Nauwelijks een week gewerkt en ik erger me nu al..

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Nauwelijks een week gewerkt en ik erger me nu al..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 17:41

Jawel, ik ben (sinds een week) weer aan het werk...
Nu word ik ingewerkt door iemand die me nu al behoorlijk de keel is gaan uithangen. Ze praat de hele dag over d'r man en kinderen en de problemen die ze thuis hebben Misselijk . Op 8 van de 10 vragen die haar gedurende de dag gesteld worden antwoordt ze: "Dat weet ik niet hoor!" Blond
Vanmiddag maakte ze het helemaal bont.... Gaat ze roken bij de buitendeur, maar door de luchtstroom in kantoor komt die rook(lucht) toch bij mij terecht. Dat had ik haar al eens verteld, maar kennelijk heeft ze daar geen boodschap aan. Dus nu deed ik rustig de deur van kantoor dicht. Komt ze terug, helemaal pissig dat ik die deur had dichtgedaan. Ik moest me niet zo aanstellen... Scheve mond Volgens mij is dat niet aan háár om te bepalen hoeveel last ík ergens van heb...
Ik had mijn werkbriefjes ingevuld en die moesten nog getekend worden. Het opperhoofd was inmiddels vertrokken, dus ik zocht iemand anders. Tijdens de lunch kreeg ik van haar te horen (waar iedereen bijzat) dat ik diegene nooit had moeten laten tekenen, omdat die niet bevoegd zou zijn. In het vervolg moest ik naar het opperhoofd of naar iemand anders. Grappig, toen ik haar vroeg wie daar briefjes mocht tekenen, wist ze het niet....
Bovendien zat ze eerst mijn (inmiddels getekende) briefjes uitgebreid te bestuderen, ze had geen idee hoe dat werkte (waarom verbaast me dat nou niet? Haha!). Even later vraagt ze op een hele banketstaaf manier hoeveel uur ik voor dinsdag had opgeschreven, omdat ik 's middags weg was. Nou, kwaaier kun je me niet krijgen, dan me openlijk van fraude te beschuldigen... Boos! Wat denkt ze nou, dat ik 8 uur opschrijf, als ik er maar 4 geweest ben? Dat laatste heb ik ook letterlijk (en goed hard) tegen haar gezegd.
Over een paar weken ga ik op wintersport, dat heb ik op mijn tweede werkdag gemeld, ze hadden er zelf niet naar gevraagd. Nou, dat was helemaal verschrikkelijk. Dat vond ze toch niet normaal. Zij hadden ook op bepaalde tijden vakantie, dus dat gold ook voor mij. Helaas heb ik deze vakantie al in oktober geboekt, dus hebben zij daar niks meer over te zeggen. Dat geldt ook voor normale sollicitaties, dan kunnen ze je geboekte vakantie ook niet meer afpakken, omdat het ze niet uitkomt. Zou toch mooi wezen... Scheve mond Ze heeft twee dagen zitten miepen over die vakantie, vandaag dus ook nog weer een keer. "Krijg ik iemand die me moet vervangen, neemt diegene gewoon vakantie!"
Ze is op haar manier vreselijk druk en ze geeft de indruk het niet aan te kunnen. Ze zegt het ook, dat ze geen overzicht meer heeft. En dan moet ze mij ook nog inwerken... *zucht* Rolleyes Sja, als het niet teveel moeite voor je is.... Scheve mond
Vanmiddag hadden we een gezamenlijke lunch in een restaurant in de buurt. Daarna zouden we naar huis gaan, want er was toch niks meer te beleven op kantoor. Komt er een kwartier voor vertrek iemand vragen hoe we dat dan doen met de telefoon, de rest van de middag. Je raadt het al... ze wist het niet. Geen haar op d'r hoofd die erover nagedacht had. Dus na even nadenken zegt ze doodleuk (en met een grote grijns op d'r kop): "Nou Elles, dan kun jíj dus niet naar huis vanmiddag!" Terwijl zij zelf op vrijdag gewoon de hele dag moet werken, maar ze probeerde mij er gewoon voor op te laten draaien. Oww... ik was écht pissig!
Heb ik nou zo'n kort lontje? Verward



__Marloes__

Berichten: 7826
Geregistreerd: 07-08-03
Woonplaats: Vierlingsbeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:21

Wat een poedersuiker! Sorry hoor, maar dit is echt niet normaal.. Veel sterkte nog..

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:45

Nee hoor, ik zou me ook kapot ergeren. Heerlijk he, uitzendwerk... De grootste kneus voelt zich nog beter als jij, want zij zijn tenminste vast...
Hou in je hoofd dat ze zich waarschijnlijk gewoon machteloos voelt, en misschien ook wel bedreigt in haar positie. Jij weet het immers allemaal wel, en dik kans dat als je eenmaal ingewerkt bent je 10x efficienter als haar zult zijn. Geen wonder dat ze het een beetje benauwd krijgt en jou de kop in wil drukken...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:50

ArwenLune heeft helemaal gelijk!
Het zal haar vast dwars zitten dat je er bij gekomen bent. Niet aan proberen te ergeren gewoon een beetje links laten liggen.
Als jij wel goed inzet toont, en hard je best doet hebben ze dadelijk meer aan jou als aan dat kreng.

Succes verder he!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 19:01

ArwenLune schreef:
Nee hoor, ik zou me ook kapot ergeren. Heerlijk he, uitzendwerk... De grootste kneus voelt zich nog beter als jij, want zij zijn tenminste vast...
Hou in je hoofd dat ze zich waarschijnlijk gewoon machteloos voelt, en misschien ook wel bedreigt in haar positie. Jij weet het immers allemaal wel, en dik kans dat als je eenmaal ingewerkt bent je 10x efficienter als haar zult zijn. Geen wonder dat ze het een beetje benauwd krijgt en jou de kop in wil drukken...

Sja, het is nou eenmaal een beetje grimmig op de arbeidsmarkt... Volgens mij is dit ook typisch vrouwengedrag, vooral dat laatste, mij voor die loze middag op proberen te laten draaien.
Maar wat jullie zeggen zou best eens zo kunnen zijn. Maar ik zie haar na nieuwjaar nog 1 of 2 dagen en dan is ze weg. Kan ik lekker m'n eigen dingen regelen... Maar ik heb een jaar geleden "al" met mezelf afgesproken dat niemand het recht heeft om zo met mij om te gaan, dus als dit zo doorgaat, ga ik wél aktie ondernemen... Maar voorlopig kan ik mezelf eerst een hele poos bewijzen.
Van de zomer voelde trouwens ook al iemand (die ik tijdelijk verving) zich een soort van bedreigd door mij. Maakte mij meteen duidelijk dat ik echt niet kon blijven en dat ik me vooral geen illusies moest maken... Verward

NoaC

Berichten: 5292
Geregistreerd: 27-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:05

Ach, nog even tandjes op elkaar en diep ademhalen...je bent bijna van haar af! Haha!
Ik heb ook zo'n verschrikkelijk iemand op mijn werk die me moest inwerken; ik wist de eerst week zeker dat ik wegging, maar ben nu blij dat ik toch volgehouden heb Knipoog

Nog eventjes....

My imaginary friend thinks you have serious problems!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131952
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:21

Inderdaad, nog even de kiezen op elkaar, en dan Doei, doei
Als ik je verhaal zo lees dan denk ik ook meteen aan iemand die zich bedreigd voelt of bang is dat er iemand is/komt die haar werk overneemt en het beter zal doen.
Weet je misschien waarom ze weggaat ?
Niet dat het haar gedrag rechtvaardigt, maar misschien is ze wel op een ontzettend l*llige manier aan de kant gezet waardoor ze zo gefrustreerd is.

Wat ik ook niet begrijp (en jij waarschijnlijk ook niet) is dat iemand die beweert het zo druk te hebben, gewoon een middag vrijaf neemt "omdat er toch niets te doen is".
Je zou denken dat je dan gaat werken aan de achterstanden, maar blijkbaar valt dat ook wel mee Knipoog
't Is een laffe streek om er jou op deze manier voor op te laten draaien, imo. een typische gemene-vrouwen-streek.

Geniet van je weekend, denk aan de weinige dagen die je nog met haar moet werken, en verheug je alvast stilletjes op haar aftocht *LOL*

Sting

Berichten: 12855
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:22

Wat een rotwijf, of zo klinkt het iig
Zij is er gewoon helemaal zat van en neemt jou als afschieter Haha!
Ff door de zure appel heen bijten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:40

Joh, heb je een van mijn collega's getroffen???

Wat betreft die middag voor de telefoon (die niet gaat), heb je wel even je uren aangepast op je briefje met nog een paraafje van iemand?? Anders doe je dat maandag nog even op een nieuw briefje Knipoog.

ZonnebloemJarig

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:30

Inderdaad en poedersuiker.
Misschien ben je wel beter dan zij en is ze bang dat ze eruit vliegt Haha!
doet ze daarom zo raar.

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.

Yessy

Berichten: 23021
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:04

ze is gewoon jaloers dat jij slimmer bent dan zij

Elles

Berichten: 22816
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Flevoland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 22:50

Oscar"]
Weet je misschien waarom ze weggaat ?
Niet dat het haar gedrag rechtvaardigt, maar misschien is ze wel op een ontzettend l*llige manier aan de kant gezet waardoor ze zo gefrustreerd is.
[/quote]Nee, ze moet na een ingrijpende behandeling in het ziekenhuis ongeveer 4 tot 6 maanden revalideren. Dus niks banketstaaf van de werkgever in ieder geval. (bij mijn moeder op het werk is er wél iemand geloosd, die nu al is vervangen door een uitzendkracht... Scheve mond )

[quote="Oscar schreef:
Wat ik ook niet begrijp (en jij waarschijnlijk ook niet) is dat iemand die beweert het zo druk te hebben, gewoon een middag vrijaf neemt "omdat er toch niets te doen is".
Je zou denken dat je dan gaat werken aan de achterstanden, maar blijkbaar valt dat ook wel mee Knipoog
Ja, dat zal ik de komende weken ook wel uitvinden, of het nu echt zo erg is met die drukte... ik kan het nu (op deze manier) absoluut niet inschatten. Verward

Maar goed nieuws: ik heb vanmiddag op die lunch iemand ontmoet, waarmee ik meteen (als in: binnen 1 minuut) op 1 lijn zat... lekkerrrrrr!! Geeft me in ieder geval het gevoel dat ik helemaal niet zo verschrikkelijk ben... Haha!

marloes-joy

Berichten: 8421
Geregistreerd: 28-07-01
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:10

klinkt ales een vreselijk wijf..kan me voorstellen dat je je kapot ergert
succes!

LindaVelings

Berichten: 1223
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 04:45

Heel veel suc6 op je werk.
Als het zo blijft en je blijft je ergeren zou ik op zoek gaan naar ander werk Schijnheilig

"Save a horse, ride a cowboy"
Rainy & Rico

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 10:45

hmmm gezellig zeg Knipoog
niets van aantrekken en proberen je zo min mogelijk te ergeren..
gewoon het ene oor in en het andere weer uit!
Als je je bewust blijft ergeren word het er niet beter op

Dag lieve mama...

Dees

Berichten: 18900
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 14:46

Tjong, klinkt gezellie! Nagelbijten / Gniffelen
Even doorzetten en dan is de rotte appel voor een mooi tijdje weg. Probeer je niet te laten kennen als ze je zo uittest; andere collegas zullen kijken om te zien hoe jij er mee omgaat. Niet met andere colelga's over roddelen, dat is ook tricky nl. Die collega's kennen de dame in kwestie immers ook al, want zo weinig collegiaal zijn die tantes over het algemeen wel over de gehele linie. Je hebt er dus niets van te verliezen, en ook niet van te winnen. Lekker laten schuiven die miep.
En als ze dan weg is, zullen je nieuwe collega's vanzelf merken dat het ook anders kan. Zie dat als je zoete wraak. Zodra zij dan weer terug is, weten zij wat ze moeten missen

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Vanes

Berichten: 3164
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 15:19

Volgens mij is dat echt een geval van een typisch dom blondje, ze vindt haar eigen heel wat zo te lezen.
Sterkte ermee.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie