Wie heeft er meerdere instructeurs?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
kippie17
Berichten: 1043
Geregistreerd: 16-02-03

Wie heeft er meerdere instructeurs?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 19:59

Wie heeft er twee/meerdere instructeurs?? Bijvoorbeeld 1 in je verengingsles en de ander thuis. Ik vraag me af wat hier de ervaringen van zijn. Botst dat dan niet. De ene instructeur ziet dingen namelijk heel anders dan de ander.
Ben benieuwd!! Als je er meerdere hebt kun je dan ook uitleggen waarom en hoe je dat vind! Haha!


beautyfull_mickey

Berichten: 5718
Geregistreerd: 04-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:05

ik heb dat Haha!

ik had eerst op maandag les van een vrouw belinda,en woensdag les van een vrouw willy,en daar had ik zaterdags ook les van.

het ging echt harstikke goed,vaker hadden ze dus allebij verschillende ideeen die ik allemaal kon uitproberen enzo,en ik ben er erg tevreden over hoe dat samen gaat Lachen

Je kunt gedachtens niet controleren,Je kunt alleen leren stoppen ze te geloven....

Hobbelende Vosjes Pester #44 *LOL*

Nimmy

Berichten: 3915
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 20:26

dit heb ik binnenkort ook weeer, vind het juist handig de een let heel erg op bepaalde punten en de ander weer op andere dingen. leer je juist veel van. Merk egt dat als je bepaalde dingen combineert het een veel beter effect heeft.

ingvdh

Berichten: 6359
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 21:49

Ik heb priveles en groepsles van verschillende instructrices.

Qua systeem sluiten ze goed bijelkaar aan en dat is voor mij erg belangrijk. Ze benaderen het wel anders maar ik hoef niet volgens een heel ander systeem te rijden.

Hiervoor had ik groepsles van een ander en dat ging totaal niet. Het was zo totaal verschillend dat ik het op een gegeven moment niet meer wist. Ik ben toen gestopt met de groepsles omdat degene die mij priveles gaf dingen veel beter kon uitleggen en onderbouwen dan degene die groepsles gaf.

Farjen

Berichten: 7925
Geregistreerd: 20-07-03
Woonplaats: Oost-Vlaanderen, België

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:02

Woensdag van een meisje (is ergens in 20 jaar oud, hele goeie les) en zaterdag van een man van op onze stal (geeft ook les in een privémanege)
Bij de man is het meestal mijn houding, ik heb verschillende blokkades in mn rug en ontspannen is erg moeilijk bij mij. Hij is echter wel streng en ik moet echt zoals in de manege rijden, hij zegt volte of eender welke figuur.
Bij het meisje is het meer zelf leren rijden (ik rijd met nog 2 andere in de les) maar we mogen nooit volgen, zijn alle 3 met een andere oefening bezig. Meestal is het gewoon dat je zelf figuren rijd en dat zij commentaar en advies geeft. Ze werkt ook aan mijn houding, maar niet zoveel als mijn andere lesgever. Als ik gedaan heb met rijden, denk ik altijd ze heeft toch zoveel niet gezegd tegen me? maar als ik kijk hoe Camble en ik gevorderd zijn in die paar weken dat we les krijgen..

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:06

Ook ik heb wekelijks privéles, en daarnaast wekelijks groepsles van de vereniging, dus van 2 verschillende instructrices.

Mij bevalt het geweldig; in dit geval geven beide instructrices echt heel erg volgens dezelfde denkwijze les, zodat ik mijn paard bij beide op dezelfde manier kan rijden. Ideaal OK dan! !

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

joyce B

Berichten: 16372
Geregistreerd: 06-08-01
Woonplaats: Net buiten een gehuchtje bij het bos ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 23:59

Ik heb verenigingsles, privéles op andere paarden/pony's bij de eigenaressen van de pony die ik leen voor de vereningslessen, en privéles bij een instructrice.
Rijvereningsles les gaat volgens Orun
Privéles op andere pony's ook, maar die vrouw let erg goed op mijn houding. Als het moeilijk wordt met rijden dan wordt mijn houding slechter en daar is zij behoorlijk alert op.
Privéles van instructrice (Carmen Grondsma) gaat volgens klassieke Duitse school en past heel goed bij mij en Andrew. Hem neem ik nu ook mee (voorheen Aranka, maar die werd kreupel en Andrew was weer opgeknapt)
Het systeem van de orun en van de Duitse school ligt wel erg ver uit elkaar, maar ik vind dat ik het beiden moet kunnen om zo mijn eigen rijden aan te kunnen passen aan het paard. Ik leer er veel van, pas me aan aan de instructeur die dan lesgeeft, rijd niet met 1 paard op twee verschillende manieren (verwarring) maar heb zelf duidelijk voorkeur voor de Duitse manier. De rust en het werken vanuit de ontspanning geeft mij een goed gevoel over het paardrijden. Als er te veel druk op de ketel wordt gezet elke les, dan krijg ik een deuk in mijn zelfvertrouwen en voor het paard lijkt het me ook niet fijn...

XxXLienkeXxX

Berichten: 1813
Geregistreerd: 17-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 00:08

Ja ik heb het ook...
Heb van 1 instructrice ZZ ruiter prive les een half uurtje
Dan neem ik nog les met een klein groepje 3 a maximaal 4 man een uur les van een ZZ ruiter.
Ik vind dat ze goed aansluiten en dus kan je het combineren..
ro doet het super en we gaan zeker meer opbouwen in conditie zodat we Ro ook 2x in het werk hebben op een dag..

Scum

Berichten: 33098
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:06

Ik heb er een paar. De instructie van de vereniging tel ik niet mee. We rijden daar met 8 - 14 man in een les, dus dat noem ik geen lesgeven meer. ALS ik er al naartoe ga is het alleen omdat dat het enige uur in de week is dat ik in de binnenbak kan rijden, en op die manier mijn paard wat beweging kan geven. Ik vind het zelf irritant dat de instructeur perse wil dat wij allemaal hetzelfde doen en op hetzelfde moment. Zo komt het dus voor dat we 20 min. op de volte op de linkerhand moeten rijden. Niet echt iets waar mijn paard beter van wordt. Gelukkig wordt er rijtechnisch niks verkeerds gezegd.

Daarom heb ik ook nog prive-les(dressuur en iemand anders voor het springen). Het fijne is dat die instructeurs qua het rijtechnische heel erg overeenkomen. Lekker voorwaarts neerwaarts losrijden. Heel erg letten op de rechtgerichtheid van het paard, enz. En soms nemen we ook nog een lesje voor SGW. Een instructeur die mij dingen laat doen waar ik het niet mee eens ben, daar rijd ik gewoon niet meer bij. Zo ben ik het vorige jaar een heel jaar niet naar de verenigingslessen geweest omdat daar een instructeur was die mij dingen wilde laten doen waar ik niet achter stond (de bak binnenkomen, meteen hoog instellen en flink verzamelen, dat kan er bij mij niet in). Dan rijd ik liever alleen, want ik heb zelf ook de instructeursopleiding gedaan. Maarja, het is toch fijn als iemand je wijst op onrustige handen, en passieve benen enzo Haha! .

essie79

Berichten: 3539
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:30

Ja, dat heb ik ook, maar de desbetreffende personen zijn getrouwd dus er zit niet zo heel veel verschil tussen.

LuvdaTossa

Berichten: 12894
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: Midden vh land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:34

Zomers heb ik er twee. Dan kan ik nl. bij mij in de buurt ook rijden in de buitenbak. Dan heb ik les van een amazone die Z rijd, maar ik ben er zelf niet zo tevreden meer over, dus ik weet niet of ik daar weer heen ga. En nu heb ik les bij een amazone die zelf ook internationaal gereden heeft, en het is daar echt toppie! Ze geeft ontzettend goed les!

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:39

Ik heb altijd les van een vrouw, en soms les van degene die haar les geeft. Dus qua systemen botst dat nauwelijks, en qua stijl eigenlijk ook niet.

Melanie

Berichten: 2270
Geregistreerd: 12-10-03
Woonplaats: B en R

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:43

Ik krijg 2/3 x in de week les
1 x op de ponyclub! dat doe ik gewoon voor de lol, soms leer ik wat!
En ik krijg1/2x lees van een instructrice daar gaat het eigenlijk heel goed mee en voor de rest les ik af en toe weer ergens anders

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:51

Ik heb een tijdje manegeles gehad in een groepje (6) en ook prive-les met mijn pony op de stal waar zij stond. Dat ging eigenlijk niet zo goed, ik had nogal wat verkeerde dingen aangeleerd op die manege die mijn instructrice er juist weer uit moest rammen (vooral aan m'n zit).
Voorbeeldje is dat ik van de instructeur op de manege geleerd had om in stap met het been te "drijven" wanneer datzelfde been in stap naar je toe is.. en ook in draf elke pas mn benen aan moest leggen zeg maar.

Bij de les met mijn eigen pony kreeg ik juist te horen dat dat heel slecht was en ik moest m'n benen zo stil mogelijk houden en alleen als ik iets van Evita wou vragen mijn been aanleggen. Dat was heel moeilijk omdat ik het automatisch deed en vanaf het begin op de manege had aangeleerd. Nu ik dat helemaal afgeleerd heb is m'n pony trouwens 100 keer zo goed aan het been, 1 keertje aanleggen en ze reageert (meestal Knipoog ) terwijl ik vroeger nog wel eens een flinke schop moest geven... Scheve mond

Gelukkig waren we op die manege nog niet zo bezig met nageeflijk rijden dus had ik daar nog geen verkeerde dingen in geleerd. Ik heb natuurlijk ook wel goede dingen geleerd, zoals eraf vallen en ook blijven zitten *LOL*

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:57

Scum schreef:
Daarom heb ik ook nog prive-les(dressuur en iemand anders voor het springen). Het fijne is dat die instructeurs qua het rijtechnische heel erg overeenkomen. Lekker voorwaarts neerwaarts losrijden. Heel erg letten op de rechtgerichtheid van het paard, enz. En soms nemen we ook nog een lesje voor SGW. Een instructeur die mij dingen laat doen waar ik het niet mee eens ben, daar rijd ik gewoon niet meer bij.


net zoiets eigenlijk, al ben ik helaas op zoek naar nieuwe dressuurinstructie. Beide werk(t)en ook heel erg aan rust en ontspanning.

Fabienne1
Berichten: 2498
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:51

Ik heb ook les op de vereniging van een man die veel verstand van zaken heeft. Daarnaast heb ik prive-les van een andere man.

In het begin botste dit weleens, omdat ik in de prive-les laag en rond los rijdt. De instructeur van de verenigingsles was hier niet zo voor. Dan hield ik het maar een beetje in het midden. Ik luisterde wel naar hem, maar voerde niet alles precies zo uit. Hij weet nu dat ik eerst laag en rond rijd en dan later hoger in stel. Hij vindt dit nu prima en ziet dat het werkt bij ons. Daarnaast vind hij dat ik het systeem goed kan rijden, dus dat scheelt. Maar dat heeft wel even geduurd.
Ik vind de prive-les toch belangrijker om alles op te richten, omdat ik hiervoor echt gekozen hebt. Dat wil niet zeggen dat zijn systeem niet prima is, maar bij Risco geef ik de voorkeur aan mijn priveinstructeur.

Prinnie

Berichten: 925
Geregistreerd: 10-10-03
Woonplaats: Noord Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 11:57

Heb dat ook een tijdje gehad. Gelukkig sloten de systemen op elkaar aan, maar werd er soms ook onzeker van. Moest ik het van de een zo doen en van de ander toch net weer iets anders. Het voordeel is dat je toch het beste tussen de twee kan kiezen.

I will carry you through the hurricane waters, And I'll remember you in the blue skies [Citizen Cope]

Solvej

Berichten: 7802
Geregistreerd: 04-03-03
Woonplaats: Landgraaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:26

Eerst wel, maar dat werkte niet. Dus ben ik met de verenigingslessen gestopt en heb mijn eigen instructeur aangehouden.

sandra1977

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-03-03
Woonplaats: Dedemsvaart

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:53

Meerdere instructeurs?? Wat een luxe, ik heb al moeite om er 1 te vinden Boos! Dus als iemand nog een instructeur weet die in Zuidwolde, Drente les wil komen geven dan hoor ik dat graag

Veni, vidi, vici

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:48

Ik rij bij meerdere instructeurs in de Engelse les. Heb geen problemen met de verschillen want ik ben zelf ver genoeg om overal uit te pikken wat ik kan gebruiken en de rest naast me neer te leggen.
Voordeel van meerdere instructeurs is dat de een meer op je houding let, de ander meer op tempo, de volgende meer op stiptheid in figuren rijden etc.

Ik gebruik deze lessen echter niet voor de "training" maar meer voor de afwisseling, en omdat het toch een stukje back to basic is, dus altijd goed.

Lielle

Berichten: 66251
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:53

en bovendien zeg ik het gewoon als mijn ene instructeur iets heel anders zegt dan de andere. Ik ga er vanuit dat ze een reden hebben daarvoor, dus kunnen ze het me uitleggen. Scheelt ook dat ik alleen priveles rijd, dan gaat dat wat simpeler. En net wat Sonja zegt, ik pik eruit wat ik nuttig vind.

Skattie

Berichten: 659
Geregistreerd: 08-10-03
Woonplaats: Epe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:28

Ik had van meerdere mensen les, maar heb dit nu beperkt na 2 verschillende!!! Omdat ze toch niet allemaal op een lijn lagen met lesgeven en ik daardoor zelf maar wat ging aankl*te!! Met als resultaat dat Gaby helemaal niet meer liep!! Maar nu heb ik dus gewoon les op de vereniging en priveles!! En deze combinatie is zeer goed!!

Mensen met paarden, Hebben de hemel op aarde!!
Maar komen ze te sterven Dan valt er niets te erven!!
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=10&t=474938&start=0&st=0&sk=t&sd=a

YvonneS
Berichten: 3303
Geregistreerd: 28-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 10:18

Ik heb er ook 2, elke week heb ik priveles van een vrouwtje dat Z2 dressuur rijd en ik heb rijvereniging van een vrouw de M2 rijd en fultime in de paarden zit. Qua lesgeven komen ze redelijk overeen, maar die waar ik priveles van heb legt meet de nadruk op tempo en concequent rijden en op de rv let ze meer op ontspanning en dat ik zelf netjes zit. Ik vind het een hele goeie combi!

Fitzroy

Berichten: 25044
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 10:27

Ik heb ook van 2 verschillende instructeurs les, zij hebben weer allebei van dezelfde instructeur les dus het komt toch op hetzelfde neer.
De 1 weet mij fantastisch te motiveren en is meer proefgericht bezig, de ander legt meer de nadruk op de basis en details.
De perfecte combinatie dus OK dan!

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.


Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 11:08

Ik ga vanaf nu bij 2 instructeurs lessen. Bij de ene kom ik goed aan de ontspanning toe en het zitten, maar ik vind dat ik verder niet genoeg voorgeschoteld krijg in die lessen. En heb nu iemand van bokt bereid gevonden om mij te helpen en ik hoop dat die me flink laat zweten.

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Franchipanna en 8 bezoekers