Hengstencompetitie in Weert, het verslag:

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:02

Pipo schreef:
Dit soort uitspraken van juryleden vind ik sowieso apart. Je wil toch een paard wat fijn nageeft en naar de hand toe gereden wordt?


Ik relativeer alleen maar.
Het is zo simpel om te zeggen: "de stang staat naar achter dus het paard wordt op stang gereden"

Net zo als: "bij het appuyeren komt ietsie met de achterhand voor DUs ik geef een 3". Nou ik niet dus.
Of deze:"hij loopt 3 mm achter de loodlijn, dus ik geef een 3". Nou ik niet dus.

Als je een beetje ervaring hebt met dit soort dingen leer je te relativeren en dit soort constateringen op juiste waarde in te schatten............

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 17:03

essie79 schreef:
Je zou ook zeggen dat wanneer een ruiter een paar beste wielsporen aandoet en die in zijn pens ramt, het paard wel gaat lopen.
Dat doet hij de eerste paar keer wel, maar als je die sporen te pas en te onpas gebruikt reageert hij daar ook niet meer op. Terwijl het vast nog wel pijn doet.


Juist... paarden schermen zich op een of andere manier af voor pijn. En het is paard-eigen dat als je bevochten wordt, je terugvecht voor alles wat je waard bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:04

CGJ12 schreef:

Als je een beetje ervaring hebt met dit soort dingen leer je te relativeren en dit soort constateringen op juiste waarde in te schatten............



Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen: aangezien ik het veel zie, begin ik het zelfs maar goed te vinden. Ach je went eraan he, en de echt goede juryleden blijven vechten tegen dit soort praktijken. Maar daar zal je wel niet genoeg ruggegraat hebben om sterk in je schoenen te blijven staan.

Ervaring?

Bah, wat een foute opmerkingen zeg, dat heeft werkelijk niets met relativeren te maken, maar met conditioneren, jij bent geconditioneerd met wat je ziet, geen eigen mening maar gewend aan wat je dagelijks ziet en zo erg dat je hetzelfs goed begint te vinden.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 17:08

Pipo schreef:
[ gewend aan wat je dagelijks...
[/quote]

gebeurt, en dat doet het paard ook. Al doet het pijn

Enkele typische voorbeelden te bewonderen bij mij op stal, u bent allen welkom.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:09


Trieste zaak. Geen praten tegen heb ik wel door.

Gelukkig vonden julie Bert goed rijden.
Weet je nog dat ik een aantal weken al gepost heb: "niks dan goeds over onze bondscoach".............?

...............en toen schopte iedereen hem nog onderuit.............
Bert Rukken werd ie genoemd hier............... (Ceasario zou hier een paar Huilen Huilen Huilen Huilen Huilen hebben geplaatst denk ik Haha!)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:10

Dat je concessies moet doen bij bepaalde dingen, prima.......maar concessie doen bij doorgeslagen stangen en hangende ruiters. Heel fout.....

En om dan jezelf goed te praten, begin je lekker denigrerend naar anderen te doen. Nog veel fouter.....komt bij mij erg zwak en laf over, en getuigt in mijn ogen juist van heel weinig kennis.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:10

Pipo schreef:

Bah, wat een foute opmerkingen zeg, dat heeft werkelijk niets met relativeren te maken, maar met conditioneren, jij bent geconditioneerd met wat je ziet, geen eigen mening maar gewend aan wat je dagelijks ziet en zo erg dat je hetzelfs goed begint te vinden.


Ik probeer me altijd in de ruiter te verplaatsen en ik besef dat het allemaal niet zo eenvoudig is als het in de theorieboekjes staat.
Blijkbaar heeft nog niet iedereen die fase bereikt hier...........

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 17:13

Natuurlijk klinkt het allemaal simpel in de boekjes. En ieder paard is anders, de ene heeft gewoon wat meer druk nodig dan de andere. En als-ie fris is, ja, dan trek ik ook wel een keer goed aan mijn stang om de HO GVD!!!! kracht bij te zetten. Maar ik geloof niet dat dat het paard geen pijn doet!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:15

Geen idee, ik lees die theorieboekjes nooit namelijk.

Kom maar eens met een goed argument, ipv proberen mij persoonlijk onderuit te halen. Want inhoudelijk reageer je zeer belabberd, en probeert je eigen ego op te krikken door mij af te schilderen als geen verstand hebbend en uit theorieboekjes te reageren.

Kan je nog zwakker reageren? Of vind je het fijn om jezelf zo voor schut te zetten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:17

Missouri schreef:
Natuurlijk klinkt het allemaal simpel in de boekjes. En ieder paard is anders, de ene heeft gewoon wat meer druk nodig dan de andere. En als-ie fris is, ja, dan trek ik ook wel een keer goed aan mijn stang om de HO GVD!!!! kracht bij te zetten. Maar ik geloof niet dat dat het paard geen pijn doet!



Tuurlijk, lijkt mij dat we allemaal weleens wat grover in moeten komen om een bepaald iets duidelijk te maken. Maar dat doe je in de training en volgens mij hoef je dan niet de hele tijd aan die stang te hangen.

Bert Rutten was daar wel een perfect voorbeeld van, geen een keer ruk en pluk werk gezien.

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:22

Pipo schreef:
Geen idee, ik lees die theorieboekjes nooit namelijk.

Oh wat fout....................

Terwijl die grote guru van jou continu allerlei duitse grootheden erbij haalt.
Als ie dit leest.................oh oh oh

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:28

CGJ12"]
[quote="Pipo schreef:
Geen idee, ik lees die theorieboekjes nooit namelijk.

Oh wat fout....................

Terwijl die grote guru van jou continu allerlei duitse grootheden erbij haalt.
Als ie dit leest.................oh oh oh
[/quote]


Goeroe bedoel je?

Maar goed, je gaat dus weer persoonlijk reageren..............inhoudelijk wederom niets te zeggen?

(overigens heb ik bij mijn weten geen goeroe, maar goed, je zult het wel fijn vinden om dit soort uitspraken te doen, moet ook wel als je inhoudelijk zo slecht onderlegd bent)

CGJ12

Berichten: 11673
Geregistreerd: 18-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:29

ik log af.
doei

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:43

Er wordt veel over de dressuurpaarden gesproken.....die heb ik dus niet gezien Lachen Dus zal ik dan maar wat meer over de springpaarden vertellen.

Belachelijk slecht is mijn conclusie. Veel hengsten sprongen veel minder dan in Hengelo.
Wat ik me nog steeds afvraag is dat al bij de 4 1/2 jarige paarden, die toch al behoorlijk wat gezien hebben, nog steeds zo bang kunnen zijn van een simpel hindernisje van 1.00-1.10m ??? Zelfs mijn 3 1/2 jarige paarden lopen meer ontspannen rond.... en dat dan nog met zulke profs op de rug bij de hengsten. Rara hoe kan dit ?

Ik ga niet elke hengst omschrijven, lang verhaal en toch weinig positiefs Lachen

De winnaar dan maar, de emilion, duidelijk dat ze deze hengst gewoon willen keuren, heel fijn, maar ik vind het een bar slecht springend paard. De kop erop, compleet zonder rug, robert moet hem zo vast houden anders voetbalt ie de balken een km verder neer. Maar ok. Als ik hem als ruintje op stal had staan kon ik misschien € 4000,- krijgen.

Sheraton, duidelijk bergen minder dan in Hengelo, waar kerstens het vandaan haalde dat deze hengst veel in zijn lijf kon en goed in de schoft omhoog springt weet ik nog steeds niet. Hoogtepunt telkens 2 meter te laat, springt naar voren, zeker op een steilsprong. Daarbij een ontiegelijk slechte rug/lendenenpartij, oh mijn god.

Silverstone, veel minder dan in hengelo, waar hij mooi van de grond afsprong en een ontspannen rondje liep. Was ie nu gespannen, geen afdruk, toch mooi in de schoft springen en naar voren ontwikkelen, maar zeker niet opvallend gisteren.

Citaat:
Solitair viel wederom positief op, wat een verschrikkelijk fijn paard.


Je bedoelt die bange knol die met de kop erop sprong, en met ze achterbenen nog eerder landt dan zijn voorbenen ? Dat deze hengst 300 + merries heeft gedekt kan ik nog steeds niet begrijpen, maar ik wens alle fokkers veel succes.

Citaat:
Sidney was prachtig, zoals altijd... wat een paard


Weet niet wat er prachtig aan is met zijn rattekopje en mini-oortjes. Belachelijk veel front voor een springpaard, terug te zien in het springen, bukken kan ie absoluut niet en bleef ook met de buik er naartoe springen.

Sam R, zoals hetzelfde bij Hengelo had ik mijn handen al aan mijn oren, want een 10 voor de afdruk die zal wel dreunen, tegenvaller, ik hoorde hem enkel landen. Ruin om te zien, geen enkele hengstenuitstraling.

De darco werd belachelijk laag gepunt, wat een fijn paard, dat wat kan in zijn lijf, maar goed het is geen kwpn'er he.

Quasimodo Z, de hengst die al 2 jaar veel dekt en menigeen nog nooit heeft kunnen aanschouwen. Wat een slecht achterbeen, mijn god, als ie dat doorfokt kunnen we het wel vergeten. Wel een slag erin, maar veeeeeeeel te traag en naar voren springen, niet slecht gebouwd in de rug/lendenen.

de jury's die de hengsten zelf goedgekeurd hebben staan daar te punten, laat eens een belg jureren ofzo, guido bruininx ofzo , zo krijgen we nooit een reeel beeld.

5 Jarige hengsten, radisson zoals gewoonlijk lekker met de kop erop, vorig jaar werd ie nog de hemel ingeprezen en heb toen al gezegd dat het niets was en gister werd dit weer bij mij bevestigd.

De carpaccio sprong wel ruig, maar veel in 2 stukken, afdruk/voorzichtigheid is over te twijfelen en zou graag zien dat ie wat vrijer werd gelaten in zijn rijerij a la Albert Voorn en hoe dat ie dan zou springen.

De arkansas was wel een fijn paard, maar geen fokhengst lijkt me.

Patent sprong veel minder dan in Hengelo.

Nee het stuit me erg tegen de borst hoe weinig goede springhengsten we hebben en vooral ook hoe ze gepunt werden en de uitleg erbij.

We gaan weer met volle moed naar Goes, want Zuidbroek sla ik over Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:54

Rick ik ben volledig eens dat ze een stuk minder sprongen dan in Hengelo. Daarnaast ben ik het ook eens dat ze andere juryleden moeten laten punten. Maar dat zullen ze vast niet durven, want de kans dat een hengst van een ander stamboek dan nr 1 geplaatst wordt is vrij groot natuurlijk Haha!

Nu zag je duidelijk dat de kwpners duidelijk hogere punten kregen dan de rest, terwijl er sommige echt belabberd sprongen.

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:56

Ik vond de KWPNers anders met kop en schouders boven de AES hengsten springen.
Had het idee dat het gros werd ingezet als avondvulling.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:59

Zangersheide en Holstein hadden ook hengsten meespringen Haha!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:03

Die kwamen ook gewoon net mee.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:07

Eurocommerce New Jersey met Tom Brinkman
Liefhebbers Patent met Leon Thijsen

Kon niet zeggen dat die maar net mee konden komen.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:07

CGJ12 schreef:
Geplaatst: 19-12-03 16:29
ik log af.
doei


Half 5.
Zou hij thuis geen internet hebben of gaat ie de nachtploeg in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:09

VDL Arkansas niet te vergeten trouwens. Die was nu tweede en in Hengelo was hij eerste.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:09

ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:
Geplaatst: 19-12-03 16:29
ik log af.
doei


Half 5.
Zou hij thuis geen internet hebben of gaat ie de nachtploeg in.
[/quote]


Zou ie ambtenaar zijn?

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:13

Pipo"]
[quote="ceasario"][quote="CGJ12 schreef:
Geplaatst: 19-12-03 16:29
ik log af.
doei


Half 5.
Zou hij thuis geen internet hebben of gaat ie de nachtploeg in.
[/quote]


Zou ie ambtenaar zijn?
[/quote]
Dan kon hij wel eens een Agro- ip-nummer hebben Knipoog

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:23

Rhea schreef:
San Remo vond ik slecht voorgesteld!!! Het was een nette proef maar geen reclame voor een dekhengst!! Niet gedurfd!!

Och ja Ronado vergeten, nou ja waar zou dat nu aan liggen.



Niet dat het een excuus is.... maar Edward was al 3 dagen heel erg ziek. Zware griep. Hij Heeft die dagen alleen SanRemo en Ronaldo gereden geloof ik. Het is geen excuus maar ik rij ook niet lekker met een zware griep in iedergeval.
Mijn instrcuteur werkt bij hen op stal dus vandaar dat ik dat weet.

ceasario

Berichten: 12330
Geregistreerd: 26-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:26

ceasario"]
[quote="Pipo"][quote="ceasario"]
[quote="CGJ12 schreef:
Geplaatst: 19-12-03 16:29
ik log af.
doei


Half 5.
Zou hij thuis geen internet hebben of gaat ie de nachtploeg in.
[/quote]


Zou ie ambtenaar zijn?
[/quote]
Dan kon hij wel eens een Agro- ip-nummer hebben Knipoog
[/quote]

Deze http://hlcn.nl/ zit ook uren in de database.is www.hlcn.nl/