hoe kom je nou eigenlijk aan een paard?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

hoe kom je nou eigenlijk aan een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 18:49

nou de titel spreekt voorzich natuurlijk..
wat is de betrouwbaarste manier om een paard te kopen..
ik ben namelijk op zoek naar een paardje in de toekomst,
en ik wilde toch wel weten wat de beste manier is om dat te doen..
thanq!

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie


ruthiiii
Berichten: 340
Geregistreerd: 06-09-03
Woonplaats: edegem/antwerpen/BE

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:20

Ik wil dit ook wel eens weten!! een manege,fokkerij,bij de boer,van mensen (gewoon)

fjordjes are the best!!!! blijf hopen!!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 19:21

heey een medestander!
jah ik ben er echt heel erg benieuwd naar.. ik heb op dit moment verder namelijk geen connecties in de paardenwereld..
*help me*

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:24

tja...
100% betrouwbaar is het nooit.
het meest betrouwbaar is het bij een bekende stal te kopen maar deze paarden zijn vaak wat duurder
het ligt er ook aan voor welk doel je een paard wil kopen: sport, recreatie?
laat in ieder geval het paard altijd keuren door een goed DA!!
als je een paard bij een handelaar koopt en er zitten papieren bij bel de fokker dat even op, misschien weet hij waar die allemaal geweest is.
en nog een tip: een paard kopen waar papieren bij zitten is altijd wat betrouwbaarder!!EN KOOP NOOIT EEN PAARD WAARVAN JE WEET DAT ER PAPIEREN BIJ HOREN TE ZITTEN MAAR DIE ER NIET BIJ ZITTEN(bijv. als die een brabdmerk heeft)
gewoon veel onderzoek doen!suc6!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:27

Princess schreef:
tja...
100% betrouwbaar is het nooit.
het meest betrouwbaar is het bij een bekende stal te kopen maar deze paarden zijn vaak wat duurder
het ligt er ook aan voor welk doel je een paard wil kopen: sport, recreatie?
laat in ieder geval het paard altijd keuren door een goed DA!!
als je een paard bij een handelaar koopt en er zitten papieren bij bel de fokker dat even op, misschien weet hij waar die allemaal geweest is.
en nog een tip: een paard kopen waar papieren bij zitten is altijd wat betrouwbaarder!!EN KOOP NOOIT EEN PAARD WAARVAN JE WEET DAT ER PAPIEREN BIJ HOREN TE ZITTEN MAAR DIE ER NIET BIJ ZITTEN(bijv. als die een brabdmerk heeft)
gewoon veel onderzoek doen!suc6!

ben ik het mee eens

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:33

Ik ken mijn paard vanaf dat hij 3 dagen jong is..... Toen hij 1 jaar en 3 maanden was, heb ik hem gekocht. Hij was van mijn instructrise. Ik bereed zijn vader ed.
Van een bekende is misschiende betrouwste manier. Maar dan nog kunnen ze dingen verzwijgen. Het is gewoon gokken iig. Mensen kunnen je altijd bedonderen!

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

OqUeNdO

Berichten: 142
Geregistreerd: 06-12-03
Woonplaats: Almere!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:40

Internet werkt goed, betrouwbaar of niet. Overal kan je onbetrouwbare aankopen tegen komen...

...

saskia23

Berichten: 936
Geregistreerd: 11-07-03
Woonplaats: Randstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:03

Mijn huidige (en eerste) paard Lovers ben ik tegengekomen op internet.Als ik in de toekomst voor een paard ga kijken vraag ik mijn instructrice om mee te kijken.

Succes!! OK dan!
Liefs Saskia

The thing I treasure most in life can not be taken away!

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:40

Princess schreef:
tja...
100% betrouwbaar is het nooit.
het meest betrouwbaar is het bij een bekende stal te kopen maar deze paarden zijn vaak wat duurder
het ligt er ook aan voor welk doel je een paard wil kopen: sport, recreatie?
laat in ieder geval het paard altijd keuren door een goed DA!!
als je een paard bij een handelaar koopt en er zitten papieren bij bel de fokker dat even op, misschien weet hij waar die allemaal geweest is.
en nog een tip: een paard kopen waar papieren bij zitten is altijd wat betrouwbaarder!!EN KOOP NOOIT EEN PAARD WAARVAN JE WEET DAT ER PAPIEREN BIJ HOREN TE ZITTEN MAAR DIE ER NIET BIJ ZITTEN(bijv. als die een brabdmerk heeft)
gewoon veel onderzoek doen!suc6!



Dit is waarschijnlijk wel de beste manier. Ik heb het dus niet zo gedaan. Ik werd verliefd op een draver die altijd kreupel was. Met de eigenaar had ik afgesproken dat ik hem zou kopen als hij uitgekoerst was. Toen ik hem kocht was hij rechtsvoor kreupel en linksachter was ook niet goed. Enfin, op de foto voor: artrose (niet heel erg hoor)
Achter rugprobleem. Inmiddels heb ik hem nu 2 jaar en het gaat echt supergoed. Zijn rug en benen doen niet meer zeer en we rijden lekker uren door het bos. Maar dit is dus niet de goed manier!! Haha!

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:42

Een goede handelsstal

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:43

ruthiiii schreef:
Ik wil dit ook wel eens weten!! een manege,fokkerij,bij de boer,van mensen (gewoon)



Er zijn maneges, handelaren, particulieren en fokkers die je genadeloos oplichten.

Er zijn ook maneges, handelaren, particulieren en fokkers die je supergoede service geven en zeer eerlijk zijn.

Dus dat is gewoon niet te zeggen. Ga zelf kijken naar paarden, als je een paard leuk vind, dan vraag je bijv. je instructeur om mee te gaan, of je maakt een video.
Vervolgens moet je eisen dat je het paard klinisch en rontgenologisch mag keuren!

Verder vind ik dat je altijd minimaal 2 keer moet kijken.

Anjatjeuh

Berichten: 3598
Geregistreerd: 18-03-03
Woonplaats: Leuven, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:05

Ik heb mijn paard via Bokt *LOL*

I've been searching a long time... For someone exactly like you
Someone like you makes it... All worth while

Urika 14-10-2006

Tallie1979
Berichten: 22741
Geregistreerd: 16-08-02
Woonplaats: Rucphen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:07

Anjatjeuh schreef:
Ik heb mijn paard via Bokt *LOL*


Me too Haha!

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:08

Bij ons Haha! Knipoog

Ik denk dat dat ervan afhangt. Ik ben het wel met Pipo eens!

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:29

Ik heb er 1 via een kennis, paard is niet helemaal goed maar dat is er op de keuring niet uitgekomen (wist mijn kennis overigens niets van, dat kan natuurlijk ook nog gebeuren)
2 heb ik via Bokt van 1 persoon, 1 heeft epilepsie maar dat wist dat persoon ook niet, de ander is kerngezond en een wereldbeestje.
nog 1 via Bokt gekocht is ook een wereld beestje en goed gezond.
1 via de stal waar ik destijds stond gered van de slacht, wereld beestje, goed betrouwbaar en kerngezond.
Kortom, het maakt niet zo veel uit waar je een paard/pony koopt, belangrijk is dat je zelf goed bij de tijd bent, iemand mee neemt die er echt verstand van heeft en vooral, laat het paard keuren voor aankoop!
Succes!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......

Bianca22

Berichten: 655
Geregistreerd: 11-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:24

let ontzettend goed op!!!
wij hebben ontzettend veel "leer"geld betaald bij de koop van mijn eerste eigen paard. dit heeft me veel tranen gekost. het paard bleek achteraf veel te mankeren. ook bleek het een luchtzuiger te zijn. wij hebben in die tijd een paar fouten gemaakt. door hem bijvoorbeeld niet meteen een retourtje te geven bij het ontdekken van stalgebreken. door je meteen te hechten aan aan paard kan je verkeerde beslissingen maken. is mij ookgebeurd. achteraf gezien hadden we het heel anders aan moeten pakken, maarja dat is achteraf he! we hebben er van geleerd. ik heb een jaar na de verkoop van mijn eerste paard afgelopen aug een tinker gekocht. dit is prima gegaan. maar ik heb wel beter mijn oogjes open gedaan. neem iemand mee die er verstand van heeft en laat je paard altijd door je eigen dierenarts keuren!
succes!!!!! er is niets mooier dan het kopen van je eigen paard!!!!!

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:30

Princess schreef:

en nog een tip: een paard kopen waar papieren bij zitten is altijd wat betrouwbaarder!!EN KOOP NOOIT EEN PAARD WAARVAN JE WEET DAT ER PAPIEREN BIJ HOREN TE ZITTEN MAAR DIE ER NIET BIJ ZITTEN(bijv. als die een brabdmerk heeft)
gewoon veel onderzoek doen!suc6!


Dit is dus bij mij het geval, Jersey heeft een brandmerk en er horen papieren bij te zitten,maar die heeft de fokker nog..
Maar hoezo is dit gevaarlijk dan?

beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:46

mickey was eerst mijn verzorgpony,voor zoiets twee maanden.
erna moest ze weg en hebben wij der gekocht Lachen

fijne was da ik na twee maanden haar wel goed kon enzo,dus ik wist wel ongeveer wat ik kocht Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

bollebeer

Berichten: 461
Geregistreerd: 27-11-03
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:34

Jordy"]
[quote="Princess schreef:

en nog een tip: een paard kopen waar papieren bij zitten is altijd wat betrouwbaarder!!EN KOOP NOOIT EEN PAARD WAARVAN JE WEET DAT ER PAPIEREN BIJ HOREN TE ZITTEN MAAR DIE ER NIET BIJ ZITTEN(bijv. als die een brabdmerk heeft)
gewoon veel onderzoek doen!suc6!


Dit is dus bij mij het geval, Jersey heeft een brandmerk en er horen papieren bij te zitten,maar die heeft de fokker nog..
Maar hoezo is dit gevaarlijk dan?
[/quote]
Het paard kan dan misschien gestolen zijn, of iets anders wat je niet mag weten.

Phileine
Berichten: 9
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:58

Ik zelf heb een hengst. Die heb ik al vanaf veulen. Ik denk dat als je een paard wil dat je dat van iemand moet kopen die je al kent en die ook betrouwbaar is. Zo heb ik het ook gedaan. Ik heb hem in Frankrijk gekocht. Ik denk ook dat het het beste is om een veulen te kopen, als je wil, omdat je dan een goede band met hem kan krijgen en omdat je ook weet dat hij geen nare dingen heeft meegemaakt.

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:13

waar je een paard ook koopt,zeg van te voren dat je wil keuren!

1 neem een ervaren persoon mee.
2 laat het paard op stal staan als je gaat
3 ga eerder dan de geplande tijd en kijk/vraag rond
4 laat het paard voorrijden
5 rijd zelf
6 vraag de oren van de verkoper zijn hoofd
over,stalondeugden,verleden,karakter
7 bekijk de papieren/entingsboekje
8 zoek thuis de afstamming uit
9 ga nog een paar keer terug
10 proeftijd
11 keuring
12 garantie bespreken
13 menemen!

veel plezier

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:21

Oeps, toen ik de titel van het topic las, hoe kom je aan een paard. Dacht ik: "nou, wat dacht je van kopen?" Haha!
Betrouwbaarheid is vergezocht in de paardenwereld. Goed advies, goede aankoopskeuring, goede aankoopsvoorwaarden zijn belangrijk. Een ervaren persoon (bijv. instructeur) zal je vaak ook wel behoeden voor bepaalde stallen ed.

Alles gaat weg! Nieuw LeMieux dekje, Veredus beschermers, drie keer gedragen Juuls wedstrijdjasje, Döbert en Stübben hoofdstellen, Neue Schule en andere bitten, Trust flexi watertrens, dekens, Schleese dressuursingels.

Bella

Berichten: 4051
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Wanneperveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:25

Goed rondkijken wat er allemaal is. Neem er de tijd voor. Bekijk een paardje meerdere malen. Het liefst soms onverwachts (indien mogelijk), zodat men 'm niet plat zou kunnen spuiten indien mogelijk....
Vraag altijd naar papieren, wat voor papieren het ook mogen zijn, zolang het je maar meer verteld over het desbetreffende paard. Probeer dus zo veel mogelijk te weten te komen over het paard.
Laat je paard altijd klinisch keuren door een arts die jij aandraagt en neem indien nodig iemand mee die veel van paarden (en het liefst van aankopen) weet. Vraag daarnaast ook of je het paard op proef kunt krijgen.
Zorg dat je een koopcontract ondertekend, die je goed hebt doorgenomen, zodat er geen addertjes onder het gras in zitten of laat desnoods iets toevoegen....

Citaat:
Dit is dus bij mij het geval, Jersey heeft een brandmerk en er horen papieren bij te zitten,maar die heeft de fokker nog..
Maar hoezo is dit gevaarlijk dan?

Fokker zou met de papieren ook nog aanspraak kunnen maken op het paard, toch!??

WWW.BVANDENBERG.NL
Kekke design voor een te gekke prijs! - www.abellistic.com - Feel invited!
Geluk is de vrucht van intens werk.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:28

Luckey stond al 2 jaar bij ons aan de overkant in het weiland. Maja wij mochten geen paard aneders konden we hem daar zetten! Eindelijk mochten we een paard en wij eerst vragen aan de overkant of we daar een paard konden zetten? ja dat kon wel! Of we al iets hadden?? Nee!! Toen liett ze Luckey zien en ja je raadt het al...VERKOCHT!! Luckey is niet gekeurd, heeft geen papieren en kan nog niets (rijden dan he) Maar daar hebben we ook voor betaald!
Luckey hebben we wel 1 maand op proef gehad....

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:37

Je koopt gewoon je oude verzorgpaard Haha!

- Offline -


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: GrapeshotBot en 129 bezoekers