ik heb ook problemen met het plaatsen van foto's

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Liset1

Berichten: 31
Geregistreerd: 18-08-03
Woonplaats: Duitsland

ik heb ook problemen met het plaatsen van foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-03 19:08

Hallo,

Ik heb nu 2x geprobeerd om foto's te plaatsen (onderwerp "wie kent Phana") maar ik schijn toch echt iets fout te doen.
Op het moment dat ik ze plaats en ik druk op voorbeeld en daarna ok, staan ze er keurig op en als ik dan later weer kijk ineens niet meer, alleen nog een kruisje.

Als ik er dan op ga staan (op dat kruisje) en ik druk op eigenschappen zie ik dat het [img] ineens weg is.

Wat doe ik fout?????

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-03 19:25

Dat het [img] en [/img] weg zijn is logisch, want dat staat niet in een link, alleen om hem zichtbaar te maken, ik denk dat het puur aan de uploadsite ligt, als ze het na een tijdje niet meer doen, misschien moet je eens kijken bij een andere uploadsite!

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-03 19:37

Ik zit met hetzelfde probleem,ik heb ook alle uploadsites a geprobeerd die bij itp staan en of ze doen het meteen niet, of ik krijg na een dag kruisjes.
Ik heb nog zoveel mooie foto's (denk aan concert JT van heel dichtbij Cheese! Vingers aflikken ), maar het lukt dus niet bepaald.. Boos!

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 02:25

Het merendeel van mijn foto's staat op lycos.nl en daar heb ik nog nooit problemen mee gehad.

Hier een heel duidelijke uitleg:
Runningkawa schreef:
http://www.tripod.lycos.nl/build/webftp/index.phtml?openwebftp=1

open bovenstaande url

meld je daar aan. als je dat nog niet gedaan hebt. (je moet wel al een account hebben)

Je komt dan terecht bij web ftp, daar kun je je foto's filmpjes enz opzetten.

rechts in beeld staat "Upload een bestand van uw PC:"
Blader daar naar je foto of filmpje
Je kunt er zelf meerdere doen.
ga dan naar onder en druk op de knop Upload.
Het kan een tijdje duren voordat hij klaar is, ligt eraan hoe groot je bestanden zijn.

Als hij klaar is zie je in het middelste vak dat het bestand erbij is komen staan. Het uploaden is dus gelukt.

Klik nu je foto aan en klik daarna op voorbeeld in de balk helemaal boven in Afbeelding

Nu krijg je een voorbeeld in een nieuw venster en je ziet of het gelukt is.
Klik je hier op je rechtermuisknop
dan op eigenschappen
zie je de url staan.
deze kun je kopieren en gebruiken voor bv op bokt.

Reem

Berichten: 3931
Geregistreerd: 29-09-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 14:28

Bedankt, ik ga dat maar even proberen!

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 22:49

Ik wil hier even watvragen over die site van lycos??!!!
Is dat een gratis account???
En dat kopieren van de url dat snap ik niet?????
Alle letters moeten dan gekleurd worden maar hoe dan verder ik heb ook al zoveel sites geprobeerd dat ik het nu dan daar wel wil proberen en mijn profiel wil opvrolijken!!!
Wie kan mij in duidelijke taal uitleggen hoe dat kopieren nu gaat??
Bedankt!!!
Gr.Danie

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 09:41

Danie schreef:
Ik wil hier even watvragen over die site van lycos??!!!
Is dat een gratis account???
En dat kopieren van de url dat snap ik niet?????
Alle letters moeten dan gekleurd worden maar hoe dan verder ik heb ook al zoveel sites geprobeerd dat ik het nu dan daar wel wil proberen en mijn profiel wil opvrolijken!!!
Wie kan mij in duidelijke taal uitleggen hoe dat kopieren nu gaat??
Bedankt!!!
Gr.Danie


Er zijn twee soorten lycos account, gratis en een waarvoor je moet betalen.

Bij het kopiëren van de link moet je eerst met je rechtermuisklik op het voorbeeld van de afbeelding klikken. Kies dan eigenschappen en dan zie je als het goed is de link staan. Selecteer de link (ziet er bij Lycos uit als http://members.lycos.nl/username/filename.extension) en kopiëer hem dan door bijvoorbeeld je muis eroverheen te slepen terwijl je de linkermuisknop ingedrukt houdt. Klik dan met je rechtermuisknop op de geselecteerde link en kies kopiëer. Als je hem op bokt wilt gebruiken dan hoef je hem alleen maar te plakken (even met je rechtermuisknop in het berichtvenster klikken en plakken kiezen) en tussen [img][/img] te zetten.