Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 08:35

Hoi,

Ik zal het even kort en duidelijk proberen uit te leggen. Ik had tot vorige week nog een relatie en na elkaar een week niet gezien te hebben en veel met vriendinnen te hebben gepraat ben ik erachter gekomen dat ik meer ''buig'' in deze relatie dan dat het ''geven en nemen'' is. Dus heb ik Vrijdag besloten om hem via een smsje uit te nodigen voor een gesprek, dit wilde hij niet, dus was het voor mij al helemaal duidelijk.

Hij is ook geen prater en toont zijn gevoelens meer verbaal (toch?) Dit is altijd een struikelblok geweest in onze relatie, omdat ik in principe overal voor open sta en alles bespreekbaar is. Oke, dit heb ik geaccepteerd, je kan iemand niet veranderen, maar iemand kan zich wel aanpassen toch?

Er werden me dus een hoop dingen duidelijk (na 2,5 jaar), veel gepraat en verschillende meningen gehoord maar toch uiteindelijk op mijn eigen gevoel afgegaan. Ik moet eerlijk zeggen dat ik geen moment heb getwijfeld om er een punt achter te zetten, zoveel was er niet meer tussen ons..

En nu, gisteravond was ik bij een goede vriend van mij van wie zijn broer tot een jaar geleden nog veel op trok met mijn ex-vriend, krijg ik even doodleuk te horen ''of ik al wist dat mijn ex een jaar geleden vreemd was gegaan, met een meid uit zijn dorpje''. (1 jaar geleden ging ik dus al 1,5 jaar! met mijn ex). Deze persoon is heel eerlijk en zou niet weten waarom hij hierover zou moeten liegen, ook heeft hij tot kort geleden nog contact gehad met die meid, die het hem heeft verteld. Blijkt dus ook dat mijn ex het zelf heeft opgebiecht tegen die vriend zijn broer, maar nooit tegen mij!

Ik ga deze week mijn spullen ophalen en krijg nog het één en ander, maar toch kriebelt het om hem ermee te confronteren, al is het maar dat als ik de deur uitloop, nog even na zeg: ''Doe de groetjes aan N..'', of ik hou de eer aan mezelf? Dus hem ermee confronteren of.. Sorry voor het lange verhaal maar wilde het graag even van me afschrijven.

Groetjes


Guetta

Berichten: 3969
Geregistreerd: 04-10-03
Woonplaats: Klundert

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:37

Eer aan jezelf houden, ook al zou het misschien opluchtend werken.
Je hebt er in feite niets aan.

Saltoke

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-02-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:39

verbaal=met woorden Knipoog
Ik zou hem er wel mee confronteren.
Tenslotte vind ik het erg wat hij gedaan heeft,daar mag hij zomaar niet mee weg.
Ik zou me niet kwaadmaken,ik zou er zelfs om lachen.
Inderdaad de deur uitlopen en zo nog een snelle steek geven lijkt me ideaal.
Sorry dat ik het zeg maar jeetje, wat een eikel!


Yennice_

Malibu_
Berichten: 1392
Geregistreerd: 13-10-05
Woonplaats: Oud-Vossemeer

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:39

Ik zou de eer aan jouzelf houden, jij zit nu te twijfelen.

Hij is vreemdgegaan he!

met hem confronteren, en zeggen waarom hij het niet heeft gezegd..

groetjes aan N Ja moet je zekerzeggen

Een paard galoppeert met zijn longen, houdt vol met zijn hart en wint door zijn karakter...!!

Winddancer

Berichten: 4381
Geregistreerd: 15-02-04
Woonplaats: Vijlen (Zuid Limburg)

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:41

Ik denk dat ik hem toch er mee zou confronteren, al is het alleen maar om hem te laten weten dat ik er ook vanaf weet.
En zoals je zelf zegt bv. tijdens het naar buiten lopen.

Westernstore: Wyldwood

timilon
Berichten: 3594
Geregistreerd: 02-03-04

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:42

ik zou alles voor zn voeten gooien wat me dwars zou zitten.lucht mij op en hij bekijkt het er maar mooi mee.maar alleen als je hem echt niet meer terug zou willen.

R.I.P Pebbles Timilon Vollie Spotty speccie Z2+7
Zwart Kentaur Artemis dressuurzadel te koop, voor info pb!

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 08:44

@ Malibu_ Dat wilde ik ook graag zeggen, het kriebelt zo erg, ook omdat hij gewoon denkt dat ik hier nooit achter zou komen.

@ Saltoke, Dankje Lachen Zo dacht ik er ook over, ik kon gelukkig gisteravond toen ik het hoorde er wel om lachen, het is tenslotte lang niet uitgekomen, maar uitkomen zal het altijd. Zo'n snelle steek ,hou ik de eer aan mezelf en hij zit toch wel met een k..tgevoel, hoop ik.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:44

Wat is vreemdgaan? Denk je dat hij begrijpt wat je bedoelt als je bij het weggaan " de groeten aan N " roept? Als je hem een steek wilt geven, moet je wel zeker weten dat hij aankomt...

Je suis Charlie.

lucifertje

Berichten: 5603
Geregistreerd: 08-03-06
Woonplaats: in ut stedje van lol en plezeer

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:45

Ik zou het eerst toch even navragen. Want dadelijk is het niet waar (je weer maar nooit) en dan heb je niets meer over..

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 08:46

@ timilom, terug willen? Voor geen goud, maar om heel me hart te luchten, krijg ik denk ik niet de kans voor, dus hou de eer aan mezelf, ben kort en zakelijk en als ik de deur uitloop, gooi ik dat er even uit.

Anoniem

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:48

ik zou hem er mee confronteeren (alleen als je zeker weet dat het kopt)

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 08:48

@ Cassidy, vreemdgaan is bij mij sex met een ander, en dat heeft hij meerdere malen gedaan met hetzelfde persoon, dus hij weet dondersgoed waar ik het over heb.

@lucifertje, hij heeft het tegen iemand gezegd, waarvan hij ''dacht'' dat ik het nooit zou horen, niet wetend dat ik met deze mensen in contact zou komen. Ik ga het meisje er niet mee confronteren maar ik vertrouw deze mensen blind op hun woord.

else80

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:49

Het is natuurlijk maar net hoe je uit elkaar wilt gaan. Wil je met je ex op goede voet blijven staan, ook na het ophalen van je spullen, of kan het je niks meer schelen wat voor contact jullie hebben?
Als het laatste het geval is, en je krijgt er een beter gevoel van om zo'n steek te geven: Doen.
Maar bedenk wel wat je er mee opschiet. Het is tenslotte al (lang geleden) gebeurd. Ik zou er persoonlijk voor kiezen om hem er in alle rust mee te confronteren en dan te benadrukken dat je door zo'n bericht extra in hem teleurgesteld bent. Soms komt dat nog veel harder aan!

'Het paard is het belangrijkste deel van de ruiter' (Jean Giraudoux)

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 08:52

else80, daar heb je helemaal gelijk in, maar ik kan heel moeilijk met hem praten, hij heeft er geen ''trek in''. Ik was degene die vriendschappelijk uit elkaar wilde gaan, maar hij was heel kort en vond het goed zo. Voor mij geen contact meer met hem, misschien ooit in de toekomst maar voor mij is het even helemaal over.

else80

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 08:57

Tsja, in dat geval....het klinkt alsof je ex misschien al lang geleen afscheid van jullie relatie heeft genomen en nu het nut van praten niet meer inziet. Dan zou ik hem toch met het verhaal confronteren, jij krijgt er een beter gevoel van (al is t maar even) en hij weet in elk geval dat zulke acties altijd uitkomen..

'Het paard is het belangrijkste deel van de ruiter' (Jean Giraudoux)

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 09:00

Dat gevoel had ik ook al, maar ik had echt een bord voor me kop, voel me echt zo dom op t moment, ik dacht dat het er allemaal bij hoorde en had zo nog een paar jaar ''doorgekacheld''. Maar hoe ga ik dat aanpakken, want ik krijg toch geen volledige aandacht meer, hij heeft geen behoefte om mij te spreken.

diam0nd

Berichten: 568
Geregistreerd: 17-07-06
Woonplaats: Herveld Gld

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:07

Ik zou de eer wel aan jezelf houden dus gewoon rustig blijven maar hem wel met het feit confronteren dat hij zolang tegen jou heeft gelogen. En daarna gewoon weglopen en inderdaad wat else80 al zei als het jou niks meer kan schelen of er iets van dat contact overblijft (waar ik zelf trouwens wel voor zou kiezen) zeggen nou de groetjes aan nou ja hoe ze ook heet dan.
Wel eerst de spullen pakken en daarna pas gaan zeggen anders zit je jezelf alleen maar op te fokken denk ik zo..
Je spulletjes zijn op dit moment natuurlijk belangrijker dan hij

Hard op zoek naar een leuk paard om te kunnen rijden omgeving Zetten (betuwe)!! Voor info pb!


else80

Berichten: 160
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:24

Ik ben het helemaal met Diamond eens. Ik neem aan dat hij er wel bij zal zijn als jij je spullen komt halen? (zo nee, dan zou ik daar toch echt op staan) Gewoon in alle rust alles pakken en dan (zonder dat je laat merken dat je ermee zit) even vermelden dat je weet wat ie 1,5 jaar geleden uitgevreten heeft en dat je blij benmt van m af te zijn..
Heel veel succes en laat je weten hoe het is gegaan?

'Het paard is het belangrijkste deel van de ruiter' (Jean Giraudoux)

050206051012

Berichten: 27515
Geregistreerd: 21-04-03

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:26

Absolúút confronteren!

Een mooie sneer zijn kant op geven, dat ie ff denkstof heeft Ja

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 09:29

Dankje, dat is de manier hoe ik het inderdaad ga aanpakken, hij is gewoon thuis met spullen ophalen en had inderdaad al bedacht eerst rustig mn spulletjes te pakken en hem er kort mee te confronteren en dan weg te gaan

DAndrea
Berichten: 196
Geregistreerd: 22-08-06

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-08-07 09:30

Ik laat zeker even weten hoe t is gegaan.

Anoniem

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:42

Wat fijn dat je van hem af bent, onbewust wist je dus al dat hij gewoon een eikel is.

LesleyLady

Berichten: 497
Geregistreerd: 13-02-04
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 09:51

Goed van je dat je een punt achter hem zet! Toch een beetje jammer dat diegene die het je verteld heeft het niet eerder had gedaan..
Maar bedenk maar zo: over een tijdje heb jij alles weer voor elkaar en zit hij nog steeds in zijn remi, want een goede relatie met iemand aangaan kan die blijkbaar niet.. Beetje communiceren is nou eenmaal belangrijk en vreemdgaan is alleen heel zwak, dat zullen heel veel meisjes na jou tegen hem gaan zeggen.

* Horses take you for what you are, but they judge you by what you do *

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:30

Ik zou echt wel even laten weten dat ik het weet! Er ruzie over maken heeft weinig zin, maar even laten weten dat ik niet achterlijk ben Knipoog

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Lieke_M

Berichten: 911
Geregistreerd: 26-05-07
Woonplaats: Oost-Vlaanderen

Re: Wat moet ik doen, de eer aan mezelf houden of..

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-07 10:35

Ik zou het toch effe onder z'n neus wrijven..

Stilte zegt soms meer dan woorden..


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Barbabientje, Mrskiwi en 28 bezoekers