Kan voorlopig niet meer rijden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Kan voorlopig niet meer rijden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 01:41

Mijn paard is in topconditie en we gingen hartstikke goed in de wedstrijden... maar vanwege mijn zwangerschap kan ik nu opeens..van de een op andere dag (!!!) niet meer rijden.

Op zich had ik me natuurlijk wel voorbereid om ergens gedurende de zwangerschap te moeten stoppen (ergens in maand 6 of 7..liefst 8) ..maar we zitten nog niet eens op de helft. Op de een of andere manier zijn mijn spieren zo week geworden dat ik mijn paard gewoonweg niet meer aan het been kan krijgen.

Wil dus niet klagen..maar nu na drie weken aan de kant staan kijken breekt het me ineens heel erg op. Wil helemaal niet ruim een half jaar moeten wachten...snik!!!! Wat is dat toch lang. Herkent iemand dit of heeft iemand tips?????


Yasmine

Berichten: 29726
Geregistreerd: 13-04-03
Woonplaats: Melbourne, Australië

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:28

Wat klote!
Zeker als je dacht nog een paar maanden te kunnen rijden Ach gut

    “Drive away and try to keep smiling. Get a little rock and roll on the radio and go toward all the life there is with all the courage you can find and all the belief you can muster. Be true, be brave, stand.”

JoT

Berichten: 4009
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:37

Proest, moet meteen denken aan een vriendin van mij. Die heeft me bezworen dat haar eerste uitspraak toen de test de juiste kleur aangaf was "verdorie, nu kan ik niet meedoen met het ruiterbewijs". Wat heeft die ontzettend gebaald zeg, tijdens haar zwangerschap. Een andere vriendin is nu een maandje of drie zwanger en die kan het nog geneens aan om naar onze wekelijkse les te komen kijken, ze komt daarna pas. Tja, je bent verslaafd of je bent het niet hè. Tips heb ik niet voor je, dat wordt gewoon uitzitten vrees ik. Wat niet gaat gaat nu eenmaal niet. Een beetje tutten met je paard en wellicht een goede bijrijdster zoeken dan maar? Maar geef toe, het is wel voor goed doel!

Donna1
Berichten: 997
Geregistreerd: 25-01-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:31

balen zeg sterkte ermee

salmiak het gaat je goed ventje zet hem op bij je nieuwe baasjes!!

ik hou van mijn turkje

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:40

Er kunnen natuurlijk altijd complicaties optreden, maar wel jammer voor je. Een vrouw van onze rijvereniging is nu ook zwanger, maar heeft ook echt lang door gereden. Maar toch vond ik het in haar geval wel link, want haar paard is niet zo braaf.
Tuurlijk is het een lange tijd, maar je krijgt er straks een prachtig kindje voor terug. Een goede bijrijder is misschien een optie?

Rietje_oud

Berichten: 76
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Meppel, in Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:48

Hallo, ik ben net bevallen 8weken geleden en heb tot 5 maanden doorgereden tot ik er vanaf ben gevallen. Alles is overigens gezond en wel hoor, dat daar geen ongerustheid over bestaat. Met mijn eerste dochter heb ik tot 3mnd doorgereden en omdezelfde reden als jij.

Houd in gedachte dat je kind altijd nummer 1 is, en als jouw lichaam zegt, dit wil ik niet, en kan ik niet, luister er dan naar. Je paard gaat niet dood van geen beweging, en jij kunt je nu richten op ander werk met paarden.

Zo heb ik veel grondwerk gedaan en ben ik me helemaal gaan verplaatsen in het NH. Als je een klein beetje dit naast je neer kunt leggen gaat de tijd supersnel, reken daar maar op.

Ik weet dat je zoiets niet horen wil, haha dat wou ik ook niet, maar als het nou eenmaal niet gaat, dan gaat het gewoon niet, waarom zou je het jezelf of je baby moeilijk maken, gewoon andere leuke dingen gaan doen.

Misschien is het nu de tijd om je paard te leren mennen. Heb ik ook gedaan.

**--Oproepje!! Stem op mijn kleine meid Viënna door 1 keer op deze url te klikken: --**

http://www.babybrabbel.org/fotopoll/stem.php3?pollnaam=baby_jan4&nr=131


orsini

Berichten: 1233
Geregistreerd: 28-10-03
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:48

gewoon lekker veel andere dingen doen met je paard, longeren, wandelen (als ie braaf is buiten aan de hand) lekker poetsen. Dan heb je in iedergeval nog het idee dat je er wel mee nezig bent. Zou zoveel mogelijk zelf doen en alleen het echte rijden dan uitbesteden aan iemand anders en dan kijken en tips geven bv
succes


http://www.equi-unity.nl als paarden je passie zijn.......

3e graads instructrice Rechtrichten (academische rijkunst)

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:47

In de eerste plaats nog gefeliciteerd. Tips heb ik niet echt voor je. Misschien andere dingen doen met je paard, grondwerk ofzoiets. Ik ben nu 5 maanden zwanger en rijd ook al sinds de derde maand niet meer.

Ik vind het gewoon te eng en heb geen betrouwbaar paard tot mijn beschikking. Ik denk dat ik er nu ook wel fysiek last van zou krijgen. Maar moeilijk is het wel. Ik droom vaak over paarden en betrap mezelf erop smachtend de trailfinders folder tot in elk detail te spellen......

Sterkte en hopelijk is je beloning een prachtig gezond kindje.

sonjabelgium

Berichten: 6907
Geregistreerd: 11-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:18

Misschien de ideale tijd om je paardje 's in te spannen samen met iemand met wat ervaring en zo het aangepannen werk te ontdekken?

BC260894 - GL211096 - GA270405 - BO120607 - GN120710
5 Zoete snoetjes <3 THANX FOR THE VOTES FOR NEELTJE - http://9maand.be/ SHE WON *\o/*

Elke dag is een uitdaging… & een kans om te genieten.

SuperRoos

Berichten: 7840
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:05

gefeliciteerd met je zwangerschap maar eerst he Lachen
ik kan nu ook niet rijden, heb gescheurde enkelbanden en gescheurde spieren in mn voet, zit nu al 4 weken stil,
t is ff doorbijten om te stoppen met wat je bijna dagelijks doet,
ik ben laatst gewoon ff op het paard van mn moeder gaan zitten en heb hem zelf laten lopen, geen voeten in de beugels, en hupakee,

als ik jou was zou ik er gewoon aan denken wat je er straksjes voor terugkrijgt. succes met de zwangerschap en met het wachten tot je weer heerlijk op je paard kunt rijden

* Wil jij een karakteranalyse van jouw paard!?
* Kijk dan op: http://www.karakteranalyses.nl
* Voor meer informatie mag je me een pb sturen

Titsia

Berichten: 3078
Geregistreerd: 07-05-03
Woonplaats: Kuringen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:11

ken iemand die van de derde of vierde maand al niet meer kon rijden, baby ging in protest Knipoog ze kreeg echt steken en heeft dan maar besloten om te stoppen. Kan je niemand anders ermee laten rijden? Iemand die je kan betrouwen ofzo?

Als je faalt, ben je misschien teleurgesteld, maar je bent gedoemd als je het niet probeert.
RIP San Giorgio 24/03/2008-30/11/2009

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-12-03 02:38

Bedankt voor al jullie meeleven en tips! Doet me echt heel erg goed... En als ik het stukje van SuperRoos lees schrik ik van mijn eigen "gezeur".
Heb inmiddels een fijne bijrijdster gevonden en zal nog even het komende half jaar door moeten bijten en veel gaan bokken! SuperRoos, heel veel succes gewenst met je gescheurde enkelbanden en spieren! En Rietje en Dimmelim, ook van harte gefeliciteerd!!!!!

Meys

Berichten: 1372
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Veldhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-03 04:43

Allereerst van harte gefeliciteerd met je zwangerschap (er is volgens mij echt een babyboom aan de gang..zijn zoveel zwangeren Lachen )
Je hebt het nog redelijk lang volgehouden..als je kijkt naar mij..ik moest al stoppen in week 9 Huilen

Ben nu over de helft en kijk weer uit naar de dag dat ik op het paard zit...maar denk dat dat nog wel een hele tijd gaat duren....
Mis het heel erg het paardrijden..ging altijd nog naar mijn les kijken maar zelfs autorijden kan ik niet meer...(dit heeft niet alleen met mijn zwangerschap te maken overigens)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BarbaraNova, Benzz, Blacky94, kwii, kyraalica, Poekkie, Vagabondo en 97 bezoekers