DA of niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 12:22

Mijn paard heeft een stofallergie en zodoende staat hij als het even kan dag en nacht buiten, zo ook de laatste paar weken. Eergisteren kreeg hij plotseling tijdens het rijden een enorme hoestbui en later merkte ik dat zijn kaken helemaal waren opgezwollen. Die nacht had ik hem maar op stal gezet en de volgende dag ging het al iets beter. Vanacht stond hij (weliswaar met deken) weer buiten. Toen ik vanmorgen aan kwam lopen zag ik al dat het mis was. Zijn kaken heel erg gezwollen, zijn oogjes half open, kortom heel sloom. Ik maak mij zorgen over hem, maar ik sta een beetje in dubio. Dierenarts of niet? Het is een paardje wat echt telkens wat heeft, en het is denk ook goed als zijn lichaam de infectie zelf te lijf gaat. Aan de andere kant, hij hoest als een gek, en juist voor hem is dat extra slecht, omdat hij al zo vaak kucht. Wat zouden jullie in dit geval doen?

olga

Berichten: 1759
Geregistreerd: 28-08-01
Woonplaats: Nederweert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 12:27

ik zou toch echt de DA laten komen ,ik heb altijd liever dat ze voor niks komen dan dat je te lang wacht en je paardje er echt iets aan over houd .
Als mijn pony hoest bel ik altijd meteen de DA.

greetje

Berichten: 8626
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 13:23

IK zou direct de DA bellen en laten komen. Ben toch wel altijd allert op zulks soort dingen.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:21

Als hij echt veel hoest, dan heeft hij misschien naast zijn allergie een infectieopgelopen, en heeft ie medicijnen nodig. Heb je getemperatuurd?
Ziek is ziek... Ik heb astma, maar als ik daardoor bronchitus krijg, heb ik toch echt medicijnen nodig. Sterkte! liefs,

Mirte

Berichten: 2107
Geregistreerd: 18-05-01
Woonplaats: bollendorp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-01 15:43

Het is inmiddels al vrijdagmiddag en ik besloten om toch maar een dagje nog af te wachten. Heb bij de homeopaat even een middeltje gehaald die hem hopelijk kan ondersteunen. De DA is vaker geweest voor dit soort klachten bij mijn paard, en hij krijgt vrijwel altijd een antibiotica kuur. Dit staat mij de laatste tijd erg tegen, het vernaggelt z'n immuunsysteem nog meer. Maar hoe dan ook, is die morgen nog steeds ziek bel ik DA meteen.
Hij eet gelukkig nog goed, dus daar ben ik blij mee.

joyce B

Berichten: 16377
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:29

Mijn ezel hoest dus ook nog steeds, ook slijm. Ik ga nu dus naar Emmeloord om hem goed door te laten lichten en hopelijk zwart op wit mee te krijgen wat hij heeft, en hoe we er mee om moeten gaan. Dan sta ik ook wat sterker naar anderen toe... Die van mij heeft nog nooit een antibiotica kuurtje gehad. Misschien dat het bij hem wel voldoende helpt. Dit is de eerste keer dat het zo erg is en zo lang aanhoud.
Succes