Vraag: welk epileerapparaat

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Vraag: welk epileerapparaat

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 15:58

Welk epileeraparaat is goed voor bikinilijn, oksels en benen?

Ik wil hem dan bij www.otto.nl of www.wehkamp.nl (of www.neckerman.nl ) kopen.

Dus welke van die site is goed, wat zijn jullie ervaringen ermee?

Alle info is welkom.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:27

Wil je een ladykiller?? je kan ook laten harsen, geeft hetzelfde resultaat, je hoeft jezelf alleen niet te pijnigen..

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:28

Waarom pijnigen?

Maar harsen, nee dankje.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:41

Nou hoe ongevoelig je ook bent, een epileerapparaat doet veel pijn. Ik heb dan ook wel gevoelige beentjes, maar ik vind het persoonlijk meer pijn doen dan harsen, want dan zijn meteen alle haren weg en bij epileren haar voor haar.

Maar sorry ontopic Bloos : ik zou het niet weten Bloos!

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:44

Pijn is voor mij niet zo erg, als het maar weg is voor langere tijd.

En harsen moet je toch vaak laten doen? Daar heb ik niet zo'n zin in (doe het liever zelf).

Het gaat meer om de bikinilijk en oksels, benen hoeven niet zo.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:46

bij harsen en epileren bljift je haar volgens mij ongeveer even lang weg, zo'n 3 weken. Mijn ervaringne met harsen is dat het niet alle haren weghaalt, maar wel het grootste gedeelte. Bij epileren haalt het meer haren weg, mits ze lang genoeg zijn, maar dat geldt ook bij harsen.
Je kan het alle 2 zelf doen, je kan hars kopen bij bv. etos of da. Echter als je het laat doen gebeurt het denk ik wel beter..

Edit: ik ben een beetje blind ik dacht dat het over je benen ging.. Ik heb nog nooit een epileer gebruikt voor bikinilijn of oksels, wel een keer mijn oksel gehars, nou ik doe dat nooit meer! Heel veel pijn en lang niet ale haren weg... brr daar hou ik het denk ik maar op scheren. Maar dat is ieder voor zich.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:52

Oksel scheer ik idd ook.
Maar bikinilijn is zo irriterend na het scheren, wat je er voor zachts daarna opsmeerd.

En het moet veel vaker, en dus elke keer weer geiriteerde bultjes.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 16:53

Ik heb een keer mijn bikinilijn geharst en toen was het geloof ik 4 weken weg. Oksels heb ik nog nooit laten doen, maar had er wel een 9 voor op mijn examen. Persoonlijk vind ik epileren niks, je haalt haartje voor haartje weg en dat doet op den duur veel meer zeer dan harsen. p[aar keer hars erop en het is weg. Bij epileren duurt het allemaal veel langer..

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 16:57

Meer info over harsen is dan welkom (mits zelf te doen, en begrijp dat dat gewoon te doen is)
Moet je een lijn trekken o.i.d tot waar je het wilt enz?
Enz, enz.

Maar info en welk apparaat voor epileren is ook welkom.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:43

Je moet maar een keer naar de tos gaan en daar staat een heel rek vol met hars, in alle soorten en maten. Het si een beetje uitproberen met wat je het wilt doenen hoe. Je moet er een beetje handig in worden. En je hoeft geen lijn te trekken hoor tot waar je het wilt, maar ik geloof ook eigenljik niet wat je daarmee bedoelt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:44

Je bikinilijn en je oksel wil jij niet harsen hoor. Ik heb het allebij zelf gedaan en laten doen, maar je gaat echt door het plafond van de pijn. Ik ben niet kleinzerig maar die is niet leuk....

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 17:53

Hm wat is nou erger, epileren of harsen?
Zelf zou ik eerder een epileerapparaatkopen.
Ten eerste omdat het uiteindelijk goekoper is.
En het lijkt me makkelijker.

Maar info en ervaringen met een epileerapparaat is welkom.

Welke en de prijs enz, enz.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:04

SanneVD schreef:
Hm wat is nou erger, epileren of harsen?
Zelf zou ik eerder een epileerapparaatkopen.
Ten eerste omdat het uiteindelijk goekoper is.
En het lijkt me makkelijker.

Maar info en ervaringen met een epileerapparaat is welkom.

Welke en de prijs enz, enz.


Ik vind een epileer apparaat prettiger omdat je in principe deeltje voor deeltje pakt en niet in een keer zo'n groot oppervlak.

SanneVD

Berichten: 1607
Geregistreerd: 03-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-12-03 18:08

En wat voor epileerapparaat is goed?

Bv eentje waar een scheersysteem bij in zit?

(en anders, welke op die sites zou goed zijn?)

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 18:27

Ik heb een set van Braun met dus een epileerkop en een scheerkop. Dat gebruik ik enkel voor mijn benen (epileren) en mn oksels (scheren). Van mn bikinilijn blijf ik zo veel mogelijk af, als het echt moet: epileren met pincet *bikkel*

Carlaa

Berichten: 2867
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 19:58

Ik heb er ook eentje, maar hij ligt in de kast. Ook een van braun inderdaad. Ik heb er geen aparte scheerkop opzitten omdat ik liever met zeep en mesjes scheer. Maar dat epileerappartaat vind ik niks. Te eerste moet je je haartjes lang genoeg laten groeien voordat je ze kan epileren. Scheren gaat 10 keer zo snel en dan maar wat vaker hoor...

Maar als ik jou was zou ik eens een mesje proberen ipv een apparaat. Misschien dat als je goede schuim/zeep gebruikt het minder irriteert? Ik heb er vrijwel nooit last van, maar weet wel dat ik mijn bikinilijn gewoon scheer. Gaat veel sneller en niks geen pijn.

Heel veel succes met je beslissing!

sl0wm0ti0n
Berichten: 2812
Geregistreerd: 25-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:10

Mijn ervaringen met epileer apparaten zijn om te janken. P:ijnlijk!

Siempie

Berichten: 30293
Geregistreerd: 18-01-02
Woonplaats: Beverwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 17:07

Ik heb echt geen klachten met epileren. Zelf heb ik er een van braun met een aparte scheerkop. Maar waarom wil je er perse een van otto, wehkamp of neckermann?

In de winkel zijn ze net zo duur en je betaalt geen verzendkosten ( a 5 euro ofzo).

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 19:20

nou ik had zo'n epilady of hoe het zo ding en ik zet het op mijn benen
en ik gil het uit en smijt dat ding zo hard de kamer door!
Heb het nooit meer gebruikt dan maar vaker scheren maar ik zet nooit meer zo'n ding ergens op mijn lichaam en al helemaal niet bij mijn bikinilijn of oksel brrrrr...moet er niet aan denken!!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 20:28

Ik heb zo'n epileercombi ding van braun aangeschaft nadat het schoonheidssalon hier in het dorp ermee ophield.
Moest vanaf dan mijn benen zelf doen.

Harsen is me zelf nooit gelukt, veel te grote kliederboel. Maar een handige moeder of vriendin kan een uitkomst bieden. Ik kon zelf niet zo goed aan mijn benen Haha!.

Dat epileerding gebruik ik zelden, vind het resultaat beduidend minder, het doet stukken meer pijn en die haren komen zelfs vlugger terug. Ook heb je dan nog haartjes die breken als je pech hebt enz ...

Oksels en bikinilijn zou ik zeker niet epileren, best harsen, omdat de pijn dan korter duurt. Lachen