Wie werkt er in een dierenartspraktijk?

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Wie werkt er in een dierenartspraktijk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 15:13

Hallo, ik heb morgen salarisbesprekingen over een baan in een dierenartsenpraktijk. Ik ga vooral de administratie doen, een stuk automatisering en waarschijnlijk ook een beetje management. Ik heb hier geen vooropleiding in, maar met mijn universitaire studie denk ik dat ik mezelf aardig snel heb ingewerkt.
Ik zit zelf te denken om het salaris van een HAS-ser te gaan vragen...maar hoeveel is dat? Verward

Daarnaast ben ik ook erg benieuwd wat een dierenartsassistent verdient. Waar ik nog meer op moet letten bij de bespreking en hoe jullie het vinden om in een praktijk te werken.

Groetjes Lisette


Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 19:35

Niemand???

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:39

Een dierenartsassistente verdient om te beginnen het minimumloon. Als je een officieel diploma hebt is er een regeling dat je elk jaar iets meer verdient, tot 15 jaar geloof ik, maar dit ligt niet zo heeeeeel ver boven het minimumloon.
Als je wilt kan ik dit schema wel even voor je opzoeken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:44

Ik heb zelf 1,5 jaar in een praktijk voor kleine huisdieren gewerkt. Ik vond het echt super leuk, vooral het management gedeelte. Het hangt er natuurlijk erg vanaf of je leuke collega's hebt, hoe de sfeer is.
Ik zou als ik jou was eerst een dagje meelopen, om de sfeer te proeven, voordat je een definitief besluit neemt.
Succes!

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 19:49

Dank je voor je reactie. Ik heb al een dagje meegelopen en vond het wel erg leuk.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:49

Als je geen opleiding tot da-assistente hebt dan verdien je gewoon het minimum-loon. Heb je wel de opleiding dan geldt er een ander (iets hoger) tarief. Als je de opleiding hebt dan gaat de beloning ieder werkjaar omhoog.
Ik heb zelf niet de opleiding gedaan, maar ik viel gelukkig nog onder de regeling dat je na 3 jaar werkzaam te zijn automatisch geacht wordt officieel da-assistente te zijn, en de daarbijhorende beloning verdient.

Dit is tegenwoordig verandert. Je kunt dus niet puur alleen op ervaring meer da-assistente worden (tenminste niet para-veterinair).

Ik ben bang dat je het loon van een HAS-ser wel kunt vergeten, ik weet niet hoe veel dat is, maar zal zeker hoger liggen als het loon van een mbo-er (ik denk dat de opleiding da-assistent daarmee vergelijkbaar is).

De volgende beloningen heb ik uit de rechtspositieregeling van 2002 gehaald:
minimum-loon 23 jaar en ouder: 1206.60
gediplomeerd: 3e dienstjaar 1214,=
4e dienstjaar 1351,=
(men mag je niet "onderbetalen", dwz geen vergoeding lager als het minimumloon).
Deze bedragen gelden voor een 40-urige werkweek.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:06

Ik heb op een dierenkliniek gewerkt en verdiende met 40 uur per week (dat is dan inclusief 1 avondspreekuur) zo'n 1240,- netto. Niet veel dus en je moet er keihard voor werken, aan de andere kant maakt het werk het wel weer heel leuk dus ik had het er wel voor over (in mijn andere baan verdiende ik ruim 200 euro netto per maand meer en werkte ik maar 32 uur!)

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 21:14

Ja, dat is niet echt een vetpot. Maar toch blijf ik wel benieuwd naar het salaris van een pas afgestudeerde HAS-ser. Iemand die dat weet?

Corona

Berichten: 781
Geregistreerd: 01-08-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:49

ik ben met een opleiding tot dierenartsassistente bezig en werk nu als dierenartsmedewerker en verdien inderdaad ook het minimumloon. op meer zou ik echt niet rekenen.
er zwemmen meer vissen in de zee en als jij te duur bent, nemen ze gewoon de volgende. er zitten veel meiden te springen om die baan.

Bon Jovi rules!

Setje

Berichten: 152
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: Pijnacker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:55

Dank voor alle reacties. Ik heb net het gesprek gehad, dat ging erg goed. Ik ga wel meer verdienen dan het minimumloon, omdat ik ook meer verantwoordelijkheid krijg toegeschoven. Het was zelfs meer dan ik verwachte, dus ik ben blij! Ik heb geluk dat ik bij een dierenarts kom te werken die zijn hart bij de dieren en de mensen heeft liggen en minder bij het geld. Vandaar ook de achterstallige administratie. Door jullie was ik wel op het ergste voorbereid en loop ik nu met een "big smile" rond. OK dan!

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 17:15

Mazzelaar! Ik begrijp dat je de baan nu echt hebt! Van harte collega!!!

Yellowfish

Berichten: 14056
Geregistreerd: 05-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:21

Van harte ! Haha! leuk dat je de baan hebt !ik wil dierenartsassistente worden ! *LOL*

    Pressure is what differentiates a piece of coal from a diamond

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 18:59

Hee wat leuk joh!! Gefeliciteerd.
Ik ben een (sinds 2,5 jaar afgestudeerde) HAS-er en ik verdiende in het begin 3600 GULDEN bruto. 1633 euro is dat geloof ik. Dat is/was redelijk gangbaar (eerder laag dan hoog).

:evaw:

juval

Berichten: 13093
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:16

gefeliciteerd met je baan. Ik heb zelf een tijdje als ongediplomeerd assistente gewerkt vooral avond en weekenddiensten. Inderdaad kreeg ik toen niet veel meer dan het minimumloon.
Mijn moeder werkt op de administratie bij een dierenarts en die verdient inmiddels wel wat meer dan het minimum, maar zij heeft al zoveel jaren ervaring en is eigenlijk onmisbaar...... ze is trouwens op zoek naar iemand die haar met de administratie kan helpen, 1 dag in de week ofzo... voor meer info pb maar.

In memoriam, Zoëy : [IM] Zoëy, onze gouden stippelpony

don't bite the hand that feeds you

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 22:29

hee toppie. het zijn inderdaad bedragen waar ik zo ongeveer m'n bed niet meer voor uit wil komen.......ow lui varken ben ik ook zeg.......
maar leuk dat je meer krijgt, en dus gefeliciteerd met de baan !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-03 02:21

Setje schreef:
Ja, dat is niet echt een vetpot. Maar toch blijf ik wel benieuwd naar het salaris van een pas afgestudeerde HAS-ser. Iemand die dat weet?



Veel mensen die van het HBO komen denken vrij veel waard te zijn, helaas is het zo dat je je in de praktijk zult moeten bewijzen. Inderdaad is zo tussen de 3500 en 4000 GULDEn een normaal bedrag voor een startende hbo er. En dan heb je het goed!!

Er zijn er zat die tussen de 3 en 3,5 verdienen in het begin.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Abiola, DotBot, Googlebot, nuscaniels en 21 bezoekers