griezelverhaal gezocht of ander idee

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

griezelverhaal gezocht of ander idee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 14:31

M'n zusje heeft vanmiddag een feestje, en nu hadden we het plan om ze in het donker door het bos te laten lopen. Probleem is alleen dat je niet het bos in mag tussen zonsondergang en zonsopgang, dus dat gaat al niet door.
We hebben nu wel een dijk gevonden waar het vrij donker is (aan de ene kant polderachtig, aan de andere kant water.
Alleen op die dijk lopen op zich is niet zoveel aan. Dus wilden we tevoren een griezelverhaal voorlezen. Moet dus niet te lang zijn en een open eind, het liefst een beetje van toepassing op de omgeving waar ze gaan lopen.

Als iemand een ander idee heeft om die meiden een uurtje of twee uur bezig te houden, alle ideeën zijn welkom!

Het gaat om een groepje van vijf meiden van een jaar of 12/13

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:34

En dat is VANMIDDAG? Haha! Goede timing....

Misschien een verhaal over een of andere enge kinderlokker die in een witte (kleur van je eigen auto kiezen) in de regio actief is, die kinderen vangt en ze opeet ofzo en dan zonder licht aan zachtjes achter ze aan gaan rijden?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 15:38

Ik ben onschuldig Haha!
M'n zusje had voor het gemak eerst de uitnodigingen uitgedeeld en is daarna eens na gaan denken wat ze wil gaan doen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:22

Ach, sluit ze op met een stapel cd's in de woonkamer, paar flessen cola en een paar zakken chips. Rond een uur of 6 schuif je er een zak patat en wat frikandellen bij, en de dames vermaken zich wel met kleppen, roddelen, giechelen, snaaien etc..... Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:29

Voor de volgende keer een goede tip:
Spreek de route in op een cassettebandje, met een eng verhaal erbij. En dan niet té duidelijk spreken, zodat ze aandachtig moeten luisterren naar het verhaal.
Dan is het vooral leuk om dan nog een paar mensen als schrikeffect te laten fungeren (bijv. enkels grijpen ofzo Haha! )

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:40

Hints spelen (dat deed ik met mijn zusje vorig jaar). We hebben toen in de kou ook nog blindemannetje met 2 paarden gespeeld (we hebben ze aan huis). De hengst hadden we maar binnen gelaten, maar dit jaar mag hij waarschijnlijk mee doen. We gaan nu (ze wordt 14) een speurtocht op ons eigen terrein doen, met de meest idiote vragen (moet ik nog bedenken, ze is in jan jarig) en 1 of ander heel flauwe prijs. Misschien wel een idee om dat in het donker te doen Haha!
Ik ga dit topic ook wel even volgen om wat inspiratie op te doen (ik mag spelleidster spelen). Zal ook even nadenken of ik nog wat voor je weet...

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:43

Verstop voor je daar gaat lopen allerlei voorwerpen langs de weg.( het liefst dingen zolas eieren ofzo, als ze er dan te hard in knijpen met oppakken schrikken ze zich dood.Haha! geef ze 1 zaklamp en zoeken maar. Dat wordt dan vergezeld door een eng verhaal o.i.d.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:46

Geef iedereen pen en papier, en verdeel ze in groepjes van 2.
Of verzin allerlei obstakels zoals je vader in een regenpak met capuchon waardoor je geen gezicht ziet. Of een eng masker op ofzo.Laat ze bij elk obstakel een raadsel oplossen.Als aan het einde alle raadsels zijn opgelost heeft dat duo gewonnen.

verootjoo
Berichten: 35642
Geregistreerd: 19-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:56

Rinske schreef:
Voor de volgende keer een goede tip:
Spreek de route in op een cassettebandje, met een eng verhaal erbij. En dan niet té duidelijk spreken, zodat ze aandachtig moeten luisterren naar het verhaal.
Dan is het vooral leuk om dan nog een paar mensen als schrikeffect te laten fungeren (bijv. enkels grijpen ofzo Haha! )


heb ik ook een keer gedaan, sjee wat was dat eng! Bloos! Ik scheet echt 7 kleuren stront, maar achteraf was het echt heel leuk.

Maar hoezo mag je niet in het donker het bos in? Doen wij ook elk jaar met ponykamp. Bloos!

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-03 13:57

Bedankt voor al het meedenken!
We zijn uiteindelijk toch maar, heel illegaal Bloos!, het bos ingegaan.
M'n zus heeft van tevoren eeneng verhaal verteld, en m'n broertje, zijn vriendje en m'n vader zijn in het bos gaan zitten.
Er waren er een aantal behoorlijk bang . Zat er alleen eentje bij, die overal op af ging, en tegen een lijk dat achter een boom lag (vriendje van m'n broertje) zei dat ie op moest staan en mee moest lopen Haha!