bodem schuilstalletje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 14:06

Onze pony's staan heel de winter buiten, maar ze hebben een overheerlijke schuilstal. De bodem hiervan is gewoon aarde en mest van meer dan 6 jaar oud (= 'aarde').

Zou ik iets in het stalletje leggen om het nog iets knusser te maken, of niet? En zoja, wat?
Ik zou het wel niet leuk vinden moest alles wat erin ligt eruit komen omdat de pony's steeds in en uit de stal lopen Boos! .


carola

Berichten: 8685
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 14:58

Wij hebben ook een stal staan bij de wei, waar ze altijd in en uit kunnen lopen.
Op de bodem hebben wij een dikke laag wit zand, en daarover een heerlijk warm bedje stro. Gaat perfect!
Maar ik denk dan wel dat je een stal moet hebben, die aan 4 kanten dicht is, met een niet te brede deur erin. Anders ligt het stro overal...

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 15:23

Mijn pony heeft ook een uitloopstal, met aarde. Ik doe er alleen stro in als hij echt een nacht op stal blijft. Als ik er zo stro in gooi ligt alles meteen buiten. Zonde van het stro. Stal blijft zo ook netjes schoon en als het vies wordt mest ik hem gewoon uit.


DubbelFun

Berichten: 88630
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 15:52

Je zou iets van een drempel kunnen maken zodat het stro er niet uitgelopen wordt. Als je die in een soort schuifsysteen maakt, kun je hem er makkelijk uithalen om de stal leeg te maken.

kaj

Berichten: 3755
Geregistreerd: 08-10-01
Woonplaats: Huissen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 19:20

Is in principe een goed idee sugarmis.
Alleen het werkt niet! Althans niet bij mij.
Moet ik er wel bij zeggen dat mijn monstertje alles express naar buiten toe gooit.
Dat is ook de reden dat ik hooi niet van de grond af voer maar uit een hooiruif.
Hij schopt en schudt net zolang tot alles op de drempel ligt (kan hij zelf lekker naar buiten kijken) en als hij dan naar buiten loopt gaat alles mee.

Maar ja die van mij is dan ook niet helemaal normaal heb ik af en toe het idee......

guidolover

Berichten: 1642
Geregistreerd: 26-09-01
Woonplaats: St. Maartensdijk (zeeland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 20:30

in de schuilstal van mijn pony liggen tegels, maar dit is niet echt knus natuurlijk. (hij heeft ook nog een "gewone" stal)

Guido is mijn Black Beauty...!!

**ik heb weer foto's in mn profiel**

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 21:57

ik heb in de geitenschuilstal stro liggen maar dat gaat het vrij snel uit...
btw is die mest niet super dik? ligt toch niet fijn en het kan ook ziektes veroorzaken

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 23:20

De stal is vanbinnen wat opgehoogd door die hele oude mest ja, maar dat doet alleen maar goed voor de afwatering.
De mest van onze pony's wordt natuurlijk wel weggehaald. Ik heb al wel geprobeerd die oude 'mest' (is eigenlijk meer aarde, zo echt hard en koekig geworden) weg te ruimen, maar het is zo hard, lijkt wel een vloertje, dus heb ik het maar laten liggen. *LOL*

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 12:02

Ik zou er gewoon een laag zand overheen gooien. Als het paard maar droog kan staan en eventueel liggen, dan vind hij het wel knus genoeg hoor! Zorg dat de bodem van de schuilstal hoger ligt dan de grond eromheen, dan blijft het gewoon droog.
Dat meot het gewoon zijn, droog en uit de wind.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Mellien
Berichten: 1121
Geregistreerd: 23-03-01
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 17:19

Ik heb hetzelfde probleem. Beau heeft een stal (betonvloer) met uitloop en hij mag altijd in en uitlopen. In de stal heb ik wel stro gelegd omdat hij daa graag ligt. Voor de deur ligt een balkje om het uitslepen van stro een beetje te verminderen want meeslepen blijft hij doen.

visje

Berichten: 4546
Geregistreerd: 11-04-01
Woonplaats: België (Vlaams-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 21:10

Daarom twijfel ik ook om er beton in te leggen, dan wordt het alleen maar onaangenamer en ik heb weinig last van urinevlekken op de bodem *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Team_Sublime en 99 bezoekers