Wat te doen?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

Wel of geen nieuwe deken halen?

Ja, zou ik maar wel doen
21 (95%)
Nee joh, valt best wel mee
1 (4%)

Totaal aantal stemmen: 22


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Wat te doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:28

Ik heb dus al sinds Oktober een deken voor Kore. Het is een deken met halve hals. Dat had ze nog nooit eerder gehad, en ik dacht er goed aan te doen met wat extra warmte op de hals.
Echter, nu heeft ze op de manenkam aan de onderkant waar die halve hals zit nog maar wat dunne plukjes manen, de bovenste helft is een lekkere volle bos. Je ziet echt duidelijk verschil, en ik heb het gevoel dat het alleen maar erger wordt. De manen zien er niet afgebroken uit, het lijkt alsof ze in hun geheel uitvallen zeg maar.
De flap valt niet om te vouwen omdat hij dan nat word aan de binnenkant, en dan word hij niet snel droog (de regen gaat dan in de voering zitten).
Nu twijfel ik of ik deze zal verkopen (staat al een tijdje te koop) en een nieuwe deken zonder halve hals halen, of deze houden en de winter mee uitzingen. Met dus het risico dat Kore dalijk nog maar een halve manenkam met manen heeft! Verward

Iemand zelfde situatie of tips?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:30

Ik zou wel een nieuwe deken kopen, als je het geld ervoor hebt. Het is natuurlijk wel luxe zon hals, maar ik zou er niet zo snel zo een nemen, om de zelfde reden als jij.

Sani

Berichten: 27359
Geregistreerd: 20-01-03
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:19

Ik zou het ook doen... Straks wordt het nog erger en heeft je paardje helemaal geen manen meer zitten aan de onderkant...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:23

Ik zou ook een nieuwe kopen en deze verkopen.

AnnaBabs
Berichten: 1363
Geregistreerd: 20-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:30

idem. ik zou het ook doen Mieke! anders heeft kore straks geen manen meer! en ik vind ze zo mooi!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 21:33


Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:48

Ik zou wel een nieuwe deken kopen, want anders gaan de manen van je paard er echt aan !

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:49

Ik zou ook een nieuwe deken kopen. Straks koop je geen nieuwe en heb je er spijt van omdat je pony/ paard geen manen meer heeft

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:00

Staat Kore de hele dag buiten dan?
Tja... ik dacht eigenlijk dat je een beetje krap bij kas zat en je daardoor je geen nieuwe deken kon permiteren. Als je geld zat hebt, dan zou ik idd een andere deken kopen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 11:55

Tessebes schreef:
Staat Kore de hele dag buiten dan?
Tja... ik dacht eigenlijk dat je een beetje krap bij kas zat en je daardoor je geen nieuwe deken kon permiteren. Als je geld zat hebt, dan zou ik idd een andere deken kopen.


Daarom verkoop ik deze ook...
Ik ga zaterdag een nieuwe deken halen!

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 11:59

Koortje schreef:
Daarom verkoop ik deze ook...
Ik ga zaterdag een nieuwe deken halen!


Als je deze voor een goede prijs kan verkopen, dan zou ik zeker een andere deken kopen. Ik zou wel wachten tot je die andere verkocht hebt, een nieuwe deken is zo gehaald en dan zit je niet met 2 deken en geen geld. Lachen

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 12:08

Hey
het paard van mijn instructrice had dat ook en het duurde best wel lang voordat hij weer normale manen had zeg maar Tong uitsteken

Dus ik zou gewoon een andere deken kopen

Alinda

Berichten: 1208
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:07

Ik denk dat als je te lang wacht je paard geen manen meer over houdt op die plaats. Gewoon een nieuwe kopen als je het geld ervoor hebt.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 14:09

Tessebes"]
[quote="Koortje schreef:
Daarom verkoop ik deze ook...
Ik ga zaterdag een nieuwe deken halen!


Als je deze voor een goede prijs kan verkopen, dan zou ik zeker een andere deken kopen. Ik zou wel wachten tot je die andere verkocht hebt, een nieuwe deken is zo gehaald en dan zit je niet met 2 deken en geen geld. Lachen
[/quote]

Don`t worry!

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:43

Er al gedacht om hem naar binnen om te slaan?

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 14:55

Dan schuurt hij nog meer denk ik. De buitenkant is ruw namelijk. En dat blijft niet zitten vrees ik die flap is zo afgerond. Maar ik zal het vanavond eens proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:00

Er zijn dekens die je eronder kan doen zodat het niet meer kan schuren, een paard bij ons op stal heeft dat ook. Die verloor ook zijn manen, hup dekentje eronder en opgelost.
Maar je kan natuurlijk ook een nieuwe halen, maar dan heb je het risico dat je hetzelfde probleem krijgt.

Omslaan naar binnen of buiten lijkt me geen optie, dat gaat alleen maar meer schuren en dan kan de regen er zo in.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 15:02

Het probleem is dat de deken niet echt lijkt te schuren... hij is glad van binnen, en meestal staat mevrouw toch met haar hoofd omlaag om te eten, en schuurt de hals al helemaal niet. Maarja, het is wel precies op die plek waar de hals zit, dus hij gaat er toch uit...

Chronos

Berichten: 3071
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:13

Het duurt heel lang voordat de manen weer mooi zijn helaas... maar goed dat je hem eruit doet

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:17

Ik weet niet precies hoe je deken eruit ziet, maar misschien is het mogelijk om de deken te laten verstellen.
Ik heb ook eens een deken met hals gehad, die heb ik er bij de zadelmaker af laten halen.
De rand werd keurig afgewerkt en voor 15 gulden was m'n dekentje weer perfect in orde !