He , gaaf !! Torsion western.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
strudel

Berichten: 125
Geregistreerd: 16-11-03
Woonplaats: Ouderkerk aan den IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:06

Is er al iets meer bekend over dit western torsion zadel qua prijs etc???
Ik kan hem nog nergens vinden. ben erg benieuwd hoe hij er Live uit ziet.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-03 22:15

waarschijnlijk pas meer bekend in January.... ik wacht ook met smart... Haha!

MOHGirl

Berichten: 2173
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-03 04:49

me 2

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-03 21:04

Hehe...... eindelijk mag ik het zeggen !

Een dag na dat ik dit topic opende , kreeg ik van Barefoot te horen dat zij zelfs al wat langer bezig zijn met de ontwikkeling van een western-model !

Ik had in de week voordat ik het Torsion-westernzadel op de site van Buitenzinnig zag ,
aan ze gevraagd of er nog iets aan zat te komen voor westernruiters ,
een mogelijkheid om op een bestaand Barefoot-zadel een knop te zetten zodat er wedstrijden mee gestart kunnen worden.

2 Dagen later zag ik de western-Torsion van buitenzinnig ,
en had het daar nog over met Barefoot dat dat er zo gaaf uitzag OK dan! .

In reactie kreeg ik dus , dat ze aan zoiets al bezig waren sinds de eerste keer dat ik het idee opperde een aantal maanden geleden.

Op een groot inkoop-evenement heeft ze dit aan een paar mensen verteld , en het schijnt doorgelekt te zijn naar de mevrouw achter Torsion , dus nu is het een soort race wie er het eerst zijn westernzadel klaar zal hebben.

Dit verhaal is mij dus verteld door Barefoot ,
ik was er verder niet bij dus hang me er niet aan op als iemand anders een ander verhaal verteld Lachen .

Torsion zal vast wel eerder zijn , Barefoot doet rustig aan en verwacht het zadel vanaf april te kunnen leveren maar hoopt eind van het jaar al wat te kunnen laten zien en meer info te hebben.

Het zou iig wel de mooiste en goedkoopste van de 2 worden zeiden ze Haha! .

Ik wilde het nog niet openbaar maken zonder daar echt toestemming voor te hebben , maar bij deze Lachen .

Spannend hoor , voor het eerst een tweede model bij Barefoot erbij OK dan! .

Dinopino
Berichten: 11241
Geregistreerd: 25-01-02
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 19:02

he dat is geinig. heb een tijdje geleden een torsion zadel op ebay gezien van iemand die had er een knop van podium op gemaakt en met westernfenders en over de zitting een schapenvachtje leek net een westernzadel. heb toen barefoot een mailtje gestuurd of dat ook mogelijk was bij hun zadel. torsion is de boom hout en bij hun dus niet. zij dacht dat het wel moest kunnen. dus nu heb ik in bestelling een podiumknop en straks ook de fenders. heb al gevraagd wat de eisen zijn bij de quarts en paints voor wedstrijden volgens de jury geen probleem. eis voor een westernzadel is alleeeeeeeeen de KNOP.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 19:53

Ja dat weet ik Lachen .

Al een maand of 2 voordat jij erover begon ,
vroeg ik naar deze mogelijkheid bij Barefoot.
Toen jij ernaar informeerde hebben we het er nogmaals over gehad.

Ik hoopte dat ze van Barefoot uit op bestelling een losse zadelknop konden leveren die makkelijk op een bestaand zadel te zetten was ,
of helemaal mooi zou zijn als als een zadel compleet met knop gemaakt zou kunnen worden.

Dat ze toen meteen zijn begonnen aan een heel nieuw model Barefoot had ik echt niet durven dromen !

Maar waarom zou er bij de Torsion geen losse knop op gezet kunnen worden , dat snap ik niet Verward

In hout is ook wel een gaatje te boren toch Lachen

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-03 20:41

Zit je niet met de rits waar het brugdeel in zit. Die zou in de weg kunnen zitten.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-03 21:02

O , je bedoelt om bij een bestaande een zadelknopje aan te bouwen !

Tja....dat zou best kunnen idd.

Maar daar kun je wel weer wat op vinden...knopje een beetje ervoor of erachter , wat schuin , of met klemmetjes vastklemmen om het boogje heen lijkt me ook wel gaaf !

Net als bvb. die kalkoenen die je om het ijzer heen vast kunt klemmen ,
dat idee Lachen .

Kun je die onhandige knop er tenminste weer simpel afhalen tijdens de training ook.... eigenlijk best een goed idee van mij Haha!

Bij de ECHTE boomloze westernmodellen die er nu aan zitten te komen ,
zullen de boogjes niet meer uitneembaar zijn neem ik aan ,
dus ook geen ritssluiting die in de weg kan zitten.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:06

*schopt topic stiekem omhoog*

Misschien dat Banjer en ik in de toekomst ooit voor de lol een westernwedstrijdje willen gaan starten... mag dat ook met een Torsion Western?? (heb ik niet terug kunnen vinden hier... of ik heb met mijn neus gelezen)

Ann

Berichten: 13263
Geregistreerd: 28-06-03
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-03 11:53

Volgens mij wel, zolang er een knop op het zadel zit, mag je er wedstrijden mee rijden Lachen

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 16:56

pmarena, nu moet je ophouden hé!!!

Ik had me bedacht een barefoot te kopen, maat zo'n barefoot western is ook ideaal!! Wat nu? Moet ik ze zeker alle twee kopen!!!

Valeska

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-03 19:51

ik heb Ron van Buitenzinnig op de hoogte gebracht van dit topic.... Lachen

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 01:21

Tussenstandje van de western - Barefoot :

Afbeelding

nog maar een beginnetje , moet nog vanalles aan gedaan worden ,
maar ziet er al wel veelbelovend uit ! OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 09:21

jeetje... dat ziet er zeker veelbelovend uit! Is er al meer bekend over levertijd, prijs en/of gewicht? En is het mogelijk om het zadel met western-rigging te bestellen ipv dressuur?

06csma
Berichten: 237
Geregistreerd: 23-11-03
Woonplaats: Oosterstreek (Fr)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:10

Een boomloos zadel is beter dan eenslechtpassend zadel met boom,
maar een goed passend zadel met boom is het beste.

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 11:00

Muijs schreef:
Een boomloos zadel is beter dan eenslechtpassend zadel met boom, maar een goed passend zadel met boom is het beste.

You love them or you hate them Lachen

Ziet er wel aardig uit. Mooi kort, maar ik vind de rigging niet lekker liggen (wordt naar voren getrokken) en de beugels zitten voor mijn gevoel iets te veel naar het midden.

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 11:19

Er is nog helemaal niks bekend verder qua prijs , gewicht enz. omdat pas de eerste stappen in de ontwikkeling zijn gezet , het eindresultaat is hopelijk in april 2004 leverbaar Lachen

Het enige wat Sabine van Barefoot er wel over zegt is :

Wij zijn misschien wat minder snel , maar de Barefoot wordt wel de goedkoopste EN de mooiste

Maarja dat moeten we maar afwachten , het is wel heel erg leuk dat ze echt wat doen met mijn suggesties , zie de fenders bvb. , die zijn een beetje exact gekopieerd van degene die ik heb laten maken Bloos!

Daarom hoop ik ook dat de western-bokkers met of zonder interesse voor dit zadel mee willen denken over hoe ze het graag zouden zien ,
dan kan Barefoot echt een zadel maken zoals de gebruikers dat graag zouden willen Lachen



De hele singel-ophanging is het punt waar eigenlijk nog niks aan gedaan is , je kunt ook vrij duidelijk zien dat ze gewoon een standaard model gepakt hebben en zijn begonnen met de bovenzijde , model en plaatsing knop (de rits zit er nog omheen Haha! ) , seatsaver breder achter-flapje zodat hij heerlijk comfortabel over de hele zitting in de cantle valt , concho's , even vlug een lapje eronder als skirts , paar mooie nieuwe bredere fenders eraan gehangen , nieuwe beugels die recht ipv rond lopen..... en de rest daar wordt nu naar gekeken , dat is de volgende stap.

Aan de rigging is dus feitelijk nog niks gedaan... alleen aan de bovenzijde is nog maar aandacht besteed in dit stadium Lachen

Ik heb ook al een aantal punten aangegeven wat ik graag toegevoegd / veranderd zou willen zien.

Een western- of een Engelse singel-ophanging vind ik een moeilijk punt.
Het wordt sowieso anders als op bovenstaand plaatje want daar is er dus nog niet naar gekeken.

Op zich past een western-rigging beter bij het model ,
maar een Engelse is wellicht makkelijker in gebruik en voor Barefoot zeker kosten-drukkend daar ze er niet ook nog eens een nieuwe singel bij hoeven produceren.

Maar op dit moment kunnen er nog volop ideeen aangedragen worden want we zitten pas in het eerste stadium van ontwikkeling.
Kan nu nog makkelijk aan alle kanten veranderd en aagepast worden.

Ikzelf zie het liefst de seatsaver aangepast in een meer western-model ,
het randje aan de onderkant meer met zo'n rokje zeg maar.

Ook graag een round-skirt , ze denken er nu over om een stukje zilver o.i.d. in de hoek te plaatsen en dat is natuurlijk wel mooi en aansprekend , maar toch zie ik liever een roundskirt , lijkt me praktischer.

Ook idd naast de concho's met leertjes nog ringen voor bevestiging spulletjes en evt. borsttuig.

Barefoot wil de skirts ook naar beneden langer maken ,
wat vinden jullie daarvan ?

Gooi maar met wensen / gedachtes hoor ,
nu hebben we nog invloed op wat het uiteindelijk gaat worden !

Beugels te ver naar het midden ?

Mmhh *kijkt aandachtig*

Nee dat zie ik toch niet echt.... daar is overigens ook nog niet echt naar gekeken hoor , dat is ook nog gewoon het standaard model "eronder" .

Zouden meer mensen die beugels verder naar achteren willen gezien dat plaatje ? Lachen

DubbelFun

Berichten: 88685
Geregistreerd: 12-04-01
Woonplaats: 1 km van het midden van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:12

Ik vind de beugels nu juist te ver naar het midden zitten.
De onderste skirt heeft de juiste lengte, de bovenste zou iets groter mogen zijn.

Een model in glad leer (qua skirts) zou ik prefereren boven suede. Alleen de seatsaver zou van suede mogen.

De rigging zou juist simpeler zijn als men kiest voor een dubbele D aan beide kanten, hier kan dan de standaard off-billet en tiestrap aan.
Deze D's kunnen met straps in het zadel ge-integreerd worden (zoals Marshall dit heeft). Kijk eens naar hoe OF dat heeft (dropped youke rigging).

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 12:45

O , SM , dus jij bedoelt juist dat de beugelophanging verder naar voren zou moeten Verward

Glad leer of suede zal het allebei niet worden denk ik ,
ik neem aan dat het gewoon net als bij de standaard Barefoot gewoonweg geheel nubuck wordt.

De singel-rigging daar kan ik nog weinig over zeggen ,
Engels zou wellicht praktischer zijn in gebruik ,
en ook voor Barefoot zelf en qua kosten omdat er geen nieuwe singel bij ontwikkeld hoeft te worden ,

maar als er een grotere behoefte is aan een echte western-rigging ,
en mensen dat dan ook laten weten , dan zou dat natuurlijk ook kunnen.

Staat nu nog niks vast dus het hangt van de behoefte af en als er bvb. hier veel bokkers zeggen dat ze liever western-rigging willen dan kan Barefoot daar iets mee met die info Lachen

Ik ben ook erg benieuwd hoe andere mensen denken over de plaatsing van de fender-ophanging

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:48

over de fenders kan ik niks zinnigs zeggen... daar heb ik de expertise niet voor... Haha! Het enige is dat ik het zilverkleurige "te" vind... maar dat is mijn persoonlijke smaak... doet verder niets af aan hoe ze hangen...

Maar ik ben het met je eens dat een roundskirt mooier is.... en ik vind zelf toch een western rigging mooier... (en makkelijker bij paardjes die zich tijdens het aansingelen opblazen... Schijnheilig )

Maar uit dit plaatje begrijp ik dat het zadel alleen in zwart te bestellen is? Of (in de toekomst?) ook in donkerbruin?

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:04

Dit plaatje zegt nog heelmaal niks hoor ,
het is echt niks meer dan NET de eerste stap in de ontwikkeling.

Ik heb ook even getwijfeld of ik wel een foto zou plaatsen van een on-af iets , dat is misschien niet zo handig omdat dat nog geen eind-resultaat-info geeft.

Dit is gewoon een voorproefje en als het goed is zal het eindresultaat gewoon in beide kleuren te verkrijgen zijn uiteraard.

In feite staat niks nog vast Lachen

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:09

dan wil ik ook nog als suggestie bijdragen dat het zadel ook in donkerbruin te bestellen zou kunnen zijn... Lachen

Verder.... ik hou dit topic in de gaten... Lachen En zodra ik meer weet over de Torsion Western, dan zal ik het ook melden... Lachen

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:30

Ik ga uit van gewoon dezelfde kleuren en hetzelfde materiaal als dat nu de standaard Barefoots hebben Lachen

Ik ben erg benieuwd wanneer je wat meer weet over de Torsion ,
en ik hoop dat je hem snel krijgt ! OK dan!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48416
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:39

de laatste keer dat ik Ron (Buitenzinnig) heb gesproken was er nog niks bekend.... ze verwachten direct na Oud en Nieuw meer te weten....

Ik ben vooral benieuwd naar de prijs en het gewicht... Haha! (en dat geldt in wezen ook voor de Barefoot, mocht daar meer over bekend zijn)

pmarena

Berichten: 48129
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 19:51

Ik zal het hier ook melden , maar verwacht dat hij bij Barefoot toch echt wel februari is voordat het serieus vaste vormen begint aan te nemen hoe het eindresultaat er uit moet gaan zien en rond welke prijs het zal uitkomen. Ik zal het hier melden zodra ik er meer over hoor Lachen