Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:50

CGJ12 schreef:
Voor iedereen geldt: je bent zo goed, zoals je rijdt op je slechtste paard............en dat geldt dus ook voor mij.


Hier ben ik het wel mee eens.

Trouwens een boktcompetitie lijkt mij best leuk.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 16:51

CGJ12 schreef:
Voor iedereen geldt: je bent zo goed, zoals je rijdt op je slechtste paard............en dat geldt dus ook voor mij.


Hm... kan ik heel banketstaaf doen en zeggen dat ik met mijn slechtste paard ook Z dressuur heb gereden, en die zelfs passage/piaffe heb aangeleerd terwijl dat anatomisch gezien niet echt mogelijk was.

Maar ik ben wel een realist, en ik hou het erop dat dat dier fysiek beperkt was, maar dat compenseerde met karakter.

(wil niet zeggen dat ik het niet eens ben met deze stelling, integendeel!!)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:58

Pipo schreef:
Trouwens een boktcompetitie lijkt mij best leuk.

Mijn voorspelling top 3 (in willekeurige volgorde):

Jacobien
Tommie
Tyrza

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:01

je vergeet ikhier!!

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 17:01

In je eigen klasse, natuurlijk... Silly is nog niet zo ver in africhting als Tolstoi bijvoorbeeld Haha! of Blue Ocean...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:06

Je vergeet Arie1 ook Haha!

Fonsje is nog niet eens zadelmak, dus welke klasse ik dan in moet Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:10

CGJ12 schreef:
Voor iedereen geldt: je bent zo goed, zoals je rijdt op je slechtste paard............en dat geldt dus ook voor mij.


Whahaha, dan kan Anky haar olympische medaille wel inleveren...... Haha! Oeps....... Lips are sealed

Ik ga ook helemaal voor een bokt-competitie. Al denk ik dat je de bovenste klasses dan wel samen mag voegen en rijden Jacobien, Tyrza en Tommie alsnog tegenelkaar Haha! Anders wordt het zo eenzaam in een klasse.
Maarre, ik heb alleen geen paard om mee te doen Verdrietig Huilen

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:13

ArieI en Samsam komen voorlopig niet in de buurt volgens mij............. van dat kaliber kan ik er zo meer opnoemen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 17:13

Aimee schreef:
Ik ga ook helemaal voor een bokt-competitie. Al denk ik dat je de bovenste klasses dan wel samen mag voegen en rijden Jacobien, Tyrza en Tommie alsnog tegenelkaar Haha! Anders wordt het zo eenzaam in een klasse.
Maarre, ik heb alleen geen paard om mee te doen Verdrietig Huilen


Ik heb wel een leuk paard voor je, Aimee. En tegen de tijd dat dit gerealiseerd kan worden is die kneus van mij ook wel weer opgeknapt Haha!

Wie gaat er jureren?? Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:15

Als Arie1 met Lingh komt plaats ik die echt op nr 1!!!!

Hee Samsam, je schijnt volgens CGJ hetzelfde kaliber te hebben als Arie1 Haha!:D:D:D:D Niet naast je schoenen gaan lopen nu he Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:18

ArieI mag Lingh opvlechten en poetsen.
Edward heeft wel iets beters te doen dan te bokken Knipoog

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:19

Missouri schreef:

Wie gaat er jureren?? Cool


GAAN bedoel je..........meervoud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:20

CGJ12 schreef:
ArieI mag Lingh opvlechten en poetsen.
Edward heeft wel iets beters te doen dan te bokken Knipoog


Ben nu zeer benieuwd naar je eigen kunnen. Want volgens mij kan Nicole heel wat meer dan alleen maar poetsen en vlechten.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 17:21

Okee, wie gaan er jureren? Wie doen er mee? (ik ieg, ik weet nog niet met hoeveel paarden Haha! )
Doen we ook paardenruil? Haha! Haha!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:26

Missouri schreef:
Ik heb wel een leuk paard voor je, Aimee.


Oh echt? Dat zou leuk zijn, de wedstrijdkriebels beginnen hier al op te borrelen Tong uitsteken

Citaat:
Wie gaat er jureren?? Cool


Ehhh, we gaan toch wel voor O-juryleden? Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:26

Ga eerst maar even verder debatteren in de off-topic versie, want ik ben bang dat de laatste pagina morgen op de mesthoop ligt.......

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:01

CGJ12 schreef:
ArieI en Samsam komen voorlopig niet in de buurt volgens mij............. van dat kaliber kan ik er zo meer opnoemen.


Denk dat je me niet helemaal goed begrijpt, ikhier is de account van Sonja gademan!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:07

Whahahaha, geweldig!!! Misschien toch een aparte bokt-competitie op grand-prix niveau, krijgen we vast ook veel toeschouwers
Tot nu toe is op dat niveau de deelnemerslijst:
Edward
Sonja
Tyrza

Goed begin is het halve werk....... wie weet er nog meer?! Haha!

Ruchet

Berichten: 836
Geregistreerd: 22-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:27

Pipo schreef:
Je vergeet Arie1 ook Haha!

Fonsje is nog niet eens zadelmak, dus welke klasse ik dan in moet Haha!


goed idee pipo , je mag wel een paard van ons lenen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:30

Ruchet schreef:

goed idee pipo , je mag wel een paard van ons lenen.


OK dan! OK dan!

( btw, volgende week heb ik vrij genomen, en dan wilde ik even oefenen op een paar paarden van jullie.......na twee maanden niet gereden te hebben lijkt het me niet al te verstandig om op een driejarige gelijk te gaan zitten Haha!)

Stephany

Berichten: 9061
Geregistreerd: 12-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:52

Fokker79 schreef:
Sta helemaal verbaasd over de manier waarop hier met mensen en paarden omgegaan word. Niet alleen wordt een zeer groot aantal mensen gehinderd door een enorm gebrek aan kennis, maar ook nog aan normaal fatsoen.
Ik neem aan dat dit soort discussies initieel bedoeld zijn om op een constructieve wijze tot het uitwisselen van ervaringen en kennis te komen, ik zie er echter weinig van terug. Kijk dat je een mening hebt is prachtig, dat die eventueel gebaseerd is op een gebrek aan kennis is ook nog mogelijk.
Echter zoals dat hier gaat is de lol er snel af.


Ik kan mij helemaal in bovenstaand stukje van Fokker 79 vinden! Dat gevoel overviel mij ook toen ik de topic was gestart over de affaire Guldenberg...op dat moment niet vermoedend dat dit inderdaad van sommigen (wie de schoen past trekke hem/haar aan...!!) een aanval werd van A: gebrek aan kennis en B: gebrek aan normaal fatsoen...
Ik was/ben toen echt geintresseerd in de zaak en hengst Guldenberg en naarmate de topic vorderde kwamen er steeds meer harde feiten naar boven die in het voordeel van de eigenaar van Guldenberg pleitten!

Dus het enige doel wat ik toen nog had (en nog heb!!-maar ja op slot he!!)
was het opnemen voor van Hoek en zijn hengst, alle feiten(in zijn voordeel) spreken voor zich!!
Maar dan nog zie je weer dezelfde mensen (net zoals op deze topic) met ongefundeerde uitspraken komen.....
En dan vraag ik mij dus in alle oprechtheid af -wanneer ik de vragen en antwoorden op deze topic lees - waarom de Guldenberg-topic GESLOTEN WORDT- op het moment dat men juist met gedegen feiten op tafel komt en de discussie m.i. wel degelijk nog veel inhoud heeft...
Wanneer ik hier (topic WEERT) mensen aan het woord zie komen met zaken waarvan ik denk wat doen deze ter zake op dit forum(fokkerij), dan wordt de vraag nog groter en nog onduidelijker...waarom op de topic Guldenberg een slot en hier niet......??
Ik blijf dat heel vreemd vinden......en ik kan mij dan toch niet aan de indruk onttrekken dat er sprake is van willekeur of ........??

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:59

Sorry mensen, heb jullie 8 pagina`s niet allemaal gelezen, maar de complimentjes voor pagina 1. Hier leert men inderdaad nog eens wat van.

Graag zou ik bij zo`n volgende gelegenheid ook wel meewillen om er van te leren, zou iemand me op de hoogte kunnen houden?




Dan ga ik nu p. 2 tm 8 doorlezen! *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:09

Stephany, misschien zou je een pb naar Joost kunnen sturen, hij zal vast met goede argumenten komen waarom het topic destijds gesloten is.

Excuseme
Berichten: 1978
Geregistreerd: 04-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:28

Fokker79 en Stephanie, ik begrijp jullie wel, maar als je binnen dit topic de bijdragen plaatsen, zoals jullie die geplaatst hebben, sla je de plank mis. Zoals reeds gesteld wordt hier bij aanvang niet vervallen in ongefundeerde meningen, maar in feitelijke observaties. Jullie ongenoegen richt zich op de algemene tendens hier op FA, dus ik zou daarvoor afzonderlijke topics openen.

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:29

Koortje schreef:
Dan ga ik nu p. 2 tm 8 doorlezen! *LOL*



*LOL* *LOL* *LOL* wat een gekissebis! Ik lach me dood hier! Ik leer vanalles (wat ik al wist) over stang en trens ook nog, jeetje...!

Wanneer word er weer zoiets georganiseerd, ik wil ook graag mee! (mits het niet al te ver weg is... Haha! )