Finale ZZGP cup Roosendaal

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Finale ZZGP cup Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 22:02

Vandaag was het zover, de finale van de ZZGP cup, ik had me enige weken geleden geplaatst voor deze finale in het ZZ Zwaar.
We hebben ons goed voorbereid met onze trainer Evert de Jong.
Vandaag was hij ook mee om me te begeleiden met het losrijden en dat heeft me erg geholpen; Oby stond goed aan de hulpen en ik kon voor mezelf de puntjes op de i zetten.

Toen moest ik de ring in. Het werd even spannend, maar Oby voelde heel goed aan, en ging met veel vertrouwen de ring in.

De proef was gladjes verlopen. Hij bleef heel geconcentreerd en goed aan de hulpen. De pirouettes en de series gingen netjes.
De jury kon het waarderen met 62.26%. Mijn eerste reactie van deze uitslag was wat terleurstellend. Voor mij had Oby zelf een waardering rond de 65% want er zaten echt hele goede stukken... maar er werd heel streng gejureerd, daar hadden andere deelnemers natuurlijk ook last van.

Wat voor mij het belangrijkste was, dat ik voor mezelf heel fijn gereden heb, je rijdt toch tussen de profs, en dan kom ik met m'n ene paardje..

Ik was super trots op het feit dat wij de vierde prijs op mochten halen.. en dat achter ruiters als: Bart Bax, Marie Jose Hulsman en Dominique Filion..

Ik heb vandaag ook Aimee gezien, we hadden op bokt afgesproken. Dat was heel leuk om iemand van bokt in het echt te zien!!! Ben benieuwd wat Aimee ervan vond als onze bokt verslaggeefster... Knipoog

Het was voor ons een leuke en ook weer leerzame dag!

Tyrza

Berichten: 10878
Geregistreerd: 11-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:08

OK dan!
Van harte gefeliciteerd met deze geweldige uitslag! Er deden er veel mee, dus ik vind het super dat je zo bent geeindigd!!! OK dan!

Geniet er maar van!!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 00:13

Super gedaan Jacobien, gefeliciteerd!
Idd een goede prestatie in zo'n veld! OK dan!

Als ik weer eens mee ben, zal ik het je van tevoren laten weten Knipoog

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:27

Jaja, hier komt de bokt-verslaggeefster. Direct vanuit Roosendaal terug in Amsterdam en meteen achter de computer gedoken om iedereen mee te laten genieten van een leuke ZZGP-dag.

Toen ik aan kwam was de ZZ-Zwaar in volle gang. Jacobien was geconcentreerd aan het losrijden en haar trainer zat achter in een hoekje fijne aanwijzingen te geven. Ik vind echt dat ze Obywan fijn aan het lopen heeft en hem fijn rondstuurd, mijn complimenten. Het is heerlijk om te zien hoe onbevangen en vol vertrouwen ze de ring in reedt en daar lukte de proef ook nog erg goed. Jammer dat er zo laag gejureerd werd, maar gelukkig was dit over de hele linie zo en was de score van Jacobien goed voor een vierde plaats!!! Daarmee stond ze niet alleen tussen profs als Bart Bax, Marie José Hulsman en Dominique Filion maar ook boven de beide van Silfhoutjes, kennelijk hebben ze het hamertje gevoeld Knipoog
Mijn instructrice, Daniëlle Keur, reedt ook mee. Ze had wat fouten in haar proef waardoor de score niet erg goed uitpakte. Over het algemeen vond ik dat er fijn gereden werd, ik heb geen echt ruk en pluk werk gezien en een paar paarden gingen erg fijn door de baan. Zo vind ik Ogami van Patrick van der Meer echt een aansprekend paard maar in de proef bleef er weinig van over, jammer. Ook het paard van Tosca Visser kan met veel lossigheid door de baan gaan, maar ik heb de proef niet gezien dus weet niet waarom de score laag bleef. De baan was wel erg 'kijkerig', leuke kerstversiering maar ik denk dat niet alle paarden dat erg waardeerden. Zo heeft Daniëlle 's ochtends in het ZZ-Licht maar afgegroet, want ze kreeg Sam echt de baan niet door.
Voor de Lichte tour was een kür op muziek uitgeschreven, toen zat ik lekker warm in de kantine te ouwehoeren met Daniëlle en Jacobien. Vanuit daar heb ik Jeanette Haazen met Nartan gezien. Zij kan gewoon super rijden en heeft haar paarden er echt fijn aan staan, Nartan liep ook fijn door de proef en werd uiteindelijk derde. Daarna kwam Thamar Zweistra met Latamanda, die vond ik wat strak en behouden gereden, niet erg aansprekend. Petra van Esch heeft aan Noa-H een fijn paard, naar mijn idee een veel betere dan Omax terwijl ze die zelf als een van haar beste aanduidt. Van Janine Fiechter valt me op dat ze vaak wisselend scoort, maar nu had ze Dequan weer fijn aan het lopen. Mooi bovenin en voor zich uit, ze werd tweede. Daarna kwam Willem Jan Schotte met Ray of light, nadat hij per helicopter (!!!) nog even een paard was gaan kijken samen met Jo. Ach, het paard doet z'n werk maar van mij mag ie veel meer losheid, schwung en tevredenheid. WJ zelf trouwens ook........
Joyce Heuitink reedt helaas niet, het weer speeld toch parten als je met de trailer helemaal uit het noorden moet komen.
Mischa Koot had een aansprekende kür met Osteria, leuke muziek op één thema voortgeborduurd waardoor er rust ontstaat. Gepaard met een goede prestatie met een paard dat erg fijn, los door de baan ging was ze goed voor een vijfde plaats. Toen kwam de gelderse merrie Mariena en juist zij was erg kijkerig op de omgeving. Daardoor ontstonden te veel foutjes, jammer want het is een leuk paard. Laurens van Lieren haalde weer een score die ik niet helemaal kan plaatsen - als losrijring-kijker - maar goed, hij werkt alles ook wel goed af en rijdt gedurft z'n proef, hij was zichtbaar wel tevreden. Ik had liever een wat vrolijker paard gezien. Last but not least nogmaals Jeanette Haazen, nu met Rockefeller. Ook hij was kijkerig, maar oh wat rijdt zij daar mooi doorheen. Ook Chris was tevreden over de proef, en terecht; ze wonnen.
Toen was het tijd voor de grand-prix. Tyrza had helaas al laten weten dat ze niet kwam en daar was ze niet de enige in. Ook Jan en Nel Rensen, Mariska v/d Linden en Don Cuppen reden niet mee.
Thamar Zweistra mocht de kop afbijten en begon met Kyrain. Het is een fris paard en ze liet hem dan ook even gaan in de losrijring, ze was fijn en eerlijk aan het rijden en ook wel met wat lef. Want hij maakte toch ook even z'n ruggetje bol, ze ging zelf wat verlicht zitten en reedt lekker naar voren; probleem opgelost. Haar proef ging heel netjes, zonder echte fouten. In de verzamelde draf gaat Kyrain heel mooi, maar bij het uitstrekken vond ik achter wat zwak. Dat speelde ook parten in de passage die van mij meer van de grond mag en met meer schwung, het was erg zuinig. Daarentegen gaat hij mooi zitten in piaffe en treedt heel fijn door. De galoptour is heel fijn, met een apart voorbeengebruik. Thamar zelf viel op door haar functionele rijden.
Madeleine Vrees heeft aan Madorijke een paard dat ook erg goed achter kan zakken in piaffe, in de losrijring liet ze mooie dingen zien. Kennelijk rijdt ze in de ring wat behouden doordat ze zelf het gevoel heeft dat ze anders de verzamelde draf en galop en de wissels niet fijn kan rijden. Daardoor ging de merrie echter niet zo fijn door in piaffe en passage. Dat corrigeerde ze daarna nog in de losrijring met behulp van Jo, ik denk dat ze veel geleerd heeft vandaag.
Patricia Callaghan gaat naar mijn mening fijn met haar paard om, heel eerlijk. Zo was ze ook aan het rijden, ik heb de proef niet gezien maar ze had dezelfde score als Thamar en aan het losrijden te zien terecht. Van Stephanie Peters en Lewes vind ik dat ze daaraan echt een beduidend beter paard heeft dan haar andere twee grand-prix paarden. Lewes geeft een mooi beeld en gaat in balans en met schwung door de baan. Met deze kan ze zeker verder, hier werd ze vierde.
Het paard van Joyce Lenaerts is vrij simpel, maar ze haald er uit was er in zit. Alex van Silfhout reedt deze keer met meer lef dan in Weert, dat had resultaat want nu kwam de piaffe - zeker de tweede keer - beter uit de verf. Dalwinny's Forum is een mooi paard, de aanleuning mag echter wel wat constanter. Dat probleem werkt eigenlijk door in alle onderdelen van zo'n proef waardoor er naar mijn idee zeker nog verbetering mogelijk is.
Absolute uitschieter zijn de kwaliteiten van Louisville, de hengst van Leunis van Lieren. Jeetje hé, daar kwam me toch ineens een knots van een dier de baan in. Hij stak echt overal bovenuit, staat hoog op de benen, heeft massa en een mooie hals en kan gruwelijk bewegen. Bij het losrijden liet ie zien met heel veel kracht en afdruk over de rug te kunnen gaan, echter stribbelde hij wat tegen wanneer hij wat hoger werd ingesteld. Op aanwijzing van Thamar stelde Leunis hem dan ook wat ronder en dieper in tijdens de piaffe en dan ging ie echt met veel schwung. "Oh jé", dacht ik, "hoe doet hij dat dan in de proef?" Nou, daar steeg hij zowat op van voor met de neus eruit en bleef super doorgaan van achter. De pirouettes waren ook erg goed, mooi gezet en doorgesprongen. De wissels waren zo vloeiend van achter uit naar voren gesprongen, super. Er werd enthousiast geaplaudiseerd na afloop van zijn proef en Leunis bedankte het publiek daar vriendelijk voor. Een eerste plaats met 67,92 % was zijn deel.
Over het algemeen vond ik dat er fijn gereden werd, al mis ik vaak een goede aanleuning. Zoals we dat donderdag bij Bert Rutten mochten zien, heb ik vandaag niet mogen aanschouwen. Vaak onrustig, of wat minder vriendelijk, niet constant, te veel druk of juist te weinig. Een punt waar duidelijk niet alleen B-combinaties aan moeten werken........ Knipoog

Nou dat was een "kort" verslagje. Ik heb niet eens iedereen kunnen bespreken of alles kunnen schrijven wat ik heb gezien, maar anders wordt het wel héél lang.

Jacobien, gefeliciteerd OK dan! Ik vond het hartstikke leuk om je te zien en te spreken en we zien elkaar vast nog wel. Goede prestatie hoor!!!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:43


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:45

Jacobien, gefeliciteerd met de uitslag, echt goed gedaan in zo´n sterk deelnemersveld.
Aimee zal wel lamme vingers hebben van het typen.
Moest wel grinneken om het stukje over Mariena, zowat alle Geldersen die ik ken (en dat zijn er heel wat) zijn van die kijkdozen dus ze is zeker geen uitzondering Haha!
Hoe ze ooit aan die naam van super brave en altijd makke paarden zijn gekomen Verward

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:21

Gefeliciteerd Jacobien!

Ik heb de ZZ-zwaar niet gezien, maar wel de Kür. Ik vond Jeanette Haazen heel goed gaan, hoewel het beetje een apart gezicht blijft; zo'n klein mensje op zo'n joekel van een paard. Mischa Koot vond ik ook heel vriendelijk rijden. Het viel me erg tegen dat Willem Jan Schotte nog zo'n hoge score had, bij het binnenkomen stond z'n paard met zijn kop omhoog en hij bokte vaak tijdens de wissels. Ook liep hij met zijn onderlip zowat tegen zijn hals aan, ik dacht dat zoiets op dat nivo wel zwaarder afgestraft zou worden! Latamanda vond ik wel een leuk paard om te zien met die witte benen, maar ook deze bleef heel kort in de hals en zelfs een beetje krabbelig tijdens de appuyementen.
Petra van Esch vind ik altijd erg mooi rijden, hoewel het me wel opviel dat ze er in stap een paar keer goed de sporen inzette, terwijl Noa-H daar eigenlijk geen reactie op gaf, zo gevoelig zijn die paarden dus blijkbaar ook niet afgesteld Scheve mond

Jammer dat Joyce er niet was, bij haar ziet het er altijd vanzelfsprekend en vriendelijk uit...

En jammer dat de muziek in de bak maar zo flauwtjes klonk, lijkt me een kleine moeite om in alle 4 de hoeken speakers op te hangen...

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 14:29

Haha! Haha! Haha!
Marieketencate beschrijft hierboven even mooi het "Schotte-rijden". Ik durfde het al niet meer te schrijven aangezien velen dat dan te harde kritiek vinden. Als ik meer had geschreven over Latamanda had er gestaan wat marieke hierboven schrijft. Ook mij viel op dat Petra van Esch het paard niet erg scherp aan de hulpen had staan. Maar ik had inderdaad lamme vingers, dus om iedereen nou nog uitgebreider te bespreken......... zucht.........

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:36

Jacobien, harstikke gefeliciteerd met je vierde plaats.
Supergoed!

Ik zat net op de uitslagen te kijken en ik zag dat Dennis Ausma laatste was in het ZZ zwaar met 48%. Wat heeft hij in vredesnaam gedaan om zulke lage punten te rijden. En hoe rijdt hij eigenlijk, heb hem nog nooit zien rijden namelijk.

Sall

Berichten: 6704
Geregistreerd: 20-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:04

Gefeliciteerd met je vierde plaats! Knap hoor!
Ik heb genoten van je verslag, Aimee!

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:38

Hardstikke gefeliciteerd jo!! Dat is echt supergoed!
Mijn instructrice Linda Verwaal reed ook mee, en had haar proef op video staan. Ik heb hem met nog een paar gekeken en het zag er goed uit. Zij vond het zelf ook goed gaan. Toch had zij maar 57%, en was 11e van de 29! Zo weinig punten had zij zelf nog nooit gereden, dus zij was erg verbaasd, zoals wel meer mensen over hun punten, zei ze.
Bovendien snap ik ook niet waarom die Dennis 48% heeft gekregen. Dat kan toch haast niet als dit de besten in het ZZ-zwaar van Nederland zijn????
Volgens mij was de jurering niet helemaal kloppend, maar ik was er natuurlijk niet bij...

gabyfedde

Berichten: 11896
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:50

Dat paard van Leunis van Lieren, Louisville, is dat een donkerbruin paard (met geen/weinig aftekeningen)? Als dat zo is heb ik hem vorig jaar zien rijden bij JIM, was teon helemaal weg van dat paard!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:17

Ja Gabyfedde, dat is waarschijnlijk Louisville. Echt geweldig dier!
Er werd inderdaad laag gejureerd Sjaantje, maar het mag van mij ook best streng in zo'n finale en die Dennis rijdt wel vaker zulke lage scores. Verbaas me eigenlijk meer hoe hij hier terecht kwam. Lips are sealed Oeps......
Gelukkig had ik niet de opmerking gemaakt over het paard van Linda Verwaal die in m'n boekje staat Bloos! Lips are sealed maarre..... hij heeft wel een typisch Weltmeyer-been.

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:20

Aimee schreef:
Er werd inderdaad laag gejureerd Sjaantje, maar het mag van mij ook best streng in zo'n finale en die Dennis rijdt wel vaker zulke lage scores. Verbaas me eigenlijk meer hoe hij hier terecht kwam. Lips are sealed Oeps......


Misschien omdat hij op meerdere wedstrijden bovenin zat en het dus geen toevalstreffer was Knipoog
Jij hebt zelf ook al eens ZZGP-cup gestart Schijnheilig ?

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:55

Zucht....... vanwege dit soort reacties heb ik m'n verslagje een beetje op de vlakte gehouden. Staan er ergens echt negatieve dingen???
De ene ruiter is gewoon beter dan de andere en ik beweer nergens dat ik een wereldster ben, maar ik heb er ondertussen wel redelijk oog voor al zeg ik het zelf. Bovendien kan ik lezen en de uitslagen van alle ZZGP-wedstrijden staan gewoon op het net. Daar kan iedereen vinden dat Dennis wel vaker dit soort scores rijdt, dat hij zich daarmee kwalificeerd voor de ZZGPcup-finale zegt eigenlijk meer over het gemiddelde niveau. Een ander voorbeeld hiervoor is mijn instructrice die een paard voor de eerste keer ZZ-Licht startte in Middenmeer. Ze haalde scores rond de 58 % maar al met al was dat goed voor twee tweede plaatsen en daarmee was ze geselecteerd voor de finale. Daarna heeft ze dat paard in Weert gestart en wel wat voldoende scores gehaald, maar ze vond het zelf bijna ongelooflijk dat ze toch in Roosendaal mocht rijden.

Tjonge jonge hé, de top heeft gewoon ontzettend goed gereden en daar hoort 'onze' Jacobien bij. Geweldig toch???!!!

Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:16

Ik vind een opmerking als: 'die Dennis rijdt wel vaker lage scores en verbaas me eigenlijk meer hoe hij hier terecht kwam' behoorlijk negatief, ja.
Hij is pas 4 x ZZ-zwaar gestart met dit paard , alle 4 de keren bij de bovenste 7 geeindigd en dik 60 % (op 1 keer na). Dat vind ik niet slecht en daarom vind ik jouw opmerking niet door de beugel kunnen en ook nergens op gebaseerd.

Ik ben net zo blij voor Jacobien, dat staat hierboven ook en dat gun ik haar van harte maar vind het gewoon geen pas geven om andere ruiters dan maar af te zeiken.

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 23:37

Die opmerking was een antwoord op een vraag van Sjaantje. Wel handig om het hele topic te lezen.......

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-03 23:49

Allereerst hartstikke bedankt voor de felicitaties van m'n mede
bokkers OK dan!

sjaantje schreef:

Volgens mij was de jurering niet helemaal kloppend, maar ik was er natuurlijk niet bij...


Ja, ik had ook mijn twijfels bij de punten; thuis had ik de band nog een keer bekeken en nog een keer en nog een keer en er stonden echt een hoop cijfers die ik met de grootst mogelijke indenking in de juryleden niet kon plaatsen. Gelukkig heb ik andere gezien die mijns inziens ook te laag gepunt waren.
Wat ik dan weer jammer vind, is dat van iemand die hoger eindigde als ik waarvan ik de proef zelf gezien heb en echt veel slordigheden/fouten in zaten dan weer wel hoog gejureerd werden Huilen Zal de naam wel weer zijn denk ik dan .....

Wat betreft de punten van Dennis kan ik niet veel over zeggen, heb het niet gezien. Weet wel dat de paarden erg kijkerig waren en druk. Bij oby merkte ik dit ook; doordat hij zo druk was had ik m'n teugels wat strakker dan gewoonlijk, dit uitte zich in af en toe de mond klein beetje openen Bloos maar ja, anders had ik alle hoeken van de baan gezien !

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 00:08

Nog even wat betreft het niveau van de gemiddelde ZZGP wedstrijd, eerlijk gezegd viel mij dat ook op toen ik in Maart dit jaar voort het eerst ging starten. Zag er toen tegen op om mijn eerste landelijke ZZGP wedstrijd te rijden.
Ik had me heel wat betere paarden en ruiters voorgesteld. De eerst wedstrijd in het ZZ licht behaalde ik 65% en werd meteen eerste Verward in een veld van twintig deelnemers met redelijk bekende deelnemers terwijl ik in het Z2 niet eens voor de kampioenschappen had weten te plaatsen .....
Vaak lees je vaak de bekende namen in de pers en verwacht je heel veel van ze en als je je dan in 'real life' ziet wordt je niet echt blij ..... Zeker de sympathie tegenover het paard is ver te zoeken wat ik eigenlijk nog het ergste vind !

Zo dat moest me nog even van het hart Haha!

SGWuppie

Berichten: 4628
Geregistreerd: 24-04-02
Woonplaats: Nijmegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:14

jacobien schreef:
Zeker de sympathie tegenover het paard is ver te zoeken wat ik eigenlijk nog het ergste vind !


Vind ik dus ook. Dan lees je in interviews dat ze zo'n geweldige band hebben en dat het paard voor de ruiter door het vuur gaat...en dan zie je in de ring een boos paard met een chagerijnige ruiter op z'n rug. Zelfs een paard dat verwoede pogingen doet om de stang uit de handen van de ruiter te trekken omdat hij geen kant op kan...echt professioneel Verward

Ik zeg niet dat ik het beter kan, maar ik had van deze ruiter wel beter verwácht!

Aimee

Berichten: 11805
Geregistreerd: 24-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:20

jacobien schreef:
Vaak lees je vaak de bekende namen in de pers en verwacht je heel veel van ze en als je je dan in 'real life' ziet wordt je niet echt blij ..... Zeker de sympathie tegenover het paard is ver te zoeken wat ik eigenlijk nog het ergste vind !


Aaah Jacobien, da's precies wat ik ook vaak mis; de sympathie tegenover de paarden. Alsof men móet paardrijden en niet wíl.........
De wedstrijdring was inderdaad best kijkerig maar bij Oby viel het echt niet zo op hoor! Niet dat iedereen nu denkt dat Oby z'n mond tien centimeter opende...... was bijna niet te zien.........
De drie combinaties die boven jou eindigden, Jacobien, heb ik de proef niet van gezien. Alleen het losrijden. Ik weet daarom niet precies waar je op doelt, maar heb wel zo'n vermoeden. Verder vond ik dat paard van Marie José wel heel veel kwaliteit hebben en ik zag Bart nog met een jong paard (waarschijnlijk mee voor ervaring onbekend terrein) heel fijn rijden. Dat de jury de van Silfhoutjes redelijk laag durfden te plaatsen vond ik al opmerkelijk......... Haha! (denk aan het hamertje *LOL* )

zobras
Berichten: 6059
Geregistreerd: 23-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 00:25

Super gedaan Jacobien, ook weer een leuk compliment voor Evert (die is ook al blij als ik in de B met prijs terug kom).

Over het niveau bij ZZ wedstrijden kan ik weinig over oordelen, ik kom er nooit. Maar van diegene die er wel kijken en ook nu in de Z rondhobbelen, hoor ik verhalen van dat de niveau van de ZZ licht ruiters vaak nog onder de Z ruiters liggen van het landelijke! Tja, ik heb het dus van horen en zeggen, niet gezien en rij ook niet op dat niveau om daarover goed te kunnen oordelen. Bij ons op stal hebben we twee ZZ-licht ruiters, maar dat maakt mij nog geen kenner.....

Nogmaals Jacobien, super gedaan met Oby, wanneer is de finale?

jacobien

Berichten: 533
Geregistreerd: 06-03-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-03 00:39

Eleonoor schreef:
Nogmaals Jacobien, super gedaan met Oby, wanneer is de finale?



Ha ha dit was de finale Haha! Haha! Haha!

In maart zijn er weer indoor kampioenschappen. die ZZGP cup was een op zichzelf staand gebeuren

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:54

Aimee schreef:
Gelukkig had ik niet de opmerking gemaakt over het paard van Linda Verwaal die in m'n boekje staat Bloos! Lips are sealed maarre..... hij heeft wel een typisch Weltmeyer-been.


Hoe heet dat paard van haar? Huppeldepup Westenwind?
Ik heb nml een aantal weken ook bij de ZZGP gekeken en toen ik deze zin las kreeg ik gelijk dit paard voor ogen. Een vos met weinig aftekeningen en had een niet functionele zweefdraf en hij zwalkte behoorlijk vond ik.
Het viel gewoon erg op en ik snap niet dat je daar niks over mag zeggen, daar het meer mensen blijkbaar opvalt.

miekelover
Berichten: 6159
Geregistreerd: 14-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 23:48

hey
was dat op de manege den goubergh of niet

groetjes anouk