c

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

c

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 22:06

c
Laatst bijgewerkt door janna op 16-04-22 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:15

Het ligt eraan wat voor soort test je krijgt, maar de grootste truc van psych. testen is het op diverse manieren stellen van dezelfde vraag, waar dus steeds hetzelfde antwoord op zou moeten komen. Let daar op en je kunt de test vrijwel geheel naar je hand zetten. Geef altijd een eerlijk antwoord, maar let erop dat je de lijn waarmee je begint aanhoudt of geleidelijk wijzigd, dus niet van de hak op de tak. Veel succes, en als je nog tijd over hebt kumn je even aankomen, ziekenbezoek is ook wel eens leuk.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 22:26

c
Laatst bijgewerkt door janna op 16-04-22 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

irene

Berichten: 3538
Geregistreerd: 08-06-01
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 22:30

In de bibliotheek zijn boekjes te vinden waarin verschillende psychologische tests staan.
Dan kun je een beetje oefenen en heb je een idee wat voor soort vragen je kunt verwachten.

Ook zijn er sites op internet waar je testen kunt vinden en online kunt invullen. Kijk maar eens op test.pagina.nl

Succes volgende week

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: irene op 2001-11-02 21:32 ]</font>

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 01:54

wat de tests betreft kun je wel proberen om ze naar je hand te zetten, maar de meeste tests zijn daarop gebouwd, een bepaald voorbedachte antwoord tendens (wenselijk geachte antwoorden bijvoorbeeld) wordt meestal wel doorzien. Het allerleukste ervan is om ze gewoon eerlijk in te vullen, zodoende krijgt de tester een goed beeld van je en soms heel soms is het wel eens verhelderend. Het is vrij simpel, als jij de test wil bedriegen dan wordt je zeker niet aangenomen.
Een psychologische test is geen leugendetector ofzo, zeker niet iets om bang voor te zijn.
Mijn tests lieten vaak zien dat ik o.a. zelfstandig en autonoom ben, gelukkig past dat goed bij mijn functie. In andere functies misschien niet, maar dat zijn meestal banen die ik zelf al niet zou willen. Bijvoorbeeld het soort baan waar ik alleen maar zou moeten doen wat een ander mij beveelt, no way.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 02:35

ik zou niet proberen er een systeem in te gooien,de nieuwere tests zijn daar allemaal op bedacht en als je denkt dat heb ik dan wel door, niet dus he! gewwon eerlijk invullen en vraag om de uitslag misschien leer je nog wat over jezelf, het kan soms heel verhelderend zijn.
ik ben het dus niet eens met ikke, ik heb met m'n studie psy vooral geleerd dat je tests niet op een grote hoop kan gooien dus je kan er van te voren niks van zeggen, tezij je weet welke je krijgt dan kan ik hem wel even voor je opvragen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:45

Bij een psychologische test LIJKT het voor de leek idd alsof het makkelijk te manipuleren is, maar helaas, de makers zijn net niet helemaal gek... }> Ga ook niet proberen het meest gewenste antwoord te verzinnen, want dan heb je er niks aan.

Ga er gewoon blanco is, en antwoord eerlijk. Maak je niet druk over wat ze willen horen, want wat ze werkelijk willen horen is wie jij bent en wat jouw sterke punten zijn, en daar kom je alleen maar achter door eerlijk antwoord te geven.
Idd worden er bepaalde onderwerpen op verschillende manieren aangesneden. Maar als jij gewoon eerlijk antwoord, zullen je antwoorden consequent zijn. Dus als jij gaat proberen zo wenselijk mogelijke antwoorden te geven, heb je een veel grotere kans dat de uitslag niet goed is, dan dat je eerlijk bent.

Bovendien is zo'n test een leuke kans om eens goed in de spiegel te kijken; wie ben je, en waar sta je voor? Leuk en erg leerzaam, ook voor jezelf!

Niet te druk om maken, niet voor gaan bereiden, gewoon vrolijk en enthousiast ernaar toe!
Succes!

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:00

Wat ik mij wel afvraag is waarom een bedrijf een psychologische test af zou willen nemen. Twijfels aan het eigen kunnen van een afd. PZ? Zo'n test is in zekere mate ook maar een momentopname, als jij net een aantal rottige dingen achter de rug hebt, zal er toch iets anders uitkomen dan wanneer je net de vriend(in) van je leven hebt ontmoet. En of zo'n test nou echt een blik in de eigen spiegel gunt, bewtwijfel ik, als je jezelf kent komt er niks speciaals uit.

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 13:35

test over gevoelens, emotie en gemoedsstand kunnen momentopnames zijn,maar je karakter is over het algemeen vrij constant, als je een nieuwsgierig, perfectionistisch en hardwerkend persoon bent verander je na 5 jaar meestal niet in een lui, slordig niet geinteresseerd persoon!!!!
tenzij je misschien overspannen wordt of in een een of andere crisis komt!
en wat heeft zo'n test in godsnaam te maken met het functioneren van de afdeling Verward
voor jou komt er misschien niks speciaals uit, maar zij kennen je toch zeker nog niet!!

miseryfox

Berichten: 1681
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 14:22

wat mn moeder een kennis adviseerde was dat je op moet letten met vragen als altijd...
bv. eet je altijd met mes en vork...
het woordje altijd gebruikt men vaak maar vaak is niet hetzelfde als altijd..

Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 14:29

Citaat:
Op 2001-11-03 13:22, schreef miseryfox:
het woordje altijd gebruikt men vaak maar vaak is niet hetzelfde als altijd..



Dit kunnen mijn hersentjes niet begrijpen. HOe moet ik de eerste en de 2de altijd lezen Verward

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 15:22

he misery fox deze vragen zijn juist vaak om te kijken of iemand zich niet anders probeert voor te doen, bijna niemand doet iets echt altijd zus of zo!
instinkertje dus juist

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 16:38

Eerlijk antwoorden, niet te lang over nadenken en niet proberen te manipuleren. Ik vind ze heel leuk, en vraag zeker om een gesprek achteraf, zodat je de resultaten hoort. Altijd handig om te weten hoe je overkomt, voor eventueel volgende sollicitaties.

PS Wanneer ben je in Eindhoven? Ik woon vlakbij.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:04

Citaat:
Op 2001-11-03 12:00, schreef ikke:
Twijfels aan het eigen kunnen van een afd. PZ?


Wij hebben als PZ'ers geen verstand van psychologie. Waarom denk je dat daar ook een pittige studie aan vast zit? Ieder z'n eigen specialiteit. Ik weet 'alles' over arbeidscontracten, intermediaire diensten, flink stuk arbeidsrecht etc. en een psychologisch onderzoek geeft me wat meer inzicht in de persoon aan de andere kant van de tafel.
Een sollicitatiegesprek is nl. makkelijker te manipuleren dan een psychologische test.

Heeft dus niets te maken met het 'kunnen' van een PZ'er, maar met het verkrijgen van (nog) meer inzicht. Je bent overigens in dit land nooit verplicht om deel te nemen aan zo'n onderzoek, maar dan krijg je misschien niet die ene baan....

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:23

Als ik iemand tegenover me heb, dan weet ik in no time wat ik eraan heb, daar heb ik geen psycholoog voor nodig. Kwestie van mensenkennis. Het gaat er niet zozeer om wat iemand zegt, maar hoe iemand zich gedraagt. Ik denk niet dat als je daar een goed inzicht in hebt dat er uit een psychologische test echt spannende dingen komen.
Ik heb vele nieuwe colega's ingewerkt in mijn Canon-tijd, maar de eerste indruk die ik van mensen had is nog altijd bewaarheid geworden.
Op een bedrijf waar ik vorig jaar werkte een goed contact gehad met de zeer exentrieke vrouwlijke chef PZ. Vaak over diverse collega's gesproken en hoe we daar tegenaan keken. Niet alleen waren we het vaak eens over het karakter van de persoon, maar het klopte ook gewoon met de werkelijkheid. Ook hoe we over elkjaar dachten hebben we open gesproken en daar kwam voor beiden weinig spannends naar boven, ze had een goed inzicht in mensen, en ik dus kennelijk ook.

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 13:45

Ik weet het ook niet precies, maar
ik krijg een neuroligische psychologische test, meer weet ik niet

sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 14:07

wjerdo, dat is iets heel anders.
Voor op de werkplek worden andere dingen getest dan wanneer je een neurologisch probleem hebt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:13

Ach Ikke, dan ben jij gewoon beter dan ik. Ik maak fouten en zit er ook qua eerste indruk wel eens naast. Zou ik dan toch menselijk zijn? Cool

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:38

Goddank Sonja, eindelijk een mens op Bokt *LOL* *LOL* maar dan moet je mij toch eens uitleggen wat een zo'n test nou echt toevoegd aan een gesprek.
Ik blijf het een achterhaalde vorm van selectie vinden, die in mijn ogen grenst aan verwerpelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-01 18:41

Het kan (lees: KAN) een heel ander beeld van iemand geven dan de indruk die ontstaat tijdens twee sollicitatiegesprekjes. Iemand kan wel aangeven dat zijn sterke kanten zijn dat 'ie stressbestendig is, het overzicht kan houden in hectische situaties en dat hij een 'peoplemanager ( Misselijk ) is, maar soms vertelt de uitslag van een test iets heeeeel anders.
Je moet zo'n test gewoon zien als een extraatje, niet om helemaal op af te gaan, maar bijvoorbeeld als je twijfelt over bepaalde capaciteiten, karaktertrekken ed.