juiste prijs voor schoorsteenvegen

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

juiste prijs voor schoorsteenvegen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 18:34

Vanmiddag kwam er een monteur om onze schoorsteen te vegen en een nieuwe kachel aan te sluiten. Het bijbehorende tarief was 165 euro. Ik ben al niet zo assertief en onder invloed van zwangerschapshormonen al helemaal niet, dus ik heb het maar betaald. De man was immers al begonnen.

Ben ik nu vreselijk opgelicht of is dit wel een normaal tarief?

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:48

Lijkt me wel heel wat geld, maar heb geen id of het echt veel is

laura1979

Berichten: 574
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:55

voor alleen de schoorsteenvegen ben ik 22 euro per keer kwijt, en de schoorsteenveger komt 1x in het jaar.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:01

Denk dat je dan wel opgelicht bent.... Wij hoeven onze schoorsteen gelukkig nooit te vegen. Lachen

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:08

dimmelim schreef:
Vanmiddag kwam er een monteur om onze schoorsteen te vegen en een nieuwe kachel aan te sluiten. Het bijbehorende tarief was 165 euro. Ik ben al niet zo assertief en onder invloed van zwangerschapshormonen al helemaal niet, dus ik heb het maar betaald. De man was immers al begonnen.

Ben ik nu vreselijk opgelicht of is dit wel een normaal tarief?



Ha ha Lijkt wel of ik een dejavu heb, aantal jaren geleden moest er bij mij ook een kachel geïnstalleerd worden, gelukkig had ik mijn stalgeld in huis, was toen een gulden of 300.

Ik ben toen belazerd en ik denk jij nu ook, wat heb ik ervan geleerd, altijd is een prijsopgave vragen.

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 19:38

basje01"]
[quote="dimmelim schreef:
Vanmiddag kwam er een monteur om onze schoorsteen te vegen en een nieuwe kachel aan te sluiten. Het bijbehorende tarief was 165 euro. Ik ben al niet zo assertief en onder invloed van zwangerschapshormonen al helemaal niet, dus ik heb het maar betaald. De man was immers al begonnen.

Ben ik nu vreselijk opgelicht of is dit wel een normaal tarief?



Ha ha Lijkt wel of ik een dejavu heb, aantal jaren geleden moest er bij mij ook een kachel geïnstalleerd worden, gelukkig had ik mijn stalgeld in huis, was toen een gulden of 300.

Ik ben toen belazerd en ik denk jij nu ook, wat heb ik ervan geleerd, altijd is een prijsopgave vragen.
[/quote]

Verdrietig Nou ja, gelukkig ben ik niet de enige...grrrr...
Voor het schoorsteenvegen zelf rekende hij 25 euro, de andere 140 was voor het installeren van de kachel.
Wat wel fijn is: het ding werkt.

Tartuffo

Berichten: 1630
Geregistreerd: 30-06-03
Woonplaats: Hier aan de kust....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:57

Ik laat onze open haard ieder jaar vegen (hij is dus nooit vuil en ze hebben daar dus een makkie aan)
en ik betaalde dit jaar 35 euro.
Snel verdient voor die jongens.
Maarja.... het moet van de verzekering want als anders je huis afbrandt krijg je dus niets terug.
Dus dan maar weer een rib uit je lijf.

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:01

Ik betaal 25 euro voor het vegen en ze zijn meestal binnen een kwartiertje klaar.

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:04

Het vegen kost ons ook ca. 25 euro.
'k Weet niet hoe lang hij bezig is geweest met het aansluiten van de kachel, maar zo op het eerste oog lijkt het me een absurd bedrag.
Was het alleen een kwestie van aansluiten of zaten er ook nog materialen bij de prijs inbegrepen ?

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 20:05

Oscar, hij is ongeveer een half uurtje bezig geweest. Hij had een nieuw stukje leiding nodig en ook een nieuw verbindingsstuk voor de pijp, dus dat zat er inderdaad wel bij.

Wat ik ook raar vond: de man is helemaal niet het dak op geweest. Kun je dan ook vanaf de etage zelf vegen?

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:14

Ik heb het even aan m'n mannetje gevraagd Lovers , en hij zegt dat het tegenwoordig mogelijk is om de schoorsteen te "vegen" zonder het dak op te gaan.
De schoorsteen wordt ahw. schoongebrand.
Uiteraard heb ik ook even gevraagd of het normaal is om voor het aansluiten en het "tussenstuk" 140 euro te berekenen.
Als het om een verbindingsstuk gaat met een schuifmechanisme, dan kan het wel kloppen.
Het schijnen absurd dure dingen te zijn.
Deze stukken worden gebruikt als de aansluiting van de kachel niet hetzelfde is als de uitgang naar de schoorsteen, een soort verloopstuk dus.
Als je verder nog iets wilt weten: vraag het gerust, dan vraag ik het ook weer even *LOL*

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 13:18

Oscar schreef:
Ik heb het even aan m'n mannetje gevraagd Lovers , en hij zegt dat het tegenwoordig mogelijk is om de schoorsteen te "vegen" zonder het dak op te gaan.
De schoorsteen wordt ahw. schoongebrand.
Uiteraard heb ik ook even gevraagd of het normaal is om voor het aansluiten en het "tussenstuk" 140 euro te berekenen.
Als het om een verbindingsstuk gaat met een schuifmechanisme, dan kan het wel kloppen.
Het schijnen absurd dure dingen te zijn.
Deze stukken worden gebruikt als de aansluiting van de kachel niet hetzelfde is als de uitgang naar de schoorsteen, een soort verloopstuk dus.
Als je verder nog iets wilt weten: vraag het gerust, dan vraag ik het ook weer even *LOL*


Bedankt voor het navragen Oscar. Dat is "goed" nieuws. Het gaat inderdaad om zo'n duur verbindingsstuk. Gelukkig ben ik dan niet opgelicht. Ik voelde me zo stom...

"Ja mevrouw dat wordt heel duur, heeft u niet genoeg in huis? Geen probleem dan rijden we u even langs de pinautomaat."

en ik braaf knikken..

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:23

Amethyst schreef:
Denk dat je dan wel opgelicht bent.... Wij hoeven onze schoorsteen gelukkig nooit te vegen. Lachen


Dan hoop ik niet dat je de schoorsteen van een open haard bedoeld? Want als je die niet laat vegen en er ontstaat een (schoorsteen)brand, kan kan je fluiten naar je verzekeringsgeld.

Sitie

Berichten: 2946
Geregistreerd: 13-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:25

dimmelim schreef:
"Ja mevrouw dat wordt heel duur, heeft u niet genoeg in huis? Geen probleem dan rijden we u even langs de pinautomaat."

en ik braaf knikken..


zei hij dat echt??? wat een schoft!!!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132051
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 13:25

't Is en blijft veel geld Dimmelin, maar het is altijd nog beter om terecht te moeten betalen dan dat je besodemieterd wordt Knipoog
Veel succes met je kacheltje en met je portemonnee Ach gut

Caritas

Berichten: 4431
Geregistreerd: 04-04-01
Woonplaats: Tussen plassen en A2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:12

Kachelpijp en onderdelen daarvoor is ontzettend duur. Idioot gewoon. Voor de prijs van een meter kachelpijp kun je al een leuk hoofdstel kopen. En ik bedoel dat kachelpijp die je op een echte kachel/fornuis aansluit dus niet zo'n aluminiumflubber ding van de cv....