Altijd moe ..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-07 13:03

De titel zegt het al.. Ik ben de laatste tijd echt zo moe.

Ik slaap genoeg, lig 's avonds op tijd in m'n bed ( rond 10 uur ) en probeer er 's ochtends vroeg uit te zijn ( rond 9 uur ). Dat lukt me alleen nooit. Zet m'n wekker 3 keer maar slaap er gewoon doorheen. Dan ga ik naar stal, pony buiten zetten, uitmesten en dan ben ik bekaf.. Soms ga ik dan naar huis om de hele middag thuis te zitten, en 's avonds rijden. Als ik moet werken ( schoonmaken ) doe ik 's ochtends m'n pony en 's avonds werken. Als ik 's avonds wil gaan slapen lukt dat me ook niet, duurt meestal iets van 2 uur voordat ik eindelijk slaap.

Ik eet verder gewoon gezond, slaap niet te lang en niet te kort, ga alleen in het weekend 2 keer uit. Dan is het meestal rond 5 uur/half 6, maar moet ook weleens kunnen vind ikzelf..

Ik heb al ziekte van Pfeiffer gehad, ben alleen bang dat ik het weer heb, of zit dit nu gewoon tussen m'n oren ofzo ?


foetsie

Berichten: 2311
Geregistreerd: 11-01-04
Woonplaats: Zwolle

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:07

Goede regelmaat is altijd belangrijk.
Het kan zijn dat je ziekte terug is, maar een burn out kan ook. Clown
Denk gewoon even een bezoekje aan de huisarts brengen, dan weet je het meteen. Knipoog
Sterkte ermee en beterschap.

Geniet van het leven, want je leeft maar 1 keer!

Anoniem

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 13:12

Ik heb het ook. Bij mij komt het wss doordat ik onregelmatig leef. Daar ga ik nu steeds meer op letten.. Doe je alles op vaste tijden ? Douchen/ eten/ slapen dus ? Dat kan al een stuk schelen nl Ja Verwacht niet dat het met een week beter gaat, dat heeft tijd nodig. Maar als je volhoud moet het wel helpen. Ik slikte zelf ook van die pilletjes van Supradyn tegen vermoeidheid, hielp wel alleen ik werd er misselijk van. Ben nu op zoek naar iets anders. Succes ! En je kan idd ook een bloedtest laten doen zodat Pfeiffer uitgesloten kan worden.

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-07 13:57

Een bloedtest durf ik niet, heb lage bloeddruk en val daardoor snel flauw. Mijn laatste keer bloedprikken heb ik slechte herinneringen aan. Ik kijk het wel ff aan, en anders toch maar eens naar de huisarts..

Ik eet trouwens niet altijd op dezelfde tijden, douchen ook niet, ik douche wanneer ik zin heb.. Tong uitsteken

~~~ Flair and Respect ~~~
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd door de stront
Je hebt paardenmensen, en mensen met paarden

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:02

Het klinkt vreemd, maar het kan ook aan de plek waar je bed in je kamer staat liggen..
Als ik mijn bed tegenover mijn deurpost zet, ben ik ook altijd moe, zet ik hem naast mijn deurpost (zodat ik dus niet met mijn rug richting deur kan liggen) dan gaat het goed en word ik uitgerust wakker.
Probeer je bed dus eens op een andere plek te zetten. Misschien werkt dat!

Waarschijnlijk zullen mensen nu denken: wat is dat nou weer voor iets doms? Nagelbijten / Gniffelen

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:04

Nou als je 2x in de week tot 5uur/half 6 uit gaat, dan kan me wel voorstellen dat je steeds zo moe bent!

Ik ga 1x in de maand (maximaal) uit tot hooguit een uur of 3, en ik ben de hele week daar moe van. Maar goed ik ben ook altijd moe hoor.

cracker

Berichten: 3155
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Bekend

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:09

Eet je wel minstens 3 x per dag iets en ook zeker een ontbijt?
(voor je naar je pony gaat)

Verder helpt het misschien net een half uurtje later naar bed te gaan, als je om 10 uur echt nog niet moe bent en eerst 4 uur ligt te draaien voor je slaapt, slaap je daarna meestal rottiger.
(zelf ook pfeiffer, en herken dat, kan dan beter een half uurtje / uurtje later gaan liggen en dan slaap ik meteen en goed Lachen )

Ben je goed uitgeziekt van je pfeiffer en heb je het langzaam weer opgebouwd of was je te enthousiast en ben je snel van alles weer gaan doen?

Ik loop er nu al anderhalf jaar mee, had het idee dat ik met de zomervakantie wel weer een keer uit kon.
Maar het gaat nu net beter, ga ik uit kan ik een week niets meer dus dat laten we nog maar even,
Misschien terug naar 1 x uit per week?

Let love shine so bright

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:11

Cootjuh schreef:
Het klinkt vreemd, maar het kan ook aan de plek waar je bed in je kamer staat liggen..
Als ik mijn bed tegenover mijn deurpost zet, ben ik ook altijd moe, zet ik hem naast mijn deurpost (zodat ik dus niet met mijn rug richting deur kan liggen) dan gaat het goed en word ik uitgerust wakker.
Probeer je bed dus eens op een andere plek te zetten. Misschien werkt dat!

Waarschijnlijk zullen mensen nu denken: wat is dat nou weer voor iets doms? Nagelbijten / Gniffelen


nee hoor, dit kan zeker werken! heeft met aardstralen oid te maken!

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:13

cracker schreef:
Maar het gaat nu net beter, ga ik uit kan ik een week niets meer dus dat laten we nog maar even,
Misschien terug naar 1 x uit per week?


He dat komt me bekend voor! Als ik uit ga, heb ik daar echt de hele week last van. Ik ben dan opzich wel zo'n bikkel da ik wel dingen ga doen, maar het liefst zou ik dan elk vrij uurtje willen slapen.

Maar ik heb geen kieffer (heb al een bloed getest)

@ cootjuh, dus je moet niet met je rug naar de deur slapen ofzo?

Bambino
Berichten: 2168
Geregistreerd: 25-09-04

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:15

Ik heb er ook erg veel last vna altijd moe zijn, als ik even computer las ik even tv kijk als ik bij paarden vandaan kom, met werken, en ik leef redelijk regelmatig, ik drink nu telkens maar engergy drank om me werk door te komen s'avonds moet zeggen helpt af en toe wel maar word gewon gek ervan altijd moet zijn

moonsparkle
Berichten: 21698
Geregistreerd: 21-03-05

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:18

ik ben ook vaak moe. mijn wekker gaat als ik moet werken om kwart over 7 maar ik word altijd een half uur voor mijn wekker wakker? Geen idee hoe dit komt.
Ook savonds kan ik in no way langer opblijven dan half 12, dan val ik gewoon in een coma...

Wist je dat veel planten eetbaar zijn en dat sommige ook heel gezond zijn? Je leert er meer over tijdens een wildplukwandeling

Coot

Berichten: 3182
Geregistreerd: 21-02-04
Woonplaats: ergens in Nederland

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:19

ThaGirl schreef:
@ cootjuh, dus je moet niet met je rug naar de deur slapen ofzo?


Nou, dat is bij mij zo, het kan bij iedereen anders zijn hoor, misschien kan jij wel goed slapen als je met je rug richting de deur kan liggen.
Het was meer een voorbeeld om te laten zien dat het bij mij werkt als ik mijn bed op een andere plek in mijn kamer zet..
Is denk ik gewoon een beetje experimenteren, en je merkt het eigenlijk zo goed als direct want je komt al veel fitter je bed uit Knipoog

Onderschrift? Nog nooit van gehoord....

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-07 14:24

Dagie schreef:
Ik heb er ook erg veel last vna altijd moe zijn, als ik even computer las ik even tv kijk als ik bij paarden vandaan kom, met werken, en ik leef redelijk regelmatig, ik drink nu telkens maar engergy drank om me werk door te komen s'avonds moet zeggen helpt af en toe wel maar word gewon gek ervan altijd moet zijn


Ik drink ook iets van 3 of 4 energyblikjes per dag..

Ik ontbijt altijd .. Wordt ook altijd met honger wakker, vroeger kon ik niet ontbijten maar heb ik opgebouwd zeg maar..

Het is alweer bijna 9 jaar terug dat ik Pfeiffer had, dus veel weet ik er niet meer van..

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-07 14:24

Ik verhuis binnenkort naar mijn zolder, dus dat met m'n bed zal ik eens proberen haha.

~~~ Flair and Respect ~~~
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd door de stront
Je hebt paardenmensen, en mensen met paarden

Tempus_Fugit
Berichten: 3666
Geregistreerd: 08-08-05

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:25

Dagie schreef:
Ik heb er ook erg veel last vna altijd moe zijn, als ik even computer las ik even tv kijk als ik bij paarden vandaan kom, met werken, en ik leef redelijk regelmatig, ik drink nu telkens maar engergy drank om me werk door te komen s'avonds moet zeggen helpt af en toe wel maar word gewon gek ervan altijd moet zijn


maar energy drank word je ook moe he op een gegeven moment. lees dit maar eens

Anoniem

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:26

Cootjuh schreef:
Het klinkt vreemd, maar het kan ook aan de plek waar je bed in je kamer staat liggen..
Als ik mijn bed tegenover mijn deurpost zet, ben ik ook altijd moe, zet ik hem naast mijn deurpost (zodat ik dus niet met mijn rug richting deur kan liggen) dan gaat het goed en word ik uitgerust wakker.
Probeer je bed dus eens op een andere plek te zetten. Misschien werkt dat!

Waarschijnlijk zullen mensen nu denken: wat is dat nou weer voor iets doms? Nagelbijten / Gniffelen


Goede tip *LOL* Ik ga net m'n kamer veranderen en misschien ook wel m'n bed verplaatsen Ja


_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-07 14:34

ThaGirl schreef:
maar energy drank word je ook moe he op een gegeven moment. lees dit maar eens


Ik drink er nooit meer dan 5 per dag.

Offtopic.. Wat een reacties zeg daaronder op die site.. Vork

Anoniem

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:38

5 op 1 dag ?! Wow.. dat is echt slecht voor je hoor Nagelbijten / Gniffelen Weet je hoeveel cafeïne daar in zit..

_Kimberley

Berichten: 5090
Geregistreerd: 05-07-05
Woonplaats: den helder

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-07-07 14:44

Ik drink er bijna nooit 5 op een dag.. Maar het maximum was 5 op een dag.. Tong uitsteken

~~~ Flair and Respect ~~~
Wie achter de kudde aan loopt, loopt altijd door de stront
Je hebt paardenmensen, en mensen met paarden

Whoops1
Berichten: 6226
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Altijd moe ..

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:46

Cootjuh schreef:
Het klinkt vreemd, maar het kan ook aan de plek waar je bed in je kamer staat liggen..
Als ik mijn bed tegenover mijn deurpost zet, ben ik ook altijd moe, zet ik hem naast mijn deurpost (zodat ik dus niet met mijn rug richting deur kan liggen) dan gaat het goed en word ik uitgerust wakker.
Probeer je bed dus eens op een andere plek te zetten. Misschien werkt dat!

Waarschijnlijk zullen mensen nu denken: wat is dat nou weer voor iets doms? Nagelbijten / Gniffelen


Haha inderdaad, ik moest ook wel lachen toen ik dit las!
Is dit echt zo?

Ik moet zeggen dat sinds we zijn verhuisd wel me minder snel moe voel,
haha.. wie weet komt dat ook door de plek van mn bed.. Knipoog


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Danache, Dennenboom, Ipsilonka, Lestria, Mitch_Beauty, SennaS, Sjors__ en 121 bezoekers