zadel verzekeren

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Hillebill
Berichten: 937
Geregistreerd: 04-08-03

zadel verzekeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-03 09:52

Vraag:

Hebben jullie je zadel verzekerd
Waar / bij wie hebben jullie je zadel verzekerd?
Wat zijn de jaarlijkse kosten hiervan?

Groetjes Jovanny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 10:00

Ik heb een speciale clausule op laten nemen in mijn reisverzekering voor mijn spullen die dus geldig is tijdens verblijf in het buitenland en reizen in binnen- en buitenland. Die mogelijkheid werd door de verzekering aangeboden, je kunt ook je golf-uitrusting laten verzekeren oid. Ik ben nu verzekerd als er iets tijdens een wedstrijd gebeurt, en mijn spullen verblijven nu eenmaal veel in het buitenland Knipoog

Voor zadels zijn wel speciale verzekeringen, maar de voorwaarden zijn meestal niet briljant. Vaak geldt het al niet meer als het pand waarin je zadels bewaard worden niet permanent bewoond is etc. Dus vraag je vantevoren goed af of de kosten wel tegen de baten opwegen.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-03 12:51

Gister zat ik toevallig op de site van amev hippo (www.amevhippo.nl) rond te neuzen, daar verzekeren ze ook zadels. De rest over het hoe en wat weet ik niet,maar dat zal wellicht op de site beschreven staan.

sabineG

Berichten: 1063
Geregistreerd: 30-07-03
Woonplaats: rees-millingen dld.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-03 12:53

Als het goed is is je zadel gewoon via je inboedel verzekering verzekerd. Ook als ie op een andere lokatie ligt bv in de kast op stal. De kast moet volgens mij wel op slot zitten. Je kunt het navragen bij de verzekering. Volgens mij werkt het t zelfde als dat je bij iemadn slaapt daar bv een fototoestel van jou hebt liggen en er wordt dan ingebroken en het fototoestel wordt gejat.. Je bent dan gewoon verzekerd via je eigen inboedel verzekering...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:28

Ik had vorige week een verzekeringsagente op visite, omdat onze "kostbaarheden" (pc's, videoverzemeling etc) toch een dusdanige waarde hebben dat we dat apart bij moesten verzekeren.

Dus kwamen mijn paardrijbenodigdheden ook ter sprake, ik had een optelsom gemaakt, en schrok toch wel van het bedrag (en dan heb ik nog niet eens van die hele dure spullen)

Nu is er dus een aparte aantekening gemaakt zodat bij diefstal, brand, waterschade ed het spul verzekerd is...
Nu krijg ik nog een folder van hoe het zit met kostbaarheden in de auto enz. (ze wist de premie niet zo uit haar hoofd, en wil wel even weten wat ik dan extra moet betalen)

Ik moet er wel bij vertellen dat onze paardespullen (grotendeels) in een afgesloten en aan het huis verbonden ruimte ligt.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:03

De zadels zitten gewoon bij een verzekering die alles vergoed wat gestolen word (dat wel achter slot zat)

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:11

xxappiexx schreef:
De zadels zitten gewoon bij een verzekering die alles vergoed wat gestolen word (dat wel achter slot zat)

En bij eventueel brand?

Je hebt een X-bedrag en daar moet de keuken(blok), tv, pc, audio, juwelen, verzameling (postzegels, cd's video's, dvd's etc) enz. van betaald worden.
En je hebt losdaarvan een X-bedrag voor je overige inboedel (bankstel, bed, etc)

rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:12

volgens mij kun je bij de inboedelverzekering een aparte waardeverzekering afsluiten, het zadel moet apart aangemeld worden, vraag eens na bij een assurantiekantoor, het kost niet echt heel veel aan premie