Lukkie ineens geheel veranderd...vals?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Lukkie ineens geheel veranderd...vals?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 02:01

Ik heb dus een hele leuke kat. Die echt ontzettend veel voor me betekent. Maar de laatste weken is alles veranderd. Hij zit dan heel lief op mijn schoot, en ineens uit het niets grijpt hij me.

Hij valt mijn arm aan zeg maar. Zijn pootjes eromheen en zijn tanden in mijn arm. Ik heb meestal niets. Heel af en toe een klein wondje maar ik schrik me te pleuris.

dat was al veel langer zo, moet ik eerlijk zeggen. Eerst deed hij het ook bij vreemden maar nu ook bij mij. Hij deed het trouwens heel zelden maar het werd steeds een beetje meer. Ik heb daar alles tegen gedaan. Eerst duidelijk nee en een tikje. Daarna echt hardere tikken en eenzame opsluiting in de keuken.

Als hij nu op tafel zit dan moet ik uitkijken. Hij is al eens gewoon uit het niets op mijn nek gesprongen en greep mijn hoofd. En laatst deed hij dat ook bij mijn broertje. Hij schrok natuurlijk heel erg (ik ook trouwens) Weer alleen maar een klein schaafwondje, dus dat is het niet zo.

Maar ik begin gewoon schrik te krijgen van hem. Ik zet hem vaak maar in de huiskamer zodat ik rustig kan computeren en niet steeds op mijn tellen hoef te letten. Ik durf haast geen bezoek te ontvangen want dan ben ik steeds op Lukkie an het letten.

Nu zit hij trouwens gewoon naast me. Gewoon heel lief te spinnen. Straks heeft hij lekker op schoot gelegen. Maar ik zat dus wel met mijn armen langs mijn lichaam zodat hij die niet plotseling kan pakken.

Als ik dit zo opschrijf weet ik zeker dat er veel mensen zullen zeggen "Doe die kat maar weg"

Maar ik weet het niet. ik ben al een jaar van huis. Hij wordt verzorgd door mijn familie. Ik ben wel altijd het weekend thuis geweest hoor.

Mijn familie is ook al bang. Want hij blaast heel vaak. Doet niets maar dat is toch angstaanjagend. Misschien veranderd het als ik weer vaker thuis ben. Die kans wil ik hem zowiezo geven.

Daarbij het feit dat ik ontzettend gehecht ben aan dit beestje. Ik heb hem al vanaf dat hij 4 maanden is. Hij is nu bijna 7. Toen hij vorig jaar ziek was en een dagje bij de DA was mistte ik hem ontzettend. Hij heeft namelijk ook heel veel goede kanten. Net als nu. Hartstikke lief.

Maar toch pas ik op mijn tellen. En dat is natuurlijk niet de bedoeling. Hij is niet de baas in huis. Hij bepaald het niet. maar misschien denkt hij van wel omdat hij zo vaak alleen thuis is.

En nee ik had geen andere oplossing voor hem. Het is gewoon een hele bange kat. Durft niet naar buiten bijv. Is er bezoek dan ligt hij meestal onder de bank. Ik heb geprobeerd om hem ergens anders(bij mijn ouders) te houden. Maar daar was hij erg ongelukkig en lag alleen maar onder het dekbed. Wilde niet eten en niet drinken.

Pff moeilijk dilemma hoor. Ik hou zoveel van hem. Maar wat als dit steeds erger wordt? Hoe kan ik hem dit afleren?

Afbeelding
Onder de bank. Zelfs voor een snoepje komt hij er niet onder uit.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...


Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 02:26

Als je kat echt "vals" is geworden waren de verwondingen wel erger...katten kunnen erge wonden veroorzaken...

(ik heb het even een vrouwtje, is gemakkelijker te lezen )
Het zou een soort schrikreactie kunnen zijn.. in haar "rust" (slaap) hoort/voelt ze iets wat een reactie teweeg brengt en dat is verdediging...
De wapens die ze heeft zijn haar tanden en poten/nagels...
Darnaast reagert een kat op prikkels.... wat dan die prikkels zijn die een ongewenste reactie geven zijn aan jouw om dat uit te vinden...
Dit kan een variatie aan dingen zijn: vingertrommelen, gespannen worden een onverwachte beweging enz...
Opsluiten heeft totaal geen effect... aaien/geruststellen is belonen.

Mi is op het moment dat ze een ongewenste reactie heeft/geeft... of haar een echte flinke mep te geven (niet op haar hoofd) zodat ze van schrik ergens anders naar toe gaat, dan haar negeren tot ze weer bij je komt...
Een andere optie is haar afleiden, echter zou dat weer betekenen dat je haar ontzettend goe in de gaten zult moeten houden: verandering in houding enz. (tikken met puntje van de staart, spreiden van teentjes, oren spel, trekken met vel (voornamelijk op rug) opzetten van de haren, terug leggen van snorharen,schommelbeweging van achterhand) en dan zie je mischien een van die dingen...waarbij sommige weer een soort van uitnodiging een spel kunnen zijn...
Observeren, opnemen en reageren.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 02:31

Fijn dat je vind dat Lukkie niet vals is. Ik weet het even niet meer.

Maar Ik heb al veel geprobeerd. Ook geruststellen. Maar ik denk dat Lukkie er net zo erg van schrikt als ik. Hij duikt na zo'n aanval meteen onder de tafel en kijkt me verschrikt aan.

En ik doe echt niets.

En observeren doe ik ook. Ik zie het ook wel aan hem. Hij gaat dan net even wat anders kijken.

Als hij blaast is dat een duidelijk teken dat hij angstig is. Hij doet dan namelijk nooit iets. Hij ziet even geen uitweg. Ik geef hem dan de ruimte zodat hij een veilig plekje voor hemzelf kan opzoeken.

Maar goed, ik zie het dus wel, maar moet hem dus in de gaten houden. Als ik zit te computeren dan kan hij ineens achter me lopen en op mijn nek springen. Dat deed hij net trouwens ook maar toen deed hij niets.

Als hij lief is dan beloon ik hem door ook aandacht te geven. Negatief gedrag door te negeren. Ik tik hem al tijden niet meer want ik merkte dat dat dus echt geen verschil uitmaakt.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 02:51

Zoek eens een adres van een Cattery bij je in de buurt en neem eens contact op, die kunnen je denk ik beter helpen met dit probleem dan een bokker op afstand Haha!

Het hangt af van zoveel factoren...
Je kat doet het niet uit agressie, maar een reactie op een prikkel..
Handig zou zijn dat je min of meer een dagboekje zou bijhouden, wie hij "aanvalt" wanneer en wat de verschijnselen waren voor dat hij "aanviel".

Het kan op zich als hij gewoon rondwandelt ook speelsgedrag zijn.
Als hij bij je ligt doordat hij droomt... merk je verandering op reageer dan voordat je kat reageert.. Bijv. opstaan... een speeltje weggooien.. meer kabaal maken (overdreven lachen of wat dan ook)

Als je de kat bestraft, doe het dan op het juiste moment en duidelijk. Grijpt hij jouw, je schrikt, hij laat los en krijgt dan nog een tik... ben je al te laat...
Wees hem voor... het is moeilijk, arbeidsintensief, en vooral lastig om te zien wat hij van plan is... maar hou het even vol...

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

Guinevere

Berichten: 5601
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 06:24

Ik weet toevallig 3 gevallen van soortgelijk gedrag.

Mijn moeder had toen ze jong was een hele lieve golden retriever, die ook opeens vals werd. Toen is bij de dierenarts gebleken dat hij last van zijn nieren had ... misschien heeft Lukkie ook wel ergens pijn?

Mijn eigen kat heeft het ook een paar keer gedaan. Hij is net als Lukkie een enorme angsthaas en doet het echt alleen uit angst. Hij laat inderdaad altijd direct los en schrikt er zelf nog meer van dan wij.

Mijn oude kat heeft het een keer gedaan uit boosheid. Niet bij ons, maar bij de oppas toen wij op vakantie waren. Hij greep zo haar bovenarm vast en liet ook niet meer los.
(Ook had hij die twee weken dat we er niet waren het bed van mijn ouders als kattenbak gebruikt ... gekke poes! )

Dus zo zie je ... het kan aan allerlei dingen liggen. Ik denk dat je zelf wel een beetje in kunt schatten of een dierenarts bezoek zin heeft. In ieder geval heel veel succes ermee! Ik hoop dat je erachter komt waar het door komt. Lachen

Kerstmuts

Caira
Berichten: 26055
Geregistreerd: 20-07-02
Woonplaats: Schoorl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:38

Kan het zijn dat zijn gezicht of gehoor minder wordt? dat hij dus aanvalt omdat hij je voor iets anders aanziet of schrikt van je en daarom aanvalt. vooral omdat je zegt dat hij zelf erg schrikt van het aanvallen.

Relly

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:45

Het kan zijn dat hij ergens pijn heeft. De oude kat van mijn ouders ging ook opeens heel raar doen, heel schrikkerig en blazen om niets.
Wegrennen als je hem probeerde te aaien etc.
Toen kreeg hij telkens een vies oog, en aan die kant van z'n koppie mochten we niet zitten. Na luttele DA bezoekjes bleek dat hij een hersentumor heeft. Verdrietig Hij doet het nog prima door de medicijnen, hij is weer vrolijk etc. Maar beter wordt hij niet meer.

Ik wil niet zeggen dat jou kat dat ook heeft maar het kan zijn dat ze ergens pijn hefet waardoor ze zo doet. ook als katten minder goed zien of horen kunnen ze erg raar gaan doen.
Misschien een bezoekje aan de DA brengen? Wie weet is er een hele goede verklaring voor. Succes ermee! Ach gut

maxie

Berichten: 2212
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:57

mischien omdat je alleen in de weekenden thuis bent ziet ie je niet meer als baasje...

EngeltjeS

Berichten: 16634
Geregistreerd: 06-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 08:58

onze poes doet dit ook....maar ik was bij de dierenarts laatst om het te vragen....maar hond( mn poes) had geen pijn...de DA dacht dat het kwam omdat ze nog jong is...( 1 jaar)
maar misschien is jou kat wel bang dat je weer weggaat en dat ie weer in de steek word gelaten......
vraagje wie geeft hem eten? want dat kan het ook zijn....dat ie honger heeft :S

xxDevica



Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:03

sow die kat kan boos kijken Knipoog, maar dat zal de hoek van de foto wel zijn, of gewoon de aftekening, dat lijkt net of hij boze wenkbrauwen opzet Tong uitsteken, ik denk dat het wel mee zal vallen, misschien dat er wat meer afstand tussen jou en je kat is gekomen doordat je alleen nog in het weekend thuis bent.

Verder heb ik niet al te veel verstand van katten, misschien inderdaad even langs de DA, dat die even kijkt of die niet iets heeft. En misschien dat de dierenarts je dan verheldering kan geven....

suc6 ermee!

en idd, ik denk ook niet dat hij vals is hoor, soms als je twee katten met elkaar ziet vechten, dan gaat het er behoorlijk hard aan toe, dus als die echt vals zou zijn zou er wel wat meer schade zijn...

"Every song has a CODA, a final movement. Whether it fades out or crashes away. Every song ends. Is that any reason not to enjoy the music?"

lenny

Berichten: 372
Geregistreerd: 13-02-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 09:12

Ikheb het meegemaakt met een oude kat van mij
Zomaar uit het niets viel hij mij aan ,in mijn rug,en begonnen te bijten en vloog door de kamer,kwam weerterug en heeft in mijn been gehangen!vloog echt tegen de ramen,tegen de kast en kwam weer terug!Hij was altijd een hele lieve kat,bij de dierenarts hebben ze hem gelijk laten inslapen!

Het bleek dat hij een tumor in zijn koppie had,en daardoor de controle verloor,ik heb geluk gehad want hij wilde ook mijn dochtertje nog grijpen,die was toen 3 maanden oud,maar toen sprong ik er voor.

Laat hem aub even nakijken,want voor de kat zelf is het ook heel pijnlijk als hij wat zou mankeren.

sucses

dallas en giorgio zijn twee gekke maar lieve beesten!eindelijk fotos in mijn profiel!!!!

Duhelo

Berichten: 28525
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:49

misschien verveelt hij zich wel?
als ik uit je verhaal hoor zit hij altijd alleen?
dan denkt hij, ah men baasje is hier, kunnen we spelen
en dan ga jij voor je pc zitten, en denkt je kat: mij negeren?nee hoor! ik wil spelen! en doordat hij te veel energie heeft speelt hij een beetje te omstuimig
heeft hij speeltjes? koop es speeltjes, en zon babymobieltje dat je ergens ophangt, laat dat draaien,als hij je aanvalt uit speelsheid zal hij dat babymobieltje ook aanvallen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:56

Hij kan een tumor hebben, dus misschien is het geen slecht idee om eens langs de dierenarts te gaan met hem.

Meavey

Berichten: 7556
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 10:58

Hoe oud is je kat?
Bij oudere katten komt "dementie" nog weleens voor, dan kunnen ze alledaagse dingen ineens vergeten zoals in de bak hun behoefte doen en krijgen ze gedragsstoornissen. Bij de dierenarts kan je daar tabletten voor krijgen, misschien dat dat helpt.
Ik zou hem gewoon even laten nakijken door de dierenarts en je verhaal even vertellen, misschien vind hij wwel wat en mischien dat je idd van die tabletten krijgt.

Robyn

Berichten: 1592
Geregistreerd: 05-08-03
Woonplaats: Naarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:05

Mijn noorse boskat heeft precies hetzelfde probleem gehad. Ik heb hem uit een opvang. Niemand wilde haar omdat ze dus "vals" was.
Als je haar aaide greep ze uit het niets je hand en beet krabte je arm helemaal open.

Ik heb een lange leren handschoen aangedaan (tja ben niet gek). En steeds als zij bij mij kwam om aandacht (dus niet dat ik het haar opdrong) begon ik haar te aaien met de handschoen. Als ik ook maar iets zag (aan haar ogen of haar staart) zei ik UUHHH, pakte ze me dan in da handschoen. Gaf ik haar met de andere hand 1 harde tik. Dus niet gaan schreeuwen, er achteraan rennen of vastpakken want dan worden ze bang en dat wil je niet. Verder geen enkele aandacht aan schenken en gewoon verder gaan waar je mee bezig bent ook niet kijken wat hij doet, gewoon doen alsof hij lucht is. Ik merkte dat ze steeds eerder weer naar me toe kwam voor aandacht. Ik heb dit een maand vol gehouden. Nu ligt ze gewoon heerlijk bij me en kan ik haar over haar kop en rug aaien(zonder handschoen natuurlijk). Ik weet dat ze het op haar buik echt niet fijn vind dus daar blijf ik ook lekker van af. Soms wil ze nog wel eens wat doen maar dan is een enkele uuhh genoeg om haar weer bij de les te brengen.

Ik zeg niet dat het DE oplossing is. Het heeft alleen bij mij erg geholpen. Ik vind het een manier waarin hij alle vrijheid heeft om te kiezen, hij komt bij je liggen om geaaid te worden, of ergens anders gaan liggen en niet geaaid worden. Natuurlijk is aaien veel lekkerder, maar dan moet hij zich gedragen. Laat hem zelf die keuze maar maken. Het werkt natuurlijk niet als het echt een medische oorzaak heeft. Dus ik zou dat eerst uitsluiten.

iig heel veel succes OK dan!

Bijna klaar met mijn opleiding!!!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 13:23

Ik zou eerst laten nakijken of je poes wel in orde is. Ik denk idd ook aan een hersentumor. Of dat er ergens iets niet in orde is.
Heb je dat uitgesloten kun je verder kijken. Het zal dan een langere weg worden om je bekende kat weer terug te krijgen...

Je suis Charlie.

Heike
Mede-oprichtster

Berichten: 17804
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Gemert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-12-03 13:33

Lukkie heeft idd een nier probleem. Maar dat is volgend de DA onder controle.

Maar ik ga toch maar eens naar deDA om alles even uit te laten zoeken. Ik dacht eigenlijk ook aan een tumor oid. Ik hoop het niet, maar zou wel veel verklaren.

Enne ik speel heel vaak met hem. Hij heeft genoeg speeltjes.

Paardentweet: Zag laatst een meisje onderweg naar haar paard met kogelvrijvest aan.
Dat paardrijden is ook niet meer wat het geweest is..
[IM] Julius....16 jaar alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 15:47

Katten kunnen verschillende redenen hebben om ineens te bijten.

Wat regelmatig voorkomt, is dat je "te dichtbij" ze komt tijdens een knuffelbui. De kat vindt jou dan zò lief dat hij geen raad meer weet met z'n gevoelens, waardoor hij ineens in paniek kan raken.

Maar omdat je zegt dat hij het eerder al met vreemden deed, en nu ook blaast naar bekenden, denk ik niet dat dat het is.

Lichamelijk probleem zoals nierprobleem zou het kunnen zijn, maar als dat probleem al bekend was bij je krijgt hij waarschijnlijk al een speciaal dieet en hou je z'n drink- en plasgedrag in de gaten. Als dat allemaal goed is, lijkt me dat niet de oorzaak.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik meteen richting hersentumor dacht toen ik je stukje las.... Klinkt heel naar, maar KAN de oorzaak zijn. Je kunt 'm voor de zekerheid lichamelijk na laten kijken, en als dat allemaal goed is zou je z'n koppie kunnen laten scannen.

Ik hoop voor je dat het gewoon een onschuldig hormoonprobleempje ofzo is, dat snel en makkelijk op te lossen is.

Geef Lukkie maar een (voorzichtige!) knuffel van me, en neem er zelf ook eentje!

Sonja

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 17:47

Vals zou je hem niet kunnen verklaren. Een dier wat echt vals is zou meer schade aanrichten aan mensen en andere dieren dan een keer de tandjes in je arm... wel vreemd dat hij het zo plots heel erg doet.

Zo als Cassidy zegt, misschien heeft hij wel iets wat hem niet lekker zit, of wat zijn normaal denken dwars zit, je weet nooit. Goed dat je in iedergeval eens met hem langs gaat.

Succes en sterkte er mee Lachen

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Mist

Berichten: 9481
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 20:35

Wat jij beschrijft heb ik idd nog nooit meegemaakt. Ik ben een echt kattenmens, heb er in de jaren een hoop gehad (helaas teon ik bij mijn ouders woonde was dat dicht bij een provinciale weg) ik heb er nu 5.
Ik van mijn katten pakt mij ook wel eens "vast" maar zeker niet op de manier die jij beschrijft. China (half siamees uit het asiel) wil mij het liefst voor zich alleen hebben, dus als ik hem aan het aaien ben en ik wil weglopen dan grijpt hij mjin arm of been om dat te verhinderen (eigenlijk wel schattig dus) Ook heb ik een kat gehad (Spider) die in je nek sprong als je bijvoorbeeld de afwas stond te doen, of de trap af liep....maar dat was omdat ie vastgehouden wilde worden.

Dus ik ben ook geneigd om het probleem in de medische hoek te zoeken.

Veel sterkte !

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 21:07

Als ik dit allemaal lees zal ik ook maar eens met mijn ex-kater naar de DA gaan.....

Die van mij heeft een identiteitscrisis of zoiets...
Hij slaapt s'avonds bij de stal en als ik er kom voor de laatste keer hooi en water, dan "valt" hij mij ook "aan".....
Hij loopt regelmatig samen met de kat van de buren door het bos om een minuut later ruzie te maken...resultaat is meestal dat hij aan het kortste eind trekt en regelmatig gehvend thuis komt.....
Hij "helpt mee" de duiven naar binnen te doen, door ze in iedergeval van het dak te jagen....
Kan heerlijk op schoot liggen slapen, en dan het lifst met zijn koppie op je schouder, om dan vervolgens uit het niets of in je oor of het liefst in je neus te happen...
Hij valt onze hond aan, als ik daar mee aan het trainen ben....
Hij schijnt het leuk te vinden om de pony's te stangen door over het dak van de stal te rennen, of als een pony over de boxdeur kijkt omhoog te springen zodat de pony zich het apezuur schrikt...
Verder snapt hij nog steeds niet dat hij niet zoals de eenkhoorntjes over van die dunne takjes kan rennen, en mislukt het hem meestal om van boom naar boom te springen...
En is hij gek op asperges (het liefst die goedkope uit blik) en ijsbergsla....
Moet ik oppassen dat hij mijn koffie niet opdrinkt...
Sloopt hij melkpakken...
Verplaatst hij dekbedovertrekken door ze uit de kast te halen en doet dan een poging om ze te verslepen richting wasmachine Verward Tjee wat hebben mijn kids niet vaak op hun donder gehad dat ze wederom dekbedovertrekken uit de kast gehaald zouden hebben.. Bloos!
De kat mag ook niet meer naar boven s'ochtends omdat hij dan iedereen die nog in bed ligt lastig valt (zacht uitgedrukt)

Wat zou mijn kat (hij is 3, en al een keer geopereerd aan zijn oog na een vecht partij) dan mankeren?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:00

x
Laatst bijgewerkt door janna op 10-06-22 08:18, in het totaal 1 keer bewerkt

-

INkie

Berichten: 4651
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-03 23:28

Is het niet gewoon speelsigheid??? Verward

(heb niet het hele topic gelezen dus an een keer genoemd zijn Haha! )

www.IngridGerritsen.nl
Gediplomeerd instructrice B t/m Lichte tour

Alane

Berichten: 16622
Geregistreerd: 18-02-02
Woonplaats: Munsterland???????

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-03 00:27

Als een kat je "pakt" als hij op schoot ligt.. kan irritatie zijn door het aaien, frutselen of wat dan ook...
Dat een kat je pakt als je zit te computeren:
Het getik van je vingers op het toetsenbord...
Het geklik van de muis...
Mijn kat vliegt dan gelijk of op het toetsenbord of pakt mijn hand als ik aan het klikken ben...En als hij mij pakt is het: voorpootjes om bijv. mijn arm, bek er op en meer niet..nagels voelje amper en tandjes ook..af en toe een keer als je uit reflex je arm terug trekt voor hij los gelaten heeft, voel je het.
Daarnaast heeft die kat ook frustraties: immers zijn normale levenspatroon is doorbroken... veranderingen in regelmaat...wordt weer hersteld en veranderd weer...

En nogmaals: als Lukkie vals zou zijn dan waren de verwondingen die hij toe brengt ernstige dan een krasje...

het is zeker niet verkeerd om met hem naar de DA te gaan, al was het maar voor de zekerheid om uit te sluiten dat het iets lichamelijks is...

Kan me ontgaan zijn: maar hoe oud is Lukkie?

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: carina, colinneke, kimmetje26, Lanoca, Lente en 93 bezoekers