Ik vertrouw hem niet meer!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Ik vertrouw hem niet meer!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 22:06

Ik heb nu een half jaar een 6jarige Haflingerruin. Op het begin ging het wel aardig, maar moest nog wel loskomen met rijden. Buiten ging hij er een paar keer vandoor maar niet met andere paarden. Toen ben ik van stal verhuist en ging alles weer goed. Perfect aan de teugel in stap, draf en galop en wijken, galopwissel geen probleem. Maar in 1 keer klapte dat om en deed hij bijna niks meer. Nu begint het weer beter te gaan maar ik voel hoe gespannen hij is, soms gaat hij zomaar zonder reden omdraaien, bokken en wegrennen voor niks. Maar dat blijft gewoon niet bij 1x. Toen ik hem probeerde te longeren ging hij al stijgeren, niet met de bedoeling om mij te trappen maar toch...In de stal begint hij soms ook wel eens te bijten! Maar soms is hij de dag erna weer heel lief, ik snap het echt niet maar ik weet wel dat ik hem niet meer erg vertrouw, wat moet ik doen?

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven


Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:14

misschien probeerd hij je uit..
of zit zn zadel niet lekker..
ik heb geen idee...
succes verder !
ben trouwens wel benieuwd wat het is...

Karaat_the_newforest op Instagram

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 22:18

Zadel zit echt wel goed, op het begin was er ook niks mis mee en hij is alleen maar beter gevormd, en uitproberen lijkt me niet he na een half jaar!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:19

neej dat is ook weer zo...
wel vreemd zeg..

Karaat_the_newforest op Instagram

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:26

Ik zou hem als ik jou was, toch eens helemaal na laten kijken door de dierenarts. Misschien heeft hij toch ergens pijn waardoor hij zo reageert.

Mijn vorig paardje had een kiesonsteking waardoor hij ook met het rijden heel erg veranderde. Normaal benen geven? Wegvliegen in galop!!
Uiteindelijk is de kies verwijderd en waren de problemen opgelost Lachen

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

easter
Berichten: 652
Geregistreerd: 02-01-02
Woonplaats: schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:46

Is het niet iets medisch. Als hij opeens zo raar doet, miss heeft hij wel last van zen rug ofzo.
K zou de da er een x naar laten kijken.

Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:58

Mijn pony begon mij ook naar een half jaar uit te proberen. Het ene moment was hij heel lief en het andere moment een monster. Ook steigeren aan de longeerlijn. Het was bij die van mij trouwens wel een combinatie van uitproberen en hij had iets met zijn gebit.

Ik zou toch even langs de dierenarts gaan als ik jou was.

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:02

Ik sluit me aan bij de antwoorden van hierboven,heb je weinig aan,maar ik denk omdat hij nog maar een half jaar bij jou is dat het zowel uitproberen is als misschien wel een oorzaak aan zijn gebit!!!
Laat je pony zeker even nakijken!!!!!
Suc6 groetjes Danie

Auke Fan Bommelsteyn 03-05-2000-21-05-2006 RIP

http://itfryskehynder.forum2go.nl/index.php

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:17

Ik weet niet of je daar ook aan gedacht hebt, maar in de wintertijd zijn veel pony's en paarden wat minder goed hanteerbaar dan in de zomer. Dat kan ook een rol meespelen. Zelfs als ze veel buitenlopen, kunnen ze door het weer veel frisser zijn. Ik hoop dat je er doorheen komt met je pony, ieder jaar wordt het dan beter! Veel succes.

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:39

Ik denk dat het een combinatie is van uitproberen hoever speedy kan gaan en de koudere periode. Het kan zijn dat je paard wat gespierder is geworden en dat daardoor het zadel niet echt super meer ligt. Staat je paard nu meer binnen? Dan kan het frissigheid zijn. Bij ons op stal is er 1 die knetter word als hij niet elke dag ff buiten kan staan. Heeft hij die kuren alleen bij jou of ook bij anderen?

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 08:39

Sylke schreef:
Zadel zit echt wel goed, op het begin was er ook niks mis mee en hij is alleen maar beter gevormd, en uitproberen lijkt me niet he na een half jaar!


je zegt het zelf al: het zadel lag in t begin goed, maar nu is hij(je pony neem ik aan) beter gevormd

dan kan het dat het zadel niet meer goed past

maar verder klinkt het als gruwelijk uitproberen, en het lukt hem dus ook nig
hij is compleet de baas over je, en dat bijten op stal is een teken dat ie echt geen respect meer voor je heeft net zoals dat steigeren bij het longeren

ik zou toch volhouden met dat longeren, niet meteen kort bijzetten, maar gewoon relaxed longeren, maar wel zo dat hij weet dat jij de baas bentm, en hij braaf rondjes om je heen moet lopen

verder: altijd consequent zijn, maar wel eerlijk blijven!

en met rijden: goed les nemen, niet in zn mond gan zitten plukken(zeg niet dat je dat doet, maar veel ruiters die gespannen zijn of verwachten dat hun pony/paard gaat vervelen zetten hun handen te vast en geven te weinig been) en gewoon lekker voorwaarts rijden


ik zou om t zeker te weten even iemand die verstand er van heeft naar je zadle laten kijken, en een DA naar zn gebot(hierdoor heeft mijn paard veel gesteigert en vervelend gedaan) en naar zn rug, en verder dus goed les nemen en cinsequent zijn, zonder onterecht bos op hem te worden, gewoon eerlijk&ontspannen met hem om gaan, maar wel zorgen dat jij weer de baas wordt ipv hij

succes

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 09:02

Ik ga met de meeste reacties mee. Mander (mijn haf) is door het trainen en rijden ook gespierder geworden en ik zal binnenkort naar een ander zadel over moeten stappen. Misschien is dat bij jou ook wel het geval, of idd misschien iets medisch?
Sterkte!

Dag lieve Nick. Dankjewel voor jou. Dankjewel voor alles.
Vergeten zal ik je nooit, dag maatje... 15.05.2004 - 07.06.2010


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 09:51

Het kan ook aan het weer liggen hè, de winter kan voor gekke buien zorgen Lachen

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 10:02

Ik zou bijna denken dat het zadel niet goed ziet, maar je zei zelf al van wel.. en ja, gewoon consequent aanpakken. Straf hem as hij ervandoor gaat, beloon hem goed als hij iets heel goed doet.
Ga anders naar iemand met veel verstand van dat soort dingen. Het lijkt veel op kwallen.. Verward

Mijn verzorgpony deed niets anders als bokken steigeren ervandoor gaan in het begin, ik kan nu zelfs in het bos rijden zonder problemen Scheve mond

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:07

Ik zou toch zeker je paard nog eens volledig laten nakijken. En ook het zadel. Je paard is beter gevormd zeg je, dus het zadel ligt bijna op een "ander" paard.
Het lag eerst goed op een misschien iets ieler paard, en nu is hij dikker met meer spieren, dus is het niet zo abnormaal als het toch niet meer past.

Chrisjuh
Berichten: 193
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Noord-Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:51

misschien kun je kijken als je hem borstelt als ie je wilt bijten misschien heeft hij dan op die plek waar je hem borstelt pijn..

Haha! ~¤'Chrisjuh De Liefste Haf!'¤~ Haha!

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 17:55

Chrisjuh schreef:
misschien kun je kijken als je hem borstelt als ie je wilt bijten misschien heeft hij dan op die plek waar je hem borstelt pijn..


Tuurlijk... Verward hij heeft geen pijn bij poetsen ofzo

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:01

Dat is niet zo abnormaal hoor. Als je zachtjes duwt op een bepaalde plaats(bv de rug), en als je ziet dat hij pijn heeft(kan geuit worden door bijten), dan kan het daar wel eens door komen.
Laatst bijgewerkt door angelke op 22-12-03 20:21, in het totaal 1 keer bewerkt

JessicaG

Berichten: 1482
Geregistreerd: 25-04-01
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:04

Ik vind het ook klinken alsof er een medisch probleem is, als hij zulks gedrag normaal gesproken nooit vertoond en ineens wel kan ik bijna niet geloven dat het een gedragsprobleem zou zijn. En ik zou inderdaad aanrden wat Angelke zegt, druk (niet te hard) op zijn rug en kijk hoe hij erop reageert.

Kijk voor mijn tekeningen op Instagram: https://www.instagram.com/JessGProductions

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:23

Ik denk ook een medisch probleem.
je paard gaat niet op de een va nde andere dag zo raar doen terwijl er niks drastisch veranderd is Verward.
Ik zou em dus helemaal na laten kijen door een veearts.
Veel succes.

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 20:27

tsja ik heb je vanaf het begin met je pony bezig gezien, en ik denk dat ik best weet wat er aan de hand is. Die ene keer dat ik je 'les' gegeven heb kwamen jullie beiden een beetje los, maar voor de rest durf je iets te weinig! je paardje is je dus nu aan het uitproberen, volkomen normaal maar wel een heel belangrijke fase, waar je goede hulp bij nodig hebt! Wil je meer weten, pb me dan even!

Ik_Nadine

Berichten: 32
Geregistreerd: 17-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 14:10

Hey...
ik had een vriendin en die had precies het zlfde probleem...
zij vond zo erg dat ze hem ging verkopen voor een betere pony! en dat vind ik dus persoonlijk heel erg dom... Boos! ze had dus een nieuwe pony die alles kon enzo maar na een tijdje ging dat ook mis.... dus erg veel is ze er niet mee opgeschoten...
ik zou als ik jou was gewoon doorgaan en dan komt het heus wel weer goed... OK dan!
succes

Even geen onderschrift Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: jazzejam, OmgiliBot en 125 bezoekers