Hoe klaarstomen voor wedstrijd?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:13

België, België Tong uitsteken.
En inderdaad, de wedstrijdniveaus in België liggen inderdaad hoger, heb al verscheidene mensen dit weten zeggen.

En euhm, pascaline, het is keertwending Knipoog.

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:15

ik hèb erover getwijfeld Haha!

overigens keertwending is 180 graden, wending is 90 graden.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 23:21

Chantal schreef:
KEERTWENDING OM DE VOORhand?

In de B???

Nou.. iig succes


ja, en ook van stap naar galop en andersom echt een moeilijk proefje, ik had toch beter de E8 genomen maarkom het maakt ni uit.

Citaat:
België

huh?

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 23:23

angelke schreef:

En euhm, pascaline, het is keertwending Knipoog.

oeps Haha!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 23:24

Nu heb ik nog 1 probleempje, het word zondag strontweer, en dus willen we een trailer huren, heeft iemand in de buurt of weet iemand in de buurt iemand die trailers huurt?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:24

Neehoor, geen stap galop. Dan zit je in de A6 mee te botsen geloof ik Haha!.
En ja, de proeven in Nederland zijn zó anders! Hier duurt de E8 2 minuten en de E5 4 minuten. Daar duren de B proeven 6 minuten ongeveer Dromen.
Ook mag je daar lekker lichtrijden etc Haha!.

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:27

In de buurt zijn er geloof ik toch genoeg trailers, niet? Zoals dat meisje waarvan Blondy was...
Anders zal je toch lekker door het strontweer kunnen komen, en gewoon je daar omkleden in de toiletten ozo Knipoog.

Maikuh

Berichten: 1613
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Ottersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:30

Wat een verschil met Nederland zeg...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 23:53

angelke schreef:
In de buurt zijn er geloof ik toch genoeg trailers, niet? Zoals dat meisje waarvan Blondy was...
Anders zal je toch lekker door het strontweer kunnen komen, en gewoon je daar omkleden in de toiletten ozo Knipoog.


Ow ik ken je wel denkik, hebjij niet op st-hubert geholpen?
zeg een vraagje, wat is een slangen volte met bogen van 5m, is dat tot 5m (net niet tot aan de middelijn) rijden met 3 bogen of 8 bogen over heel de piste?

Jij bent al eens bij mij thuis geweest dan? De camionet van die van Blondy is te klein voor 2 paarden.

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 18:14

Klein verslagje:
Het was gewoonweg een RAMP, ik had een trailer gevonden, we vertrekken, komen aan ik open de voorste deur en zie Zazou daar liggen hoofd helemaal omhoog :S hij was gevallen doordat hij had geplast en hij had een kap net naast zijn oog, en hij manktje, ik had schrik en stond helemaal te bibberen. De proef rijden kon in ieder gavan niet meer maar ik zou het ook niet gedaan hebben als hij niets had, Ik heb met hem gestapt het leek wel uren te duren, ik bel naar mijn vriendin om te zeggen dat we haar met die trailer niet konden komen halen, maar dat vond ze niet erg, ik moest nog wel terug thuis geraken en ik wou die niet meer op die trailer zetten!!! dan is Tasha (geloof ik dat ze op bokt heet) de camion gaan halen (daar zal k haar eewig dankbaar voor zijn) want we hebben rondgevraagd of hij niet ergens mee in een trailer/camion kon maar alles was vol, anders zou ik te voet terug zijn gekeerd, het is 1 uur naast hem stappen maar terug in die trailer mocht hij vban mij niet, ik had schrik dat het nog eens zou gebeuren, eens thuis geraakt, alles ontsmet enz. en ziek in mijn bed gedoken, ik had keelpijn, hoofdpijn, koud,... in het vervolg ga ik op wedstrijd met mijn (binnenkort) eigen trailer (we waren al een tijdje om er een te kopen)
Tip: zie dat je paard altijd goed klem zit dat hij niet kan liggen of vallen ofzo!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:31

Pascaline"]
[quote="angelke schreef:
In de buurt zijn er geloof ik toch genoeg trailers, niet? Zoals dat meisje waarvan Blondy was...
Anders zal je toch lekker door het strontweer kunnen komen, en gewoon je daar omkleden in de toiletten ozo Knipoog.


Ow ik ken je wel denkik, hebjij niet op st-hubert geholpen?
zeg een vraagje, wat is een slangen volte met bogen van 5m, is dat tot 5m (net niet tot aan de middelijn) rijden met 3 bogen of 8 bogen over heel de piste?

Jij bent al eens bij mij thuis geweest dan? De camionet van die van Blondy is te klein voor 2 paarden.
[/quote]

Ik rijd er nog altijd Lachen. Meestal rijd ik daar de jonge pony's in, heb met een daar zaterdag de wedstrijd gereden, en was dik tevreden. Ik was wel de laatste die een proef moest rijden, en zag het ook aan de jury, want iedereen zei dat het er echt super uit zag, nuja, 55% terwijl het toch wel een paar procentjes hoger kon.

Ik hoop dat het nu wat beter is met Zazou? Wie was dan het tweede paard dat in de trailer stond? Ratino (ofzoiets) met Marijke? Of iemand anders? En was dat paard dan niet in paniek geraakt?

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 18:39

Hij stond alleen maar mijn vriendin moest normaal komen na mij (2 uur later) Marijke heeft Randino al een tijdje verkocht, hij was inderdaad erg in paniek, ik verschoot ervan da hij nog zo snel op de camion stapte, ik vind het wel spijtig dat ik niet mee heb kunnen doen maar dat is het beste voor hem en voor mij trouwens ook, hoeveelste was jij?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:58

Geen idee, zelf was ik heel tevreden, en de jury kon mij gestolen worden. Ze kon er precies niet tegen dat ik met een lach op mijn gezicht reed, omdat ik zo blij was dat hij na het vreselijke begin van het inrijden(iemand anders had erop gereden, en het is een pony die heel snel aan, maar dus ook afleert, heb ik gemerkt Boos! ) echt fijn liep.

Mijn vriendin was wel eerstes bij de e5 (bij de pony's) met 66%!

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:00

Ik heb nog mensen horen zeggen dat het geen goede jury was!!!

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:06

Het was niet dezelfde vandaag als gisteren, maar veel van die jury's zijn niet objectief. er zijn er veel die eerst naar de pony kijken, en dan naar hoe hij het doet. Echt zonde soms, zoals mijn vriendin had vorige maand een prachtige ordelijke proef neergezet. En een andere met een proef met vrij veel protest(steigeren bij het halthouden) is eerstes geworden. Maar die had dan ook wel een prachtpony. Tja, dat is wel meer...

Manuella23
Berichten: 2252
Geregistreerd: 26-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:10

De jury's waren vandaag blijkbaar niet beter dan, ik hoorde iemand zeggen: Pffff ik heb mijn proef goed gereden enz. en de anderen die het gezien hadden zeiden dat ook maar toch was ze ver bij de achtersten. ben jij vandaag komen zien?

angelke

Berichten: 5137
Geregistreerd: 28-04-02
Woonplaats: Brasschaat (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:57

ja, maar heb niet echt gekeken. Er was trouwens een extreem stoer paard, die valk in het supergroot en breed Kwijl. (maar we zijn wel heel offtopic aan het gaan).