Stalling in de zomer en winter hetzelfde?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Stalling in de zomer en winter hetzelfde?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 11:17

Ik heb weer een vraagje over stallingskosten Bloos ...

Ik heb al eerder een topic geopend met de vraag of 160 euro per maand een redelijke prijs is. Ik zou nl. een paard kunnen stallen bij een kennis. Hij heeft een loods met 3 stallen (ong 4,5m. x 3,5 m.), een zadelkamer, `n wasplaats en een buitenbak (ong. 30 x 15 ). Het ligt vlak bij een manege en een bos. De buitenbak is niet gedraineerd en is nu dus nogal modderig en niet altijd geschikt om in te rijden.

Ik vroeg me af of normaal gesproken de kosten van de stalling in de zomer en de winter hetzelfde blijven, of dat de stalling in de wintermaanden meestal minder is. Ik zou bij de manege kunnen gaan rijden, wanneer de buitenbak erg modderig is, maar ik moet hiervoor wel betalen. Ik dacht dat het redelijk zou zijn, om de stalling in de wintermaanden te verlagen, omdat ik dan vaak niet in de buitenbak zal kunnen rijden en meer kosten kwijt ben aan de manege...

Wat vinden jullie hiervan, hoe is dit bij jullie stal geregeld?

Xantha

Berichten: 4624
Geregistreerd: 03-04-02
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:31

Ik heb nog nooit gehoord dat swinters de prijs lager is.
Wel in de zomer als de paarden het land in gaan, maar je kan het natuurlijk altijd bespreken.

wickedjazz

Berichten: 1625
Geregistreerd: 07-04-03
Woonplaats: Koog aan de Zaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:32

Bij ons is zowel de zomer als de winterprijs even duur. Ik vind 160 euro voor redelijk weinig faceliteiten wel duur. Ik ben zelf ook opzoek naar iets goedkoper. Maar het is wel superfijn dat je dicht bij het bos zit!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:46

Ik vind 160 euro idd ook erg veel geld voor deze accomodatie.
Maar het verschilt ook in regio. Ik weet dus niet wat bij jullie een normale prijs is.

Yessy

Berichten: 23022
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:53

meestal is juist in de zomer de prijs lager, als de paarden dag en nacht op het land kunnen. over de prijs zelf kan ik niets zeggen, maar ik vind dat het niet de verantwoordelijkheid van de stalhouder is of jij wel of niet naar de manege wilt om te rijden, ik zou daarvoor de prijs niet aanpassen...

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:53

Meestal is t juist in de zomer goedkoper, als de paarden dag en nacht op t land staan. Bij ons is zomer en winter t zelfde, omdat ze in de zomer ´snachts gewoon op stal staan.
Ik vind 160 euro wel aan de dure kant.. word er wel gevoerd en gemest?

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:10

Pfew, 160 euro voor zo weinig en dat in het zuiden van het land. Daar is zoveel meer plaats voor stallen, wei en een bak dan in de Randstad. Daar betaal je al snel die prijs.

Ik zou verder zoeken naar een andere stalling.

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:20

vind het erg duur,
bij ons betaal je hele het jaar door hetzelfde, maar sta volpension met veel faciliteiten en er veranderd niks tussen winter en zomer.

Buitenzorg

Berichten: 10818
Geregistreerd: 02-10-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 12:25

Idem dito hier. Zomer en winter hetzelfde bedrag. Ook Mander staat voor 160 euro per maand en we hebben de beschikking over een spuitplaats met warm water, verlichte gedraineerde buitenbak van 20*60 en volpension. Vind idd 160 in de maand nogal aan de prijs voor zo weinig faciliteiten.

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:54

Ik betaal in de zomer en in de winter het zelfde bedrag.
Maar je hoort idd wel vaker dat sommige minder in de zomer betalen.

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 15:14

Aramat schreef:
word er wel gevoerd en gemest?

Er wordt 3 keer per dag gevoerd en daarnaast hooi gegeven. Ik weet eigenlijk niet of ik zelf moet uitmesten, daar heb ik het nog niet over gehad met de eigenaar.

Ik weet ook niet of die 160 euro een vaste prijs is. Hij had me aangeboden dat ik bij hem een paard kon stallen, als ik er weer een zou gaan kopen (misschien over 1/2 jaar Lachen ). Ik heb hem laatst gevraagd hoeveel hij wilde vragen, hij zei toen 160 euro/maand. Ik wil dit bedrag best betalen, als het redelijk is voor deze stalling en faciliteiten. Als de gemiddelde prijs hier in `t zuiden lager ligt, denk ik dat de eigenaar wel een beetje wil zakken met de prijs.

Weet iemand wat de gemiddelde prijs voor een vergelijkbare stalling is, in deze regio?

Arjette

Berichten: 1644
Geregistreerd: 21-02-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:48

Nee, sorry in die regio heb ik er geen weet van. Iig is de prijs vaak in de winter en zomer hetzelfde omdat in de winter de paarden meestal duurder zijn om te stallen dan in de zomer (ivm hooi en stro) het verlies wat hieraan geleden wordt in de winter wordt dan zo in de zomer weer terug verdiend. Dit is tenminste hoe wij het doen.

Sting

Berichten: 12858
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:11

Bij ons blijft het hetzefde, de kosten voor hooi en voer komen er natuurlijk wel bij!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 23:08

Bij die 160 euro zijn de kosten voor het hooi en voer inbegrepen.
Ik denk dat er hier niet zo veel verschil zit tussen het hooi en strooisel gebruik in de zomer en winter, omdat de paarden het hele jaar door de wei op kunnen..

Maar is er niemand die weet wat de gemiddelde prijs voor een vergelijkbare stalling is, in deze regio?