Arm paard....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Arm paard....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 14:33

Regina was de laatste tijd al wat dwars met rijden, maar had met longeren en op stal eigenlijk nergens last van.
Ze is nu ong. 5, en een jaar onder het zadel, dus dacht dat ze gewoon aan het puberen was.
Een week geleden ging ze echter opeens de hele schuur door met het bit in doen en ook met longeren liep ze helemaal scheef met haar hoofd. Heb even met de eigenaar overlegd, en gezegd dat ik dacht dat ze last van haar tanden had. Dus heeft ie de DA laten komen.
Ze blijkt dus behoorlijke haken op haar kiezen gehad te hebben, en zelfs een gaatje in haar wang Scheve mond .

Arme beest zal hier dus al een tijdje behoorlijk wat last van gehad hebben, maar bleef gewoon doen wat er gevraagd werd.
DA is gister geweest, en ik heb nu al zo'n ander paard..... Natuurlijk loopt ze nog niet zoals het geweest is, maar ze laat een stuk meer los en breekt niet meer uit op de volte. En met hoofdstel in doen, doet ze weer gewoon haar mond open.
Voel me nu alleen best een beetje schuldig, dat ik niet eerder een DA heb laten komen....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk


Princess

Berichten: 3303
Geregistreerd: 01-11-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:00

ach daar kon jij ook niets aan doen, het is al goed dat de da is geweest!!
maar zo zie je maar weer hoe belangrijk ook de tandarts voor paarden is!

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:53

Idd, jij kan er niets aan doen. Het is meestal zo moeilijk te merken als er wat mis is met het gebit. Daarom is het eigenlijk het beste om gewoon elk jaar de tandarts langs te laten komen. Iets wat ik eigenlijk ook eens zou moeten laten doen Bloos!

..If I only could make a deal with God, and get him to swop our places..

Kia: the power to surprise Knipoog Clown

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 22:02

Tandarts is idd heel belangrijk
Vrees alleen dat dit paard hem in haar hele leven nog niet had gezien

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Gaia

Berichten: 1465
Geregistreerd: 13-01-02
Woonplaats: Nootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:51

Ach arme Regina Ach gut . Konden ze het maar vertellen, hè?
Maar nu is ze er in elk geval vanaf!

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:51

Ag germ... gelukkig zijn jullie er achter gekomen.
Fijn dat het nu opgelost is en jullie weer fijn aan de slag kunnen Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Vinaba

Berichten: 9757
Geregistreerd: 15-12-03
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:54

jij kon het niet weten je moet niet gelijk zelf je schuld geven

Meisje201
Berichten: 35192
Geregistreerd: 05-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:20

Ja, je kon het niet weten!
Niet jezelf verwijten gaan lopen maken.
Help je jezelf echt niet mee!

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:27

Goed juist dat daaraan gedacht is. Hoe vaak wordt het niet op ongehoorzaamheid gesmeten, terwijl dat paard dan echt pijn heeft.
Ik snap wel dat je je schuldig voelt, had ik ook toen Joris ging wisselen en opeens alle hoekan van de bak liet zien. Maar dat is hij wel weer vergeten nu en daar leer dan van voor een volgende keer....Ach gut


prompter

Berichten: 11035
Geregistreerd: 28-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:40

Er zijn heel veel paarden met pijn in hun mond, en wie ongehoorzaamheid verweten wordt. Gelukkig dat het bij Regina wel ontdekt is!

Mijn eigen paard mist een kies, en de tegenoverliggende kies blijft dus doorgroeien. Stel je voor dat dat nooit ontdekt was..... dan zou de doorgroeiende kies op een gegeven moment in het tandvlees ertegenover terecht zijn gekomen. Wat zal dát een pijn geven! Regelmatige gebitscontrole is écht noodzakelijk!

Extremely rare and Beyond Compare

Gjilke

Berichten: 4695
Geregistreerd: 27-10-03
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 15:31

Ik laat mijn paarden altijd tegelijk met de jaarlijkse entingen controleren, dan vergeet ik het in ieder geval niet.

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 18:50

Regina is gelukkig ook heel vergevingsgezind Knipoog
Ze deed, wat ik niet verwacht had, gister al weer haar mond open voor het bit.

Tja, jaarlijkse gebitscontrole pleit ik ook voor, maar helaas is dit niet mijn eigen paard, dus heb er in zoverre niets over te zeggen.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Pauline
Berichten: 12188
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 12:34

Dat is idd. erg vervelend en frustrerend, maar een hint geven een keer per jaar kan altijd, niet? Knipoog
Lief van haar hoor, braaf meisje

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 12:41

Pauline schreef:
Dat is idd. erg vervelend en frustrerend, maar een hint geven een keer per jaar kan altijd, niet? Knipoog
Lief van haar hoor, braaf meisje


Is idd wel een idee
Ach, hoewel de eigenaar zelf niet op het idee komt (is een echte boer Knipoog), zorgt hij wel direct dat er wat gebeurt als ik aangeef dat ze ergens last van heeft.

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 13:13

Ahhhh arme Regina Ach gut gelukkig dat het nu weer beter gaat Kun jij ook weer lekker rijden Knipoog

Alvaron

Berichten: 1764
Geregistreerd: 26-03-02
Woonplaats: aan de voet van de Posbank

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:40

Ach, bekijk het van de positieve kant. Het is je nu een keer overkomen, een volgende keer gebeurt je dat niet weer. En uiteindelijk is het probleem toch opgelost, toch? Ik vind niet dat je je echt schuldig hoeft te vinden hoor, al kan ik het me wel voorstellen.

Endurance: To Finish is To Win!
[o]

Alvaron 1.6.1988 - 31.8.2017 Dag lief, ik mis je...

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 16:42

Jij hoeft je niet schuldig te voelen, maar je weet het nu voor de volgende keer dat er zo iets aan de hand kan zijn ! Lachen

-

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-12-03 17:02

Bedankt voor alle reacties....

Wat het is, als je er nu achteraf over nadenkt heeft ze al zoveel signalen af gegeven dat er iets niet goed zat. Maar ja dat is achteraf....

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

Spetterlover
Berichten: 17862
Geregistreerd: 01-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 18:45

tja dat kan je toch niet meer terug draaien, maar het is wel een goede ervaring, nu zul je vast sneller gaan nadenken als ze zo iets doet Knipoog

-

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:36

Wij laten de tandarts ook elk jaar komen en daar heb je gewoon veel profijt van. Het is echt noodzakeliijk, helemaal als je biks voert.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 09:39

Ik heb een tijdje nadat ik mijn paard had gekocht ook een tandarts laten komen omdat ze haar hoofd iets scheef droeg en zo trok. Ze had haken op de kiezen en een gebroken wolfskies die in haar kaak stak

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Amanda_T
Berichten: 5950
Geregistreerd: 01-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:30

Dat heb ik ook een kertje gehad,.
Gelukkig was het gebit van me paardje helemaal niet slecht, alleen had ze wel last van de haken.
Maar daarvan afgezien stonden haar tanden nog best netjes terwijl ze kribbebij/luchtzuigt.
Maar jij kon er ook niks aan doen.
Gewoon vanaf nu elk jaar de tandarts laten komen, en dan zal het allemaal wel goed komen .

Elise

Berichten: 1987
Geregistreerd: 05-11-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:46

Ja dat merk je altijd achteraf helaas... maar paarden kunnen zoowww goed pijn verbergen en braaf doorwerken! Soms mogen ze van mij wel een ietsiepietsie kleinzeriger zijn.

Schitterend paarden-pensioen-oord in Frankrijk: http://www.equinepensions.com/


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Equinight, GrapeshotBot, MeesMo en 104 bezoekers