Paard begint slecht te eten...kijk snel in topic.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Paard begint slecht te eten...kijk snel in topic.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 18:55

Ik was vanmiddag op stal bij ons en er staat dan nog een paard van 17 jaar en die is van een vrouw die nooit kijk hoe het is met haar lieve merrie echt vreselijke lui.
Dat mijn vriendin had vanmiddag even die pony geborstelt en toen is het haar opgevallen dat Amber eerst haar hoef op het hooi moest zetten en dan kon zij pas het hooi pakken....en normaal doet ze dat nooit.
En het is haar ook opgevallen dat ze slecht eet wat kan dit zijn?
Ik had nog gevraagt heeft zij haken aan de kiezen maar dat is het niet...of kan het zijn dat het gewoon toevallig is dat zij gewoon even prettig vond om haar hoef op het hooi te doen en dan even eruit wil trekken want wij geven altijd het hooi in een hooi ding wat aan die stal hang (ik kom niet meer op die naam)!

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.


jessy
Berichten: 1041
Geregistreerd: 15-07-02
Woonplaats: Michigan, VS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:16

Eet ze haar hooi verder wel gewoon op? Of maakt ze er balletjes van die ze weer uitspuugt? Het klinkt iig alsof er beter even een tandarts naar kan kijken voor de zekerheid.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 19:17

Ze eet het wel gewoon op maar je ziet wel dat het moeilijker gaat.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:48

jah toen ik haar aan het borstelen was had ze een pluk hooi in haar mond en die stak er best een eindjuh uit en ze ging er met haar hoef op staan om het hooi af te laten breken maar ze eet alles wel goed op en spuugt nix uit en maakt ook geen kleine balletjuhs ofzow en verder eet ze wel en ze heeft ook meestal d'r ruif snel leeg maartoch........het lijkt me niet helemaal gezond.....

verootjoo
Berichten: 35639
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:06

hoe weet je zo zeker dat het geen haken zijn? Ik zou iig de da maar eens laten kijken.

[o]

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:08

jah maar dat gaat nogal moeilijk want die eigenaar komt nooit en we kunnen niet zo maar alles bij dat paard laten doen want het is toch nog het paard van iemadn anders ookal kijkt die er niet na om

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 20:28

Ja dat is het nadeel want die eigenaar komt alleen geld brengen en kijkt verder ook niet naar hoe het gaat met amber en ook niet even gfedag zegghen efcht verschrikkelijk....dan kan ze beter geen paard hebben/

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 23:39

Maak een stalafspraak met de paardentandarts, kunnen ze allemaal even worden gedaan incl. die oude merrie, ik zou iig de eigenaar waarschuwen.

Overigens: ik zou niet te hard oordelen over de eigenaresse je kijkt ze wel voor de kop maar niet in de krop, zegt de Cock altijd Haha!

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 00:06

nou er betalen 3 mensen verschillende voor haar die stal en ze staat er nu ongeveer iets langer als een half jaar en er is nog nooit 1 van die eigenaars gekomen

en er word nix mee gedaan en ze heeft ook chronische hoesten en door haar beweging te geven word het hoesten minder dus mssn ga ik op haar rijden en dus vandaag ben ik begonnen met borstelen en merkte ik dat op ............en de da laten komen tjah geen enkel ander paard heeft iets en ik zie die eigenaaren toch niet de rekenig betalen van wat wij doen en hun daar nix van af weten en we hebben ook geen telefoon nummer of wat het komt er meer opneer dat dat beestjuh aan haar lot word overgelaten maar iedereen van de stal geeft haar eigenluk wel aandacht maartoch het is heel sneu voor dat beestjuh en t is zo'n lief dier...


tam20
Berichten: 1281
Geregistreerd: 07-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:06

weet helemaal niemand op die stal een nr dan.. dat is toch best vreemd, ik denk ook dat er een tandarts bij moet komen, dus zou toch proberen een adres of telefoonnr van die vrouw te achterhalen, want dit is wel zielig voor het beestje..

lageveld

Berichten: 3378
Geregistreerd: 03-09-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 01:07

Ik begrijp dat jullie wel bezig kunnen gaan met het paard ? Dan is het toch eenvoudig om zelf even te voelen of er eventueel haken op de kiezen aanwezig zijn ?

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 13:10

Wij kunnen best wel even kijken hoe het gaat met dr want wij geven haar wel aandacht maar dan kunnen we niet zomaar even de tandarts erbij halen want anders moeten wij het betalen....maar ik ga nog wel even kijken hoe het verder met haar gaat en hoe ze verder eet en als ze goed eet was het gewoon toeval wat ze deed.....

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

animals
Berichten: 3343
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: 't Harde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 13:11

jawel wij weten het adres en alles wel daar maar ik wil eerst even aankijken hoe het verder gaat met haar want dirct de tandarts erbij halen is wel erg vroeg...ik vind ze eet nog goed en alles en drinkt en eet goed bix dus het kan best even toeval zijn.

Het leven met dieren maakt je lichaam rustiger waardoor je meer je vrijheid voelt.

balans
Berichten: 1589
Geregistreerd: 03-10-03
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 17:13

hey ger ik wist niet dat jij het adres enzo wist......

Tanja

Berichten: 21539
Geregistreerd: 14-04-01
Woonplaats: Mantinge

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:34

ik denk dat het wel meevalt hoor.
3 van mijn 5 paardjes zetten een hoef op het hooi met eten om het af te breken en ze hebben geen haken.
maar je kan idd. zelf gewoon even voelen of ze haken heeft.
kijk het gewoon nog even aan en wordt het wel een probleem dan neem je contact op met de eigenaar.
succes!

Muggen zouden vet moeten zuigen ipv bloed.......


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BelgenGek, GoogleAdsense, Juliet06, nadcha en 87 bezoekers