diaree in de winter

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

roosaatje

Berichten: 207
Geregistreerd: 25-11-03
Woonplaats: cothen

diaree in de winter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 10:28

een vriendin van mij heeft een oude pony van 22 en die krijgt al een paar jaar diree in de winter.
deze krijgt verder goed te eten normaal tot droog kuilgras en staat elke dag even buiten.
wat kan de oorzaak zijn en wat kan ze hier aan doen?

*LOL* *LOL* *LOL* welsh for ever *LOL* *LOL* *LOL*
bokken is verslavender dan roken Haha!


Horse_

Berichten: 10284
Geregistreerd: 26-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:35

mijn paard van 31 heeft dat ook denk omdat hij in de zomer meer beweegt als in de winter puur door de darmwerking die dan minder is. ik geef mijn oudje trouwens geen kuil meer te eiwitrijk en teveel voeding om te verwerken. werkt de pony verder nog veel? anders is kuil voor hem misschien ook te rijk? of krijgt hij dat in de zomer ook? succes

kjcm

Berichten: 888
Geregistreerd: 04-06-03
Woonplaats: ergens waar jij niet bent.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:40

de fokmerrie (12 jaar) van mijn schoonvader heeft ook bijna elke winter diarree, ik wijt dit aan de omschakeling van vers gras de hele zomer (en weinig krachtvoer) naar kuilgras(overigens wel van uitstekende kwaliteit) verder doet het bij haar weinig kwaad.

Polly
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 23370
Geregistreerd: 09-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 12:11

kunnen ze niet ook diarree krijgen van het koude water?

kleine muisjes hebben kleine wensjes,
beschuitjes met gestampte mensjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:36

Ach er zijn zoveel mogelijkheden waarom het paard diarree kan krijgen, daar kom je toch niet uit. Misschien het eiwitgehalte in het kuilvoer, het (te) koude drinkwater, te weinig enzymen etc etc.
Als ze het echt wil weten, rest haar niets anders dan een uitgebreid bloedonderzoek laten doen en het voer laten analyseren.

Jans16

Berichten: 884
Geregistreerd: 06-07-03
Woonplaats: bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:54

ik zou geen kuil meer geven zitten te veel eiwitten in. het kan misschien daardoor komen. bel anders is met je DA om het te invoormeren

Profiel update!!

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15427
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 09:17

Mijn paadje had in de winter ook last van diarree, ik geef haar nu hooi. Ze heeft nu geen diarree meer, misschien een idee.

Delphi2

Berichten: 2891
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Frasselt (DE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 16:49

Onze oude pony van 35 krijgt ook diaree elke winter, kuilgras en hooi kan hij niet meer kauwen dus dat eet ie niet meer hij krijgt wel lucerne maar dat krijgt ie zomers ook. Dus wij denken dat het echt met het weer/de kou te maken heeft omdat er in voer niet zo veel verandert behalve dat er zomers meer gras staat.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: 996981, GrapeshotBot en 23 bezoekers