Kerstkür bij Bon Ami (met foto's)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Kerstkür bij Bon Ami (met foto's)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 13:23

Zaterdag hadden we bij ons op stal een kerstkür. Dat was onderling en na alle küren gingen we met z’n allen gourmetten. AMSAMSAMS en ik hadden pas 3 dagen van te voren besloten om mee te doen. Het was dus allemaal erg spannend of we dat zouden redden in zo’n korte tijd, daarbij was Idie ook nog eens superfris waadoor het de vraag was hoe ze zich zou gaan gedragen tijdens een kür op muziek. AMSAMSAMS en ik besloten een pas de deux te gaan rijden, ik koos Orri uit om mee te doen.

Woensdagavond wist AMSAMSAMS nog niet zeker of ze wel mee wilde doen, omdat het zo kort dag was. Ze kwam naar mij toe zodat ik een pas de deux van mij met Jur uit ’96 kon laten zien. Die proef heb ik herschreven en donderdagavond konden we oefenen. AMSAMSAMS had inmiddels al bedacht wat we gingen aantrekken, de benodigde spullen zou zij op de Albert Cuijp halen. Donderdag lieten we meteen de tijden opnemen van de onderdelen in stap, draf en galop. We wilden wel een echte kür en niet een muziekje aanzetten en daar wat op rijden.

Het probleem was ook nog dat ik geen software had om een kür mee in elkaar te zetten. Ik vond het programma Premiere, waar ik al mee kon werken omdat ik daar op school veel mee had gedaan. Maar na hulp gevraagd te hebben aan Eyes, bleek dat dit niet kon zonder video, dus daar hadden we niets aan. Toen heb ik Soundforge gedownload en gelukkig ging het toen wel.

Vrijdagavond hebben AMSAMSAMS en ik nog een keer de proef doorgereden en daarna zijn we bij mij thuis de kür in elkaar gaan zetten. We hadden ID&T/launge-achtige muziek uitgezocht en wilden daar kerstbellen onder gaan zetten. Maar nadat ik de bellen van Mariah Carey (All I want for Christma) eronder had gezet, was het zo niet aan te horen dat we de slappe lach kregen, dit kon echt niet! Toch maar kerstmuziek dan, maar we wilden geen ‘suffe’ kerstliedjes. Gelukkig kwamen we op het idee om kerstmuziek van de muppetshow te gebruiken en dit was snel gedownload. Het is een hele leuke kür geworden, we kwamen heel serieus binnen op muziek van Twin Peaks, om na het groeten verder te gaan in hilarische muziek van de muppetshow. Ook na het afgroeten hadden we een stukje met commentaar van die twee mannetjes (ik weet hun namen niet) van de muppetshow, erg grappig. Het was nog even spannend, want om half 3 ’s nacht wilden we gaan branden maar mijn brander besloot niet mee te werken. Uiteindelijk toch gelukt dus we konden rustig gaan slapen.

Zaterdag hebben we in de auto nog geluisterd naar onze muziek die steeds leuker werd hoe vaker we luisterden. We hadden niet met muziek geoefend dus het was spannend of alles zou kloppen qua tijd. Om half 5 moesten we rijden en Idie en Orri waren super braaf, de muziek paste perfect en we waren best wel een beetje trots op ons en de paardjes. En voor AMSAMSAMS was het de eerste pas de deux en kür op muziek!

Na alle küren gingen we met z’n allen (ongeveer 30 mensen) gourmetten, dit was echt super gezellig! AMSAMSAMS heeft de hele dag foto’s gemaakt van alles en iedereen, en dit zijn een paar foto’s van ons samen.

De paarden moesten natuurlijk ingevlochten, hier Idie:

Afbeelding

En Orri:

Afbeelding

AMSAMSAMS laat mij en Idie zien hoe we er zo uit gaan zien:

Afbeelding

In de stal, we gingen we ons aankleden:

Afbeelding

Even poseren, wij bij de kerstboom in de kantine:

Afbeelding

Jammer van de druppels, maar zo zagen we er dus uit:

Afbeelding

Afbeelding

Or en ik:

Afbeelding

Na de kür:

Afbeelding

bassistje

Berichten: 361
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:37

Leuke foto's,Zijn er geen gemaakt toen jullie reden? Want dat lijkt me ook super om te zien.Maar fijn dat alles zo goed gegaan is !

Maarten

Berichten: 4185
Geregistreerd: 30-06-01
Woonplaats: Emmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:40

Ha!! Haha! Ik vroeg me al af hoe het was geweest zaterdag! Ziet er erg leuk uit allemaal. Jammer dat ik het niet heb kunnen zien… Volgende keer beter dan maar? Haha!

chanickyo

Berichten: 2050
Geregistreerd: 11-02-02
Woonplaats: Auckland, NZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:41

KLinkt heeel leuk. Zijn jullie ook nog in de prijzen gevallen? En zijn der nog foto's van de proef?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 13:43

Er is wel een video van, dus misschien kunnen we nog een keer stills maken. Als we die hebben zullen we die zeker plaatsen.

Het was onderling en er was voor de gein gejureerd door een paar vrijwilligers, ik geloof dat wij derde waren.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:45

Hihihiihihi... Orri toch nog arabierenpaard geweest Tong uitsteken

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:12

Leuke foto`s!!!
Leuk hoor, zo impulsief op het laatste moment dat allemaal nog in elkaar zetten, complimentjes! Ook aan de paarden, dat ze nog zo netjes meewerkten, ondanks de toch wel heel spannende kledij! Weet niet of Koor wel zo soepeltjes had gereageerd! *LOL*

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:51

Nou, ik hield daar eigenlijk ook wel m'n hart voor vast.... Scheve mond Helemaal als je bedenkt dat ik de avond ervoor nog met zo'n 60 km per uur de bak door stoof en heel hoog heb gesprongen (zonder hindernissen Schijnheilig )!

Maar alsof ze aanvoelde dat het toch wel een beetje belangrijk was deed Idie alles super braaf! Was echt heel trots! En Orri was echt een stoere vent, toen we even moesten wachten ging ie keurig in het donkere hok staan wachten... Zo braaf (en stoer) dat Idie er wel achteraan moest Haha! .

Ik vond het echt een geweldige dag/avond en ervaring vooral... Had zoiets nog nooit gedaan, maar is zeker voor herhaling vatbaar! Heb super genoten OK dan!

En Jura dank! Dat je me toch hebt overgehaald! Cool

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 14:52

Daar verbaasden wij ons ook over, we hadden allebei niet verwacht dat het ze niets zou doen! Ik denk dat Jur het ook niet eng zou vinden, maar Razin schrikt al als mijn kapotte chap aan mijn been fladdert! Haha!

Samantha_

Berichten: 10797
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:53

Mooie foto's zeg!
Leuk met die kleding zo

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 15:06

Or vind het ook prima als je een vlag over zijn hoofd heen legt en ermee zwaait Tong uitsteken Toch handig zo'n Voest cursusje *LOL* Je moest eens weten hoe die in het prille begin was, LOL Tong uitsteken

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 132003
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:29

Mogen jullie zo in het donker over straat ? Bloos
Ziet er leuk uit hoor ! *LOL*

Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:30

Ziet er kei-leuk uit! *LOL*
Wij mochten ons bij de pas de deux niet verkleden Boos!

xXdaphneXx
Berichten: 390
Geregistreerd: 20-09-03
Woonplaats: Enkhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:26

ziet er orgineel uit hoor Haha! en ook de paarden natuurlijk Knipoog
complimente dat je in zo`n korte tijd nog wat in elkaar kan frutselen Knipoog

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 21:11

Jura schreef:
Toen heb ik Soundforge gedownload en gelukkig ging het toen wel.

Gelukkig kwamen we op het idee om kerstmuziek van de muppetshow te gebruiken en dit was snel gedownload.
foei jura! laat buma stemra het maar niet horen...

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 11:04

*LOL* Schijnheilig Lips are sealed

Bedankt voor de reacties!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-03 19:19

Heyy, ik zie dit topic nu pas Bloos!
Maar ik ben natuurlijk op 'vakantie' geweest.

Jullie zagen er erg leuk uit dames Haha!
Komt er snel weer een kúravond bij jullie op stal?

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-03 00:10

Nou, ik geloof dat het best een succes was! Iedereen was tenminste erg enthousiast!

Alle deelnemers hadden erg hun best gedaan met verkleden enzo. Dus snel weet ik niet, maar ik denk zeker dat er een vervolg komt!