(eerste) Wedstrijd met dramatisch resultaat..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-10-01 17:06

Ik heb zondag met mijn (nog jonge) verzorgpaard zijn allereerste dressuurproef (B dus) gereden. Tijdens het losrijden was ie perfect, ik heb hem zelden zo lekker aan het werk gehad. De jurycaravan was geen probleem, hij ging er zo langs. Maar wat bleek die caravan opeens eng, toen de jury er tijdens de proef inzat.... Ik kon niets meer beginnen, hij schoot er al vandoor als ik hem maar in de buurt probeerde te krijgen.. Geen figuur wat ik rustig kon inzetten of afmaken. Nou ja, toch maar met een big smile blijven zitten en er het beste van maken.. maar het resultaat was bedroevend (wel terecht overigens): (schaamrood op mijn kaken) 125 punten.... en als commentaar onder andere: 'paard luistert weinig naar de hulpen'. Goh echt???
Gelukkig ging zijn eerste springparcours BB veel beter: een balkje eraf, en 46 stijlpunten. Het is ook veel meer een springbeest (vader is Burggraaf), maar ja, zonder dressuurbasis kom je daar ook niet ver.

Heeft een van jullie wel eens met het schaamrood op de kaken gestaan vanwege een zeer slechte proef? Vertel, vertel!

Er komt een tijd in het leven dat er niets anders op zit dan je eigen weg te gaan...


chrico

Berichten: 791
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: IJmuiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-01 19:06

Ha ha ha, nee echt. Dit had zo van mijn dochter afkomstig kunnen zijn. Zij ging vorige week met onze 5 jarige (net ingereden) meedoen aan een proef. Het was meer om haar te leren wennen aan de drukte en indrukken van buitenaf. Zij kon nog net de jury groeten en de eerste figuren maken en daarna was het drie keer niks. Zij moest eigelijk doorgaan maar gooide zelf de handdoek in de ring. Schitterend vond ik dat. Zij riep, en dan wordt ik maar gediskwalificeerd, groete de jury en liep de bak uit.
Heel goede beslissing van haar want Christy was er gewoon nog niet aan toe. Ik geloof dat zij al met al toch nog 45 punten binnenhaalde en een aantekening van respect van de jury.

Keep your face to the sunshine and you never see the shadow.

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 21:57

Elroy was een superscheiterd hij stond altijd te bibberen van schrik op X ,Ik ben eens gestart met hem en toen zat ie al in de M en toen heb ik de hoefslag niet eens van dichtbij gezien op de a lijn dan.,want er stond een BOUWKEET langs de kant ,Hij sprong van schrik ook nog een keer uit de ring.ja je vraagt je natuurlijk af wat zo,n levensbedreigende bouwkeet in een manegebak doet ,tja wie weet. Het resultaat was dat ik een verliespunt had en de opmerking van de jury :::hoe denk je over een springcarriere?
hihi humor.

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: ineke op 2001-11-01 20:58 ]</font>

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-01 22:10

Wil je het echt weten ??? *LOL*

Nou, komt ie dan:
Een jaar of 10 geleden werd ik gehuldigd als kringkampioen, en mijn paard schrok zo verschrikkelijk van de bloemen en bijbehorende kampioenssjerp met tetterende muziek, dat hij zo hoog stijgerde dat hij z'n evenwicht niet meer kon bewaren en achterover sloeg.
Gevolg: we lagen samen op de grond, bloemen en sjerp lagen er zwaar verpletterd bij.
En dat terwijl alle blikken op ons gericht waren, ik kon werkelijk wel door de grond zakken.....
Gelukkig had ik m'n envelopje met inhoud nog wel vast *LOL* *LOL* *LOL*

Nog meer weten ?
Met m'n eerste pony heb ik ook een keer een enorme blunder gemaakt.
Mijn pony wilde nooit over water springen, en toen ik het parcours aan het verkennen was, zonk de moed al in m'n schoenen; er zat weer een sloot in.
Ik was nog klein, jong en heeeel erg naief.
Toen had ik bedacht dat als ik maar hard genoeg op de sloot aanreed, dat hij dan niet meer kon stoppen Cool
Niet dus: op het allerlaatste moment stopte hij toch nog, en doordat ik zo giga-hard aanreed kon ik natuurlijk m'n evenwicht niet meer houden.
En jawel: voorover de sloot in, en een nat pak natuurlijk !!!

Maar kop op joh, het was pas je eerste wedstijd; het kan alleen maar beter worden !!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 01:02

Mijn paard ging tijdens zijn eerste officiele proef halverwege opeens met een noodgang naar de uitgang en ging daarna ook nog eens uitgebreid stil staan om te mesten Haha!

Arona
Berichten: 165
Geregistreerd: 28-02-01
Woonplaats: kampen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 09:35

ja hoor!!
Twee jaar geleden deed ik op een (stront eigenwijze) pony mee aan een clubkampioenschap. Tijdens het losrijden viel ik van hem af. Rent hij zo de bak in, terwijl iemand met zijn proef bezig was!!
Nou blijkt nu ook nog eens dat die iemand de jongen is waarvan ik nu op zijn pony's rijd. Ik heb hem nooit iets verteld, misschien weet hij het ook wel! Hij heeft er gelukkig nooit iets over gezegd, ik denk dat ik knalrood zou worden. Maar..... het was wel de eerste keer (ik rij alleen onderlinge wedstrijden, dus kan niet veel met enge dingen oefenen) dat ik niet laatste werd bij de dressuur, die jongen werd laatste, gna gna.

Soms moet je springen, om al vallende te leren vliegen!

anne21

Berichten: 385
Geregistreerd: 07-10-01
Woonplaats: groet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 10:41

oh oke komt ie!
m'n eerste wedstrijd met m'n vorige pony ging helemaal de mist in. het erge was alleen dat ik niet alleen mijn proef verknalde maar ook van de andere Haha!
het was een buitenwedstrijd in middenbeemster en ik was heel pittig met m'n proef bezig, toen ze wat gingen omroepen door een luidspreker die, je raad het al, vlak naast mijn bak stond. pony op hol door 5 andere bakken heengerend, waarvan 2 Z bakken met hekjes. en nee niet z'n benen optillen nee dwars erdoor heen, terwijl we uiteindelijk toch Zcross zijn geworden Haha!
maar je begrijpt heleboel boze mensen *LOL*

Miran

Berichten: 4451
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:10

Ik heb een keer tijdens een onderlinge wedstrijd gehad dat mijn (manege)pony ging plassen tijdens het groeten. Dan weet je ook niet waar je moet kijken.
Tijdens een springwedstrijd ging het paard na de sprong naar links en ik naar rechts. Is ook niet echt prettig als er veel mensen kijken.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 11:42

Mijn allereerste officiele dressuurwedstrijd met een brave maar vreselijk kijkerige Zeoliet..hij kwam de ring in, zag puin dat er naast lag en wilde er NIET langs , NIET heen, middendraf die kant op ging niet, de hoek doorrijden ging niet....bij het groeten stond hij heel braaf, toen ik weg wilde rijden zag hij ineens de zwartgesleten plek in het gras onder zich en sprong hij een meter de lucht in... Verward Ik had 136 punten en zo laag ben ik gelukkig nooit weer geeindigd, al bleef dat kijkerige wel een ramp! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 14:52

ja hoor (wie niet)

Vorig jaar zag Kawa spoken bij de ingang bij B.
Ik moest daar een volte 10 m. rijden en op het moment dat ik terug op de hoefslag moest komen zag ie het spook en draaide zich in een halve sec. om en rende bijna helemaal naar de korte zijde.
Ik heb hem omgedraaid en richting die toch zeer enge deur gereden.
Goed opgesloten tussen handen en benen zodat ik zeker wist dat hij niet meer kon omraaien, dus wat doe je als paard dan en je wilt er niet naar toe.
Recht overeind gaan staan natuurlijk.
Terwijl ie dat deed heb ik hem onder zen donder geschopt en ook nog zoiets als "god verdomme Kawa" geschreeuwt en hier "schrok" ie zo van dat ie er na zijn steiger capriool meteen er van tussen piewde en toen ik er toen nogal grof de handrem op trok was ook het spook ineens verdwenen. En kon braaf verder gaan met men proefje, dacht ik.
Komt opeens dat jury lid zijn hoke uit of ik niet een onderdeel eerder overnieuw wilde beginnen want het was zo'n rommeltje!.... Daar had ik nu niks van gemerkt Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 15:23

Godzijdank al een jaar of vijftien geleden, dus hopelijk is iedereen het zo'n beetje vergeten. Ik reed een hitsige merrie, onze eerste proef in de M en voor het eerst buiten op gras. Sta stil om te groeten, geef been om weg te draven, en ga met een enorme rodeo over de witte hekjes terug naar stal.... iedereen helemaal in een deuk, en wonder boven wonder werd ik niet gediskwalificeerd maar mocht ik opnieuw beginnen. De tweede keer kwam ik minstens tien meter verder (dus er zat vooruitgang in Haha! ) en toen gebeurde het nog een keer... Ik bloos er bijna nog van....

Met springen: paard vertikt het meteen bij hindernis 1 al, vier ankers uit en echt niet verder willen. Nog een keer aanrijden, tikje erbij, weer in de ho-ijzers. Dus toen een flinke lel, waarop de merrie en enooooorme sprong maakt, ik helemaal los van het zadel, land op de hals, maar eigenwijs kreng als ik ben natuurlijk niet loslaten.... Hindernis twee stond op de hoefslag aan de volgende lange zijde (damn, ik zie het nog voor me.....) en knollebeest gaat er met mij aan de hals in volle galop opaf, en springt.... Raakte mij op een of andere manier met de voorbenen, dus ik pleur, paardje doet haar best om mij niet te raken en maakt een heel vreemde beweging, en plettert ook neer... lagen we samen op de grond te dweilen.... Allebei flink kreupel geweest, en blauwe plekken op onze zieltjes.... *LOL*

Mirkim

Berichten: 6142
Geregistreerd: 01-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 16:02

Allereerst moet ik zeggen dat je eerste wedstrijd niet direct goed kan gaan. Paard moet eraan wennen, jij moet eraan wennen en ongetwijfeld spelen je zenuwen wel mee!

Ik zelf heb wel eens meegemaakt dat het proefje waardeloos ging. Ik was aan het inrijden zonder handschoenen, en werd plotseling geprikt door een horzel. Aangezien ik allergisch ben voor die beesten, werd mijn handen twee keer zo dik, dus kon ik geen ophoudingen maken met die hand. Het eerste proefje ging nog wel, maar het tweede proefje kon ik helemaal niks meer. Mijn punten waren iets in de 130 en 148. Tja, het kan gebeuren, maar de volgende keer, weer je neus in de lucht steken, en rijden maar!

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 16:57

Wat dacht je van een heel viertal wat aan de kletter gaat en dwars door je ring scheurt als je net aan t halsstrekken bent????? Party!!


Fitzroy

Berichten: 25097
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 18:55

Niet van een proef gelukkig, maar wel tijdens de parade.

Ik mocht als clubcommandant tijdens de parade me voor de rest van de club opstellen, klinkt het Wilhelmus dus iedereen in de houding, vond mijn pony het wel een geschikt moment om te gaan staan plassen!!!!

Daar ga je dus echt van Bloos Bloos en ik kon mijn pony wel wat doen.

Mer1980

Berichten: 18823
Geregistreerd: 08-02-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 19:28

Ik heb dat 1 1/2 jaar geleden nog gehad met Muts de eerste proef ging super toen nog L en we werden eerste met 179 pnt 2e proef kom ik binnen X groeten gooit ie zijn tong over het bit. Ik kon niet meer sturen en bij het achterwaards ging ie zo hard dat we half over het hek de ring uit knalden resultaat: 136 pnt.

Letterlijk in het huwelijksbootje stappen? http://www.trouwschip.nl
Bedrijfsuitje, vergaderen of teambuilding?: http://www.zeilschipbounty.nl
Sinds 23-02-2013 mama van Kira!
Sinds 14-12-2016 mama van Kian!

Waventy

Berichten: 5284
Geregistreerd: 22-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-01 21:30

Nee me laagste was 1.45 geloof ik,
ik heb dat dus nog nooooit megemaakt, maar wel balen zeg.

de volgende keer vast veeeeeel beter, en wel goed van dat vliegen Party!!

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-11-01 13:50

Kijk, nu voel ik me alweer een stuk beter! Bij sommige verhalen heb ik compleet in een deuk gelegen.. Dus dank voor de morele ondersteuning, en ach... je weet het nooit met paarden. Dat maakt het nu juist zo leuk!!!

Er komt een tijd in het leven dat er niets anders op zit dan je eigen weg te gaan...

ineke

Berichten: 916
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 16:36

Vorig jaar hebben we in Nieuwvlied enorme pret gehad. Iedere dag 1 of 2 x was het feest en kwam iedereen met een noodgang aangerend want ....ging rijden.
In de ring stond een hindernis met golven en zwart wit ,dit was te moeilijk voor zijn paard en hij stopte iedere keer ,wat hij ook uitspookte en sloeg of deed zijn paard stopte .Hij werd dan ook iedere keer uitgebeld . ..Het leuke van t geval was dat hij zo wild ,hard of wat dan ook over onder tegen of langs de hinderis ging dat hij er iedere keer afviel op alle mogelijke manieren maar en nou komt het ,Hij had iedere keer zijn hoofdstel in zijn handen en zijn paard stond te grazen .

Lielle

Berichten: 66254
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-01 16:57

Wat voorbeelden?

Trammelant is panisch voor varkens(lucht) en tijdens een M1 proef lag er recht achter de jury een varkensstal. Ik ben niet voorbij B-E gekomen, liet op een lange zijde 4 changementen zien in de galop en uiteindelijk riep de jury me bij zich. Dat lukte dus niet, maar hij kwam naar mij om te vragen wat er aan de hand was. Ik alles uitgelegd, ik hoefde mijn proef niet uit te rijden, en had uiteindelijk 95 punten (in de oude telling) dus net geen minpunt. Ikke dus heel blij!

Verder heb ik ooit met Trammelant op de NCB kampieonschappen gestart toen ik 13 was (n de B). Ik was zo zenuwachtig dat ik bij het"A halthouden - 4 seconden stilstaan" stond te groeten. Verdr heeft hij in een M2 proef zijn tong over het bit gegooid zodat ik er niets meer over te zeggen had.

Met springen mocht ik met Issedy naar de NKB kampioenschappen in de B. Ze liep super, foutloos in de 1e manche. Bij de barrage kom ik rustig binnen rijden, groet, galoppeer twee grote voltes en spring hindernis 1. De bel ging, ik was gediskwalificeerd omdat ik voor de bel gestart was. Huilen Huilen En ik reed al 10 jaar sprungwedstrijden, ik was zo pissig op mezelf!

Dat zijn de ergsten die zo even te binnen schieten.

Tara

Berichten: 91
Geregistreerd: 05-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-01 23:49

Dank voor jullie reacties. Nog meer leuke dingen????

Er komt een tijd in het leven dat er niets anders op zit dan je eigen weg te gaan...

horseofthemoon
Berichten: 257
Geregistreerd: 13-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-01 10:14

15 jaar geleden, mijn eerste b proefje met Odinia...
We moesten een galopje, maar ik hield haar niet en ze sprong zo over de omheining van de bak heen...Daar stonden we dan, in het weiland! *LOL*
Ik voelde me erg opgelaten. We kregen een poedelprijs ( het was een onderlinge wedstrijd van de manege waar ik met Odinia leste), en een compliment voor de mooie sprong... Cool

*~`✿ .¸`☆¸ღ ¸.•°*”˜ƸӜƷ˜”*°•.•.¸ღ¸☆´¸.✿`~*
*22-6-1992…. Kingstone my love....RIP…+7-7-2022


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: anjali, bellieee, Cantheon, Jeska2, marinst, massiemas, Mira283, Raamzicht, Salinah, SJP, supervon78, TinkerTreas, Typhoon, Vecar en 114 bezoekers