Wat maakt het dat iemand zoiets doet ?!

Moderators: Dani, ynskek, Ladybird, Hanmar, xingridx, Mjetterd, Polly, Giolli

 
 
Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Wat maakt het dat iemand zoiets doet ?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 21:42

Vandaag op het werk, (Brasserie), behoorlijk druk, wat wil je op een zaterdag en ook nog eens zo'n rotweer...

Buiten vormt zich opeens een groepje (vlak voor de deur). Zie wat op de grond liggen, maar ja, kan moeilijk mijn aandacht er op vestigen , gezien de klanten toch echt voor gaan..

Langzaam werd het duidelijk wat er gebeurd was..

Een man was zijn hond blijkbaar zat....en had zojuist zijn jonge stefferd van een paar maanden het raam uit gegooid !!!!
De woning van de man zit boven de winkels, vergelijkbaar met de hoogte van de 2de verdieping...

Van horen zeggen heb ik vernomen dat het diertje het niet heeft overleefd..

Nou is het al een tijd vol met dierenleed aangericht door mensen...Maar wat is dit nou weer voor actie !?

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-


Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:44

WAT!? Hoe kun je nou zo'n weerloos hondje het raam uit gooien? Boos!
Heb je aangifte gedaan bij de politie?
Ik zou graag deze man in de bak zien, schoft!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48201
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:44

Jeetje... ik word hier gewoon sprakeloos van... een walgelijke actie!
zo'n "man" mogen ze van mij aan de hoogste boom hangen! of zelf uit het raam gooien...

Lermy
Berichten: 896
Geregistreerd: 09-05-03
Woonplaats: Laren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:47

Dit is iets wat ik liever niet had gelezen.... Huilen
Wat vreselijk zeg. Ik hoop voor je dat je het niet hebt zien gebeuren.
Is er nog iets aan gedaan, politie erbij gehaald enzo?
Jakkes, nou blijf ik er de hele avond mee rond lopen. Verdrietig

eefke

Berichten: 864
Geregistreerd: 03-09-03
Woonplaats: Kessel-Eik (Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:48

aaah bahh die man wil ik ook wel eens van een balkon af zien valllen... alleen dan van te voren ook nog martelen dat ie uit zich zelf springt... ~~}>

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 21:48

Fairie schreef:
WAT!? Hoe kun je nou zo'n weerloos hondje het raam uit gooien? Boos!
Heb je aangifte gedaan bij de politie?
Ik zou graag deze man in de bak zien, schoft!


De politie is er bij gehaald, en die hebben iedergeval contact gehad met de dierenbescherming.
Weet ook niet hoe dit verder afloopt, wordt gelukkig op de hoogte gehouden door 1 van de agenten.
Ben iedergeval erg benieuwd wat ze hiermee gaan/kunnen doen..!
Waarschijnlijk zullen ze even aanbellen om te zeggen : "Dat mag toch echt niet meneer, voortaan niet meer doen".....

Wat mij betreft zoeken ze 1 van die hoge flats uit bij ons in de buurt en gooien ze hem daarvan af !

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Imre

Berichten: 14195
Geregistreerd: 31-05-03
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:49

stefferd = staffordshire bullterrier neem ik aan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:27

Nu ben ik misselijk... en ik ben niet gewelddadig, maar ik krijg serieus zin om die vent erachteraan te gooien... Dat beestje heeft er niet om gevraagd om bij hem te leven, en moest het maar accepteren, maar hij is ook een wezen, en heeft recht op leven, en zeker niet op zo'n pijnlijke en gruwelijk einde...
Ik ben geschokt en heb geen woorden meer...

Charaz

Berichten: 24260
Geregistreerd: 12-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:30

Maya schreef:
Nu ben ik misselijk... en ik ben niet gewelddadig, maar ik krijg serieus zin om die vent erachteraan te gooien... Dat beestje heeft er niet om gevraagd om bij hem te leven, en moest het maar accepteren, maar hij is ook een wezen, en heeft recht op leven, en zeker niet op zo'n pijnlijke en gruwelijk einde...
Ik ben geschokt en heb geen woorden meer...


had het niet beter kunnen zeggen, heb je toevallig ook het adres van die man Extreme duivel

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Solide

Berichten: 5481
Geregistreerd: 06-04-03
Woonplaats: Ergens in het zonnige zuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:31

Gatverdamme wat een verschrikkelijk persoon zeg. Hier kan ik dus ook echt niet tegen ik word gewoon Misselijk misselijk van zulke figuren. Bij hen zouden ze eigenlijk hetzelfde moeten doen. Zo van je luisterd niet, nou dan vlieg maar ff een paar verdiepingen naar beneden en zie maar hoe je terecht komt...

Ik ben benieuwd wat ze hieraan gaan doen. Vaak is het justitie die uiteindelijk gaat beslissen, maar ik weet niet hoe het in dit geval is. Ik weet dus ook niet wat voor rol de politie of dierenbescherming in dit geval heeft....

Hou ons op de hoogte als je meer hoort.. Dat vind ik in ieder geval wel prettig.

Wacht niet op later. Als later iets eerder komt, ben je te laat....

Op het eind van mijn geld hou ik altijd een stuk maand over......

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:33

Ook uit het raam met die man Boos!

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:54

Gatver! Hoe haalt zo'n figuur het in zijn hoofd!

* To Belg, or not to Belg *

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:29

Tja, heel hard, maar ik ben bijna blij dat die hond dood is.
Ik heb nl ook gehoord over een Bullterier die "gewoon" was achtergelaten na een verhuizing en meer dan een maand op toiletwater en z'n eigen uitwerpselen moest leven. Blijkbaar was dit geen uitzondering en dus begin ik me elke dag meer af te vragen wie de "beesten" van deze wereld zijn Verward

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:42

jezus Scheve mond Ik wil die man wel eens even uit het raam gooien! Boos!

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 00:03

Solide schreef:
Hou ons op de hoogte als je meer hoort.. Dat vind ik in ieder geval wel prettig.


Dat doe ik zeker. Ben ik wel verplicht tegenover jullie, het laaste wat ik wilde is om mensen zich onpasselijk te laten voelen....Maar helaas dit soort dingen gebeuren nou eenmaal ECHT ! Vandaag van iets te dichtbij ..

Ik denk dat hoe dan ook dit wagelijke persoontje wel zal boeten, er zijn zat mensen die weten waar hij woont, en zo'n verhaal verspreidt zich als een lopend vuurtje !

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:40

Marreke schreef:
Tja, heel hard, maar ik ben bijna blij dat die hond dood is.
Ik heb nl ook gehoord over een Bullterier die "gewoon" was achtergelaten na een verhuizing en meer dan een maand op toiletwater en z'n eigen uitwerpselen moest leven. Blijkbaar was dit geen uitzondering en dus begin ik me elke dag meer af te vragen wie de "beesten" van deze wereld zijn Verward

Ik heb in ReclameReclame eens de meest aangrijpendste reclame ooit gezien. Ging over een prachtige rashond, die in een leegstaand huis zit, je hoorde steeds de gedachten van het dier. Je zag de uitwerpselen groeien, eerst vroeg hij zich af, wanneer het baasje terugkwam, later vroeg hij zich af, wanneer hij water kon krijgen, hij had zo'n dorst... het eindigde met het beeld van een broodmagere uitgedroogde hond.... De tranen lopen weer over m'n wangen, ik kan dat niet hebben... Je moet gewoon voor een dier zorgen, dat moet gewoon... Waarom doen wij mensen dit toch... waarom vinden wij niet dat dieren ook recht hebben op een fatsoenlijk leven...

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 00:57

*zucht* it's never gonna stop... Boos!

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0


Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:05

Lermy schreef:
Dit is iets wat ik liever niet had gelezen.... Huilen
Wat vreselijk zeg. Ik hoop voor je dat je het niet hebt zien gebeuren.
Is er nog iets aan gedaan, politie erbij gehaald enzo?
Jakkes, nou blijf ik er de hele avond mee rond lopen. Verdrietig


hier precies hetzelfde, lig ik dalijk weer wakker Scheve mond

arm hondje! sommige mensen zouden gewoon NOOIT een huisdier mogen hebben!!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:08

Marreke schreef:
Tja, heel hard, maar ik ben bijna blij dat die hond dood is.
Ik heb nl ook gehoord over een Bullterier die "gewoon" was achtergelaten na een verhuizing en meer dan een maand op toiletwater en z'n eigen uitwerpselen moest leven. Blijkbaar was dit geen uitzondering en dus begin ik me elke dag meer af te vragen wie de "beesten" van deze wereld zijn Verward

Huilen

nu kan ik dus echt niet meer slapen zometeen Scheve mond

zo kwam ik een tidjje terug een hele magere schuwe hond tegen, op t midden van een drukke weg, ik heb hem van de weg af gejaagd, en toen volgde hij mij met mn brommer, was ik bij ons thuis, na 3 km!die heeft 3 km achter me eaan gedraafd! stond ie voor de garagedeur, doet mn moeder de deur ineens open, rent ie weg, ik er achteraan, en hij kijkt nog 1x om, en verdween toen een weiland in

heb er een week niet van kunnen slapen

als ik ergens niet tegen kan is het dierenleed, dieren zijn nooit opzettelijk vervelend, en toch behandelen sommige mensen ze zo slecht!!

*** Hilde van de Westfriezenhof *** bedankt voor alles meisje Des, Dee, Wis, Quinnie & Hillie ...zo oneerlijk... Rust zacht Y;(
Anne van de Slothoeve Ster Sport
:# Z2 startgerechtigd! :#

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 01:14

Tjongejonge, wat een idioot! Ik zou toch zeker actie ondernemen, je weet in ieder geval waar die gek woont. Het ergste is nog dat zulke mensen volgende week gewoon weer een nieuwe hond halen. Bah. Vrolijk kerstfeest. niet dus Boos!

There is no reality, only perception.

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 15:22

Update !

Heb gisteren met 1 van de agenten gesproken en die had toch wel goed nieuws.

Het diertje heeft het overleefd. Het personeel van de dierenambulance had hem al min of meer opgegeven, maar hij is uiteindelijk toch geopereerd ! En hij is aardig aan het herstellen Lachen
Er wordt uiteindelijk voor hem een nieuw baasje gezocht als hij er weer helemaal bovenop is.

De man blijkt al aardig bekend te zijn bij de politie, als een zogenaamde crimineel. Hij is op de vlucht, maar zijn druk bezig om hem te pakken te krijgen. Hij komt er iedergeval niet makkelijk vanaf !

En met de hond komt alles prima (gelukkig !!!).

Toch nog een "goed" einde (van iets wat nooit had moeten beginnen uiteraard !!!)

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Yessy

Berichten: 23013
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:27

fijn dat het beestje het heeft overleefd

als ze die man pakken moeten ze hem ook eens van 2 hoog naar beneden gooien, dat soort mensen Boos!

vikki

Berichten: 14286
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 15:29

Dat is mooi om te horen! Maar arm hondje, ik hoop maar dat dit geen deuk in zijn vertrouwen in mensen heeft bezorgd... en dat hij maar een heel lief baasje mag vinden... en die kerel mogen ze van mij van het hoogste gebouw afsmijten...

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:11

Je kunt zo'n beestje makkelijker bij iemand aan de deurknop binden, als je echt wanhopig bent. Toen ik nog thuiswoonde, zat er op 1e kerstdag een hondje gigantisch te blaffen, buiten. Die was bij de buren aan het tuinhek gebonden en achtergelaten. Ook geen frisse oplossing, maar in ieder geval beter dan het beestje uit het raam smijten... Misselijk Hoe bedénkt ie het trouwens... Alleen een zieke geest komt daarop.

Bas232

Berichten: 1088
Geregistreerd: 18-11-03
Woonplaats: Heppen, Belgie, Europa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 16:25

Heeft iemand eigenlijk gezien dat die man het deed?
Anders kunnen ze er niets mee, de hond zou immers ook zelf gesprongen kunnen zijn....
Ik weet het, klinkt raar, maar zonder getuigen kunnen ze niets...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _Cubby_, C_estmoi, fleurtjeuh, Grainey, Heide83, Justme_Lisaa, juval, lindo, maaikemuis, Marleen_L, Marocje, Mila_p, Muronia, spookyskippy, supervon78, Telpeva, Unit, xColorCross, Zebrastreep en 59 bezoekers