ruiterbewijs vraagje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

ruiterbewijs vraagje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-12-03 21:53

Heb onlangs mijn RB gehaald en hoorde dat je dan 2 mensen mee mocht nemen die onder jouw verantwoordelijkheid vielen wat de verzekering betreft. Weet iemand of dit klopt? Of ben ik alleen zelf verzekerd? Het gaat om paarden van anderen. Ook het paard dat ik rijd is niet van mij, maar heb dus wel mijn RB. Hoe zit dit nu precies?

Onderschriftloos :Y)


lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 22:03

Hoi,

Ik dacht ook altijd dat dat zo werkte, maar toen ik een half jaar geleden contact opnam met de SRR... kreeg ik te horen dat ik niemand mocht begeleiden (in bepaalde gebieden in ieder geval- lees Veluwezoom).
Je bent dus volgens mij niet verantwoordelijk voor niet-ruiterbewijshouders... Verward
Maar als je het zeker wilt weten, moet je even contact opnemen met de SRR. Daar kun je al je vragen kwijt (en dan hopen op een zinnig antwoord.... Tong uitsteken )

Veel succes

EmMetjes
Berichten: 603
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:44

Volgens mij mag je ze wel onder jouw verantwoording meenemen een bepaald gebied in. Maar als er iets gebeurd vallen ze iig niet onder jouw verzekering. Zo begreep ik het tenminste.
En ja, bij de SRR moet je maat hopen op een zinnig antwoord. Meestal sturen ze je met een kluitje het riet in. Succes... enne laat even weten als je antwoord hebt van SRR.


verootjoo
Berichten: 35605
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:14

idd, wat emmetjes zegt

[o]

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:02

hmmz, nou ik ga het eens proberen.. Hoop dat ik er wat wijzer van wordt.. En weten jullie ook hoe het nu precies zit met de verzekering wat jezelf betreft? Want waarom niet gewoon via je "gewone" verzekering? Die keert toch ook wel uit als er wat gebeurt?

Onderschriftloos :Y)

MijnMullino
Berichten: 119
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:35

Ik weet het niet zeker maar volgens mij ben je met je ruiterbewijs als ruiter verzekerd. Mocht jij of je paard nou schade aanrichten dan valt dat onder je WA. En als je paard iets krijgt dan valt dat onder de verzekering die je voor je paard hebt afgesloten (ook niet alles, helaas). Ik geloof dat het zo ongeveer zat maar neem het niet meteen aan! Succes Gr.

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-12-03 22:58

hmmz lijkt mij logischer dat je daarvoor een verzekering op je paard afsluit? Anders kunnen mensen met dure paarden dus gewoon een RB halen en zijn ze ook verzekerd. Maar jah.. da's dan zeker weer alleen bij ongelukken en zo en geen ziektes.. het is wel ingewikkeld allemaal!

Onderschriftloos :Y)

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-03 03:39

Ze zijn daar gewoon dik vaag. Ik snap er nu ondertussen ook geen bal meer van. Ik weet alleen dat ik nu met paard in bepaalde gebieden mag rijden met m'n ruiterbewijs... Ok, ik heb geen paard, maar toch Clown

It never eats, it never sleeps, it never stops...

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-12-03 22:22

haha ja dat weet ik ook jah, vooral in de veluwe is dat bekend, alleen schijnt t gebied in de veluwe waar RB verplicht is niet zo groot te zijn en ook niet mooier dan de rest van het gebied..

Onderschriftloos :Y)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 00:35

Mij is altijd verteld dat je pas mensen onder jouw verzekering mag meenemen als je je B-ruiterbewijs hebt, en die krijg je pas op je 18e.
Tenminste, zo was het bij mijn zus.
Ze hebben mij iig gezegt dat ik (ik ben 15) geen mensen mag meenemen onder mijn verzekering.

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-03 19:16

SuperSmurf schreef:
alleen schijnt t gebied in de veluwe waar RB verplicht is niet zo groot te zijn en ook niet mooier dan de rest van het gebied..


Het gebied op de Veluwe waar jij het over hebt, is de Veluwezoom. En ik moet zeggen..... Absoluut één van de mooiste gebieden van de Veluwe. Heel afwisselend en ontzettend mooi. Echt een aanrader. En beslist geen klein gebied

Ik heb 'm afgelopen herfst gereden (met ruiterbewijs, ja braaf he?), maar mijn vriendin (zonder ruiterbewijs) heeft het risico genomen en we zijn niet gecontroleerd. Schijnheilig

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 17:51

hmmz, had het geloof ik een tijdje geleden in de bit of zow gelezen over de veluwe.. Maar goed mkt verder niet uit, want wanneer kom ik nou in de veluwe! Ow maar jij woont ook vrij ver daarvandaan ikaw? Dat was een stuk rijden zeker of viel het mee?

Onderschriftloos :Y)

lkaw

Berichten: 522
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 19:03

SuperSmurf schreef:
Ow maar jij woont ook vrij ver daarvandaan ikaw? Dat was een stuk rijden zeker of viel het mee?


Hoi,

Ik probeer zo'n 2x per jaar (en liever nog meer) naar de Veluwe te gaan. Lekker een weekendje weg met paard Haha! . Errug leuk en mooi. Heel wat beter dan de polder hier .

Maar met de trailer ben je er eigenlijk zo. Het is de A1 afrijden en bij Apeldoorn naar beneden en je bent er. Valt reuze mee Cool .

Voor een weekend is het beslist de moeite waard (ik zou ook niet even op en neer gaan voor een buitenritje, dan is het inderdaad net te ver weg.... Ziek

Groetjes

Fjorjon
Berichten: 199
Geregistreerd: 01-11-03
Woonplaats: Waddinxveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-03 21:17

Dan moet je de Stichting Recreatie Ruiter even bellen 0485-319150 of mail srr@knhs.nl

SuperSmurf

Berichten: 7076
Geregistreerd: 28-10-01
Woonplaats: provincie noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-12-03 21:53

Kyralovertje schreef:
Mij is altijd verteld dat je pas mensen onder jouw verzekering mag meenemen als je je B-ruiterbewijs hebt, en die krijg je pas op je 18e.
Tenminste, zo was het bij mijn zus.
Ze hebben mij iig gezegt dat ik (ik ben 15) geen mensen mag meenemen onder mijn verzekering.


ik ben 18, in feb wordt ik 19.
Maar ik zal ze eens mailen! want wil het nu wel eens weten en dan zet ik t gelijk op bokt neer!

Onderschriftloos :Y)


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers