wie heeft er goede ervaringen met zadelmarkt????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

wie heeft er goede ervaringen met zadelmarkt????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 16:19

hallo allemaal

je raad denk ik mijn vraag wel als je de titel van mijn toppic hebt gelezen... zijn er nou alleen maar mensen die slechte ervaringen hebben met zadelmarkt of lijkt dat maar zo.
ik ga er morgen met een vriendin heen, we zijn namelijk erg nieuwschierig!! wie heeft er goede ervaringen.....????? barst los!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!


dobbel

Berichten: 9041
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:32

Daar ben ik nou ook erg nieuwschierig naar.

Nicole85

Berichten: 6697
Geregistreerd: 20-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:46

Stalgenoot heeft daar een mooie fleecedeken gekocht. Echt een mooie deken.
Andere vrouw die ik ken heeft voor dr tuiger een Australian Stockzadel gekocht. Ook mooi ding en ze rijdt er 1 keer in de week mee.

Ik denk dat de dekens wel van redelijk tot goede kwaliteit zijn. De zadels zijn goed voor als je bijv 1 keer in de week op een westernzadel wilt rijden ipv je Engelse zadel. Maar ik geloof niet dat je 5 jaar dag in dag uit op zo'n zadel kunt rijden zonder dat ie kapot is.... Wat je bijv bij een "goed" merk wel kan bijv.....

WISH IT, DREAM IT, DO IT!

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:46

Alleen de stockzadels zijn er redelijk tot goed. Die kun je daar wel kopen.
De hoofdstellen ook wel, maar die zijn net zo duur als elders, evenals de halsters en de touwen.
Zadelmarkt is duurder geworden trouwens, de goedkoopste westernhoofdstellen kosten altijd 20 euro, nu zijn de goedkoopste 25 euro en dat lijken op de foto dezelfde als die eerst 20 euro waren. Dat is een verhoging van 25%.

Maar voor een leuk stockzadel kun je er wel heen, mits je zelf maar kritisch bent.
Laatst bijgewerkt door germie op 21-12-03 17:01, in het totaal 1 keer bewerkt

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 16:50

verhoging van 5 euro germie Haha!
wat zijn de stockzadels? zijn er nog andere zadels ook Blond

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:02

25% Haha!

stockzadels staan ook op de site, kijk maar. Ze hebben ook engelse zadels en westernzadels en ze schijnen ook nog spaanse zadels te hebben.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:17

Cinzano hier op Bokt heeft een dressuurzadel er gekocht volgens mij...
ik geloof wel dat zij erg tevreden is... Lachen

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:21

Voor zover ik gehoord heb, zijn de zadels prut, maar de dekens heel goed ( die zien er trouwens ook wel goed uit ! ) Haha!

-

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:29

germie schreef:
25% Haha!

stockzadels staan ook op de site, kijk maar. Ze hebben ook engelse zadels en westernzadels en ze schijnen ook nog spaanse zadels te hebben.

sorry had die % niet zien staan Bloos
ik zal es gaan kijken

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:33

ik heb er een goed hafzadel weg, heb m al 2 jaar en ziet er nog heel goed uit, zit lekker, ook na buitenritten van 2,5 uur. geen stiksels los of andere gebreken, het enige wat ik kan bedenken is dat een van de beugelriemen het stikseltje wat los ging, maar dat heb ik laten maken.

verder wel hoofdstellen, bitten en andere gebruiksartikelen, allemaal best tevreden over!

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:36

hoe zit het met de gewone veelzeidigheidszadels?
er is nu een superstunt: velzeidigheids zadel compleet met stijgbuigels+riemen, singel, hoofdste, halstertouw + een (mooi) fleece dekje
ikzelf vind dat zadel er goed uit zien, ook goede kussen
wat vinden de anderen ervan?
(als het zadel past, dan is dat toch goed? misschien na een jaar dat het kapot is, maar je hebt dan geen gigantisch verlies opgedaan he)

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:41

nou er zitten ook slappe zadels tussen, waar jij/het paard niet veel steun aan hebben volgens mij. dat zijn de goedkopere. Je hoort veel apenverhalen maar dat is volgens mij vooral van mensen die ze nog nooit hebben gebruikt, of de allergoedkoopste zadels vergelijken met kiefferzadels. Ik heb zelfs gehoord dat alle engelse zadels die daar verkocht worden van binnen zijn gevuld met karton of gebruikt verband uit india, wat natuurlijk de grootste onzin is.
Je kunt er, als je een goedkoop zadeltje wilt, er best iets geschikts weghalen.

Duhelo

Berichten: 28500
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:48

maar hoe kun je nu een goed zadel herkennen?
(sorry ben een leek daarin)

anydale

Berichten: 3486
Geregistreerd: 22-08-02
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 17:54

De dekens leken me ook wel goed, maar de rest is allemaal flut!!De zadels zijn van karton, de hoofdstellen zijn heel erg stug en ze hebben er geen assortiment

Eindelijk mijn eigen paard!
Bantano (v. Santano) B+19 in 7 wedstrijden :D
L1 + 11 (debuut 194 en 208) in 4 wedstrijden

germie

Berichten: 25886
Geregistreerd: 02-04-02
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:38

anydale schreef:
De dekens leken me ook wel goed, maar de rest is allemaal flut!!De zadels zijn van karton, de hoofdstellen zijn heel erg stug en ze hebben er geen assortiment

ben je er uberhaupt wel zelf geweest?
De hoofdstellen zijn prima, vergelijkbaar met B-line of Global welke ook voor rond de 20 euro te koop zijn. En ik heb nog een hoofdstel liggen van ooit 40 gulden welke ik al zo'n 10 jaar gebruik. Het mooie is er wel af, maar dat betekent niet dat het hoofdstel niet goed is. Met hoofdstellen is zadelmarkt niet overdreven goedkoop, maar de kwaliteit is prima.

Geen assortiment? Hebben ze wel, zelfs een 'winkel' met maar 1 zadel heeft een assortiment, zij het zeer beperkt. Knipoog Dat het daar niet altijd netjes gesorteerd is, dat is wat anders.

De kwaliteit van de Engelse zadels is vergelijkbaar met model start van Divoza of Kadet.

De stockzadels zijn van beter leer gemaakt.

Sinds 2014 gediplomeerd instructeur en sinds januari 2021 mag ik zelfs instructeurs opleiden. Ik mag lesgeven in alle disciplines en alle niveaus. Lijkt instructeur worden je ook geweldig? Of wil je gewoon meer weten? Stuur maar een pb.
Alles met respect voor mens, dier en natuur.

Tayga

Berichten: 2226
Geregistreerd: 17-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:49

Heeft iemand misschien ook ervaring met dit pad van zadelmarkt?

ENGELSE FLEECE PAD 230
Gemaak van zacht en duurzaam dubbel Fleece met schuim vulling,
Houders voor singel om pad in positie te houden
Speciaal voor Engelse zadels

Lydiia

Berichten: 5623
Geregistreerd: 29-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:58

Als ik jou was keek ik eerst eens in de zoekfunctie, want daar staan heel veel (slechte) ervaringen, sommigen zijn echt om te lachen. Lachen


Jennifer

Berichten: 4738
Geregistreerd: 11-05-03
Woonplaats: Echten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:02

Ik ga er nooit meer heen! Dekens zien er wel goed uit. Maar zadels, vreselijk!

Neem eens een kijkje op:
http://www.ruitersport.com

Angelique18

Berichten: 3599
Geregistreerd: 27-05-02
Woonplaats: Naast de efteling

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 20:11

Ik heb er een jaar of 2 geleden een vzh zadel gekocht.
Was echt een prachtig zadel om te zien.. zat ook super.. helaas lag t niet goed op mijn fjordje, en dan houd t al snel op natuurlijk.
T was echt een net zadel!

Ook heb ik een westernzadel gekocht daar 1.5 jaar geleden, helaas was dit wel een flop.
Scheef, lag raar, achterover, zat voor geen meter.. affijn erg jammer...

Allerliefste Kasper en Mick, Ik zal jullie NOOIT vergeten

nokemi
Berichten: 1881
Geregistreerd: 03-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:22

heb er zels net 2 dekens gekocht en daar ben ik zeer tevreden over.
mijn vriendin heeft er ook veel spullen van en ook zij is erg tevreden.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 22:26

ik heb er al aardig wat rotzooi vandaan zien komen, zadels met geen pasvorm, slechte steun voor de ruiter en van ronduit slecht materiaal, maar van het weekend heb ik ook een redelijk zadel ervandaan zien komen, een dressuurzadel met een brede boom
leer zag en voelde goed , pasvorm was vrij goed , alleen jammer dat er vrijwel geen kniewrong opzat

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Gracia

Berichten: 2441
Geregistreerd: 15-07-03
Woonplaats: Boskoop

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 23:13

pfff nu twijfel ik nog meer.... ik ga in plaats van morgen volgende week maandag kijken. ik wil graag een australian stock zadel kopen. maar ik vind het zo moeilijk. dus daarom ga ik eerst maar een keer kijken en "voelen"aan die zadels!!! ebn erg benieuwd!!!!!

Gracia & Zizora
Een tuigpaard is goud waard!

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:00

Het is de moeite waar om te gaan kijken. Ik ben er 3 weken geleden ook geweest omdat ik het zelf wel eens wou zien, het fenomeen "zadelmarkt". Ik ben gillend weg gerend, vond het verschrikkelijk. Het is inderdaad grotendeels troep. Schapenwollen onderleggers (stond er nog op ook) die gewoon van kunststof waren. Engelse zadels die van leer leken maar meer van een kartonachtig mengsel waren gemaakt. En dan de bomen van de westernzadels. Soort pur-schuim. Maar goed, ik denk dat je het zelf gezien moet hebben om te weten wat ze er verkopen.

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:24

Ik zou het zonde vinden van mijn tijd om speciaal naar Urk te rijden om me persoonlijk ervan te overtuigen dat de zadelmarkt niets is.
Je kunt leren van de fouten van een ander....en hoeft ze niet altijd zelf te maken....Haha!

Je suis Charlie.

PridesRanch

Berichten: 4240
Geregistreerd: 23-05-02
Woonplaats: Nieuwlande

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 11:26

Ok, in dat geval wil ik graag zeggen dat het pure "crap" is wat ze verkopen en dat "leken" jammer genoeg niet altijd zien dat de bomen in de zadels wel eens het einde van de paardenrug kunnen betekene.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, boemel en 38 bezoekers