scheve mond
Mijn nivo is nog een stuk lager dan ik dacht (en ik dacht al niet zoveel Haha! ).
Met Lisa gaat het nog wel maar Ilindra heeft vast besloten dat de dagen als dressuurpaard ver achter haar liggen en ook niet meer terugkomen Extreme duivel

Gisteravond dus naar stal t´Hooiland ( www.stal-t-hooiland.nl ) voor een les van Ivo Jührend.
Ik kende hem verder niet maar had er wel goede dingen over gehoord.
Zelf reed ik Ilindra en Iris (bijrijdster) reed Lisa.
Al met al viel het niet tegen, Lisa kwam in alle 3 de gangen goed aan het lopen en wilde na een half uurtje lekker ontspannen.
Ilindra wilde dus niet ontspannen, zag overal spoken en verbeterde het record van Duindigt in de galop Tong uitsteken
Het is al een massaal paard maar als ze besluit tegen te werken zit je dus echt op een tank.
In stap en draf had ze er echter al weer aardige stukken in zitten.
Ivo geeft lekker rustig les en kletst je gelukkig niet de oren van je hoofd.
Ik blijf maar gewoon rustig doorrijden en hoop dat het kwartje binnenkort weer valt bij Ilindra, voorlopig ga ik dus niet het bos meer met haar in.
Eerst maar weer eens goed aan het werk


Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:58

Leuk dat je de stap genomen hebt om te gaan lessen. Heb je al lang geen les meer gehad? Ik kan me voorstellen dat als je dat een tijd niet gedaan hebt het tegenvalt. Maar gewoon lekker beginnen met oefenen en dan komen de vorderingen vanzelf .
Heb je al veel geleerd?

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:02

He wat goed joh! Lijkt me wel moeilijk om met zo'n verleidelijk bos in de buurt niet het bos in te gaan.

Neem je de volgende keer een fotograaf mee ?? Knipoog

:evaw:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:03

Ik ben met Händell altijd wel naar de rijvereniging blijven gaan maar met Ilindra heb ik al heel erg lang niet meer serieus dressuur gereden, dat is dus echt jaren geleden.
Laatste wedstijd met met haar was in 1999 op het politiekampioenschap en daarvoor was de laatste wedstrijd in 1997 Haha!

jantina

Berichten: 12359
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:58

Wat goed dat je weer begonnen bent! Ondanks dat je even een stukje omlaagvalt, duurt het vast niet lang voor je weer omhoog klimt. Ik had de eerste lessen een gevoel alsof ik amper fatsoenlijk kon lichtrijden, drie/vier lessen verder gingen we alweer met sprongen vooruit!
En de volgende keer kan Albert gezellig meegaan, mét camera Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:28

Leuk dat je de dressuur wil oppakken!

Zoals je Ilindra's gedrag beschrijft, hoor ik toch een soort Regina-verhalen Schijnheilig

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:18

Leuk hoor Lia. Ook ik ken het tank-gevoel maar al te goed. Het gaat vast snel beter!

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:20

Hahaha dat tank-idee ken ik, heb ik ook wel eens last van met Lunhilde.. Ben benieuwd hoe het gaat als je weet gaat starten !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:20

Hahaha dat tank-idee ken ik, heb ik ook wel eens last van met Lunhilde.. Ben benieuwd hoe het gaat als je weet gaat starten !

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:20

Ja is hij goed?
Ik heb ook al veel goede verhalen van hem gehoord en het rijden van hem ziet er altijd keurig netjes uit.
Door mijn vorige instructeur werd hij echter afgeraden omdat hij niet van Tanks zou houden maar als jij met jouw tank daar kunt rijden?Dat was voor mij de reden om niet bij hem te gaan lessen

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30609
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:24

Succes met lessen!! Ik ben iemand die bijna nooit buiten rijd, maar altijd dressuur in de bak. Maar ik begrijp wel dat het een hele overstap is, ook voor Ilindra.
Mijn pony is ook weleens een tankje, maar gaat tegenwoordig toch steeds braver lopen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Esther_r20, JPitty, Kashmino, Larislaatje, Mo_Noah, Piekosjj, xdesix en 129 bezoekers