Mijn kindjes op een katholieke school...grijnz..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 23:37

Hihi...Nigel en Eloy zitten nu op een katholieke school. Zo leren ze nog eens wat. Bidden bijvoorbeeld.
De meesten kennen het wel, het kruisje slaan: in de naam van de vader, de zoon, de heilige geest, amen.
Nigel en Eloy kennen het ook: in de naam van de vader, de zomer, de zuchten ( Verward ), adem!


PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:39

hahaha ja dat zal wel even wennen zijn zo op het platteland Haha!

Voorzitster AFM

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 23:46

Heeeee Puckje!!! Ben je weer terug! Gaaf!
Ja, het is wel wennen, maar in positieve zin! Het is echt leuk. Ze hebben al veel vriendjes en hebben het leuk op school.
Elke dag zijn ze nog na schooltijd bij een vriendje of buurjongetje geweest, of een kindje hier gehad. En ze leren ook nog wat over god etc...vind ik ook niet echt kwaad kunnen. Dat bidden vinden ze maar vreemd, maar ze doen wel mee Lovers

Mijn paardje moet nog wel wennen....vooral aan de sportbrok: er is geen land met hem te bezeilen, zo knettergek! Minderen dus met de brok en hopen dat het beter gaat. Dinsdag ein-de-lijk weer les, sinds 7 weken!!!! Party!!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 23:56

Zo das niet verkeerd zo spiritueel op het platte land Knipoog
Welke brok voer jij aan je dieren?
Ik doe met minder, ook goede resultaten,ze zullen zich wel erg happy voelen Verward
Nu weer even puntjes op de i laten zetten ,weet je weer hoe je verder moet.
Is de landelijke rijvereniging niks voor je?

Our only purpose in life is to Love one another.
.....and if we can't do that try not to hurt each other.
-Dalai Lama

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 00:06

Ik voer v Kooten Gerrie, op aanraden van mijn instructrice. Ik dacht eerst niet dat het aan de brok lag, omdat hij in pension al steeds vervelend was en ik de hele tijd moest vechten. Tot ik vandaag bedacht dat ze in die periode daar overgestapt zijn op sportbrok. Nu is hij nog erger, ik moet elke dag zeker een half uur vechten met een briesend, steigerend en bokkend paard, ik word elke keer zowat gelanceerd. Ook aan de hand, longe etc is hij erg druk. Binnen 20 min staat het schuim op zijn lijf omdat ie zich zo op loopt te naaien. Verder loopt hij dan super, lekker van de grond en makkelijk de oefeningen. Maar een proef kun je nu niet rijden omdat ie te pas en te onpas explodeert (lees: elke hoek, totdat je het gevecht hebt gewonnen...)

Maarre...on topic....misschien helpt een schietgebedje voor het rijden, hahahaha!

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 09:13

mhhhh misschien minderen of naar het onderhouds brok gaan haha vliegles in je nieuwe huis.*LOL*

Ik heb ook op zo'n school gezeten gewoon omdat ie beter was dan de openbare scholen hier in de buurt.
Persoondlijk denk ik dat ik er niets aan heb overgehouden grijnz...

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 11:04

Yep...ik ga nu, op aanraden van mijn instructrice, de brok halveren en de andere helft vervangen voor maismeel. En dan wsch mengen daarna: onderhoudsbrok met sportbrok. Op de gewone onderhoudsbrok zou hij nl wel iets meer pit mogen hebben, maar dit is het andere uiterste. Ook Phoebe, die maar een handje krijgt, is verschrikkelijk fel ineen, dus die krijgt het al niet meer! Ze krijgen wel heel veel ruwvoer (2 x pd en ze staan ook nog een paar uurtjes op het land..). Imi doet het perfect op die sportbrok trouwens.
Na ja...ik ga zometeen maar weer eens proberen te rijden en alle hekken daarbij heel te houden... Party!!

Ik heb zelf ook op een katholieke school gezeten, ik vond het altijd leuk. Ben alleen de gebeden totaal vergeten, kom niet verder dan de eerste zin!
Maar ze hebben zowiezo op die school niet van die hoogdravende wees gegroet maria's etc. Ze schijnen echt kinderversjes te doen, wat voor die kleintjes te begrijpen is. Dat vind ik wel heel goed...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:40

Onze paarden stonden hiervoor ook op Van Kooten sportbrok, nou ik kan je wel vertellen dat het absoluut "bokvoer" is. Ze werden er lichtelijk knetter van... }> Ze zagen er wel toppie mee uit trouwens, alleen wel heeeeel erg veel energie (en minder dan 1/4 biks per dag vond ik toch geen oplossing...)

Zal trouwens nog wel lachen gieren brullen worden met die twee belhamels van jou als ze straks ook psalmen moeten gaan zingen? Ben benieuwd naar hun songteksten! Dat wordt smullen! *LOL*

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 21:58

Echt Sonja? Goed om te horen, toch wel! De paarden van mijn instructrice zijn ook altijd zo heet en electrisch.

Hij staat nu op minder en hij is nu heel fijn te rijden. Vandaag weer opgevoerd, om te kijken of hij weer heftiger wordt.
Inderdaad zien ze er super mee uit, hij is lekker rond, glimt lekker en Imatador is echt flink aangekomen in drie weekjes tijd. Geef hem ook wel echt bergen ruwvoer hoor, dat zal er ook wel toe bijdragen!

Tja...catacheseles he...ik ben ook benieuwd. Ze hebben het ook al over 'Maria, moeder van goud..." god dus...hihi...

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 01:12

Grappig, ik heb de Christelijke pabo gedaan, en ook stage gelopen op katholieke scholen... Inderdad is dat bidden wel even wennen in het begin, maar het wordt ook veel gedaan met liedjes, heeft mijn voorkeur eigenlijk (gebedjes worden zo snel standaard) Verder is het christelijke onderwijs echt al wel een stuk moderner over het algemeen. Veel over normen en waarden (en die van Nederlaand zijn toch ook echt op Christelijke/Joodse basis) dus dat verschilt niet zo van een openbare school, behalve dat je nu bijbelverhalen mag gebruiken en dat je kan zeggen dat God heeft gezegd dat dat zo hoort... (hi, hi, wel wat makkelijker dan uit te leggen dat wij vinden dat het zo zou moeten Knipoog )
Afijn, ik hoop dat dit niet tegen me gebruikt gaat worden!!! *LOL* Ik hoop dat je kinderen het leuk blijven vinden... V
ast wel, jij zult ze vast niet doodgooien met tig keer hetzelde verhaal!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 10:39

Grappig Joyce!

Nee, wij horen wel wat ze zelf aanbieden. Als ze opeens aan tafel willen bidden, zullen wij wel braaf meedoen...../ Party!!

Mytens_oud

Berichten: 4184
Geregistreerd: 20-03-01
Woonplaats: omgeving Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 10:50

haha meestal moeten de kinderen zich aanpassen aan de ouders qua geloof en bidden enzo maar bij jou is het de omgekeerde wereld. haahhaha *LOL*

Hoofd AMF.
ik heb er 1, een chocolad met wit katertje,
Gizmo !! Mijn icon is zijn vader.

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:07

OOOOOOH dat wordt leuk met de kerst Lachen
Op kerst special alle kinderen en aantal met blokfluit en triangel;
"Laat de kinderen tot mij komen"

*LOL* zal misschien wel mee vallen hihihi ik heb op een 'alle godsdiensten'-school (is een naam voor) en daardoor werden er uit alle godsdiensten wat gedaan maar voornamelijk Christelijk Lachen
Zelfde geldt voor de Middelbare School...hihihih ben vaak uit Bijbelles gestuurd, vanwege ..met 5 anderen in Havo 4, het hardop voorlezen uit de bijbel die we ondersteboven vasthielden. Schijnheilig

Alleen wel lachen was het dat we een katholiek opgevoed meisje in de klas hadden zitten, die was er van overtuigd dat Adam & Eva echt gebeurt waren *LOL*

De leraar was ook heel zielig, want die mocht dat van ons aan haar uitleggen (vonden we wel een goede zaak) en die zat thuis ook al onder de plak bij een feministe *LOL*

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:11

Citaat:
Op 2001-11-05 12:07, schreef orri:
...ik heb op een 'alle godsdiensten'-school (is een naam voor)...


Een oecumenische school bedoel je?

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:13

JAAAAAAAAAA super Ka, dat is het idd Lachen

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:16

Hahaha, al die nieuwe godsdienstige termen willen nog wel eens voor verwarring zorgen. Zo schijnt het dat mijn opa mij op 4-jarige leeftijd godsdienstles gaf en leerde me aan het eind van het gebed 'anus' zeggen ipv amen. Op de kleuterschool was ik de juf dan ook ijverig aan het verbeteren want wat opa zei was waar Haha! Die opa van mij had echt humor *LOL*

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 13:24

Hihi, het moeilijke woord van vandaag: oe-cu-me-nisch... *LOL*

Mijn oppaskindje zat ook op een katholieke school, terwijl zijn broer en zus op een openbare zaten. Hun vader wilde nog wel eens flink vloeken, maar dan greep z'n jongste zoontje altijd in. Vloeken mocht nou eenmaal niet van de here God...

Overigens niets mis met een beetje bijbelkennis hoor! Lachen (zegt zij die is opgegroeid in een streng gereformeerd gebied maar haar hele jeugd op openbare scholen heeft doorgebracht)

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-01 22:06

Vooralsnog vloeken ze nog om het hardst Bloos , maar ik denk niet lang meer!
Hahaha!

Ik heb ook op een oecomenische middelbare gezeten!!!!
Godsdienst vond ik altijd wel leuk, we hadden een leraar die het met humor bracht, dat scheelt.

Tja, omgekeerde wereld. Ik vind dat je toch moet openstaan voor waar je kinderen mee thuiskomen. Waar ze uiteindelijk in geloven...in een god, reincarnatie, in niks, dat is aan hun. Ik vind het alleen maar goed dat ze van verschillende dingen kunnen 'proeven' en dan besluiten wat bij ze past. Zo hebben mijn ouders het ook gedaan. Zolang ze maar vooral in zichzelf geloven, dat vind ik het allerbelangrijkste!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 12:23

Zo te horen, Suzanne, hebben jullie het heel goed naar jullie zin, top!!! Party!!

Barbara

Berichten: 437
Geregistreerd: 27-02-01
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-01 13:11

Wij zijn thuis niet gelovig maar voor de lol slaan we wel eens een kruisje en roepen hel snel tegelijk
"Here zege deze spijse Amen "
*LOL*

Dieren zijn dieren, mensen die zich gedragen als dieren zijn beesten!!

moekoekoe
Berichten: 3433
Geregistreerd: 02-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-11-01 10:35

Hahahaha...dat vroeg ik ook aan Nigel en Eloy, Barbara!!! Of ze dat moesten zeggen op school.
Maarre....dat schijnt christelijk te zijn en niet katholiek Party!! Party!! Party!! Party!!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-01 18:18

Mijn dochter kwam rond kersttijd uit school toen ze ongeveer 5 was ,,,huilend ,,,wat is er ....Ze hebben kindje Jezus vermoord...


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Afanaisa91, Amber_anne, AnoukS_, Blue_flower, DemiSisa, Facebook, Hjartje, IASCrawler, joyce83, Lau07, mariska_emke, meggiemeg, Nanu, Niwla, rollyjogered, Sorriso, SparkYY_8 en 223 bezoekers