Eerste les sinds maanden..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Eerste les sinds maanden..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 20:50

Nou en dat was weer eens hoognodig.

Ik heb nu echt punten waar ik aan moet werken. Namelijk de buitenteugel niet losgooien. Bloos

Karan liep echt lekker en ik hoefde niet eens te vechten met hem. Omdat ik nu meer op twee teugels ga rijden moet karan en ik nog een beetje zoeken. Hij gaat een beetje scheef lopen. En dan heb ik de neiging hem te corrigeren door op een teugel meer druk te zetten. Ik moet gewoon op een correcte manier doorrijden. En dat is even wennen voor ons beide

Hij liep ook gewoon lekker door. Netjes naar beneden en de achterhand kwam er goed bij. Hij heeft nu wel de neiging het rechterachterbeen iets korter bij te zetten. Ik moet die goed actief houden. Nog wel redelijk vaak verzetn door omhoog te komen. Maar dat is redelijk snel en goed op te lossen.

Maar op de rechterhand aangalopperen! Dat kan ie nu dus niet meer. Hij springt steeds links aan. Mijn buitenbeen verder naar achteren leggen had geen effect. Minder ver dan? Ook niet. Buitenbeen naar voren steken dan? Ook niet. Ik lette goed op mijn gewicht en teugelhulp maar nee hoor.

Dat komt een beetje doordat Karan niet echt op mijn hulp wacht maar zelf vertrekt. Dat mag natuurlijk niet. Zelfs als ik vanuit de stap aangalopeerde sprong ie nog links aan. Pff... Hij kan dat goed hoor. gewoon doorgaloperen in contragalop op een kleine volte...Doet hem niets. Stelling gewoon naar binnen gehouden en meneer galoppeerd gewoon rustig door.

Wel balen want ik heb morgen een wedstrijd. Dat wordt dus een vette onvoldoende. Maar och als ik voor de rest negens heb. Schijnheilig

De volte tien meter ging ook niet best. Ik ga morgen gewoon in een iets rustiger tempo de volte in. dan kan ik hem beter sturen. En lijkt het nog ergens op. De tweede helft gaat trouwens heel goed. Iemand nog tips!

Twinklebel

Berichten: 4590
Geregistreerd: 16-09-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:04

Tip:Blijf les houden. Je leert jezelf zo snel verkeerde dingen aan als er niemand meekijkt. En aanleren gaat een stuk makkelijker da afleren.

Livado
Berichten: 1735
Geregistreerd: 14-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:11

helemaal met twinklebel eens !
merk ik zelf ook hoor......in de les gaat het beter dan wanneer je alleen gaat rijden !

Miko

Berichten: 1521
Geregistreerd: 02-11-03
Woonplaats: Zaandijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 21:14

Fijn hè, les! Ik ben (meestal Haha! ) ook helemaal blij als ik weer les heb gehad. Ik zal voor je duimen voor je wedstrijd OK dan! ...

Wat betreft die galop (misschien zeg je wel: waar bemoei je je mee, maar ik kan het toch niet laten je een tip te geven Bloos! , trekje dat ik aan m'n Orun-cursus heb overgehouden)... op cursus lieten we paarden die slecht aan konden springen op één hand een kleine volte rijden, met veel stelling naar binnen, en het moment dat je op de hoefslag komt moet je dan aanspringen....
Zooo, weer genoeg juffie geweest Slim , je instructeur zal het vast ook gezegd hebben, maar misschien heb je er toch wat aan...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 22:03

Fijn dat het zo goed ging Heike!
En les helpt je inderdaad weer verder, je bent nooit uitgeleerd!
Zeg een keertje wanneer je weer les hebt of zo, dan kom ik foto's knippen hoor *LOL*

Succes vast morgen, ik ben er nog niet zeker van of ik tijd heb om te komen, dus hierbij al vast heeeeel erg veel succes! Lovers

Gwen

Berichten: 15915
Geregistreerd: 20-11-01
Woonplaats: Nabij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:38

Karan is helemaal niet eigenwijs, hoor Schijnheilig . Ik ben benieuwd hoe het morgen tijdens de wedstrijd gaat, ik zie hem er best voor aan dan wel gewoon netjes aan te springen zoals het hoort . Ik zit helaas ziek te zijn in Den Haag, dus ik kan niet komen kijken, maar ik wens je veel succes! OK dan!

LindaVelingsJarig

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 23:39

Heel veel suc6 morgen, ik zal voor je OK dan!

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 23:47

Dank je. Ik ga gewoon mijn best doen.

Enne ik blijf nu iedere week les krijgen hoor. Maar dat ging eerst niet met mijn pfeiffer. Zelfs nu kwam ik meer dood dan levend van mijn paard af.

Duhelo

Berichten: 28526
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 12:38

goed dat het zo goed ging!
veel succes morgen en laat ons weten hoe het ging he!