Help... wat moet ik doen!?!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 18:01

Ik zit in een groot probleem waar ik maar niet uit kom.. Ik zal het vertellen

Ik heb een NFpony die al 2 jaar kreupel is. Vroeger kon die heel goed dressuur. Ik kan nu niet meer op hem rijden, en de meeste zeggen dat het ook nooit meer zal over gaan, de kreupel. Ik heb een Shetland Pony, Furie die dag en nacht in de wei staat. Je kan er wel op rijden, maar ik ben er wel te groot voor. Ik heb een Welsh Mountain Pony, Beer. Beer is een oude pony in de 20, die 1.20 cm is. Dat is mijn rij-pony omdat ik op mijn andere 2 pony's niet op kan rijden. Beer is heel leuk om mee buiten te rijden, maar verder kan die niet veel. Dressuur rijden is op Beer niet leuk, hij heeft geen goeie nek om naar beneden te rijden, en kent ook geen oeveningen. Hij kan alleen stap draf en galop, en daar blijft het ook mee. Ik rij bijna elke dag met hem buiten, maar nader hand word dat ook steeds saaier in je eentje. Nu mijn probleem... Ik wil heel graag dressuur rijden, maar daarvoor heb ik geen geschikte pony voor. Ik hou heel veel van m'n pony's, en ze zijn ook allemaal héél lief, maar ik kan bijna niks met ze, wand ik wil goed dressuur rijden met wedstrijden. Nu weet ik niet wat ik moet doen. Het liefst wil ikl geen één pony verkopen, omdat ik ze gewoon niet kan missen. Beer is te oud voor dressuur, en ik wordt ook al een pitsie te groot voor hem. Early is kreupel, en Furie is een Shetlander waar ik al te groot voor ben. Heeft iemand een oplossing voor me, wat ik moet doen?! Misschien een bijrijpony zoeken? Of een verzorgpony? Is er misschien hier iemand wie z'n pony in de sport wilt uitbrengen, maar dat zelf niet kan doen! help mij, geef please opmerkingen! Alvast bedankt!

Groetjes Amy


compagnon
Berichten: 140
Geregistreerd: 02-07-01
Woonplaats: Ter idzard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:36

dit is inderdaad een groot probleem maar je hebt ook geen plek voor nog een pony?? Anders zal je toch eentje moeten verkopen want jij wilt wel verder, een pony die kreupel is raak je niet kwijt en een 20jr pony bijna ook niet meer maar die shetlander ik weeet hoe moeilijk het is maar je wil toch verder, je kunt misschien ook een plekje voor die shetlander zoeken dicht in de buurt voor een klein meisje of zo zodat jij hem nog elke dag kan opzoeken! Ik denk dat ik dit zou kiezen maar dat is mij mening ik vind het heel moeilijk, veel sterkte en ik hoop dat je er uitkomt!

maaike

"Men kan niet verwachten dat een paard zo mooi is en zo hoog mogelijk zal springen, als het met doornige braamstruiken geslagen word."


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:21

het is erg moeilijk, mar misshcien kan je idd furie verkopen, ja en Beer zou je naar een rusthuis toe kunnen doen, maar je wilt er natuurlijk geen kwijt en 3 ponies is al een hele klus, ennuh ff bij je ap en ma smeken of ej er nog eentje mag...

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 20:08

Maar Furie de Shet, kost geen geld, en neemt ook geen plaats in, die staat gewoon lekker buiten voor de gezeldschap. Beer is nog te jong voor een rusthuis, wat verder is die nog heel actief. En Early kan ik amper verkopen omdat die kreupel is, en naar de slach, NOOOOIT!! 4 pony's, is denk ik te veel om in m'n eentje te verzorgen, maar dan kan ik altijd nog een verzorgster zoeken voor Beer en Furie. Maar het geld speelt er ook een rol, we hebben geen stal meer, hm... Misschien kunnen we dan vragen of die verzorgster wat geld wilt bijlegen voor het verzorgen van de pony's......
Nog iemand opmerkingen?!?

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 20:12

Je kan op zijn minst proberen die kreupele pony weg te geven of voor weinig geld, aan iemand die een gezelschaps pony zoekt ofzo.. Scheve mond\

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 20:15

Early is mijn eerste pony, en die heb ik nou al 2 jaar, en die kan ik gewoon niet weg doen, daar ben ik zooo super gehecht aan, dat is geen oplossing...

joyce B

Berichten: 16375
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 20:23

Citaat:
Op 2001-11-02 19:15, schreef New-Forest:
Early is mijn eerste pony, en die heb ik nou al 2 jaar, en die kan ik gewoon niet weg doen, daar ben ik zooo super gehecht aan, dat is geen oplossing...



Tja, dan lukt mijn idee: Early naar een rusthuis, ook niet! Dan toch maar op zoek naar een verzorg of bijrijdpony! En misschien is er iemand die Beer wel wil lenen. Dan heb je de stal leeg... Zonder dat je hem kwijt bent

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-01 20:25

Ja, misschien is dat ook wel een idee! Bedankt!! Of kent er iemand die in de buurt van Lelystad een pony heeft staan, die ik mag rijden/verzorgen?!?! Of ergens anders, dat een pony dag en nacht buiten kan staan??

Kellebel

Berichten: 106
Geregistreerd: 02-11-01
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 12:11

Hoi,

Ik vind 20 nog niet zo heel oud hoor, maar waarom kan je alleen op die Welsh buitenrijden???

=x= Kellebel

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 13:36

Omdat mijn NF Early kreupel is, en op mijn Shetland Pony Furie ben ik te groot voor.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 14:39

ja, maar misschien als je Early gewoon bij furie dag en nacht in de wei zet ('s nachts misshcien met deken) is er misshcienw el ene akns dat ie beter word.
Had een meisje bij me op de lcub ook: ze had een arabier gekocht en die bleek iets te hebben in zn been en dat zou nooit meer overgaan, maar ze heeft haar dag en nacht in de wei gedaan en toen werd heta l steeds beter en toen hebben ze haar gedekt door een friese hengst (heel grappug veulentje uit gekomen) en ze is nuw eer beter.
Ennuh je zou eventueel wel een neiuw paardje kunnen kopen en hem in de wei mets chuilstal neer zetten tog, en een verzorgster voor furie en Beer zoeken?

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: agelababypp, betadine, dazai, evelien1000, Fayyah19, GrapeshotBot, Jihama, maitestar23, Pellelilly, pluisje88, RianneH, sterregoud, Tieme, tienus63, uiltje001, Yinka en 127 bezoekers