wie heeft er een dartmoor pony?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

wie heeft er een dartmoor pony?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-12-03 11:03

ik versorg zelf een dartmoorpony hij heet james bond!! OK dan!


_Priscill_

Berichten: 5715
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:05

heb je fotos?

ze zeggen liefde kent geen haat..maar ze zullen zich vergissen....want als je er niet bent haat ik het om je te missen

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 11:11

ik heb geen dartmoor pony maar krijg elke maand twee dartmoors van een fokker om ze in terijden en verkoop klaar te maken

ONDERSCHRIFTLOOS

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 12:36

ik heb er wel een!!!!
een merrie, ze heet jinea. ze is heeel makkelijk en nergens bang voor ik heb haar nu ander half jaar . je kunt op haar rijden en haar voor de wagen zetten. aan echte all-rounder dus. ze staat hier samen met een shet en een tinker.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-03 13:43

Ik heb een pony die uiterlijk erg sterk op een dartmoor lijkt, maar ze heeft geen papieren.

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdagingā€¦ & een kans om te genieten.

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:57

ja ik heb een foto

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:57

weet alleen niet hoe ik het errop moet zetten

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:58

hij staat trouwens ook bij eenmaal andermaal en bij horse at work

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-03 15:59

ik ken ook een meisje die darmoors van die fokker krijgt en daar komt james bond ook vandaan

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 21:49

ja dat wist i inmiddels al

ONDERSCHRIFTLOOS

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:39

Heb ook een Dartmoor van 1.18m. Hij heet Dizzy. Hij is een stevige (en iets te dikke) Dartmoor. Loopt voor de koets, kan longeren en goed naast de fiets lopen en is een prima handpony om mee te nemen. Hij kan ook goed springen (vrij-springen)
Ik heb hem nu 3.5 jaar en zou hem voor geen goud willen missen.
Rijden kan ik er niet op (ik ben te groot)
We doen ook aan VD (tenminste dat proberen we)
Hij doet alles voor me, zou zelfs met me door het vuur lopen.

Hij is een beetje brutaal geworden omdat hij de baas van de "kudde" is en bij mooie dames mag schouwen.
Volgens mijn hoefsmit is 'ie een klophengst (qua uiterlijk erg brede hals)maar dat denk ik niet.

Wil je Australiƫ op een paardenrug verkennen? Kijk dan op www.horsetreks.com.au
Ze spreken daar vloeiend Nederlands, Duits en Engels.

francisotten
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Zwinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:59

Dizzy is zeker weten geen klophengst en ook niet geweest. Dizzy en James Bond komen bij mij vandaan. Dizzy en James Bond zijn in de verte familie van elkaar, via Kilbees. Hoe gaat het overigens met James?
Ik ben ook de fokker waar elke keer die 2 ponys vandaan komen om aan te rijden en ik hoorde zoveel over deze site ivm. James dat ik dacht van:' Kom laat ik eens een kijkje nemen.
Groeten Francis

Kijk eens op onze site, www.dartmoorpony.nl


francisotten
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Zwinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:01

ps. Dizzy is zelfs kandidaat geweest op de hengstenkeuring, alleen is hij afgekeurd!! Jammer he', want het is een beauty. Trouwens de groeten daar aan dizzy en baas in Belgie. En hele fijne feestdagen

Kijk eens op onze site, www.dartmoorpony.nl

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:11

loekie schreef:
ik versorg zelf een dartmoorpony hij heet james bond!! OK dan!

ja die staat te koop toch!
op bokt en op marktplaats

Dizzy

Berichten: 723
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:46

Hoi Francis, heb je ge-PB-ed.
De Dartmoor pony is ook superhandig!! Vandaag verrast door de sneeuw, maar meneer gleed of glibberde absoluut niet.
Als je trouwens een pony bij Francis koopt heb je nooit meer problemen met trailer-laden. Die van mij is zo dol op de trailer dat hij hinnikt als ik hem voorrijd en hij loopt (rent bijna) er zelf in!! *LOL*

francisotten
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Zwinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:48

Dank je wel voor je complimetje. Inderdaad lopen de meeste Dartmoors zo bij ons de trailer in. Dat komt omdat ze zomers veel in groepjes verweid worden. Ze staan dan altijd met een aantal anderen op de trailer. En krijgen elke keer weer een vers stukje gras. En dat weten ze echt wel na een paar keer. Smullen en je buik kogelrond eten. Zodat je bijna door je benen gaat.
Wij zetten altijd met rust de ponys op de trailer. En als ze bang zijn hebben wij een speciaal trek en duw systeem. Die is zeer vriendelijk en werkt omdat de ponys nooit boven de 400 kilo wegen!! Groeten aan alle bekende Dartmoors en baasjes. En hele fijne feestdagen!!!!

Kijk eens op onze site, www.dartmoorpony.nl

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:30

hallo met james gaat het heel erg goed hij staat nu alleen een paar maanden niet meer bij jeanine maar bij de mensen ernaast.
hij is nu ook ingereden en is nog liefer geworden dan dat ie al was!!! OK dan!

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 19:31

en hij kan zelfs 1.26 meter vrij springen echt goed!!!

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 22:34

ja hij staat jammer genoeg te koop hier op bokt en op marktplaats maar ja heb er als versorger weinig over te zeggen ik mag gelyukkig wel helpen zoeken naar een goeie nieuwe eignaar

francisotten
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Zwinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 11:47

Ik heb zojuist vernomen dat James Bond een nieuwe eigenaresse heeft. Ik heb haar ook gesproken. Hij kan het niet beter krijgen en heeft ook een nieuwe vriendin. Een Connemara!!
Wat fijn voor James want dit heeft hij verdiend. Al kloppen de verhalen niet die de ronde gaan over hem. Want hij heeft bijna zijn hele leven hier gelopen en het op twee weken na, altijd goed gehad. Dan is dat verhaal bij deze ook de wereld uit.

Kijk eens op onze site, www.dartmoorpony.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 14:34

Ik heb een tijdje een pony van ong. 30 verzorgd. Geen zuivere Dartmoor, maar het zat er wel in. Kijk maar in mijn profiel voor een foto Lachen

Dennis

Berichten: 31456
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 18:02

Ik verzorg ook een pony die bij Francis vandaan komt. Mike heet hij, hij is nu 1,5. Het is echt een super pony met een heel fijn karakter. Hij wil heel erg graag leren en vind alles leuk om te doen. Ik neem hem regelmatig mee te wandelen als Dennis z'n verzorgmeisje op Dennis rijd. Wat een lol hebben die 2 als ze samen op pad mogen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-03 11:05

oke ik heb dat verhaal immers ook alleen maar ghoord van jeanine en zal het er niet meer over hebben ben blij dat ie naaar een heel goed tehuis is en ook blij dat jij hem zo goed aan trailers hebt laten wennen hij liep er namelijk zo in.

francisotten
Berichten: 43
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Zwinderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-03 11:13

Bijna al onze ponys lopen gemakkelijk de trailer op. Vanaf 1 jaar staan ze zomers regelmatig op de trailer. In het begin vinden ze het eng. Maar doordat ze elke keer met hun vriendjes op de trailer staan, zo'n 5 tot 10 min. hebben ze hele goede ervaring. Vervolgens komen ze dan in een frisse wei en dat is hun beloning. En ook doordat ze er met zijn 3en of 4en erop staan, staan ze erg stevig, vooral in de bochten. Ze hebben letterlijk en figuurlijk steun aan elkaar.

Kijk eens op onze site, www.dartmoorpony.nl


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 4 bezoekers