een beetje raad/peptalk gevraagd

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
scallie

Berichten: 168
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: belgië

een beetje raad/peptalk gevraagd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:40

hoi

kheb onlangs verteld dat ik voor de eerste keer (heb haar 2 jaar) op hol ben gegaan met Chels.

Ze was werkelijke echt geschrokken van een loslopende shetland hengst die normaal vast aan een touw in zijn weitje staat Scheve mond

Nu wil ik echt graag terug naar buiten in mijn eentje, want gezelschap is bij ons gewoon niet altijd beschikbaar wegens verschillende levens enz... Scheve mond Alleen ik durf niet zo heel goed meer langs die pony, en tis de enige weg om naar het bos te gaan...

als we in groep zijn en der gaat er eentje op hol, dan gaat ze wel nooit mee, ze blijft altijd bij me. Dus er is wel een zekere vertrouwensband, alleen nu was ze echt heel bang en weet ik het niet zo goed Verward

Zou ik het gewoon riskeren en te voet met haar langs die pony gaan??

Ik kan echt ni zitten afwachten tot er nog eens iemand mee wil gaan hé

Wat zouden jullie doen??

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:48

Lieve schat, ik begrijp heel goed hoe je je voelt, echt! Maar toch moet je er gewoon weer langs. Je zal zien dat het nu wel goed gaat. Het kan altijd gebeuren dat je paard ergens van schrikt en dan gaat rennen, zolang als jij hem weer terugkrijgt en je bent blijven zitten is er niks aan de hand......en das de eerste keer toch ook gebeurt......

BertinaBvd

Berichten: 2228
Geregistreerd: 21-11-03
Woonplaats: Oss

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:48

ik zou er gewoon weer langs gaan desnoods door ernaast te lopen
op een geven moment is je paard gewend aan die pony en is er waarschijnlijk niks meer aan de hand
mijn pony had zoiets met koeien
ben gewoon net zo lang langs koeien weides gaan rijden tot hij er niet meer om gaf

succes !!

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:55

Als je zelf onzeker bent zou ik er lekker langs lopen aan de hand, maar het beste is eigenlijk dat je het hele voorval vergeet en je doet alsof je neus bloedt als ze nerveus wordt daar.

Kan me goed voorstellen dat je bent geschrokken, maar ik zou me niet al te druk maken over de volgende keren.. Als jij consequent blijft zal je paardje snel leren dat er niets aan de hand is daar.. Lachen

Eline

Berichten: 72938
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:56

Hm... ik denk dat gewoon aan de hand meenemen geen kwaad kan, als ze je vertrouwd is de kans denk ik klein dat ze er vandoor gaat. Kan je niet iemand op de fiets meenemen die na de pony weer terug kan? Of zijn de levens echt zo verschillend...

Hanneke_S

Berichten: 1162
Geregistreerd: 11-12-01
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:17

Ja, ik zou er naast gaan lopen, hoe langer je wacht hoe enger het wordt. En neem iemand mee op de fiets idd of zo die even dat stuk voor je pony fietst, loopt, dan volgen ze meestal ook sneller. (als er een schaap over de dam is....) en probeer (al is dat errug moeilijk) niet bang te zijn als je er langs gaat, dan kan het zijn dat je paard denk het niet eens in de gaten heeft!
heel veel suc6 ermee!

Rijo
Berichten: 2670
Geregistreerd: 19-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:23

Wat ik zou doen met zo'n pony er gwoon naast lopen gwoon lekkr gaan wandelen en af en toe onderweg gaan grazen toevallig bij die pony ook in de buurt zodat hij weet dat het daar niet eng is.. of snoepjes geven als je er voorbij loopt zodat hij weet dat het daar niet eng is..

SUCCES!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:42

Vaak is t zelfs zo dat je pony t niet meer weet, als mijn paard ergens schrikt en ik loopt er de volgende keer weer langs dan doet ie helemaal niks meer. Gewoon gaan!

SPDB
Berichten: 135
Geregistreerd: 13-12-03
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:04

Ik zou er als ik jou was zeker weer langs gaan. Waarom neem je anders niet je pony een keer aan de hand mee? en de keer daarna jij er op en iemand anders lopend of met de fiets mee. Je moet immers zelf ook weer het vertrouwen krijgen, anders kan je het nooit over brengen naar je pony... succes!!!