Kniepertjes bakken en verbrande vingers

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Kniepertjes bakken en verbrande vingers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 21:59

We hebben vanavond net weer kniepertjes gebakken, maar mijn vader wilde graag er rolletjes van hebben. Nou is het probleem met het rollen dat die dingen heel heet zijn als je ze moet rollen. Koud rollen wil niet, want dan zijn ze al hard en willen ze niet meer. Weet iemand iets om verbrande vingers te voorkomen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 02:02

Je bedoelt die dunne wafels? Je hebt van die handige houten rollen schijnt, met een handvat, waarmee het makkelijker en vlotter moet gaan. Ik heb die dingen heel lang geleden eens gemaakt, t ging ook wel, als je even wachtte en ze niet meer zo gloeiendheet waren, maar nog wel behoorlijk warm, en dan moet je gewoon lekker veel eelt op je handen hebben Knipoog

Anne_GTI

Berichten: 18200
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 02:08

Gewoon vooraf schone pleisters om je vingers doen en idd om een houtje rollen.

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 02:50

Ik kan je geen tip geven helaas... Heb ze nog nooit gemaakt, altijd gewoon in de winkel gekocht. Ik wou je wel even het volgende meedelen:

Mocht je nou vreselijke moeite hebben ze op te krijgen: ik bied me dan wel aan als vrijwilliger... Haha!

Yootha

Berichten: 6524
Geregistreerd: 22-03-01
Woonplaats: Emmer-Compascuum, Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-03 12:35

Het rollen op zich is geen probleem. Daar hebben we een groot houtje voor, maar ze moeten eerst een stukje om het houtje *au*.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:39

Sja, eelt kweken, pleisters plakken, handschoenen aan?

RTM
Berichten: 6130
Geregistreerd: 16-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 22:38

Daar moet je toch weer een ander beslag voor hebben? Wij maken altijd alleen de "platten", maar mijn oma en consorten maken ook vaak de rolletjes. En naar mijn weten is daar ook een dunner beslag voor nodig??