tips voor makkelijke hapjes????please

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 20:28

zondag is pim jarig en komen er smiddags ca 20 mensen, die ook gevoed moeten worden. Koken is niet mijn hobby dus wie weet er makkelijk te maken hapjes die ik in de vorm van een buffet kan presenteren????

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 20:31

een augurkje om een plak worst
inwikkelen dus..
of een paar olijven aan een prikkertje..

Sibold
Berichten: 1817
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 20:53

Komt ie: het volgende forum wordt BOKT-recepten. Mijn hobby is ook niet in de keuken staan, maar voor dit soort gelegenheden trek ik vaak wel ff wat uit de kast Haha!
Ik tik hieronder gewoon ff wat in me opkomt; meestal als ik voor de grotere gezelschappen (verjaardagen etc.) iets moet maken, dan hang ik er vaak een "thema" aan vast; bv. italiaans, mexicaans, frans. De tafel versier ik dan met servetten etc. in die kleuren en alle ingredienten voor de gerechten (bv. mexicaans) kun je vaak gewoon bij de AH scoren, staat dan ook vaak een handleiding achterop het pakje hoe je het moet maken.

    * Je kunt altijd voor de grabbel en de vitaminen een heerlijke vijver salade maken. Evt. met stukjes gebakken kipfilet/tonijn/zalm erin. Ik maak vaak (maaltijd)salades met veldsla (stond ooit eens in de allerhande van AH, kun je eeeeeeindeloos op varieren) Voor't recept kun je me PB-en.
    * Tapas hapjes, bv. gehaktbrood achtige hapjes (rolletjes), of mini tortilaatjes met een pan prut ernaast wat ze zelf op kunnen scheppen. Serveer er dan van die leuke Corona-biertjes bij
    * Geroosterde (mini-maiskolfjes)
    * Gevulde tomaat
    * Pasteitjes met ragout (uit blik wel te verstaan)
    * Mandje stokbrood of andere leuke broodjes met pate en franse kaasjes doet vaak wonderen, eveneens als een schaal bitterballen.
    * Stokbroodjes met gerookte paling/zalm/filet amercain etc. lekker maar duur.
    * vijverjes nootjes
    * Blokjes kaas met gember

En als allerlaatste redmiddel kun je altijd nog een pak Haust-toastjes kopen met een vijver Johma salde erbij... tis alleen culinair onverantwoord... Schijnheilig
Ciaooo!

Overal waar "vijver" staat.. daar bedoel ik natuurlijk "schaaltje" mee, maar die modder-eters hebben er weer iets anders van gemaakt Clown

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Sibold op 2001-11-02 19:55 ]</font>

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-01 12:25

nou wat het gaat worden:
gevulde eitjes,gemaakt door marleen die logeert hier
pastasalade gemaakt door astrid
kaasjes en stokbrood van de winkel
hartige taart van pim
gehakballetjes in satesaus van pim
ham-augurk rolletjes
Vork

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:37

Hihi, en hoe laat vieren we het bij Pim? *LOL* Gefeliciteerd alvast!

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:39

men neme blader deeg, snij zowel horizontaal als verticaal (:?) 4 rijen, dan krijg je dus blokkies, ff een eitje kloppen, dat er met een kwastje wat erover smeren, dan doe je er suiker op en een betje kaneel, je akn ook kaasdingetjes doen en daar een beetje kerry op doen en dan in de over als ze niet meer 'leven' dr uit halen, dus als ze niet mee rop en neer gaan of als ze bijna aanbranden haha!

suc7

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 16:49

Misschien wat laat maar toch nog wat ideeeen

* Angels on horseback:
abrikozen uit blik met een plakje spek erom even onder de grill

* homos
heel handig als je een keukenmachine of staafmixer hebt, anders te veel werk
blikje kikkererwten (AH) pureren met een paar teentjes knoflook en sesamolie. Op smaak brengen met zout en peper en evt worchestershire saus. serveren met pita brood

* hamrolletjes
uitje heel fijn hakken, mengen met monchou en witte peper, uitsmeren op een plak ham, oprollen en in drieen snijden

* gehaktballetjes
1 kg gehakt aanmaken met 2 eieren, zout en een hand paneermeel. In drieen delen en ieder deel mengen naar smaak met 1 van onderstaande suggesties. Kleine balletjes draaien en bakken in boter.
- provencaalse kruiden en mosterd
- kerrie en ketjap
- paprikapoerder, knoflookpoeder en worchestershire saus

* pizzahapjes
2 eieren loskloppen met provencaalse kruiden en wat tomatenketchup. Snackcups vullen met dit mengsel en wat geraspte kaas, in de oven tot de kaas gesmolten is.

* knoflookbrood
stokbrood insmeren met olijfolie, wat uitgeperste knoflook er geraspte kaas erop, even in de oven

En verdere ideeen:
-broodjes met kruidenboter, bread dripping oil (AH, errug lekker!), boursin (oid), pate, franse kaas e.d.
- quiche bakken of kopen en in stukjes snijden
- paar salades kopen en mooi serveren
- fruitschaal
- paar soorten kazen neerzetten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 17:04

Je kunt ook naar het versvak van Appie Hein gaan en daar wat hapjes kopen. Wel zo makkelijk en je hebt ook geen troep in je keuken Haha! *LOL* Tegenwoordig koop je ook al kant en klare sushi, ziet er super leuk uit in een buffet. Of je zet de frituur aan en gooit en een sooi Mora snacks in, altijd succes!