Eerste keer "buiten" stappen met Cheyenne :)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Eerste keer "buiten" stappen met Cheyenne :)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 18:07

Het inrijden van Cheyenne gaat heel voorspoedig en vandaag had ik ineens zo'n zin om mijzelf eens met haar 'buiten' de bak te wagen. Aangezien wij niet echt uitrijmogelijkheden hebben in de zin van een bos oid, was het wel even een 'stap'. Onze stal ligt id polder langs drukke wegen en de weg langs stal is wel doodlopend, maar er rijden toch best vaak auto's (van die ellendige vliegtuigspotters) en vrachtwagens langs (werkverkeer). Cheyenne is aan de hand heel braaf hoor langs die weg, dus wat dat betreft is het niet anders als ernaast lopen. Maar toch.....

Vandaag dus ons gewaagd aan stap 1; het stille weggetje langs de rijbakken een paar keer op en neer gestapt na het rijden. En ze was echt superbraaf!!!! Toen we net 1 minuut de bak uitliepen voelde ik wel even haar adem stokken en ze begon een beetje te briezen en te kijken. Maar na een paar geruststellende woorden en een gewoon ontspannen houding liep ze vrolijk langs de weg. NO PROBLEMO OK dan! Haha! Nog even de wei door gestapt en toen helemaal terug naar stal gestapt, de drukkere weg overgestoken...en alles ging goed.

Volgende keer pakken we de echte weg (drukkere doolopende weg richting startbaan Schiphol). *LOL* Ben benieuwd.... Maar volgens mij wordt een heerlijk stoer en cool buitenrij-paardje!!!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:11

Echt super leuk om te horen. Ik heb de verhalen van het inrijden gevolgd en nu voor het eerst een stuk buiten de bak! Knap hoor OK dan! ! Het is toch altijd even afwachten hoe ze reageert..
Maar de eerste kennismaking is goed, dus dat belooft wat Haha! .

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 18:14

Ja het blijft afwachten. Toch had ik wel een beetje verwacht dat ze braaf zou zijn, we wandelen heel vaak samen langs de weg (aan de hand) zonder problemen en ze is daarnaast gewoon heel braaf onder de man in de rijbak.....

Maar toch blijft het een soort 'mijlpaal' op de een of andere manier Haha!

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:17

Ja dat is logisch, het zijn allemaal mijlpalen. Eerste keer zadel erop, de eerste keer er op zitten, eerste keer buiten, eerste keer wedstrijd. Leuk dat je dat allemaal samen mag doen.
En een goede voorbereiding scheelt al de helft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:20

Je bent altijd welkom om een keer bij ons op de Veluwe te komen rijden.
Midden in het bos, geen verharde wegen en geen auto´s Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 19:26

Ja dat is echt een grote wens van mij!!! Ik zat al te denken om komende zomer een stuk Veluwetrail te gaan doen met wat stalgenoten! Dan wippen we even langs *LOL*

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:45

zo dat schiet al lekker op, wel leuk dat ze zo braaf is,
succes de volgende keer !

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:49

SUPER !!! dat gaat echt hard mee jullie 2 zeg *LOL*

Binnenkort rij je lekker alleen mee haar buiten Haha!

Pasha

Berichten: 7111
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Winterswijk/ harreveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:06

Aaahhh leuk man!!!
Maar tis ook zon Suppah Paard!!!
En suppah mooi Kwijl:~:~ maargoed dat heb ik nou wel vaak genoeg gezegd Knipoog
Maar echt leuk, en ook fijn dat jullie zo lekker rustig met haar bezig zijn Super!!! Haha!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 00:38

Ja ze leert heel snel. Daarom doe ik het wel rustig aan met haar, want bij zo'n leergierig wezentje is de valkuil dat je teveel vraagt van haar. We rijden nu hoogstens 2 tot 3 keer per week 30 minuutjes, niet intensief.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 01:17

Vorige week heb ik nog heerlijk vliegtuigen zitten kijken daar op de Ijweg, je paardje stond toen buiten met Aron Lachen.

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 14:49

Hee wat grappig Lovely! Jij VLIEGTUIGSPOTTER Tong uitsteken (rijdt jij ook altijd zo hard over die IJweg??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:04

Nee, ik rij nooit hard over de Ijweg, nooit gedaan eigenlijk aangezien die weg te smal is om 2 auto's te laten passeren.
Ach ja, af en toe vliegtuigje kijken, ben ik mee groot geworden.

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 18:57

he wat leuk voor je !
ze zal wel zo kijkerig blijven hoor dat heeft Mango nog steeds en die gaat
geregeld naar buiten maar het lijkt wel of tie steeds wat nieuws ziet hihihi vind het wel grappig!

als je het gewoon rustig aan doe dan komt het helemaal goed met jullie 2-en!!

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 20:54

Lovely schreef:
Nee, ik rij nooit hard over de Ijweg, nooit gedaan eigenlijk aangezien die weg te smal is om 2 auto's te laten passeren.
Ach ja, af en toe vliegtuigje kijken, ben ik mee groot geworden.


Ja, dat is heel goed van je. Maar er zijn een heel aantal automobilisten die als een gek over die IJweg rijden, zelfs als je daar met je paardje loopt. Boos! Vandaar dat ik schreef "ellendige vliegtuigspotters".

Ik ga met Yen ook geregeld vliegtuigen spotten bij de rotonde, vinden we ook wel leuk *LOL*

Stop by als je nog eens langsrijdt!!!