Naam IJslander

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:26

Heleen1 schreef:
Dan ken je vast Aleiga ook wel, ook een schimmel maar dan merrie. Die heb ik een paar weken op stal gehad om te trainen, maar die gooide mij er eerst steeds af en vervolgens toen dat minder werd brak ze steeds uit de wei. Beetje lastig als je in pension staat en dus niet alles voor het zeggen hebt.


Ik ken er iedergeval wel
Erg leuke merrie moet ik zeggen. Heb haar een aantal keer gereden toen ik een maandje bij Sandra was. Moet zeggen dat ze na al die verhalen , in de praktijk erg mee viel Haha!
Wat jammer dat toen het steeds lekkerder ging, er toch weer iets anders tussendoor kwam waardoor ze terug moest.

Je mag trouwens ook niet klagen met je eigen merrie ! Glod Lachen Hoe is het nu met haar ? Was toch wel 1 van mijn favo paardjes in mijn begin tijd op punktur, heb zelfs nog een ontzettend schattige foto van haar, zal eens kijken of die in te scannen is Knipoog

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 01:42

ken dr volgens mij ook wel *LOL*

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 02:27

Hoi Lesly, Met Glod gaat het redelijk. Toen ik haar kocht van Leo was ze ziek, had ws bronchitis. Is er wel weer bovenop gekomen, maar blijft wel vatbaar voor ziektes. Ze heeft 2 jaar gelden in Utrecht gestaan met rare kolieken en daar bleek dat haar lever niet helemaal jovel functioneert. Is op zich goed mee te leven voor haar, maar soms heeft ze wat extra vitaminen nodig om haar weerstand wat te verhogen. Deze zomer heeft ze een mooi en groot hengstveulen op de wereld gezet en daar staat ze nu nog steeds van bij te komen. Ze is al nooit een van de dikste IJslanders, maar nu is ze toch wel heel moeilijk op gewicht te houden. Ze staat nu bijna constant binnen om haar goed in de gaten te houden en het valt me op dat ze bar weinig drinkt. Ik vind in elk geval 1 emmer per dag wel weinig. Daarbij krijgt ze ruim een kilo brok en een kwart stimix en een idiote lading kuil. Verder heb ik haar licht aan het werk voor de concourswagen van Anne. ben ook van plan wedstrijden aangespannen te gaan rijden met haar, ze vind het echt superleuk! In april wil ik me opgeven voor indoor Exloo voor de töltproef en de viergang. Hee, het lijkt me wel leuk om die foto te hebben als het inscannen gaat lukken. Ze staat ook in het boekje wat Elselien heeft geschreven. Wat doe jij nu allemaal dan? Nos steeds met de IJslanders?

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:08

anders moet je hnata is laten scannen kijken wat de dierenarts zegt want nu zit je anders alleen maar te wachten en omdat ze ook al 2x ofzo hengstig is geweest Scheve mond

en scannen kan geen kwaad hoor en is ook niet schadelijk voor het veulen vraag maar aan hester die heeft zelf ook een fokstal gehad vroeger zegt dit maar tegen mikkie OK dan!

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 12:52

ja heb er al met hester over gepraat en myrthe ook... mikkie wilt het nu wel maar weet niet of mijn vader het goed vind Scheve mond
moet het maar ff met hem overleggen en zeggen dat het veel beter is inverband met voeren en rijden enzo
misschien dat we hem dan kunnen over halen.....

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:59

Hoi. Glod is na 6 weken gescand en toen met drie maanden drachtigheid alleen opgevoeld. Volgens mijn vee-arts loop je met scannen later in de dracht toch meer risico op verwerpen dan met opvoelen. Waarom weet ik ook niet, hoor, maar ik heb het maar aangenomen.

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 13:31

oo dan zou ik haar wel niet laten scannen...
maar opvoelen kan wel?

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 13:40

Glod is toen gewoon opgevoeld, toen ze drie maanden drachtig was. Maar als jouw paard drachtig kunnen ze het misschien ook al wel voelen door de flanken op een bepaalde manier in te drukken. Het vruchtje zou nu wel groot genoeg moeten zijn denk ik. Merk je vedrer niks aan de merrie? Sloom, shagrijniger, beetje dikker...

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 18:12

Heleen1 schreef:
Glod is toen gewoon opgevoeld, toen ze drie maanden drachtig was. Maar als jouw paard drachtig kunnen ze het misschien ook al wel voelen door de flanken op een bepaalde manier in te drukken. Het vruchtje zou nu wel groot genoeg moeten zijn denk ik. Merk je vedrer niks aan de merrie? Sloom, shagrijniger, beetje dikker...



ik sta bij chris haar paard op stal
maar ze is wel wat dikker en ook wat chagarijniger maar ze was vandaag best wel hengstig, is dat een slecht teken? meestal betekent t dat ze dan toch niet drachtig is?

_Linda

Berichten: 4506
Geregistreerd: 22-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 19:51

de ijslander waar ik op vakantie heb gereden heette Kóla, spreekte je gewoon uit als cola Lachen

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:05

Hoi, hoe heb je gezien dat het paard hengstig was dan? Want volgens mij kan het eigenlijk echt niet.... Als ze dus wel hengstig is dan is de kans erg groot dat ze niet drachtig is. Maar ik denk dat je voor zekerheid toch een vee-arts moet vragen.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:07

Heleen1 schreef:
Hoi, hoe heb je gezien dat het paard hengstig was dan? Want volgens mij kan het eigenlijk echt niet.... Als ze dus wel hengstig is dan is de kans erg groot dat ze niet drachtig is. Maar ik denk dat je voor zekerheid toch een vee-arts moet vragen.


er staat dus een ruin bij ons (de merries) en hnata moest de hele tijd pissen en liep de hele tijd achter die ruin aan Scheve mond en die ruin achetr hem en maar lopen te kleffe en happen in elkaars reed Schijnheilig

Heleen1

Berichten: 373
Geregistreerd: 28-11-03
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:17

Heb je ook gezien dat de merrie kneep met haar geslachtsdeel? Of deed ze hele kleine plasjes? Ging de staart opzij? Droeg ze de staart hoog? Piepte ze? Dit zijn allemaal tekenen van hengstigheid, maar nogmaals in deze tijd van het jaar is het niet normaal.

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:20

bij ons zijn er heel veel paarden hengstig. mijn pony was ook al hengstig en nog een merrie en hnata dan ze piepte wel toen ze aa elkaar roken

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:29

zou het voor zekerheid toch maar aan mijn ouders vragen of er een DA kan komen......

ze hapt de laatste tijd wel... Scheve mond
niet echt bijten maar gewoon met haar lippen.. is echt vervelend....
maar ik ben vandaag niet geweest en weet dus ook niet wat ze deeed Scheve mond
dus tannie bedankt dat je het ff over nam Haha! OK dan! Tong uitsteken

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:31

graag gedaan hoor chris ik was er de hele middag samen met eva en we hadde ff naar haar gekeken

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:35

Volgens mij heeft tanja niks overgenomen hoor....
Wij kijken altijd naar Hnata als we er zijn.Maar dat bijten heeft daar niks mee te maken.Hester heeft gezien dat ze kleine plasjes deed en we hebben wel echt tekenen van henstigheid gezien.En ze kunnen wel henstig zijn denk ik want Katinka was ook echt hengstig en dat weet ik 100% zeker Lachen
Je komt toch zowieso niet iedere dag?En waarom ben je vandaag niet geweest dan?

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:38

ebbeltje schreef:
Volgens mij heeft tanja niks overgenomen hoor....
Wij kijken altijd naar Hnata als we er zijn.Maar dat bijten heeft daar niks mee te maken.Hester heeft gezien dat ze kleine plasjes deed en we hebben wel echt tekenen van henstigheid gezien.En ze kunnen wel henstig zijn denk ik want Katinka was ook echt hengstig en dat weet ik 100% zeker Lachen
Je komt toch zowieso niet iedere dag?En waarom ben je vandaag niet geweest dan?


bedoelde dat tannie gewoon ff andwoord gaf Knipoog
maar ik was vandaag naar de film... en dacht dat ie 2 uur duurde maar toen ie afgelopen was kon ik niet meer naar hnata Scheve mond
maar kom idd niet elke dag...
maar is ook niet mijn paard he....

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:38

ja chris. had makkelijk gekund en nikita is ook hengstig en dat weten we ook 100% zeker we letten eigenlijk op alle paarden als wij er zijn he ebbel

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:43

was ook niet boos bedoelt hoor

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:44

owkee, maar wanneer laten jullie de DA komen?

ebbeltje
Berichten: 1472
Geregistreerd: 22-05-03
Woonplaats: heilooooooooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:45

christiane schreef:
was ook niet boos bedoelt hoor

Had het ook niet boos opgevat eerlijk gezegd Schijnheilig maar dit wordt een beetje off-topic dus laten we nu maar weer on-topic gaan....

katinkaaa

Berichten: 560
Geregistreerd: 25-05-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 21:46

owkee is goed

christiane

Berichten: 524
Geregistreerd: 25-06-03
Woonplaats: Heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 21:53

helemaal mee eens!
weet niet wanneer we hem laten komen moet eerst met myrthe overleggen enzo....
denk niet dat ze het erg leuk vind als er opeens een DA naast haar paardje staat zonder dat ze het weet Schijnheilig Tong uitsteken
maar wil het persoonlijk zo snel mogelijk

mikkieee
Berichten: 77
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: heiloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 00:03

christiane schreef:
ja heb er al met hester over gepraat en myrthe ook... mikkie wilt het nu wel maar weet niet of mijn vader het goed vind Scheve mond
moet het maar ff met hem overleggen en zeggen dat het veel beter is inverband met voeren en rijden enzo
misschien dat we hem dan kunnen over halen.....



chris ik zou het al lang opzig hoor maar als het nie van spap mag dan kan ik er ook niets aan doen:@