Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
harryvdz
Berichten: 195
Geregistreerd: 30-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:14

sarabande schreef:
Ben het niet altijd met je eens Exuseme, maar dit is prima verwoord. Ik vind het nogal een arrogante manier om een forum binnen te komen.
De enige manier om een discussie aan te gaan is ervan uitgaan dat je mede discussiegenoten wel eens gelijk zouden kunnen hebben. Denk je van niet dan kan je dat met argumenten weerleggen.


Wil nu in alle bescheidenheid toch even het een en ander verduidelijken. Ten eerste valt het me op dat mensen niet echt goed lezen. Vrij dramatisch om mijn commentaar op de wijze waarop te betitelen als een aanval op de vrijheid van meningsuiting.

Nogmaals het ging mij om de manier waarop hier commentaar geleverd word op vanalles en nog wat, het is nogal makkelijk om over van alles je gal te spuwen op het internet. Het zou echter te waarderen zijn als dit ook nog gepaard ging met een beetje respect voor desbetreffende mensen en dieren.

Naar mijn mening neigen sommige mensen hier nogal eens naar laster en zwartmakerij, het is dan af te vragen of er nog wel sprake is van een constructieve discussie of van een stukje sensatielust.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:22

Op een forum als dit geldt een vrije meningsuiting, zolang dit niet direct kwetsend is. Er komen hier veel users die niet allemaal evenveel verstand van zaken hebben of zich op een en dezelfde manier uiten In plaats van wederom je ongenoegen te uiten Fokker79, zou je ook je eigen mening over datgene dat behandeld wordt kunnen geven.
Dat lijkt mij veel constructiever dan deze vage niet te relateren opmerkingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:11

Fokker79, ik ga je maar gewoon welkom heten Haha! Doe "gezellig" mee met de discussie. Er is hier even veel haat en nijd als in the real life paardenlanad, dus dat moet herkenbaar zijn voor je.

Iedereen geeft hier gewoon zijn mening, en er lopen een paar mensen rond die inderdaad denken de wijsheid in pacht te hebben. Gewoon niets van aan trekken!

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:08

Fokker79 schreef:
Naar mijn mening
neigen
sommige mensen hier nogal eens naar laster en zwartmakerij, het is dan af te vragen of er nog wel sprake is van een constructieve discussie of van een stukje sensatielust.


Goh, dit valt toch meer mensen op (jammer genoeg).
Hmm, toch is het niet in de hele real life paarden wereld zo, gelukkig zijn er nog mensen die een ander wat gunnen.
Ook van mij natuurlijk; Welkom!

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:35

Nou ja Fokker79, welkom op bokt dan maar.
Ik snap nog niet zo goed wat er verkeerd is aan mijn verslag, ik heb geschreven wat ik heb gezien. Waarom zou ik daar doekjes om winden? Ik geef mijn mening weer, eerlijk en open. Zie bijvoorbeeld ook mijn verslag over de ZZGP-cupfinale in Roosendaal, daar geef ik ook aan wat ik heb gezien en de ene keer is dat nou eenmaal positiever dan de andere keer. Als dat niet meer mag vind ik dat inderdaad een beperking op de vrijheid van meningsuiting.
Maar goed, ik ben nou wel benieuwd naar jou verslag..........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 09:41

ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:
Geplaatst: 19-12-03 16:29
ik log af.
doei


Half 5.
Zou hij thuis geen internet hebben of gaat ie de nachtploeg in.
[/quote]

Ik heb thuis wel wat beters te doen dan internetten.............
Dan probeer ik al die theorieen van BOKT hier in de praktijk de aanschouwen / ondervinden.
Deden meer mensen dat maar...............

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:18

CGJ12 schreef:
Dan probeer ik al die theorieen van BOKT hier in de praktijk de aanschouwen / ondervinden.
Deden meer mensen dat maar...............


Zoals ik, bedoel je? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:19

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
Dan probeer ik al die theorieen van BOKT hier in de praktijk de aanschouwen / ondervinden.
Deden meer mensen dat maar...............


Zoals ik, bedoel je? Schijnheilig
[/quote]


Denk dat ie mij bedoelt hoor Haha! Ik schijn meer ervaring te moeten opdoen met doorgeslagen stangen Haha! Knipoog

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:21

Pipo schreef:
Denk dat ie mij bedoelt hoor Haha! Ik schijn meer ervaring te moeten opdoen met doorgeslagen stangen Haha! Knipoog


Bij mij sloeg de stang meestal door. Omdat ik er de eerste tijd geen kinketting aan had hangen Knipoog
En daar hebben we slobberriempjes voor! Haha!

Je kunt mij niks meer wijsmaken over mes&vork Tong uitsteken Knipoog

fokfanaat

Berichten: 20215
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:21

Missouri"]
[quote="CGJ12 schreef:
Dan probeer ik al die theorieen van BOKT hier in de praktijk de aanschouwen / ondervinden.
Deden meer mensen dat maar...............


Zoals ik, bedoel je? Schijnheilig
[/quote]

Nee vast niet, als er een de theorieën van bokt op de knietjes in de bak met de meetlat in de praktijk ferifieëert dan ben jij dat toch?

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:26

Samsam schreef:
Nee vast niet, als er een de theorieën van bokt op de knietjes in de bak met de meetlat in de praktijk ferifieëert dan ben jij dat toch?


Haha! Haha! met mijn goeie broek aan nog wel... Tong uitsteken

Ik vind het een heel klein beetje jammer dat het zo moet lopen in dit topic. Dat ik een klein koppie/oortjes en knap front zelfs bij een springpaard mooi vind, kan ik niets aan doen. Ik snap ook wel dat die mening niet altijd gedeeld wordt.
En dat ik een "bange knol" bij het losrijden een fijn door zijn lijf en los paard vind, is ook mijn mening. Wordt natuurlijk ook niet door een ieder gedeeld.

Maar kom op zeg, dit is mijn verslag dus ook mijn eigen mening. Natuurlijk mag iedereen het oneens zijn, graag zelfs, dat geeft vaak een interessante discussie.
Maar als we gaan afzeiken en zelfs beledigingen via PB en "hufterigheid" erbij gaan halen, vind ik dat heel jammer.

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:34

Mooi geschreven Missouri!
Ieder z'n mening en dat is toch leuk om te delen en over te discussiëren. Zo zag ik gisteren weer mijn mening bevestigd over het Weltmeyer-been, ik heb het toch maar niet geschreven om dit soort reacties te voorkomen. Jammer dat het zo moet.........

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:32

Missouri"]
[quote="Pipo schreef:
Denk dat ie mij bedoelt hoor Haha! Ik schijn meer ervaring te moeten opdoen met doorgeslagen stangen Haha! Knipoog


Bij mij sloeg de stang meestal door. Omdat ik er de eerste tijd geen kinketting aan had hangen Knipoog
En daar hebben we slobberriempjes voor! Haha!

Je kunt mij niks meer wijsmaken over mes&vork Tong uitsteken Knipoog
[/quote]

Blijkbaar wel!
De haren rijzen me zowat te berge.........

Dat met dat slobberriempje heb je geloof ik ook niet goed begrepen........
Zo'n slobberriempje zorgt er namelijk voor dat er altijd een zeer-minimale druk op de stang blijft staan, zelfs als je de stangteugel volledig los gooit.
Veel paarden gaan dan namelijk spelen met de stang zodat de scharen zelfs naar voren gaan staan. Het slobberriempje zorgt ervoor dat dit niet kan gebeuren.

En rijden met een stang zonder kinketting?
En wél een slobberriempje, maar geen kinketting kan al helemáál niet!!
Dat lukt je NOOIT. Dat slobberriempje zakt het paard dan gewooon onder de mond.
...............Oh oh oh...........is dit nu de toekomt van de Nederlandse dressuursport? ..................

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:51

CGJ12 schreef:

...............Oh oh oh...........is dit nu de toekomt van de Nederlandse dressuursport? ..................



Ach CGJ12, ze heeft toch niet geschreven dat zij de toekomstige nederlandse vedette is, onze vertegenwoordiging op de internationale kampioenschappen.
Ik ben ervan overtuigd dat heel veel ruiters niet weten wat precies de werking en het nut is van verschillende bitten en toebehoren. Ook topruiters niet die vaak wél de toekomst van de nederlandse dressuursport vormen...... of dat zelf beweren/geloven te zijn..........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 16:06

CGJ12"]
Dat met dat slobberriempje heb je geloof ik ook niet goed begrepen........
[/quote]

Jawel hoor... mijn stang slaat nooit naar voren door Haha! Haha! dat was een grapje.

[quote="CGJ12 schreef:
En rijden met een stang zonder kinketting?
En wél een slobberriempje, maar geen kinketting kan al helemáál niet!!
Dat lukt je
NOOIT
. Dat slobberriempje zakt het paard dan gewooon onder de mond.


Ooit geprobeerd? Ik dus wel, in de praktijk Tong uitsteken ... mijn paardje was zo panisch voor de stang dat we het haar zo aan hebben moeten leren. Geen kinketting, zodat ze niet gelijk vier meter omhoog zou vliegen als ik per ongeluk de stangteugel vastpakte. Slobberriempje (en ja, ik weet wel waar dat voor dient Knipoog ) om te voorkomen dat de stang naar boven door zou slaan.[/list]

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:09

Ik heb wel eens gereden terwijl ik per ongeluk het slobberriempje niet door het oogje van de kinketting had gehaald. Dat merk je meteen; binnen twee minuten lopen ze op je slobberriempje te kauwen omdat ie onderuit gezakt is...........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 16:16

Welnee GCJ, gewoon het slobberriempje een oogje hoger hangen, dus niet aan het 'onderste' zeg maar. (ik weet niet wat voor stang jij hebt, maar ik had er toen een met 3 ogen). En een gaatje strakker doen (gepriegel Knipoog )
Ik weet het, niet ideaal en verre van kundig, maar wel heel creatief bedacht en het werkte goed. Haha!

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:20

Ik geef het op. Hopeloos.
En gaat echt teveel off-topic...........

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:22

Waarschijnlijk staat deze manier niet in het boekje Missouri, vandaar dat CGJ12 ff van slag is Haha!:D:D:D:D:D

Niet op de kast nu Cgj, het was een grapje Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 22-12-03 16:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 16:27

Ik maak mijn eigen boekjes Haha! Haha!

Okee, nu echt weer ontopic. Ik ben toch hopeloos (en ik kan niet rijden, zit er als een mongool op, heb er geen gevoel voor, weet niet waar ik mee bezig ben... )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:29

Ik heb al 2 maanden niet meer op een paard gezeten, ik weet uberhaupt geeneens meer hoe ik moet opstappen. Volgende week maar vrij genomen om ff de hele week te rijden, zodat ik niet geheel bleu op een driejarige hengst ga zitten daarna Haha!

( om maar niet te praten over de kilos die je aankomt als je niet paardrijdt, Herbalife ook maar gelijk besteld Haha!)

Aimee

Berichten: 11806
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:39

Hahahaha, Missouri!!! Boekjes zijn leuk om te schrijven he.
Probleem is dat men tegenwoordig bijna alleen nog maar boeken leest en geloofwaardig acht als een topruiter met faam het heeft geschreven (of z'n naam en/of foto op de voorkant heeft laten zetten Haha! )
CGJ12 valt denk ik ook onder die 'men'.........
met mijn vorige reactie bedoelde ik trouwens dat hij zich niet zo druk moest maken, was niet bedoeld om jou rijkwaliteiten af te zeiken Missouri. Dat kan niet want dat heb ik nog nooit gezien..........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 16:45

Aimee schreef:
met mijn vorige reactie bedoelde ik trouwens dat hij zich niet zo druk moest maken, was niet bedoeld om jou rijkwaliteiten af te zeiken Missouri. Dat kan niet want dat heb ik nog nooit gezien..........


Weet ik Haha! maar sommigen kunnen aan de hand van een half jaar oude foto van een meisje op een superfris, niet nagevend en stuiterend paard zien hoe dat betreffende meisje kan rijden Haha! Haha!
Dat vind ik wel humor Haha!

We kunnen natuurlijk ook een Bokt-competitie organiseren Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:47

[quote="Aimee"]
CGJ12 valt denk ik ook onder die 'men'.........
[quote]


Oeps..........weer een deukje in het ego Schijnheilig

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:48

Voor iedereen geldt: je bent zo goed, zoals je rijdt op je slechtste paard............en dat geldt dus ook voor mij.