Wervel verkeerd, tintelende benen, wat te doen???

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Wervel verkeerd, tintelende benen, wat te doen???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 15:15

Sinds gisteravond zit er onderin mijn rug een wervel verkeerd Boos! Nou heb ik dit wel vaker gehad maar dit keer voel ik me er echt misselijk bij en blijven mijn benen maar tintelen Verward

Iemand die hier ervaring mee heeft? Ik heb voor morgenmiddag pas een afspraak bij de Fysiotherapeut, maar eigenlijk zegt mijn gevoel dat ik hier niet al te lang mee moet doorlopen......

Iemand die ervaring hiermee heeft en wat doen jullie eraan?


Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:31

Heb er geen ervaring mee....
Maar misschien voor de zekerheid even de HA bellen voor advies?

Nou kan je nog niet verder met je training Knipoog Had je nog wel zulke goede voornemens....

Sterkte Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:35

Ik heb het ook gehad na een val van mn paard. Er waren 2 wervel gekneusd in mn onderrug en mn rechtervoet begon te tintelen als ik langer dan een half uur stond of liep. Toen de kneuzing minder werd verdween het vanzelf. Ik denk dat er een zenuw of bloedvat bekneld zit bij je. Even rustig aan doen tot je bij de fysio bent geweest!


Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:42

Idd hier niet te lang mee blijven rondlopen. Ik zou persoonlijk naar de osteopaat gaan.

Je suis Charlie.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:48

Bellen naar je fysio of je vandaag nog kan komen. Waarschijnlijk zit er een zenuw knel, en dat is niet erg goed als je daar mee doorblijft lopen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:54

Wat Cassidy zegt, inderdaad even naar de Osteopaat gaan. Die kraakt hem een keer en dan schiet ie weer op zijn plaats.

Ik heb het ook regelmatig dat er ergens een wervel (nek, schouders of rug) verschiet, gaat vanzelf weer over maar doet in de tussentijd wel mooi zeer! Jij had ook een Whiplash toch? Komt waarschijnlijk gewoon daaruit voort.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:07

ik heb het ook, na een scooterongeluk had ik 4 wervels onderin mn rug verschoven, fysio gehad en t ging wel weer

toch steeds last na een verkeerde beweging etc
na een jaar, weer scooterongeuk, atlas&draaier in mn nek verschoven, whiplash, 3 mnd opbed gelegen van de hoofdpijn&veroeidheid, ik was al moe als ik rechtop ging zitten!geheugen kwijt, midden in een gesprek was ik ineens mn woorden en namen kwijt etc

fysio gehad, was meer massage maargoed, het hielp wel wat

maar toch, ik kon niet fijn meer op de scooter zitten zonder rug&nekpijn te krijgen, paardrijden was niet altijd even prettig

toen ik op mn werk ineens echt haastbniet mee rkon staan/zitten/lopen van de pijn zei een collegaatje tegen mij: ik heb wel een nummer van een goede kraker(chiropractor) dus ik gebeld, kon de dag erna komen

heeft mn nek 2x gekraakt, mn rug op 9 plaatsen en ik ging er als herboren weg!
ben toen 3 weken 2x per week behandeld, daarna 1x per week, om de week, om de 3 weken, en nu ga ik om de 10 weken, en het gaat echt super met me!
ik kan mn hoofd weer draaien, ik kan weer bukken&mn tenen aanraken, ik kan weer normaal langer dan 10 min op mnscooter zitten(al doe ik dat na die ongelukkn niet meer met plezier) en ik kan weer normaal op mn paard zitten!
als mn paard ontspant zit ik weer keurig rechtop!houdt ie zn rug wat vast, dan voel ik dat in mijn rug en zit ik wat voorover, maar ik kan weer bijna alles doen, zonder pijn!

kraken maakt trouwens meer lawaai dan dat het pijn doet!ik ben echt een mietje maar ik ga met plezier naar de kraker

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:14

3 jaar geleden ben ik van een van die geweldige zolders op jouw stal (nappie) afgevallen en kwam op de betonnen vloer terecht. Ik had toen 2 wervels tussen mijn schouderbladen gebroken. Sinds die tijd tintelen (erger nog SLAPEN) mijn linkerbeen en linkerarm. Na diverse therapieen en een half jaar morfine, is vastgesteld door middel van fotos dat er wild kraakbeen tussen mijn wervels was gegroeid wat drukt op de zenuwenbaan en dat veroorzaakt het tintelende gevoeld. Als het erger wordt zal het weggelaserd kunnen worden echter doen ze dat liever niet omdat ze niet weten hoe het kraakbeen opnieuw zal gaan groeien.

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:15

Laat me raden: je trap gleed zeker weg terwijl je naar boven of naar beneden klom?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:17

Yep klopt Renske. Ik loop nu bijna 3 jaar bij de chiropraktor, en het gaat gelukkig wat beter. Ik kon in het begin bijna niks meer, er was een ribkop tussen mijn schouderbladen uitgeschoten en ik was aan het masseren en ik kon dus helemaal niks meer.. en het deed echt mega veel zeer..
Maargoed, weg gaat het bij mij niet meer, daarbij komt ook dat ik standaard een verhogende spiertonus heb, dus ik duw mijn eigen wervels eruit eigenlijk..
Maar chiropraktor kan bij zulke dingen meer verbeteren dan een fysio, of een combi van beide (heb ik een tijd gehad)..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:23

Prima schreef:
Laat me raden: je trap gleed zeker weg terwijl je naar boven of naar beneden klom?


Ja prima jij kent de situatie.... ik stond op de bovenste trede van de trap en de trap gleed weg... Helder als ik ben had ik net de stal van die Lange leeggehaald dus er lag ook niet een laagje zaagsel om mijn val enigszins te breken..... ik kan je vertellen dat deed AUW

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:25

Fijn dan, hebben ze dat nu nog niet verbetert?? Ik geloof dat Belker ook zo een keer naar beneden is gekomen..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:30

klopt belker ook

Bolke
Berichten: 249
Geregistreerd: 11-08-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:45

Renske20 schreef:
ik heb het ook, na een scooterongeluk had ik 4 wervels onderin mn rug verschoven, fysio gehad en t ging wel weer

toch steeds last na een verkeerde beweging etc

kraken maakt trouwens meer lawaai dan dat het pijn doet!ik ben echt een mietje maar ik ga met plezier naar de kraker


Ik heb het ook inderdaad soms bij een verkeerde beweging, dan schiet het er zeg maar in om vervolgens een aantal dagen vast te blijven zitten. Gek word je ervan. Kraken doet geen pijn, maar als je het hoort klinkt het net of je nek gebroken wordt: KRAK!

De ellende met dit soort rug en nekproblemen, is dat het werkt als een soort domino. Als er ergens iets niet goed zit, kan de hele wervelkolom uit balans raken. Een probleem dat in je nek begon, kan zich dan uiten in lage rugpijn bijv. Erg vervelend en vermoeiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:11

Zoals ik ookal in je andere topic schreef; ja ik heb er ook ervaring mee. En nee, hier moet je niet te lang mee doorlopen. Ga naar de huisarts en maak een afspraak bij de manueel therapeut. Misschien nog een foto laten maken in het ziekenhuis van te voren voor de zekerheid???? Of draaf ik nu te ver door?

Cowgirl

Berichten: 23721
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:26

Citaat:
Misschien nog een foto laten maken in het ziekenhuis van te voren voor de zekerheid???? Of draaf ik nu te ver door?


Nee vind ik niet.

Je zomaar laten kraken door iemand zonder dat je precies weet wat er fout zit lijkt me niet zo verstandig.
Eerst maar even langs de HA kijken wat die zegt en adviseerd.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:40

mn kraker heeft zelf de apparatuur om foto's te maken, in geval van twijfel doet hij dat dus ook
mar van mij waren er nog bestaande foto's, die heeft hij bekeken, en wat hij daarop zag kwam overeen met wat hoe had opgemerkt toen ie mn rug&nek onderzocht, en toen is ie gaan kraken, en ik voelde me zo raar toen ik daar wegging, alsof mn hoofd los za van mn lijf! voor t eerst in n hele lange tijd kon ik mn hoofd weer alle kanten op draaien!en gewoon rechtop lopen&zitten!
dag erna wel wat spierpijn gehad, maar alle andere keren had ik daar geen last van nadat ik was gekraakt.

mn huisarts vindt kraken trouwens echt helemaal niets, maar mn fysio vind het juist weer eg goed
ik heb een belgische chiropraktor, en ben echt heel erg tevreden over hem! inmiddels zit ik dus met nog 2 collega's en mn afdelingschef bij dezelfde kraker, die verdiend dus flink wat aan ons Tong uitsteken
bij mij heeft het echt heel erg veel geholpen!

maar even langs je huisarts en eventueel foto's laten maken kan natuurlijk nooit kwaad!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:41

mobick schreef:
klopt belker ook


belker en d'r vriend idd, allebei!

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:02

Renske, jij hebt echt een goeie kraker! Je hoort er als herboren vandaan te komen en niet als een wrak Knipoog. Ik heb een manueel therapeut en die helpt me ook altijd verder, erg fijn!

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:10

Mijn moeder zit net met zo'n rug.
Dingen die zij heeft gedaan:
- fysiotherapeut heeft het los gemasseerd
- ze moet elke dag 3x per dag oefeningen doen
- zorg voor een goed bed met een goed matras, liefst een wat hoger bed
- bel de huisarts (die schrijft waarschijnlijk een pijnstiller voor), mijn moeder moest 3x daags 1 tablet Ibuprofin en twee paracetamol.
- doe rustig aan, ga niet fietsen of een eind lopen, dat maakt het alleen maar erger. Bewegen is wel erg goed, maar niet te. Loop alleen binnenshuis.
- zorg dat je iemand hebt die je helpt en coacht.
- als de kramp er in schiet, door blijven ademen. ZEER BELANGRIJK!!

Ze was er binnen een week vanaf.

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 19:56

Picasso schreef:
Zoals ik ookal in je andere topic schreef; ja ik heb er ook ervaring mee. En nee, hier moet je niet te lang mee doorlopen. Ga naar de huisarts en maak een afspraak bij de manueel therapeut. Misschien nog een foto laten maken in het ziekenhuis van te voren voor de zekerheid???? Of draaf ik nu te ver door?


Ok ik heb een afspraak bij de huisarts om 7.30uur morgenochtend, ik ben dan de eerste. Ik ben wel even daarstraks langs geweest bij de vervangende huisarts en die heeft me paracetamol met codeine voorgeschreven, mag ik 2 x 500mg innemen en het werkt spierverslappend en verder moet ik plat en veel warmte op mijn spieren zodat die niet verder gaan verkrampen van de pijn (daarom loop ik nu zo krom Boos! ) Verder heb ik mijn afspraak voor de Fysio kunnen verschuiven naar 10.00 uur in de ochtend (mijn fysio is idd ook manueel therapeut dus dat komt goed uit )

Ik hoop niet dat het weer die verdomde tussenwervel is die een paar maanden geleden niet goed zat Toen heb ik meer dan 2 weken plat moeten liggen Huilen (maarja ik zou wel a.s. woensdag naar Ameland gaan dus het valt nog te bezien of dat gaat lukken Verward )

Dus lieve mensen ga ik maar zo even in bad zitten en daarna kruip ik maar mijn bedje in.........

mobick

Berichten: 3263
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Maartensdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:30

Prima"]
[quote="mobick schreef:
klopt belker ook


belker en d'r vriend idd, allebei!
[/quote]

Zo kom je ook van je pensionklanten af... Haha!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:35

Hè bah...
Succes morgenochtend Ach gut

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 21:37

mobick"]
[quote="Prima"][quote="mobick schreef:
klopt belker ook


belker en d'r vriend idd, allebei!
[/quote]

Zo kom je ook van je pensionklanten af... Haha!
[/quote]

Mja, of je zet je ladder gewoon klem tegen de muur We hebben tegenwoordig een langere ladder die ook in de stal van Belker klem gezet kan worden zodat ze niet meer zo snel beneden is Knipoog

Overigens kwam mijn pijn doordat Nappie even 5 cm van de grond kwam met beide benen omdat hij het vlaggetje bij de boerderij heftig zag waaien. Eigenlijk was het een beweging van niets maar het heeft wel meer gevolgen dan ik dacht Verdrietig

Kom net uit bad maar ik geloof dat die pijnstiller nu echt is uitgewerkt..... tot overmaat van ramp is 1 van de ramen van de bovenverdieping op een hele vage manier open gegaan en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer dicht Huilen zit ik hier een beetje in de kou


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot, IASCrawler, Inoterry, pony33 en 32 bezoekers