Wat te doen??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anike

Berichten: 1933
Geregistreerd: 07-09-03

Wat te doen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 21:48

Sammira gooit bij het rijden op de linkerhand haar achterhand naar binnen. Nu heb ik al geprobeerd om haar wat meet schoudervoor te rijden, maar dat wil niet helpen. Ook op de binnen hoefslag heb ik geprobeerd, het gaat dan even goed maar dan doet ze toch weer der achterhand naar binnen zetten Verward

wie kan mij helpen en verteld mij wat ik eraan kan doen....

Naadjuh4Live

Berichten: 421
Geregistreerd: 05-12-03
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:17

Ik denk dat je veel je binnenbeen erbei moet houden...ook goed aan het werkzetten,veel voltes in golop enzo....midden golop

M3isSi3j

Berichten: 3180
Geregistreerd: 19-12-03
Woonplaats: Monster/Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:18

we hebben geleerd dat je dan het beste hem ff op de volte kan zetten en zodra je voeld dat die achterhand weer naar binnen komt hem een pasje naar buiten toe laten wijken zodat die weer mooi rond om je binnebeen heen komt.. succes

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:25

Waarom helpt het niet om meer schoudervoor de rijden? Blijft je paard te veel in de buitenschouder hangen soms? Kun je op de rechte stukken wel stukjes met rechterstelling rijden?
Als je voelt dat de achterhand naar binnen komt: buitenteugel er aan en laat die achterhand maar een beetje naar buiten uitzwaaien in de wendingen en in de volte. Het is niet de bezoeling zo een volte in te sturen maar het is een manier om de controle weer terug te krijgen.

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:30

Misschien moet je eerst je paard goed recht rijden, dan krijgt hij de goede balans en zal hij minder problemen hebben.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 10:32

Ik ga met Jippie mee