Gourmetvraagje vega's/vleeseters samen????

Moderators: Muiz, Firelight, Maureen95, NadjaNadja, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Gourmetvraagje vega's/vleeseters samen????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:07

Ik wilde binnenkort eens met een leuk stel op 't dorp hier afspreken om gezellig te gourmetten, maar 1 van hen is vegetarisch. Nou heb ik fantasie genoeg om ook voor haar heerlijke hapjes te maken, maar ik heb even een vraagje voor vega's met gourmetervaring:

Is het niet vreselijk goor als vegetarier zijnde als je je vegahapjes klaar moet maken op dezelfde plaat als waar een ander z'n vleeshapjes op klaarmaakt?


Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:17

Bij gourmetten zitten toch die pannetjes? Verward

If you stick your head in the sand, you'll get your rear kicked.

Arno24

Berichten: 1516
Geregistreerd: 31-03-03
Woonplaats: Duiven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 17:33

Over het algemeen is mijn ervaring met vegetariers dat ze er geen problemen mee hebben om samen met vleeseters te eten. Meestal zijn het de vleeseters die raar opkijken van de vega's. Wat wel handig is, is om losse pannetjes te nemen voor de vega's.

Flutterby

Berichten: 8126
Geregistreerd: 25-09-03
Woonplaats: Etten-Leur

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 19:04

das juist gezellig, anders sluit je iemand een beetje buiten. Daar hebben ze echt geen problemen mee hoor!

Sunny-power tussen de paarden
dressuur L1, springen B & SGW B

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:16

Als ik Sonja goed begrijp, dan hebben ze zo'n bakplaat waar alles op klaar gemaakt wordt en geen losse pannetjes (raar trouwens...). Ik zou daar als vega niet blij van worden (en als niet vega ook niet, zit je met de kookvochten van een ander Verward )...

Dance your cares away - Worries for another day - Let the music play - De Freggles

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:18

Met losse pannetjes zowiezo geen probleem, met alleen een plaat wat lastiger. Gaat goed als iedereen echt afstand houdt, maar liever niet.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:44

Ik ben ook vega en ik vind het idd vreselijk vies om id de vleessappen van een ander mijn overheerlijke vegatarische hapje klaar te maken.
Ik dnek dat je beter een paar pannetjes aan kunt schaffen. Zodat je afspreekt dat alles in pannetjes gaat, of dat alleen de vegetarier in de pannetjes bakt.

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-03 20:51

ik ben geen vega maar je kunt toch wel een plek vrijhouden waar zei haar dingen kan braden/ bakken wat dan ook ?? doen wij thuis wel altijd. Of we maken het die pannetjes klaar

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 14:42

Ik heb inderdaad zo'n rond gourmetding, met bovenop een bakplaat. Er zitten wel pannetjes bij, maar die zijn voor rakletten (whatever it may be). En onderin wordt zelfs een pannekoekje maar niet gaar Verward

Kan een pannetje ook bovenop die bakplaat dan? Wordt het dan wel gaar?

MootjeK

Berichten: 1195
Geregistreerd: 27-07-03
Woonplaats: Vleuten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 15:53

Ja hoor, wij doen altijd de pannetjes bovenop. Gaat wel ietsje langzamer, maar je krijgt er een stuk minder zooi door. Voordeel is dat je dan ook 'spannendere' gerechtjes kan maken. Eitje erdoor, room erdoor etc.

Annetje

Berichten: 25481
Geregistreerd: 25-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-03 17:59

Wij doen ook altijd de pannetjes voor gewoon bakken bovenop en een (hele dunne) pannekoek of een eitje onderop.
Op de plaat bakken vind ik ook iets minder lekker dan in zo'n pannetje.


Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131846
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:12

Je kunt ook een stukje aluminiumfolie pakken, de randjes ombuigen en er een soort "bakje" van maken; dit kun je zo op de bakplaat leggen.
Het voordeel tov. van pannetjes vind ik dat dit veel sneller gaat, in pannetjes duurt zo lang (en ons hep honger natuurlijk *LOL* )


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 14 bezoekers